Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
19 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Vet ikke hvorfor men jeg håper i disse dager og omstendigheter at CBE&co går litt i minus. At det er færre lesere etc. Synes absolutt ingenting om måten dem fremtrer seg på. Jeg følger flere influencere og blogger på IG;og de opptrer overhode ikke slik som de gjør.

Jeg har sluttet å lese bloggen for lenge siden, men leste det innlegget og kommentarene/svarene fra etter badeland/lekeland innlegget, og må si de fortsatt overrasker meg negativt! De er utrolig arrogante og har en ovenifra og nedad holdning som er helt bemerkelsesverdig.

Av ulike årsaker står jeg midt i den dugnaden som blir gjort i landet vårt nå. Vi samarbeider alle sammen, øverste helsemyndigheter, kommuneleger osv osv. Masse kunnskap og kompetanse om situasjonen og en ydmykhet for hverandre og hva vi skal få til sammen! Noen har jobbet døgnet rundt i fire uker nå...

Også leser man svarene fra denne bedriften uten nærhet av hverken kunnskap, kompetanse eller ydmykhet! Lurer virkelig på om de i det hele tatt reflekterer hvordan det ser ut utenifra. Man kan enda en gang konkludere med at det å leve i sin lille boble uten særlig omgang med andre mennesker fremstår veldig usunt. Jeg synes også det vitner om et stort behov for å hevde seg og prøve å være noe en ikke er... Inntrykket jeg sitter igjen med er utrolig usympatisk. Jeg kommer til å fortsette å ikke klikke meg inn...

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De oppfører seg sikkert som brorparten av den norske befolkning. 

På Facebook strømmer feeden min over av kommentarer hvor folk ber andre om å vise hensyn, ikke hamstre etc. 

I det virkelige liv, presser folk seg frem og gir fullstendig faen. Var på butikken i sta, et sted med lite folk. Allikevel så MÅ folk på død og liv omtrent legge seg oppå meg for å få tak i en løk - eller puste meg i nakken ved kassa. Selv forsøker jeg høflig å gå rundt folk med langt mer enn én meters avstand, men jeg har ikke opplevd ett eneste signal fra noen om at de tar hensyn til dette viruset. 

Så jeg tenker at sum summarum så er vel CBE som et hvilket som helst annet narsissistisk brødhue her til lands - bortsett fra at de hadde "flaks" og nå gjør store penger på å livnære seg via blogg. 

• Liker 26
Skrevet (endret)
4 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg har sluttet å lese bloggen for lenge siden, men leste det innlegget og kommentarene/svarene fra etter badeland/lekeland innlegget, og må si de fortsatt overrasker meg negativt! De er utrolig arrogante og har en ovenifra og nedad holdning som er helt bemerkelsesverdig.

Av ulike årsaker står jeg midt i den dugnaden som blir gjort i landet vårt nå. Vi samarbeider alle sammen, øverste helsemyndigheter, kommuneleger osv osv. Masse kunnskap og kompetanse om situasjonen og en ydmykhet for hverandre og hva vi skal få til sammen! Noen har jobbet døgnet rundt i fire uker nå...

Også leser man svarene fra denne bedriften uten nærhet av hverken kunnskap, kompetanse eller ydmykhet! Lurer virkelig på om de i det hele tatt reflekterer hvordan det ser ut utenifra. Man kan enda en gang konkludere med at det å leve i sin lille boble uten særlig omgang med andre mennesker fremstår veldig usunt. Jeg synes også det vitner om et stort behov for å hevde seg og prøve å være noe en ikke er... Inntrykket jeg sitter igjen med er utrolig usympatisk. Jeg kommer til å fortsette å ikke klikke meg inn...

Leser heller ikke bloggen men får med meg ting via IG og innpå her. Carina Dahl har nå nettopp blitt tatt for å være helt uansvarlig å gir fullstendig faen i hva myndigheten sier, etter som hun er i opp på hytta fornå være med andre. Hun skjønte ikke problemet på lik inje om CBE&co. Er glad for at dette gjelder fåtall som er fullstendig hjernedøde i disse omstendigheter.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 19
Skrevet
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Leser heller ikke bloggen men får med meg ting via IG og innpå her. Carina Dahl har nå nettopp blitt tatt for å være helt uansvarlig å gir fullstendig faen i hva myndigheten sier, etter som hun er i opp på hytta fornå være med andre. Hun skjønte ikke problemet på lik inje om CBE&co. Er glad for at dette gjelder fåtall som er fullstendig hjernedøde i disse omstendigheter.

