skruf Skrevet 17. mars 2020 #17601 Skrevet 17. mars 2020 (endret) Dette er ikke ironisk ment og ikke bare rettet mot CBE, men jeg tror typisk rosabloggere vil få det kjipt fremover; de vil ikke få fikset og reklamert for neglene sine siden neglesalonger holder stengt, de vil ikke få reklamert for og ordnet håret med løshår og farge/striping siden frisører holder stengt, de vil ikke få lagt ut innlegg fra treningssenter siden det også er stengt, det er ingen vits å reklamere for hudpleiesalonger siden det er stengt (og dermed ikke vits å reklamere for hudpleieprodukter som Zo skin som man bare får kjøpt hos forhandler). I tillegg utgår alle reiseinnlegg til innland og utland. Vippe-extentions utgår også. Jeg tror også at etterhvert som coronatiden drøyer ut så vil vi få se mere «ekte» bloggere siden typiske skjønnhetssalonger holder stengt og behandlinger som botox, fillere og restylane utgår. Det vil bli mange bloggere etterhvert med smale lepper, mere rynker og ikke fullt så glatt og strøken hud, mindre høye kinnbein og ikke fullt så markert kjevelinje og med kortere øyevipper og ettervekst. Tiden vi er inne i nå fratar bloggere alt som er med på å opprettholde det ytre de over tid har bygget opp. Det er nå vi vil få se hvem de egentlig er, og det er nok mange som vil slite. Coronaviruset er bare i startgropen nå, vi har enda ikke nådd en topp og det vil bli langvarig edit; til kritikere av de som er kritiske til CBE og andre rosabloggere; akkurat nå har jeg for mye fritid og det er vanskelig å få meg en hobby siden jeg er stucked hjemme i full hjemmeisolasjon med covid-19, bedre kjent som corona. Og jeg er ikke så syk at jeg ikke klarer å lese eller skrive Endret 17. mars 2020 av skruf 49
Onille Skrevet 17. mars 2020 #17602 Skrevet 17. mars 2020 19 minutter siden, skruf skrev: Dette er ikke ironisk ment og ikke bare rettet mot CBE, men jeg tror typisk rosabloggere vil få det kjipt fremover; de vil ikke få fikset og reklamert for neglene sine siden neglesalonger holder stengt, de vil ikke få reklamert for og ordnet håret med løshår og farge/striping siden frisører holder stengt, de vil ikke få lagt ut innlegg fra treningssenter siden det også er stengt, det er ingen vits å reklamere for hudpleiesalonger siden det er stengt (og dermed ikke vits å reklamere for hudpleieprodukter som Zo skin som man bare får kjøpt hos forhandler). I tillegg utgår alle reiseinnlegg til innland og utland. Vippe-extentions utgår også. Jeg tror også at etterhvert som coronatiden drøyer ut så vil vi få se mere «ekte» bloggere siden typiske skjønnhetssalonger holder stengt og behandlinger som botox, fillere og restylane utgår. Det vil bli mange bloggere etterhvert med smale lepper, mere rynker og ikke fullt så glatt og strøken hud, mindre høye kinnbein og ikke fullt så markert kjevelinje og med kortere øyevipper og ettervekst. Tiden vi er inne i nå fratar bloggere alt som er med på å opprettholde det ytre de over tid har bygget opp. Det er nå vi vil få se hvem de egentlig er, og det er nok mange som vil slite. Coronaviruset er bare i startgropen nå, vi har enda ikke nådd en topp og det vil bli langvarig edit; til kritikere av de som er kritiske til CBE og andre rosabloggere; akkurat nå har jeg for mye fritid og det er vanskelig å få meg en hobby siden jeg er stucked hjemme i full hjemmeisolasjon med covid-19, bedre kjent som corona. Og jeg er ikke så syk at jeg ikke klarer å lese eller skrive Akkurat dette blir faktisk veldig spennende å se. Hvor lang tid går det før bildene av CBE og andre influencere ser annerledes ut? Blir det mer vriing av hodet og vinkling av bilder, eller får vi kanskje se færre ansiktsbilder? Jeg lurer også på om CBE tør å vise seg slik jeg tror alle andre ser ut på hjemmekontoret sitt. Dusja, i reine og komfortable klær, men uten sminke og hårstyling. Heia det naturlige! 13
Klaraku78 Skrevet 17. mars 2020 #17603 Skrevet 17. mars 2020 Bildene fra siste innlegg om hjemmekontor er jo gamle. Hun har en annen farge på neglelakken. Ser hun får skryt på Instagram at hun ser så bra når hun har hjemmekontor. Men erfaring sier at dette var nok en vel resigert fotoshoot. Hjemmekontor hos CBE er jo ensbetydende med å være hjemme. Ikke nødvendigvis å sitte foran pc-en å jobbe som resten av Norge nå må gjøre. Tipsene hun kom med viser jo bare at hun ikke har peiling. 29
