Gå til innhold

Grønnsaker må skjerpe seg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bær og frukt gjør en innsats for å lokke oss til å spise dem ved at de inneholder sukker - som vi trakter etter. Og på kjøpet får vi andre stoffer vi har behov for. God deal det, men når det kommer til grønnsaker føler jeg at denne teorien faller sammen. Hvis jeg tar meg en bit brokkoli, så leter hjernen min etter noe interessant på smaksfronten - enten det er salt, sukker eller fett - men finner cirka null av alle disse. Så hva slags incentiv er det meningen folk skal ha for å spise det i første omgang? Greit at vi har forsket oss frem til at vi har godt av det, men i hine hårde dager, hva skulle liksom lokke oss i retning av dem da? Mangel på det vi egentlig hadde lyst på?

Anonymkode: 4eae1...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker brokkoli. Liker den knasende konsistensen, smaken og fargen. 😅 men må innrømme de smaker bedre med litt smør i steikepanna og stekt i et par minutter på høy varme.. Uansett, jeg trekkes til de som de er og liker det veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, brokkoli samt mange andre grønnsaker er tilnærmet kalorifrie (sikkert derfor de ikke frister) og det er mye annen mat som smaker myyyye bedre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brokkoli er en av de aller beste grønnsakene man kan spise rå. Den knallgrønne fargen er lekker, den smaker friskt, og den knaser (og brokkolirap har litt kjøttaroma). Men den er best i moderate porsjoner og som tilbehør til noe annet.

Anonymkode: a0de1...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsakene kan vel knapt lastes for at du egentlig bare liker sukker og fett. Det er ikke deres skyld at du er sær i matveien. 

Anonymkode: 5bc6e...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Bær og frukt gjør en innsats for å lokke oss til å spise dem ved at de inneholder sukker - som vi trakter etter. Og på kjøpet får vi andre stoffer vi har behov for. God deal det, men når det kommer til grønnsaker føler jeg at denne teorien faller sammen. Hvis jeg tar meg en bit brokkoli, så leter hjernen min etter noe interessant på smaksfronten - enten det er salt, sukker eller fett - men finner cirka null av alle disse. Så hva slags incentiv er det meningen folk skal ha for å spise det i første omgang? Greit at vi har forsket oss frem til at vi har godt av det, men i hine hårde dager, hva skulle liksom lokke oss i retning av dem da? Mangel på det vi egentlig hadde lyst på?

Anonymkode: 4eae1...a89

Sultfølelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...