Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 minutter siden, CecilieX skrev:

Når du skriver at «hun er veldig god på ...» skriver du om privatpersonen da? Ser du dette ut fra innlegg på bloggen der hun viser frem produktet hun reklamer for? For det jeg ser, er avtaler hun har gjort, der hun får betalt for å fronte produkter og «elske» dem. 

Strengt tatt varierer det veldig hva slags stil som vises frem, alt etter hvilke annonsører hun har. Det gir en god pekepinn på at dette ikke er noe hun som privatperson går god for, og msn kan dermed ikke utlede at «hun er veldig god på interiør». 

Merk at i mitt innlegg bruker jeg pronomenet hun om bedriftseieren. 

Dette er altså ikke et innlegg som diskuterer henne, men en påpekning av at det som vises på bloggen er i tråd med formålet for bedriften beskrevet i Brønnøysundregisteret. 

Hva har det med at hun promoterer forskjellige bedrifter med saken å gjøre? Er alt ditt interiør kjøpt i samme butikk? Siden hun lever av å selge disse produktene er det inne nærliggende å tro at hun styler det slik hun synes produktene blir penest fremstilt? Altså er det hennes smak som skinner igjennom? Og om noen da synes det stylingen er fin eller har lyst til å kjøpe produktene - hvorfor er det vesentlig om det er bedrifseieren som "styler", CBE som privatperson eller begge?

Jeg er ikke en fan av CBE, men dette med å være negativ mot reklame i sosiale medier kommer jeg aldri til å skjønne :) Om hun viser frem sin nystyla finstue kommer jeg jo ikke til å kjøpe noe hvis ikke jeg synes det er pent. Uansett hvor delikat CBE får betalt for å skrive at det er. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Tannbein
Skrevet

Jeg leste bloggen jevnlig frem til 2014-2015. Etter det så har jeg klikket meg inn en sjelden gang, men mens verdiene Caroline fronter er de samme siden 2009 så har mine endret seg etter at jeg fikk barn. Det har alltid vært et enormt kroppsfokus hos henne, noe som var grunnen til at jeg falt av da det ble for overfladisk. Men den siste tiden har jeg fått med meg at det blitt et helt ellevilt fokus på utsikkende rompe. De gangene jeg har surfet innom så har jeg følt meg rett og slett beklemt av bildene hennes. Men jeg fikk nok litt sjokk som dumpet rett inn på både "Dovre-rumpa" og på "tynn, hvit tights uten truse-rumpa" 🙈 Jeg tror ikke at netfit blir en suksess bare de fokuserer nok på rompa hennes, og jeg tror hun mister (kvinnelige) lesere pga dette. Det er ekstra rart når det matches med bilder av små barn,  her er det på høy tid med et veivalg tenker jeg 😳😳 

Skrevet

Jeg tenker at de som bruker bloggen/IG som et glanset magasin til litt lett adspredelse, burde være bevisst at barna de synes de er blitt kjent med og som de liker å se, faktisk har rett til privatliv og til IKKE å bli brukt som underholdning og søte rekvisitter i helt åpen some. 

En av årsakene til at jeg skriver her inne - og noen ganger i bloggens kommentarfelt, er akkurat dette. Forskjellen på kanalene til CBE og Costume, er at Costume aldri gir seg ut for å være en innblikk i et levd liv, vi aner ikke hvem modellene er, når de løp sist eller hva de spiste til middag i går. Eller hva ungene deres gjør hver eneste dag. 

Når det gjelder interiørstilen, så gjør sponsingen at det ser mer ut som en katalog enn et hjem, synes jeg.  Særlig at de har valgt plakater på veggene istedet for litt blandet kunst, gjør at jeg synes det blir med som et hotell eller en restaurant, men smaken er som baken. Det er matchende, pent og rent og veldig ordentlig. Men jeg synes liksom det mangler tegn til at det faktisk bor folk der når man ser bilder derfra.

