Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Finlay said:

Noen som kan se for seg et mer hensiktsløst yrke disse dager, enn influencer?

Selv om enkelte - skal man tro kommentarfeltet - faktisk også helsearbeidere(!) hardnakket hevder at "det er fint med et sted å rømme bort fra alt ❤️ "

Når man tenker på at dette velsignede fristedet har ett eneste mål - å få deg til å kjøpe ting du stort sett ikke trenger. I hvert fall ikke nå.

 

Ja, det setter ting inn i perspektiv. Når hverdagen ikke flyter og man plutselig får alvorlige ting å tenke på, ser man hvor overfladisk og hensiktsløs rolle influencere egentlig har. Altså man så det fra før, men det blir liksom så veldig tydelig 😅 folk dør og mister jobbene sine, mens de kan sitte på snapstory med et dum og deilig blikk samtidig som de mimer til en sang 🙈

  • Liker 23
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Thune samarbeider med fruen nå. Jeg trodde de sto for stil og eleganse, men jeg bomma visst... 😳

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Jeg har ikke ord for den oppførselen hennes. Virkelig ikke... 😳

Skrevet
1 time siden, Finlay skrev:

Noen som kan se for seg et mer hensiktsløst yrke disse dager, enn influencer?

Selv om enkelte - skal man tro kommentarfeltet - faktisk også helsearbeidere(!) hardnakket hevder at "det er fint med et sted å rømme bort fra alt ❤️ "

Når man tenker på at dette velsignede fristedet har ett eneste mål - å få deg til å kjøpe ting du stort sett ikke trenger. I hvert fall ikke nå.

 

Så fint at CBE.no legger til rette for at alle våre hardt pressede helsearbeidere kan rømme bort i mykpornoen. Når nå vi lurer og gruer på om helsevesenet klarer å takle tiden framover, om økonomien overlever, om de syke og gamle vi kjenner vil dø, er det så fin avveksling med influencere som deiliger seg i sengen med full kroppspress og selvopptatthet. 

:ironi:
 

Både Thune og CBE.no burde skjønne at reklamen deres er sterkt malplassert nå og utsette eller omstrukturere opplegget. Det blir bare pinlig å se på. 
Krisen nå viser virkelig overfladiskheten og unødvendigheten av rosa-influencere som CBE.no. Narsissisme, egosentrisme og overforbruk kan vi "leve med" i oppgangstider. I krisetider kan de som ikke klarer å omstille seg til mer samfunnsnyttig påvirkning få gå neden om og hjem for min del. Ganske sterkt utsagn, selv for meg. 

  • Liker 41
Skrevet
10 minutter siden, Keikolina skrev:

Jeg er ikke så overrasket.

Nei dessverre ingen grunn til å bli overrasket over hvor langt inn i egne navler bedrifter som Treasures klarer å komme. 

  • Liker 17
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Så fint at man kan bruke alle elementer i livet til å selge reklame herunder 10 års bryllupsdag. Gratis ring men er det romantisk? Not so much, men business is business. Lenge leve «kjærligheten», også i influencer bransjen.

7679735A-9708-4830-BE0E-5A2B694A227F.jpeg

Endret av lillesnøfnugg
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg mangler ord pleier jeg å skrive og så ranter jeg i vei. 

Men nå mangler jeg faktisk ord. 

Skrevet
10 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg mangler ord pleier jeg å skrive og så ranter jeg i vei. 

Men nå mangler jeg faktisk ord. 

Jeg også. 

mangler.ord.fullstendig. 

  • Liker 10
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Hva slags «mood» er man i når man ligger på senga med stive brystvorter og i trusa bortsett fra å være «in the mood»..? Hva faen ER det hun holder på med???

Skrevet

Jeg skjønte ikke helt teksten «mood» til det bildet.....i mood for hva? Mood for corona? Mood for sex? 

  • Liker 37
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
Akkurat nå, skruf skrev:

Jeg skjønte ikke helt teksten «mood» til det bildet.....i mood for hva? Mood for corona? Mood for sex? 

I mood for å tjene masse penger på å selge kropp og barn til høystby... jeg mener hvem som helst. Tydeligvis. 
 

Dette er så vulgært. På alle mulige måter.

Skrevet

Ser ut som hun har lyst på et knull. 
Passer fint etter reklameinnlegget med barna. 
:spy: 

  • Liker 33
Skrevet

Jeg har en oppfordring. Ikke les blogg. Les en bok, istedet. 

  • Liker 25
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
Akkurat nå, Surikatt skrev:

Jeg har en oppfordring. Ikke les blogg. Les en bok, istedet. 

Jeg kjøper ikke narrative om at folk har et behov for å lese blogg, som en "virkelighetsflukt" i disse tider. Det narrative passer heller inn i kommentarfelt rundt omkring for å opprettholde blogg/reklame/annonsør markedet.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Igjen! Jeg er så glad for at jeg har en samfunnskritisk jobb og ikke en influencer «jobb»! Jeg forstår ikke hvordan hun har hjerte til å selge masse ting og leke «deilig» når folk dør i verden og folk mister jobbene sine? Det hun fronter har ikke noe å si og er ikke viktig! 

Endret av Blomster456
  • Liker 28
Skrevet

Altså....hvor utrolig merkelig er du hvis du "rømmer fra virkeligheten", og blir "inspirert" av en selger som ligger på senga i underbuksa med tomt blikk?

Jøsses, folk har enkle krav til tidtrøyte 😏

  • Liker 38
Skrevet
29 minutter siden, skruf skrev:

Jeg skjønte ikke helt teksten «mood» til det bildet.....i mood for hva? Mood for corona? Mood for sex? 

Noe av det rareste jeg har sett. Ser jo ut som hun er in the mood for å ha seg litt ja. Og når vi vet at det er mannen hennes som fotograferer når hun ligger og vrir seg sånn, så blir det jo nesten litt pinlig at de ønsker å ta med leserne på dette. Hva er budskapet? Hva er vitsen? 

Hvis meningen var at hun skulle se avslappet ut, og at det var relaxed som var "todays mood", så failet de på det. De klarer ikke å ta bilder i naturlige settinger lenger. Alt skal være "deilig", "sexy" eller flawless og plettfritt. 

 

  • Liker 42
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Jeg sliter litt med å forstå at «velutdannede, kjøpesterke kvinner» ønsker dette som en virkelighetsflukt... 😳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...