Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mindreårige på jobb i reklame på Twentyfour sin FB side.

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er bedriftsetikken sin det. I disse tider hvor man oppfordrer til å ta vare på hverandre, bruker denne bedriften intetanende mindreårige i bedriften sin.

4 minutter siden, Della skrev:

Mindreårige på jobb i reklame på Twentyfour sin FB side.

At de ikke er mer kritiske enn så begynner og bli slitsomt å se på🙈

• Liker 8
Skrevet
42 minutter siden, LaSorella skrev:

Det er virkelig fascinerende å gå inn her og følge med på hva som blir skrevet om CBE etter hvert nye innlegg hun kommer med. Jeg er heller ingen fan av henne, og kritisk til mye av det hun fronter og leverer, men måten dere går løs på henne og bedriften hennes på gir meg litt medfølelse og at jeg begynner å heie på henne. Det gir litt baksnakking-på-ungdomsskolen-vibber, og alt hun gjør blir vinklet til noe negativt. Sikkert mange før meg som har sagt noe om dette og blitt høvlet ned i ekte fotballfruetråd-på-kvinneguiden-stil (det er virkelig en egen sjanger), men måtte etter lang tids fascinasjon bare si det. Fortsett gjerne, vi er mange som lar oss underholde :)

Jeg må bare si at Caroline Berg-Eriksen minner meg mer om en ungdomsskoleelev. 

• Liker 34
Skrevet (endret)

Jeg synes det er utrolig spesielt og lite intelligent av bedriften å lage et innlegg som Pizzainnlegget. Vi står i vår tida største krise, der det overordnede problemet og budskapet er hygiene, det er på en måte det hele samfunnet handler om i disse dager. Og der står påvirkeren med bakteriebombeløsneglene sine nedi maten, hun står å drar seg i ansikt/det løshengende håret,- over matbordet, og barnehendene klør nedi serveringsbollene. 

Jeg forstår meg altså ikke på dette behovet for å lage trassige innleggbåde i et samfunnsmessig aktualitetsperspektiv, men også få uker etter det var stor fokus på dette etter bollebaking i annonsemagadinet til bedriften. 

Forstår. Det. Bare. Ikke. 

Endret av Dark Star
  • Liker 42
Gjest CecilieX
Skrevet
1 time siden, LaSorella skrev:

Det er virkelig fascinerende å gå inn her og følge med på hva som blir skrevet om CBE etter hvert nye innlegg hun kommer med. Jeg er heller ingen fan av henne, og kritisk til mye av det hun fronter og leverer, men måten dere går løs på henne og bedriften hennes på gir meg litt medfølelse og at jeg begynner å heie på henne. Det gir litt baksnakking-på-ungdomsskolen-vibber, og alt hun gjør blir vinklet til noe negativt. Sikkert mange før meg som har sagt noe om dette og blitt høvlet ned i ekte fotballfruetråd-på-kvinneguiden-stil (det er virkelig en egen sjanger), men måtte etter lang tids fascinasjon bare si det. Fortsett gjerne, vi er mange som lar oss underholde :)

Noen som vil hjelpe meg å regne ut prosentvis hvor mange ganger denne setningen er brukt av de som kommer inn for å bedrive brukerdebatt? Den prosenten er relativt høy. 

Men jeg syner deg og spør. Hva er du kritisk til hos CBE? 

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
51 minutter siden, Dark Star skrev:

Jeg synes det er utrolig spesielt og lite intelligent av bedriften å lage et innlegg som Pizzainnlegget. Vi står i vår tida største krise, der det overordnede problemet og budskapet er hygiene, det er på en måte det hele samfunnet handler om i disse dager. Og der står påvirkeren med bakteriebombeløsneglene sine nedi maten, hun står å drar seg i ansikt/det løshengende håret,- over matbordet, og barnehendene klør nedi serveringsbollene. 

Jeg forstår meg altså ikke på dette behovet for å lage trassige innleggbåde i et samfunnsmessig aktualitetsperspektiv, men også få uker etter det var stor fokus på dette etter bollebaking i annonsemagadinet til bedriften. 

Forstår. Det. Bare. Ikke. 