• Liker 42
Skrevet

Leste nettopp blogginnlegget hvor hun forteller hun ikke har truse under den beige tightsen. Så, hun har tissen sin rett i sømmen på tightsen da? Og så rett på sykkelsetet? Men altså, normale og friske kvinner har daglig utflod. Har ikke hun det da? Hun som er så on fleek/feilfri? Så tissen hennes er helt tørr hele tiden mens hun trener? Hmm, henger ikke på greip.

Grøss, syns det er sååå ekkelt. Men topp må hun bruke da for å holde puppene på plass.

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, CecilieX skrev:

Når du skriver at «hun er veldig god på ...» skriver du om privatpersonen da? Ser du dette ut fra innlegg på bloggen der hun viser frem produktet hun reklamer for? For det jeg ser, er avtaler hun har gjort, der hun får betalt for å fronte produkter og «elske» dem. 

Strengt tatt varierer det veldig hva slags stil som vises frem, alt etter hvilke annonsører hun har. Det gir en god pekepinn på at dette ikke er noe hun som privatperson går god for, og msn kan dermed ikke utlede at «hun er veldig god på interiør». 

Merk at i mitt innlegg bruker jeg pronomenet hun om bedriftseieren. 

Dette er altså ikke et innlegg som diskuterer henne, men en påpekning av at det som vises på bloggen er i tråd med formålet for bedriften beskrevet i Brønnøysundregisteret. 

Hvem jeg snakker om? Caroline Berg Eriksen bloggeieren selvsagt. Det er vel hun som diskuteres i denne tråden eller har du et annet syn på det? Skjønner ikke hvorfor du trekker inn privatperson CBE hun kjenner iallefall ikke jeg. Du må tydelig ha det inn med teskje: interiøret hun presenterer på bloggen og som hun viser av interiøret hun har innredet hjemme gjennom bloggen fremstår som gjennomført og lekkert presentert. Sikkert mye reklame, men det(altså interiøret) får hun(bloggeieren) til å fremstå  på en smakfull måte. Hun gjør derfor en god jobb for annonsørene her. Og hun får meg som leser til å få inspirasjon gjennom bloggen av det hun selger her. Var dette klart nok for deg nå?

• Liker 5
Gjest CecilieX
Skrevet
1 time siden, Bypass skrev:

Hva har det med at hun promoterer forskjellige bedrifter med saken å gjøre? Er alt ditt interiør kjøpt i samme butikk? Siden hun lever av å selge disse produktene er det inne nærliggende å tro at hun styler det slik hun synes produktene blir penest fremstilt? Altså er det hennes smak som skinner igjennom? Og om noen da synes det stylingen er fin eller har lyst til å kjøpe produktene - hvorfor er det vesentlig om det er bedrifseieren som "styler", CBE som privatperson eller begge?

Jeg er ikke en fan av CBE, men dette med å være negativ mot reklame i sosiale medier kommer jeg aldri til å skjønne :) Om hun viser frem sin nystyla finstue kommer jeg jo ikke til å kjøpe noe hvis ikke jeg synes det er pent. Uansett hvor delikat CBE får betalt for å skrive at det er. 

Fra er forbrukerperspektiv er content marketing problematisk. I bloggingens spede barndom var det en gullgruve og historiefortellingen rundt produktene varierte fra hvite til kullsvarte løgner. Skjult markedsføring er forbudt i Norge av en grunn. 

Når @Hellasinmyheart konkluderer med at CBE er «flink med interiør» påpeker jeg at vi ikke vet noe som helst om dette fordi det interiøret hun viser frem ofte er interiør som hun er betalt å vise frem. Det er jo dette skillet mellom privat dagbok / bedrift som ofte ser ut til å forvirre de som forsvarer personen CBE, derav min påpekning. 

Forøvrig understreker kommentaren også dette «flink» - narrativet som de har bygget rundt hovedpersonen CBE og som vi ser av og til nesegrust beundret både i tråden her og i kommentarfeltet. De som forfekter dette synet, har i alle fall ikke forstått akkurat hva det er de konsumerer. Disse er også mindre i stand til å forstå at de blir utsatt for reklame, da de ser ut til å sluke historiefortellingen med hud og hår. 

Gjest CecilieX
Skrevet
5 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Hvem jeg snakker om? Caroline Berg Eriksen bloggeieren selvsagt. Det er vel hun som diskuteres i denne tråden eller har du et annet syn på det? Skjønner ikke hvorfor du trekker inn privatperson CBE hun kjenner iallefall ikke jeg. Du må tydelig ha det inn med teskje: interiøret hun presenterer på bloggen og som hun viser av interiøret hun har innredet hjemme gjennom bloggen fremstår som gjennomført og lekkert presentert. Sikkert mye reklame, men det(altså interiøret) får hun(bloggeieren) til å fremstå  på en smakfull måte. Hun gjør derfor en god jobb for annonsørene her. Og hun får meg som leser til å få inspirasjon gjennom bloggen av det hun selger her. Var dette klart nok for deg nå?

Ja, da kan vi enes om at setningen din om at «hun» er flink med interiør må omskrives til at «hun er flink til å gjøre en god jobb for annonsørene når hun presenterer interiøret de selger». 

Skrevet
10 minutter siden, CecilieX skrev:

Fra er forbrukerperspektiv er content marketing problematisk. I bloggingens spede barndom var det en gullgruve og historiefortellingen rundt produktene varierte fra hvite til kullsvarte løgner. Skjult markedsføring er forbudt i Norge av en grunn. 

Når @Hellasinmyheart konkluderer med at CBE er «flink med interiør» påpeker jeg at vi ikke vet noe som helst om dette fordi det interiøret hun viser frem ofte er interiør som hun er betalt å vise frem. Det er jo dette skillet mellom privat dagbok / bedrift som ofte ser ut til å forvirre de som forsvarer personen CBE, derav min påpekning. 

Forøvrig understreker kommentaren også dette «flink» - narrativet som de har bygget rundt hovedpersonen CBE og som vi ser av og til nesegrust beundret både i tråden her og i kommentarfeltet. De som forfekter dette synet, har i alle fall ikke forstått akkurat hva det er de konsumerer. Disse er også mindre i stand til å forstå at de blir utsatt for reklame, da de ser ut til å sluke historiefortellingen med hud og hår. 

Tja jeg forstår nok dette like minst godt som deg. Hersketeknikker av typen du presenterer her om at folk som ikke er enige med deg ikke forstår hva dette dreier seg om fordi de er uenig med deg sier i grunnen mer om deg.  Jeg er ikke av typen som «sluker en historie med hud og hår» selv om jeg synes hun(bloggeier for å være presiser så du skal forstå) er veldig god på å formidle interiør på en smakfull og inspirerende måte. Du må jobbe med å akseptere at folk kan ha et helt annet syn på ting enn deg. 

• Liker 4
Skrevet

Hvor lang tid vil det ta før LK eller CBE blir å be Espen om å fjerne det mon tro..🤭

• Liker 27
Skrevet
38 minutter siden, Hellasinmyheart said:

Hun gjør en god jobb for annonsøren dersom hun 1) bidrar til deres omdømme på en positiv måte og 2) får folk som ellers ikke ville kjøpt produktene til å kjøpe dem. 

1) er jeg usikker på. 2) kan bedriftene måle på sine salgstall, dersom annonsen via blogg er deres eneste markedskommunikasjon. (Det er det sjelden, og det er vanskeleg å isolere bloggannonsering for å måke effekten av dem) 

Dersom ikke 1) og/eller 2) oppfylles, har hun i grunn kun skapt innhold til egne kanaler. (som i og for seg er ok) 

18 minutter siden, Hellasinmyheart said:

-klippet bort - Jeg er ikke av typen som «sluker en historie med hud og hår» selv om jeg synes hun(bloggeier for å være presiser så du skal forstå) er veldig god på å formidle interiør på en smakfull og inspirerende måte. - klippet bort - 

At innholdsmarkedsføring/content marketing er problematisk i et forbrukerperspektiv tror jeg mange vil kunne enes om. At reklame nå fremstilles som redaksjonelt innhold eller personlige anbefalinger gjør at ikke alle klarer se hva som er reklame. Jeg snakker nå generelt, og ikke om enkeltpersoner/motdebattanter. 