Surikatt Skrevet 17. mars 2020 #17604 Skrevet 17. mars 2020 38 minutter siden, skruf skrev: Dette er ikke ironisk ment og ikke bare rettet mot CBE, men jeg tror typisk rosabloggere vil få det kjipt fremover; de vil ikke få fikset og reklamert for neglene sine siden neglesalonger holder stengt, de vil ikke få reklamert for og ordnet håret med løshår og farge/striping siden frisører holder stengt, de vil ikke få lagt ut innlegg fra treningssenter siden det også er stengt, det er ingen vits å reklamere for hudpleiesalonger siden det er stengt (og dermed ikke vits å reklamere for hudpleieprodukter som Zo skin som man bare får kjøpt hos forhandler). I tillegg utgår alle reiseinnlegg til innland og utland. Vippe-extentions utgår også. Jeg tror også at etterhvert som coronatiden drøyer ut så vil vi få se mere «ekte» bloggere siden typiske skjønnhetssalonger holder stengt og behandlinger som botox, fillere og restylane utgår. Det vil bli mange bloggere etterhvert med smale lepper, mere rynker og ikke fullt så glatt og strøken hud, mindre høye kinnbein og ikke fullt så markert kjevelinje og med kortere øyevipper og ettervekst. Tiden vi er inne i nå fratar bloggere alt som er med på å opprettholde det ytre de over tid har bygget opp. Det er nå vi vil få se hvem de egentlig er, og det er nok mange som vil slite. Coronaviruset er bare i startgropen nå, vi har enda ikke nådd en topp og det vil bli langvarig edit; til kritikere av de som er kritiske til CBE og andre rosabloggere; akkurat nå har jeg for mye fritid og det er vanskelig å få meg en hobby siden jeg er stucked hjemme i full hjemmeisolasjon med covid-19, bedre kjent som corona. Og jeg er ikke så syk at jeg ikke klarer å lese eller skrive Photoshop har de fortsatt, da😊 11
Inocybe Skrevet 17. mars 2020 #17605 Skrevet 17. mars 2020 54 minutter siden, skruf skrev: Dette er ikke ironisk ment og ikke bare rettet mot CBE, men jeg tror typisk rosabloggere vil få det kjipt fremover; de vil ikke få fikset og reklamert for neglene sine siden neglesalonger holder stengt, de vil ikke få reklamert for og ordnet håret med løshår og farge/striping siden frisører holder stengt, de vil ikke få lagt ut innlegg fra treningssenter siden det også er stengt, det er ingen vits å reklamere for hudpleiesalonger siden det er stengt (og dermed ikke vits å reklamere for hudpleieprodukter som Zo skin som man bare får kjøpt hos forhandler). I tillegg utgår alle reiseinnlegg til innland og utland. Vippe-extentions utgår også. Jeg tror også at etterhvert som coronatiden drøyer ut så vil vi få se mere «ekte» bloggere siden typiske skjønnhetssalonger holder stengt og behandlinger som botox, fillere og restylane utgår. Det vil bli mange bloggere etterhvert med smale lepper, mere rynker og ikke fullt så glatt og strøken hud, mindre høye kinnbein og ikke fullt så markert kjevelinje og med kortere øyevipper og ettervekst. Tiden vi er inne i nå fratar bloggere alt som er med på å opprettholde det ytre de over tid har bygget opp. Det er nå vi vil få se hvem de egentlig er, og det er nok mange som vil slite. Coronaviruset er bare i startgropen nå, vi har enda ikke nådd en topp og det vil bli langvarig edit; til kritikere av de som er kritiske til CBE og andre rosabloggere; akkurat nå har jeg for mye fritid og det er vanskelig å få meg en hobby siden jeg er stucked hjemme i full hjemmeisolasjon med covid-19, bedre kjent som corona. Og jeg er ikke så syk at jeg ikke klarer å lese eller skrive God bedring @skruf Jeg tror som @Surikatt at vi vil se en økt bruk av filter og Photoshop framover. Redd det kommer til å bli spooky siden huden på nylige innlegg allerede ser ut som metall og ansikt allerede er dratt så langt det ligner mer på en tremenning enn hovedpersonen selv. Samt det kommer økt resirkulering av gamle bilder. 25