Fordi bedriften både vet og kan best. Det gjelder  de fleste områder i livet, også der hvor bedriften påberoper seg kunnskap  hevet over norske  lover og regler. De skjønner ikke selv at de setter seg selv i et dårlig lys, ingenting ressurssterkt med den kroppsfokuserte  og barneksponerende reklamekanalen. Det er tragikomisk med disse "klørne" som er bakteriebomber i et samfunn hvor man oppfordrer til god håndhygiene, de må vises frem fordi det er en del av businessen og vises frem  i kombinasjon med barn og matlaging.  Helt bakpå der altså.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Vi har også hjemmekontor. Har klippet fra før av korte negler enda kortere, og både mannen og jeg har sluttet å gå med giftering og klokke. 

Utrolig at hun velger å beholde klørne i disse dager.

• Liker 28
Skrevet
28 minutter siden, CecilieX skrev:

Noen som vil hjelpe meg å regne ut prosentvis hvor mange ganger denne setningen er brukt av de som kommer inn for å bedrive brukerdebatt? Den prosenten er relativt høy. 

Men jeg syner deg og spør. Hva er du kritisk til hos CBE? 

Jeg er egentlig enig i mye av det grunnleggende dere kritiserer henne for; eksponering av barn, fronting av et overveldende overforbruk, et noe vulgært kroppsfokus, behovet for å fremstå perfekt, og ikke minst og forfengelighet, for å nevne noe. Det er bare noe med innpakningen og tonen som er her inne som er så forutsigbart og gøy å følge med på. Jeg tør påstå store deler av de som følger bloggen også følger den fordi det er så underholdende med alle disse damene som har som hobby å kritisere henne :) 

• Liker 5
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
16 minutter siden, LaSorella skrev:

Jeg er egentlig enig i mye av det grunnleggende dere kritiserer henne for; eksponering av barn, fronting av et overveldende overforbruk, et noe vulgært kroppsfokus, behovet for å fremstå perfekt, og ikke minst og forfengelighet, for å nevne noe. Det er bare noe med innpakningen og tonen som er her inne som er så forutsigbart og gøy å følge med på. Jeg tør påstå store deler av de som følger bloggen også følger den fordi det er så underholdende med alle disse damene som har som hobby å kritisere henne :) 

Leser ikke bloggen.

Skrevet (endret)

@KollontajRegistrerte du den strategisk plasserte trøstepremien fra Vixen på de fleste bildene i innlegget, sånn sammen med egenomtalen av 11 års erfaring med hjemmekontor? Det står "livsstilsblogg" på den. Jeg kan altså lese teksten på prisen. Kan du skjønne hvorfor den trekkes frem?🙄

Alle oppdateringene i bedriftens SoMe-kanaler i disse dager vitner om en daglig leder med særdeles lav virkelighetsoppfatning, en konsekvens av 11 år med hjemmekontor uten ytre stimuli, og med et tipsinnlegg idag der to av åtte tips handler om matforberedelser - inkludert å unngå småspising fra kjøleskapet med unntak av youghurt, nøtter og smoothies.

Endret av Revenge o'Cavatina
småplukk
  • Liker 33
Skrevet (endret)
51 minutter siden, LaSorella skrev:

Jeg har liksom også hørt dette før... ?

Sånn à propos forutsigbarhet. Velvel.

Forresten skal du ikke se bort fra at mange som skriver kritiske innlegg i denne tråden gjør det bare for å få stadig nye brukere med ca null innlegg til å komme på banen med nok et "jeg er enig i det meste av kritikken og ingen fan av CBE, men... "-innlegg, fullt av svært dårlig skjulte manipulative strategier (i dag: ny verdensrekord i overtydelig forsøk på omvendt psykologi). Det har sine øyeblikk. 

PS: Ikke glem "heksejakt" og "gruppedynamikk".

Endret av Aricia
  • Liker 39
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

@KollontajRegistrerte du den strategisk plasserte trøstepremien fra Vixen på de fleste bildene i inmlegget, sånn sammen med egenomtalen av 11 års erfaring med hjemmekontor?

Alle oppdateringene i bedriftens SoMe-kanaler i disse dager vitner om en daglig leder med særdeles lav virkelighetsoppfatning, en konsekvens av 11 år med hjemmekontor uten ytre stimuli, og med et tipsinnlegg idag der to av 8 tips handler om matforberedelser - inkludert å unngå småspising fra kjøleskapet med unntak av youghurt, nøtter og smoothies.

Det er rart det siste der - hvor viktig det er å fronte matinntak for å holde en syltynn kropp. 

Jeg har over en periode loggført hva jeg får i meg i løpet av dagen i en app. Akkurat nå føles dette totalt unødvendig. 

