Gå til innhold

Moss-Stockholm uten å måtte kjøre i bom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, er det mulig å kjøre til Stockholm uten å måtte passere bomringer? 

Anonymkode: e3ffa...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bom alle veier inn til Sverige? I Sverige er det ingen annet enn rushtidsbom i de store byene. Det er rushtidsbom i Stockholm og Gøteborg.

Anonymkode: 80c1f...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bom alle veier inn til Sverige? I Sverige er det ingen annet enn rushtidsbom i de store byene. Det er rushtidsbom i Stockholm og Gøteborg.

Anonymkode: 80c1f...75a

Jeg vet om en vei inn til Sverige ute å måtte kjøre gjennom bom. En liten øde vei ... Men tror det er mulig å kjøre nesten helt til Stockholm uten å passere bomring, men du må nok regne med noen omveier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Sverige er det ikke bommer annet enn en ring rundt de største byene. I Norge derimot, er en annen sak

Anonymkode: 5ea02...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i Sverige er det rushtidsbommer. Dvs. de er gratis utenom rush

Anonymkode: ad96e...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel mulig, men da bruker du nok så mye tid og penger på drivstoff at det blir billigere og raskere med bom 😛 

Hvis du kjører fra Moss, unngår du den 20-kroners bommen på E6 litt lengre mot Oslo. Tror du kan kjøre gratis over den gamle Svinesundsbrua/Sponvika. Har ikke kjørt der selv, så jeg garanterer ikke for at dette er sant. Hvis det er sant, er du i Sverige. Da er det bare å knote seg avgårde til Stockholm

Hvis dette ikke er mulig, er det andre alternativer:

Kjør til Halden. Her kan du kjøre enten den blågrønne veien (fv22 i Norge, 165 i Sverige), eventuelt via Kornsjø (fv101) (du tar av fra den blågrønne veien). 

Eller du kan kjøre fv21, deretter fv 106 til Nössemark.

Alternativ 4 er å fortsette på fv21, så svinge av på en smal vei (fv 840) som på kartet befinner seg under Töcksfors. Denne veien har 80-sone, men anbefaler lavere fart 😛 

Et annet alternativ hvis du har god til, er fv22, så ta av der det er skilta mot Svinesund/Krokstrand, fv102, så havner du i Sverige nærme E6; her kommer du etter hvert til Skee. Dette er også på norsk side en vei som har 80-sone, men igjen, lavere fart anbefales, med mindre du er i slekt med brødrene Henning og Petter Solberg

Uansett er det bare snakk om å unngå bommen ved grensa om jeg forstår deg riktig. Dette er 20 kroner, og, hvis du skal raskt fram til Stockholm, et mye bedre valg enn å knote på småveier, som for all del kan være en morsom opplevelse. 

PS: har ikke kjørt i Stockholm, så bommer der kan jeg ikke uttale meg noe om

PPS: ja, jeg liker å kjøre, og ja, jeg har vært på alle disse småveiene beskrevet over

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ginavn skrev:

Ja, det er vel mulig, men da bruker du nok så mye tid og penger på drivstoff at det blir billigere og raskere med bom 😛 

Hvis du kjører fra Moss, unngår du den 20-kroners bommen på E6 litt lengre mot Oslo. Tror du kan kjøre gratis over den gamle Svinesundsbrua/Sponvika. Har ikke kjørt der selv, så jeg garanterer ikke for at dette er sant. Hvis det er sant, er du i Sverige. Da er det bare å knote seg avgårde til Stockholm

Hvis dette ikke er mulig, er det andre alternativer:

Kjør til Halden. Her kan du kjøre enten den blågrønne veien (fv22 i Norge, 165 i Sverige), eventuelt via Kornsjø (fv101) (du tar av fra den blågrønne veien). 

Eller du kan kjøre fv21, deretter fv 106 til Nössemark.

Alternativ 4 er å fortsette på fv21, så svinge av på en smal vei (fv 840) som på kartet befinner seg under Töcksfors. Denne veien har 80-sone, men anbefaler lavere fart 😛 

Et annet alternativ hvis du har god til, er fv22, så ta av der det er skilta mot Svinesund/Krokstrand, fv102, så havner du i Sverige nærme E6; her kommer du etter hvert til Skee. Dette er også på norsk side en vei som har 80-sone, men igjen, lavere fart anbefales, med mindre du er i slekt med brødrene Henning og Petter Solberg

Uansett er det bare snakk om å unngå bommen ved grensa om jeg forstår deg riktig. Dette er 20 kroner, og, hvis du skal raskt fram til Stockholm, et mye bedre valg enn å knote på småveier, som for all del kan være en morsom opplevelse. 

PS: har ikke kjørt i Stockholm, så bommer der kan jeg ikke uttale meg noe om

PPS: ja, jeg liker å kjøre, og ja, jeg har vært på alle disse småveiene beskrevet over

Tusen takk for svar 😊. Likte innlegget ditt. Var bom der sist jeg kjørte der. Hadde planer om å kjøre småveier uansett. Tar det som en tur 😊. Igjen tusen takk for et godt innlegg 😊

Anonymkode: e3ffa...8a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...