skruf Skrevet 17. mars 2020 #17606 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, Inocybe skrev: God bedring @skruf Jeg tror som @Surikatt at vi vil se en økt bruk av filter og Photoshop framover. Redd det kommer til å bli spooky siden huden på nylige innlegg allerede ser ut som metall og ansikt allerede er dratt så langt det ligner mer på en tremenning enn hovedpersonen selv. Samt det kommer økt resirkulering av gamle bilder. Takk🌻 6
Tulipanpiken Skrevet 17. mars 2020 #17607 Skrevet 17. mars 2020 10 timer siden, CecilieX skrev: Noen som vil hjelpe meg å regne ut prosentvis hvor mange ganger denne setningen er brukt av de som kommer inn for å bedrive brukerdebatt? Den prosenten er relativt høy. Men jeg syner deg og spør. Hva er du kritisk til hos CBE? Grunnen til at den formuleringen brukes er nok at de som prøver å komme med litt mer nyanserte innlegg i tråden blir «beskyldt» for å være blodfans. 1
Tulipanpiken Skrevet 17. mars 2020 #17608 Skrevet 17. mars 2020 11 timer siden, LaSorella skrev: Det er virkelig fascinerende å gå inn her og følge med på hva som blir skrevet om CBE etter hvert nye innlegg hun kommer med. Jeg er heller ingen fan av henne, og kritisk til mye av det hun fronter og leverer, men måten dere går løs på henne og bedriften hennes på gir meg litt medfølelse og at jeg begynner å heie på henne. Det gir litt baksnakking-på-ungdomsskolen-vibber, og alt hun gjør blir vinklet til noe negativt. Sikkert mange før meg som har sagt noe om dette og blitt høvlet ned i ekte fotballfruetråd-på-kvinneguiden-stil (det er virkelig en egen sjanger), men måtte etter lang tids fascinasjon bare si det. Fortsett gjerne, vi er mange som lar oss underholde Veldig enig med deg. Det er for øvrig fascinerende at flere av de faste brukerne i tråden blånekter for at dette er tilfelle. Mulig de har sett seg helt blinde på det som foregår. 4
Inocybe Skrevet 17. mars 2020 #17610 Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, Tulipanpiken skrev: Grunnen til at den formuleringen brukes er nok at de som prøver å komme med litt mer nyanserte innlegg i tråden blir «beskyldt» for å være blodfans. Slik ble det fordi en stor andel av de nye metakritiker-brukerne er alt annet enn nyanserte. De første innleggene til slike inneholder mer enn ofte spekulasjoner om kritikerne og forsøk på nedsettende kommentarer. En velkjent og velbrukt oppskrift som oppfordrer til alt annet enn fruktbar debatt. For å forsøke å unngå dette vil jeg gjenta @CecilieX sitt spørsmål til @LaSorella . Hva er du kritisk til hos CBE? Håper du LaSorella kan motbevise (den fullt forståelige) antakelsen om at nye metakritikerne bare er ute etter kvalm og dritt og løper skrikende bort straks de møter litt motbør og blir bedt om å redegjøre for påstandene sine . Velkommen til 13
Tulipanpiken Skrevet 17. mars 2020 #17611 Skrevet 17. mars 2020 12 minutter siden, Inocybe skrev: Slik ble det fordi en stor andel av de nye metakritiker-brukerne er alt annet enn nyanserte. De første innleggene til slike inneholder mer enn ofte spekulasjoner om kritikerne og forsøk på nedsettende kommentarer. En velkjent og velbrukt oppskrift som oppfordrer til alt annet enn fruktbar debatt. For å forsøke å unngå dette vil jeg gjenta @CecilieX sitt spørsmål til @LaSorella . Hva er du kritisk til hos CBE? Håper du LaSorella kan motbevise (den fullt forståelige) antakelsen om at nye metakritikerne bare er ute etter kvalm og dritt og løper skrikende bort straks de møter litt motbør og blir bedt om å redegjøre for påstandene sine . Velkommen til Her har LaSorella allerede svart, og jeg kan i det store og hele slutte meg til det hun har skrevet. Er det for mange av dere faste brukere helt uforståelig at andre oppfatter det som at så godt som alt her inne blir vinklet negativt? 4
Bypass Skrevet 17. mars 2020 #17612 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Tulipanpiken skrev: Her har LaSorella allerede svart, og jeg kan i det store og hele slutte meg til det hun har skrevet. Er det for mange av dere faste brukere helt uforståelig at andre oppfatter det som at så godt som alt her inne blir vinklet negativt? Verden er ikke alltid som den er, men som vi velger ser den. Det er overskyet i dag! Jeg er super positiv. Fordi jeg jobber som fotograf (nå på hjemmekontor) og lyset en overskyet himmel gir er perfekt for det jeg skal jobbe med i dag. Naboen er kanskje mindre positiv fordi han skal være ute å klippe hekken. Men det er det samme overskya været vi forholder oss til. Hvem av oss har rett? 7