Denne pandemien kan lettest sammenliknes med 3. verdenskrig, og jeg ser for meg en panisk CBE som løper en mil på mølla mens bombene hagler utenfor. 

Jeg mener ikke at man skal slutte å leve, men å markedsføre kropp virker totalt meningsløst akkurat nå - og det eneste jeg håper er at min egen og andres kropper FUNGERER gjennom denne krisen. Ikke at den ser smashing ut. 

Endret av Kaputt
  • Liker 34
Skrevet
22 minutter siden, Kollontaj skrev:

Har sagt det før, men hvem har slikt hjemmekontor? 😏 Den stolen er jo helseskadelig å sitte i en hel arbeidsdag. Det er jo helt ute, så langt unna folks virkelighet at det er latterlig. Gullkopp og Det Nye. Jeg blir helt matt, men innlegget understreker at blogging er verdens mest unyttige jobb. Fy f, det må være flaut å bidra så lite til samfunnet i disse dager - og samtidig tjene penger på det. Jeg hadde skammet meg. 

Ser ikke for meg at hun sitter en hel arbeidsdag hverken på den stolen eller ved det bordet. Ser ikke for meg at hun sitter der i det hele tatt, med mindre tilsynelatende jobbing skal dokumenteres...

• Liker 24
Skrevet
20 minutter siden, Surikatt skrev:

Hun der eier ingen grenser. 

Tror du kan si "de der", for gubben er vel så mye en del av det, og ingen grenser eier de.....de er totalt blottet for alt som har med fornuft og forståelse, for money talks der i boble-heimen, og måtte boblen sprekke og pengene fordufte, først da er det en rettferdig verden

• Liker 31
Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Har sagt det før, men hvem har slikt hjemmekontor? 😏 Den stolen er jo helseskadelig å sitte i en hel arbeidsdag. Det er jo helt ute, så langt unna folks virkelighet at det er latterlig. Gullkopp og Det Nye. Jeg blir helt matt, men innlegget understreker at blogging er verdens mest unyttige jobb. Fy f, det må være flaut å bidra så lite til samfunnet i disse dager - og samtidig tjene penger på det. Jeg hadde skammet meg. 

Frua har dessuten ingen tips å komme med når det gjelder kombinasjonen barn og hjemmekontor. Hjemmekontor er vel det minste problemet i disse coronatider? 

• Liker 30
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
29 minutter siden, Kleenex skrev:

Frua har dessuten ingen tips å komme med når det gjelder kombinasjonen barn og hjemmekontor. Hjemmekontor er vel det minste problemet i disse coronatider? 

Det er kanskje ikke så rart at kombinasjon barn og hjemmekontor er vanskelig å tipse om? Tross alt er barn en del av konseptet deres, de er med på å selge  opphold på Vestlia resort, jakker fra Twentyfour, hårklipp osv..modern og fadern har tydeligvis ikke råd til hverken ferie, klipp eller klær uten at det er #spons. Jobb og barn sammen er naturlig for CBE.

Skrevet
27 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Det er kanskje ikke så rart at kombinasjon barn og hjemmekontor er vanskelig å tipse om? Tross alt er barn en del av konseptet deres, de er med på å selge  opphold på Vestlia resort, jakker fra Twentyfour, hårklipp osv..modern og fadern har tydeligvis ikke råd til hverken ferie, klipp eller klær uten at det er #spons. Jobb og barn sammen er naturlig for CBE.

Det er litt av et konsept. Tror nok denne type bransje vil dø ut etter hvert som vi kommer litt lenger frem i tid. 

• Liker 5
Skrevet

Nå som feks frisører og skjønnhetssalonger er stengt skal det bli morsomt å følge med på hvordan CBE takler å ikke ha nyklipt hår og velstelte løsnegler til enhver tid😊 
De føler helt sikkert også at deres «normale» arbeidsdag er drastisk forandret, all den tid de nå ikke har mulighet til å dra på kafé, photoshoot fra frisøren og neglesalongen og spennende møter i Oslo. I stede må de nå forsøke å komme på alternativt innhold til bloggen samtidig med hjemmeskole og barnepass. Med lite inspirasjon utenom bloggerbobla de siste 10 årene og en total mangel på kjennskap om hva som faktisk er hverdagen til Ola Nordmann tror jeg de vil slite litt. 

• Liker 37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...