Gå til innhold

Mine venner sier jeg hadde vært feit om jeg hadde normal forbrenning, men jeg syns jeg spiser lite til normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres ut som mindre enn 2000 kcal, skjønner ikke helt hvordan vennene dine mener at du skal legge på deg av det.

Anonymkode: 52046...fc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok vært en av vennene dine tidligere, og tenkt at livet er urettferdig fordi tynne har en magisk superforbrenning. Var overvektig, og har faktisk postet kostholdet mitt her inne for å få bekreftelse på at det var rart at jeg ikke gikk ned i vekt fordi "se! Jeg spiser jo sunt og lite, og jeg går ikke ned i vekt på 1600 kcal til dagen!" Var egentlig sikker på at jeg spiste mindre enn deg.

Den brutale sannheten var at jeg underrapporterte. Og det var faktisk ikke helt bevisst. Vanskelig å forklare hva slags mekanismer som er i sving med et slikt selvbedrag, men det er lett å "glemme" at man faktisk har spist en hel pose potetgull eller 400 gram smågodt på den dagen man har "lov" til å kose seg. Det betyr liksom ikke noe når jeg spiser så lite og sunt ellers. Hjernen kobler ut utskeielsene, for de er ikke typiske.

Jeg måtte regne alt for å få et ordentlig bilde av inntaket, feks 1600 kcal x5, men (helgen) 2900 kcal x2 = 2000 kcal i gjennomsnitt per dag. Ikke rart jeg ikke går ned i vekt.

Anonymkode: 65804...82f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen andre sier her - du har helt normal forbrenning. Du bare spiser ikke like mye som det en overvektig person gjør. Jeg har vært overvektig, og jeg spiste mye mer enn det der. I tillegg beveget jeg meg nesten ikke. Det var ingenting galt med forbrenningen min, det var bare jeg som ga kroppen mer enn sitt behov. 

Har ei venninne som tidligere alltid klaget på at hun ikke klarte å legge på seg. Jeg bodde med henne en periode, og jeg så lett hvorfor hun ikke la på seg. Hun hoppet jo over måltider, og spiste i tillegg veldig lite til måltidene. I tillegg er hun aktiv med hund og trening. Da hjelper det ikke å drikke en ekstra sjokolademelk hver dag liksom 😅 Men i hennes øyne så spiste hun mye. Skal sies at hun har lagt på seg litt nå da, etter at hun fikk samboer 😆

Anonymkode: 55a67...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...