Inocybe Skrevet 17. mars 2020 #17613 Skrevet 17. mars 2020 27 minutter siden, Tulipanpiken skrev: Her har LaSorella allerede svart, og jeg kan i det store og hele slutte meg til det hun har skrevet. Er det for mange av dere faste brukere helt uforståelig at andre oppfatter det som at så godt som alt her inne blir vinklet negativt? Ser jeg har oversett det. Takk for korreksjon. 10 timer siden, LaSorella skrev: Jeg er egentlig enig i mye av det grunnleggende dere kritiserer henne for; eksponering av barn, fronting av et overveldende overforbruk, et noe vulgært kroppsfokus, behovet for å fremstå perfekt, og ikke minst og forfengelighet, for å nevne noe. Det er bare noe med innpakningen og tonen som er her inne som er så forutsigbart og gøy å følge med på. Jeg tør påstå store deler av de som følger bloggen også følger den fordi det er så underholdende med alle disse damene som har som hobby å kritisere henne Men må legge til det hadde vært alright med litt diskusjon uten å måtte innen om de sedvanlige spekulasjonene... 😴 14
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. mars 2020 #17614 Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, Tulipanpiken skrev: Her har LaSorella allerede svart, og jeg kan i det store og hele slutte meg til det hun har skrevet. Er det for mange av dere faste brukere helt uforståelig at andre oppfatter det som at så godt som alt her inne blir vinklet negativt? Kan du forklare meg hva som er positivt med denne bedriften?
Gjest CecilieX Skrevet 17. mars 2020 #17615 Skrevet 17. mars 2020 14 timer siden, LaSorella skrev: Det er virkelig fascinerende å gå inn her og følge med på hva som blir skrevet om CBE etter hvert nye innlegg hun kommer med. Jeg er heller ingen fan av henne, og kritisk til mye av det hun fronter og leverer, men måten dere går løs på henne og bedriften hennes på gir meg litt medfølelse og at jeg begynner å heie på henne. Det gir litt baksnakking-på-ungdomsskolen-vibber, og alt hun gjør blir vinklet til noe negativt. Sikkert mange før meg som har sagt noe om dette og blitt høvlet ned i ekte fotballfruetråd-på-kvinneguiden-stil (det er virkelig en egen sjanger), men måtte etter lang tids fascinasjon bare si det. Fortsett gjerne, vi er mange som lar oss underholde 12 timer siden, CecilieX skrev: Noen som vil hjelpe meg å regne ut prosentvis hvor mange ganger denne setningen er brukt av de som kommer inn for å bedrive brukerdebatt? Den prosenten er relativt høy. Men jeg syner deg og spør. Hva er du kritisk til hos CBE? 12 timer siden, LaSorella skrev: Jeg er egentlig enig i mye av det grunnleggende dere kritiserer henne for; eksponering av barn, fronting av et overveldende overforbruk, et noe vulgært kroppsfokus, behovet for å fremstå perfekt, og ikke minst og forfengelighet, for å nevne noe. Det er bare noe med innpakningen og tonen som er her inne som er så forutsigbart og gøy å følge med på. Jeg tør påstå store deler av de som følger bloggen også følger den fordi det er så underholdende med alle disse damene som har som hobby å kritisere henne Takk for svar. Det jeg har vondt for å forstå er hvorfor du kommer med såpass nedlatende karakteristikker av deltakerne i tråden, når du samtidig er enig med det jeg oppfatter som flertallet. Mange av de som deltar i denne tråden på fast basis skriver konstruktive innlegg der de argumentere for sitt syn. Det lenkes til kilder, påstander underbygges og de målbærer en kritikk du er enig i. Likevel kaller du det «baksnakking på ungdomsskolenivå» noe som har som funksjon å devaluere folk som du er enig med. Som du vet er den underliggende årsaken til kritikken (som du er enig i) at folk blir negativt påvirket. Det handler i bunn og grunn om hvordan dette får leserne til å føle dårlig om seg selv. Likevel gjør du ditt for å devaluere brukere som prøver å være en motstemme, fordi man nettopp vet at mange blogglesere frekventerer Rampelyset. Det henger ikke på greip.