Disse historiene, koselige eller inspirerende som de enn er, er konstruerte med ett mål for øye - påvirke leseren til å bruke penger på det presenterte produkt. 

Reklame som åpenbart er reklame er i så måte mindre problematisk, da flere klarer sortere det ut som kommersielle bedrifters forsøk på å initiere kjøpsadferd. 

• Liker 15
Skrevet
57 minutter siden, CecilieX skrev:

Ja, da kan vi enes om at setningen din om at «hun» er flink med interiør må omskrives til at «hun er flink til å gjøre en god jobb for annonsørene når hun presenterer interiøret de selger». 

Tja. Vi kan enes om setningen «CBE som bloggeier er dyktig på å gjøre en god jobb for annonsører. Hun presenterer interiøret de selger på en inspirerende og smakfull måte». 

• Liker 5
Gjest Lavande
Skrevet
54 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Tja. Vi kan enes om setningen «CBE som bloggeier er dyktig på å gjøre en god jobb for annonsører. Hun presenterer interiøret de selger på en inspirerende og smakfull måte». 

For å nyansere, vil jeg tilføye, at der finnes de som ikke finner det Treasures AS driver med vedrørende interiør som inspirerende eller smakfullt i det hele tatt.

Skrevet
2 minutter siden, Lavande skrev:

For å nyansere, vil jeg tilføye, at der finnes de som ikke finner det Treasures AS driver med vedrørende interiør som inspirerende eller smakfullt i det hele tatt.

Det gjør det sikkert. Den setningen er et utrykk for min oppfatning. Du står selvsagt fritt til å mene noe annet. 

• Liker 2
Gjest Lavande
Skrevet
2 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Det gjør det sikkert. Den setningen er et utrykk for min oppfatning. Du står selvsagt fritt til å mene noe annet. 

Ja. 😊

Skrevet (endret)
3 timer siden, miamiamia skrev:

Leste nettopp blogginnlegget hvor hun forteller hun ikke har truse under den beige tightsen. Så, hun har tissen sin rett i sømmen på tightsen da? Og så rett på sykkelsetet? Men altså, normale og friske kvinner har daglig utflod. Har ikke hun det da? Hun som er så on fleek/feilfri? Så tissen hennes er helt tørr hele tiden mens hun trener? Hmm, henger ikke på greip.

Grøss, syns det er sååå ekkelt. Men topp må hun bruke da for å holde puppene på plass.

Enig med deg. Mine treningstightser (fra ulike leverandører) har alle en søm midt i skrittet. Det er en selvfølge å ha undertøy på. Det er mulig at hun er den eneste kvinnen i Norge som ikke blir svett "der" også når hun trener, men da syns jeg hun burde gå til legen i tilfelle. 

Sykkeltur med en søm rett opp i skrittet høres forferdelig ubehagelig ut. Og dessuten så er det too much information å fortelle at hun ikke bruker truse. Nok av "pervoer" som antageligvis får helt tenning ved tanken på at hun er truseløs på de rumpebildene. 

"Bubblebutt"-bildene hadde kanskje ikke blitt ilke sexy med truse da, det er jo ikke godt å si hva de gjør for å få bildene perfekte egentlig. 

Endret av Isild
  • Liker 20
Skrevet
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Hvor lang tid vil det ta før LK eller CBE blir å be Espen om å fjerne det mon tro..🤭

Godt å se at det er flere enn bare oss "drittkjerringer" på KG som ser det kleine i disse rumpebildene. Digger Espen 😄 

• Liker 32
Skrevet

Slitsomme dager, skjønner ikke at de orker dette stresset jeg med hjemmeskole som var så ekstremt tidkrevende. I går 1 mil på tur med skolejenta mitt i skoletiden - idag først trening, så sykkeltur og nå vin - stressende dager.

• Liker 35
Skrevet

#bestiklassen har daglig umerka innlegg for Netfit på instastory, både mannlig og kvinnelig bedriftseier. Håper noen følger med 👀👀

• Liker 22
Skrevet

Så hun har allerede begynt å jogge med det eldste avkommet.

Burde barn på 6-7 år jogge flere kilometer?

Er dette for å provosere ytterligere..?

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...