Problemet er jo at andre som er på hytta ikke promoterer og reklamerer for opphold 😨😨

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Problemet er jo at andre som er på hytta ikke promoterer og reklamerer for opphold 😨😨

Begge deler er like ille. Poenget mitt er at når man er en influensere/blogger og leve av at andre skal kjøpe produktet de reklamere, annonsere for, så burde de virkelig tenke lengre enn sin egen egoisme. Spesielt når det er barnan som utgjøre meste parten av inntekten.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev:

Forbruk er bra for økonomien! Spesielt nå. 

Hvor skal så de pengene komme fra når mange vil oppleve drastiske kutt i økonomien?

• Liker 16
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Hvor skal så de pengene komme fra når mange vil oppleve drastiske kutt i økonomien?

Om folk begynner å spare nå, i stedet for å shoppe, vil enda flere bedrifter gå konkurs og arbeidsplasser gå tapt. I økonomiske kriser er forbruk bra, det holder økonomien i gang.

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev:

Om folk begynner å spare nå, i stedet for å shoppe, vil enda flere bedrifter gå konkurs og arbeidsplasser gå tapt. I økonomiske kriser er forbruk bra, det holder økonomien i gang.

Når folk ikke har penger er det ingenting å handle for. Dette vet alle. 

• Liker 26
Gjest Snøsøta
Skrevet
28 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

De store kjedene klarer seg, de tjener fett og de er de siste som bør prioriteres i denne situasjonen. La disse ta sin del av tapet og bruk heller pengene på de små virksomhetene som enda holder åpent. Nisjebutikker. Bestill take away, ikke be om refusjon på billetter etc, ikke kjøp mer enn du trenger på dagligvarebutikker. La oss prøve å sørge for at flere enn de store aktørene er i live etter at krisen er over. 

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
3 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Nødvendig forbruk vil jeg tro, ingen er tjent med folk som renner ned butikker og kjøpesentere. Godt det finnes nett. Og sparing er virkelig ikke dumt i disse tider. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Ble nok for mange vanskelige ord...

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Nødvendig forbruk vil jeg tro, ingen er tjent med folk som renner ned butikker og kjøpesentere. Godt det finnes nett. 

Blir forbauset og nedslått. Man kan ikke kreve sin plass samtidig som man ikke har noe som helst å bidra med.

• Liker 2
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Slettet og rapporterer avsporing. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Begge deler er like ille. Poenget mitt er at når man er en influensere/blogger og leve av at andre skal kjøpe produktet de reklamere, annonsere for, så burde de virkelig tenke lengre enn sin egen egoisme. Spesielt når det er barnan som utgjøre meste parten av inntekten.

Jeg er helt enig altså, synes det er kvalmende!

• Liker 11
Skrevet
12 minutter siden, loffen skrev:

Barnan? :huh: 

Hva mener du?

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Hva mener du?

Hva betyr det? Banan?  Banen?  Skjønner ikke hva vedkommende mener. 
'Barnan utgjør mesteparten av inntekten' :klo: 

Endret av loffen
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, loffen skrev:

Hva betyr det? Banan?  Banen?  Skjønner ikke hva vedkommende mener. 
'Barnan utgjør mesteparten av inntekten' :klo: 

Det er sikkert barna vedkommende henviste til da virksomheten legger ut bilder og omtale av mindreårige sammen med annonser og all slags greier. 

• Liker 10
Gjest mia10
Skrevet (endret)
På 11.3.2020 den 18.03, Camillalilla skrev:

Utrolig egoistisk tankegang å si at vi tar våre forholdsregler samt at corona dessuten er relativt ufarlig for små barn og friske mennesker. Jeg er heller ikke redd for om jeg og min familie skulle få corona. Poenget er at vi igjen kan smitte andre med redusert immunforsvar og andre helseproblemer som vil gjøre dem alvorlig syke. Det er her alle vi som er friske har et stort ansvar; nemlig å gjøre det vi kan for å unngå å bli smittet. Å dra på lekeland og hotellferie er i mine øyne ikke å ta et slikt ansvar. Selv om du vasker hendene og bruker antibac. 

Helt enig med deg,men skal man nå frem til egoistene i disse tider så nytter det ikke å appellere til empati. Jeg har prøvd og det er bortkastet tid...

Vi må fortelle de om overfylte sykehus,sykehus som er fulle av smitte og der det befinner seg utslitt helsepersonell som må velge:

"Lege i Italia: – Vi må velge hvem vi skal behandle, og hvem vi ikke skal behandle. Det er som i en krig"

Aftenposten

..så må vi fortelle de at det er langt fra sikkert at DU blir valgt eller at de har kapasitet til å ta i mot DEG om DU får behov for hjelp,dessuten så er faren stor for at DU smittes om du er heldig å få komme inn på grunn av f.eks. et simpelt ankelbrudd. Om man vil at slike mennesker skal holde seg i ro og være med på denne dugnaden,så er dette den eneste metoden jeg har fått til å fungere...

Endret av mia10
skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...