Agatha Spinatha Skrevet 17. mars 2020 #17616 Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, Tulipanpiken skrev: Her har LaSorella allerede svart, og jeg kan i det store og hele slutte meg til det hun har skrevet. Er det for mange av dere faste brukere helt uforståelig at andre oppfatter det som at så godt som alt her inne blir vinklet negativt? Du kan gjerne utdype hva du mener som er bra med dette forretningskonseptet. 9
LaSorella Skrevet 17. mars 2020 #17617 Skrevet 17. mars 2020 19 minutter siden, CecilieX skrev: Takk for svar. Det jeg har vondt for å forstå er hvorfor du kommer med såpass nedlatende karakteristikker av deltakerne i tråden, når du samtidig er enig med det jeg oppfatter som flertallet. Mange av de som deltar i denne tråden på fast basis skriver konstruktive innlegg der de argumentere for sitt syn. Det lenkes til kilder, påstander underbygges og de målbærer en kritikk du er enig i. Likevel kaller du det «baksnakking på ungdomsskolenivå» noe som har som funksjon å devaluere folk som du er enig med. Som du vet er den underliggende årsaken til kritikken (som du er enig i) at folk blir negativt påvirket. Det handler i bunn og grunn om hvordan dette får leserne til å føle dårlig om seg selv. Likevel gjør du ditt for å devaluere brukere som prøver å være en motstemme, fordi man nettopp vet at mange blogglesere frekventerer Rampelyset. Det henger ikke på greip. Jeg mener vel at måten det så omfattende og systematisk gås til verk her inne gjør at mange av oss som er egentlig grunnleggende enig føler for å ta avstand og sette oss selv på utsiden. Jeg tenker at det er lov å være uenig om metode selv om man er enig i sak? 8
Keaton Skrevet 17. mars 2020 #17618 Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, LaSorella skrev: Jeg mener vel at måten det så omfattende og systematisk gås til verk her inne gjør at mange av oss som er egentlig grunnleggende enig føler for å ta avstand og sette oss selv på utsiden. Jeg tenker at det er lov å være uenig om metode selv om man er enig i sak? Du mener at dokumentasjon og fakta er å gå for langt? Mulig feil, men sånn leser jeg innlegget ditt. Synsing og plapring er bedre? Skjønner ikke hva du mener. 😕 20
SoWhat? Skrevet 17. mars 2020 #17619 Skrevet 17. mars 2020 15 timer siden, LaSorella skrev: Det er virkelig fascinerende å gå inn her og følge med på hva som blir skrevet om CBE etter hvert nye innlegg hun kommer med. Jeg er heller ingen fan av henne, og kritisk til mye av det hun fronter og leverer, men måten dere går løs på henne og bedriften hennes på gir meg litt medfølelse og at jeg begynner å heie på henne. Det gir litt baksnakking-på-ungdomsskolen-vibber, og alt hun gjør blir vinklet til noe negativt. Sikkert mange før meg som har sagt noe om dette og blitt høvlet ned i ekte fotballfruetråd-på-kvinneguiden-stil (det er virkelig en egen sjanger), men måtte etter lang tids fascinasjon bare si det. Fortsett gjerne, vi er mange som lar oss underholde Du har et viktig poeng. Det er mennesker som hiver seg på "kritikk" av alt. Det er ingenting som ikke blir kritisert her inne... og de som henger seg på og er med; de gjør det uten samvittighetskvaler. De rettferdiggjør. Så er det de andre, som deg og likesinnede. Som reagerer med empati og føler for å "heie" på. Eller sympatiserere med. Bare fordi så mange går på henne. Eller "bedriften" det blir kalt her inne. Du er ikke alene om å føle det sånn. Og godt det er flere. 7
LaSorella Skrevet 17. mars 2020 #17620 Skrevet 17. mars 2020 10 minutter siden, Kollontaj skrev: Du mener at dokumentasjon og fakta er å gå for langt? Mulig feil, men sånn leser jeg innlegget ditt. Synsing og plapring er bedre? Skjønner ikke hva du mener. 😕 Nei, det er vel ikke det jeg mener. Jeg mener kanskje at tråden har kjørt seg inn i et spor og mangler litt nyanser. Verden er ikke svart-hvitt, og det er ikke alt som angår CBE heller. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå