Cissacissa Skrevet 27. mars 2019 #1721 Skrevet 27. mars 2019 14 timer siden, Littlewoman skrev: Nope. Fordi det er et hav av de som lever av en blogg/sosiale medier uten de overnevnte preferanser. Ergo kunnskapsløst og tro det er kun de som er opptatt av sminke etc Mener du virkelig at CBE er opptatt av noe annet enn sminke etc? Det må isåfall være det å fremstille seg selv så plettfri som mulig. Ikke akkurat noen dybde spør du meg... 5
Ultiva Skrevet 27. mars 2019 #1722 Skrevet 27. mars 2019 (endret) 29 minutter siden, Cissacissa skrev: Mener du virkelig at CBE er opptatt av noe annet enn sminke etc? Det må isåfall være det å fremstille seg selv så plettfri som mulig. Ikke akkurat noen dybde spør du meg... @Littlewoman snakker om helt andre typer blogger. De som fronter andre ting enn shopping, utlevering av mindreårige, løsvipper og selvskryt. Det finnes mengder av nisjeblogger som omhandler alt fra politikk til økologisk jordbruk. Her har du f eks bloggen som ble kåret til årets nisjeblogg 2016: https://www.dn.no/smak/mat/tyrkia/like-godt-som-maten-mamma-lager/2-1-67210 Endret 27. mars 2019 av Ultiva 5
Gjest Macimba Skrevet 27. mars 2019 #1723 Skrevet 27. mars 2019 54 minutter siden, Tørst skrev: CBE må elske å fryse. Sykle rundt med tynn bluse og åpen jeansjakke, greit at det er vår, men det er liksom 7 grader. Det ser jo bare dumt ut. Virkelig. Stylet i tynn hvit bluse og pynta ørepynt på sykkel når det er såpass kaldt...... det virker mot sin hensikt, og sier mye om hvor mye dette paret ønsker å «ta seg ut» Folk flest vet heldigvis å kle seg etter været, men det gjør ikke fotballfrua.
Populært innlegg Oline12 Skrevet 27. mars 2019 Populært innlegg #1724 Skrevet 27. mars 2019 Folk skal få diskutere det de ønsker her inne, men jeg blir litt usikker på om hvor mange forstår at CBE driver et slags magasin? For det virker ikke slik. Det klages på manglende hjelmbruk, mye sminke i treningsrom, lite klær ute, posering i snøen, redigering av snø, små matporsjoner, bananer i kjøleskap.. Driver dere å tenker slik når dere blar gjennom ukeblad også? At dette var urealistisk og at modellene må fryse? Jeg får nesten lyst til å rope: Bloggen til CBE er ikke på ekte, det er REKLAME for klær, mat, trening, interiør - en livsstil.. Det er ikke hennes dagbok om hva hun gjør til daglig, jobben hennes er å vise frem ting lesere kan kjøpe. Hun bryr vel seg ikke om det er 6 grader ute, det er fint lys ute nå, og hun har kjøpt en ny bluse som hun vil vise frem under olajakka. Klart LK passer på parkasen mens de tar bildene. Jeg vet at mange her er klar over at dette er et reklame-magasin, men noen kommentarer her vitner om at folk fremdeles tror at dette er hverdagen til CBE. 50
Kleenex Skrevet 27. mars 2019 #1725 Skrevet 27. mars 2019 (endret) 3 timer siden, Oline12 skrev: Folk skal få diskutere det de ønsker her inne, men jeg blir litt usikker på om hvor mange forstår at CBE driver et slags magasin? For det virker ikke slik. Det klages på manglende hjelmbruk, mye sminke i treningsrom, lite klær ute, posering i snøen, redigering av snø, små matporsjoner, bananer i kjøleskap.. Driver dere å tenker slik når dere blar gjennom ukeblad også? At dette var urealistisk og at modellene må fryse? Jeg får nesten lyst til å rope: Bloggen til CBE er ikke på ekte, det er REKLAME for klær, mat, trening, interiør - en livsstil.. Det er ikke hennes dagbok om hva hun gjør til daglig, jobben hennes er å vise frem ting lesere kan kjøpe. Hun bryr vel seg ikke om det er 6 grader ute, det er fint lys ute nå, og hun har kjøpt en ny bluse som hun vil vise frem under olajakka. Klart LK passer på parkasen mens de tar bildene. Jeg vet at mange her er klar over at dette er et reklame-magasin, men noen kommentarer her vitner om at folk fremdeles tror at dette er hverdagen til CBE. Når frua skal være en påvirker, så må man kunne mene noe om både hjelmbruk, kjøleskap og bruk av mindreårige på blogg. Endret 27. mars 2019 av Kleenex 19
Oline12 Skrevet 27. mars 2019 #1726 Skrevet 27. mars 2019 2 minutter siden, Kleenex skrev: Nå frua skal være en påvirker, så må man kunne mene noe om både hjelmbruk, kjøleskap og bruk av mindreårige på blogg. Ja, jeg skrev det innledningsvis at folk skal få diskutere det de vil. Men jeg mener folk tar diskusjonen på feil grunnlag - at dette er ekte. Hun poserer med sykkel, hun er ikke på sykkeltur. Hun har hatt fotosession av kjøleskapet sitt. Akkurat det med mindreårige ser jeg heller bli diskutert da dette er forkastelig i mine øyne. Dette nevnte jeg heller ikke i min kommentar. Jeg tok opp at folk ikke ser at denne bloggen er et magasin, ikke en gjenspeiling av virkeligheten og undrer om folk virkelig tror at dette er på ekte. Men som sagt, folk skal få mene og diskutere, jeg syns bare det blir på feil grunnlag, bilder og tekst på bloggen er reklame, ikke hvordan livet til denne bedriften er privat. 13
Gjest Hoppetau Skrevet 27. mars 2019 #1727 Skrevet 27. mars 2019 Tror ikke noen her inne ikke skjønner at dette er et magasin vi er alle klær over at dette er reklame. Det vi er kritiske til er at magasinet fremstilles som hennes hverdag, og at mange av magasinbildene nettopp er reklame for en topp som ikke er merket med reklame heller. Når redigerte eller iscenesatt magasinbildene fremstilles som en hverdag er det problematisk. I et magasin vil slike bilder tydelig vøre reklame og ikke hverdag eller redaksjonelt innhold. Et magasin ville ikke kunne bruke slike bilder uten at det fremstilles som reklame og ville selvsagt fått kritiske lesere dersom det redaksjonelle innholdet (dvs det som ikke er tydelig reklame, slik mange av innleggene på en blogg heller ikke er) fremstilte det som en vakker vårdag når det var 7 grader ute. Magasiner ville også fått kritikk om de forvrengte innholdet i innlegg som ikke var den reklame. Hadde cbe merket innlegget som reklame ville det være lettere å godta forvrengningen av virkeligheten.
Halle-Palle Skrevet 27. mars 2019 #1728 Skrevet 27. mars 2019 2 timer siden, Oline12 skrev: Ja, jeg skrev det innledningsvis at folk skal få diskutere det de vil. Men jeg mener folk tar diskusjonen på feil grunnlag - at dette er ekte. Hun poserer med sykkel, hun er ikke på sykkeltur. Hun har hatt fotosession av kjøleskapet sitt. Akkurat det med mindreårige ser jeg heller bli diskutert da dette er forkastelig i mine øyne. Dette nevnte jeg heller ikke i min kommentar. Jeg tok opp at folk ikke ser at denne bloggen er et magasin, ikke en gjenspeiling av virkeligheten og undrer om folk virkelig tror at dette er på ekte. Men som sagt, folk skal få mene og diskutere, jeg syns bare det blir på feil grunnlag, bilder og tekst på bloggen er reklame, ikke hvordan livet til denne bedriften er privat. Mange er klar over at det er en kunstig verden som blir vist, men mange tror også at de får se små glimt av snille Caroline sin verden. Når man leser i kommentarfeltet at noen skriver at de skulle ønske at de kunne bli så bra som CBE, så er det skremmende. Da betyr det at noen, som kanskje ikke har det så greit i hverdagen, drømmer seg bort i dette rosa sukkerspinn livet og tror at det i Sarpsborg (?) lever en familie som alltid er velkledde og ny gredde og som tripper rundt i evig lykke. 16
Emilie112 Skrevet 27. mars 2019 #1729 Skrevet 27. mars 2019 Jeg er rimelig sikker på at alle som er her inne vet at cbe.no er en reklamekatalog uten mål og mening. Men vet hun det selv? Og problemer er at det er en hel del som tror at dette er en virkelig verden. Det ser man på kommentarer og diverse, når til og med cbe.no blir spurt om de merkeligste ting. (Det rare er at cbe svarer på ting hun absolutt ikke har noe bakgrunn til å svare på .. ) 18
pøbelsara Skrevet 27. mars 2019 #1730 Skrevet 27. mars 2019 I høst - da det fortsatt var flereogtjue grader i september, poserte hun og de to små i støvletter, anorakk og strikkelue. Hun følger omtrent samme kalender som ukebladene. Høstklær i september, jul i november, vår i mars. 24
Shopgirl2014 Skrevet 27. mars 2019 #1731 Skrevet 27. mars 2019 (endret) 23 timer siden, CecilieX skrev: Arbeidstida i Norge varierer mye. Noen jobber mye mer enn 7,5 timer i uka men for regnestykket sin del så tar jeg utgangspunkt i at vi i snitt jobber 7,5 timer 5 dager i uka. I tillegg kommer den tida vi bruker på å komme oss på jobb. Ingens døgn har mer enn 24 timer. Det er på det rene at de som ikke jobber med blogging (og det er størstedelen av oss) jobber med ting som ikke er fritidsaktiviteter. Vi får ikke betalt for å gå til frisøren, gå på restaurant med vår bedre halvdel, stå på ski med barna, sette på negler, rydde i kjøleskapet, se på film, lage mat som vi konsumerer selv, være på cruise med familien, pusse opp, lage vår egen julepynt, osv, osv. Vi har et liv der jobb og familieliv er atskilt og der jobb og fritidsaktiviteter er atskilt. Denne jobbingen gjør vi i snitt 37,5 dager i uka.ø, der arbeidsgiver forventer at vi yter til bedrift eller arbeidsplassens beste. Noen nevner ovale weekender der man drar på hytta og jobber derfra, men der må man jo kunne vise til at man arbeider sine timer til beste for bedriften, hvis ikke vil nok arbeidsgiver ikke bli særlig blid. Mange av oss har arbeid der vi må være på arbeidsstedet også. Lærere kan ikke undervise elever fra hytta, sykepleier kan ikke stelle pasienter via data, kokken må være på restaurantkjøkkenet osv, osv. Uansett hvordan man vrir og vender på det så vil vi andre «miste» 37,5 timer av livet hver uke der vi vier livet vårt til noe som ikke kommer først og fremst oss selv til gode, rent bortsett fra at vi får lønn, da, men det er jo parallelt med hva de ansatte i Treasures får. Jeg skulle likt å vite hva som beregnes inn i dette ubertravle jobbelivet deres, men de kommer ikke unna at vi andre har en jobb der 37,5 timer i uka eies av andre enn oss selv. Uansett vil vi ha mindre tid i vårt tidsregnskap enn det Treasureseierne har. Særlig siden det de betrakter som jobb er det vi andre betrakter som fritidsaktiviteter og som sjefen vår hadde ledd på seg strekk om vi forsøkte å skrive av som arbeidstid. Så nei, CBE kommer aldri til å nå en vanlig arbeidstaker med tilsvarende familiesituasjon til skuldrene en gang, når det gjelder å være travel. En "vanlig arbeidstaker" som jobber 37,5 timer i uka har imidlertid også helt fri hver lørdag og søndag, helligdager og i juleferien, påskeferien og fellesferien. Hvis du tar med de timene CBE jobber i helger, helligdager og i ferier, hvordan ser tidsregnskapet ditt ut da? Endret 27. mars 2019 av Shopgirl2014 7
Tørst Skrevet 27. mars 2019 #1732 Skrevet 27. mars 2019 5 timer siden, Oline12 skrev: Ja, jeg skrev det innledningsvis at folk skal få diskutere det de vil. Men jeg mener folk tar diskusjonen på feil grunnlag - at dette er ekte. Hun poserer med sykkel, hun er ikke på sykkeltur. Hun har hatt fotosession av kjøleskapet sitt. Akkurat det med mindreårige ser jeg heller bli diskutert da dette er forkastelig i mine øyne. Dette nevnte jeg heller ikke i min kommentar. Jeg tok opp at folk ikke ser at denne bloggen er et magasin, ikke en gjenspeiling av virkeligheten og undrer om folk virkelig tror at dette er på ekte. Men som sagt, folk skal få mene og diskutere, jeg syns bare det blir på feil grunnlag, bilder og tekst på bloggen er reklame, ikke hvordan livet til denne bedriften er privat. Selvfølgelig tror vi ikke det. Hun motbeviser jo seg selv gang på gang med det hun påstår er ekte ikke kan være det. Ingen går med stiletter med åpen tå i februar, ingen sykler i bluse i 7 grader i mars, ingen pynter til jul i oktober eller har strigla hus, mann og barn 24/7. 7
Medici Skrevet 27. mars 2019 #1733 Skrevet 27. mars 2019 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: En "vanlig arbeidstaker" som jobber 37,5 timer i uka har imidlertid også helt fri hver lørdag og søndag, helligdager og i juleferien, påskeferien og fellesferien. Hvis du tar med de timene CBE jobber i helger, helligdager og i ferier, hvordan ser tidsregnskapet ditt ut da? Hva mener du med at hun jobber helger, helligdager og ferier? Innlegg som publisereres i helg betyr ikke nødvendigvis at hun har jobbet med det i helgen. At hun jobber i ferier, eller "ferier" er vel mest en naturlig konsekvens av at hun velger å motta spons for å dra på tur. Om det reelt sett er ferie, eller om det er sponset tur forkledd som ferie er ikke godt å si. De latterlig innholdsløse tekstene bærer i hvert fall ofte preg av å ikke være så veldig tidkrevende å produsere... Og siden bildene etter bedriftens egne utsagn kun justeres for lys og skygge tar neppe redigeringen spesielt mye tid heller. Bildene bærer derimot ikke preg av å kun være justert for lys og skygge. Likevel, med all den bilderedigeringserfaringen de har opparbeidet seg gjennom mange år tror jeg nok heller ikke bildene nødvendigvis tar så skrekkelig lang tid å "fremkalle". Så alt i alt, nei, denne travelheten tror jeg ikke er så reell sett i forhold til en "vanlig" arbeidstaker. 23
Aricia Skrevet 27. mars 2019 #1734 Skrevet 27. mars 2019 8 minutter siden, Tørst skrev: Selvfølgelig tror vi ikke det. Hun motbeviser jo seg selv gang på gang med det hun påstår er ekte ikke kan være det. Ingen går med stiletter med åpen tå i februar, ingen sykler i bluse i 7 grader i mars, ingen pynter til jul i oktober eller har strigla hus, mann og barn 24/7. I så fall er det en fordel å være mest mulig eksplisitt på det, siden tråden ellers blir beskyldt for å "pirke på personlige småting" ved Caroline som person. Som sagt så mange ganger før: Som deltaker i denne tråden, eller på Rampelyset generelt, får man ingen verdens ting gratis, og ethvert innlegg som kan tolkes som smålig og personlig vil bli det, samtidig som det brukes til å ugyldiggjøre alle andre innspill i debatten. 12
Gjest CecilieX Skrevet 27. mars 2019 #1735 Skrevet 27. mars 2019 (endret) 2 timer siden, Shopgirl2014 skrev: En "vanlig arbeidstaker" som jobber 37,5 timer i uka har imidlertid også helt fri hver lørdag og søndag, helligdager og i juleferien, påskeferien og fellesferien. Hvis du tar med de timene CBE jobber i helger, helligdager og i ferier, hvordan ser tidsregnskapet ditt ut da? Helt likt, faktisk. Om de jobber helg er uvesentlig. Det er jo også slik at vanlige arbeidstakere jobber i helgen uten at det endrer på noe. Mitt poeng var at vi «mister» disse 37,5 timene, fordi de styres over av en arbeidsgiver der vi skal gjøre en jobb som ikke er tilsvarende det vi betegner som fritidsaktivitet (negler, hår, sminke, antrekk, gå på cafe, cruise, julepynt, skitur) eller vanlige dagligdagse oppgaver (middagslaging). Tidsvinduet vårt blir mindre. De har helt sikkert endel kontorarbeid men nå et jo dagene deres rimelig eksponert via både blogg, Insta og Snap, så hvordan de to tilsammen skal jobbe 75 timer med dette stiller jeg meg tvilende til. Det er jo i snitt 10 timer pr dag for paret tilsammen, hvis vi regner 7 dagersuke (altså inkl helg) Men jeg er åpen for at LKE og CBE også har helt andre definisjoner på hva de mener defineres som jobb. Gøy det var akkurat dette som fikk deg til å ta en av dine sjeldne turer inn i tråden. Endret 27. mars 2019 av CecilieX
Shopgirl2014 Skrevet 27. mars 2019 #1736 Skrevet 27. mars 2019 25 minutter siden, CecilieX skrev: Helt likt, faktisk. Om de jobber helg er uvesentlig. Det er jo også slik at vanlige arbeidstakere jobber i helgen uten at det endrer på noe. Mitt poeng var at vi «mister» disse 37,5 timene, fordi de styres over av en arbeidsgiver der vi skal gjøre en jobb som ikke er tilsvarende det vi betegner som fritidsaktivitet (negler, hår, sminke, antrekk, gå på cafe, cruise, julepynt, skitur) eller vanlige dagligdagse oppgaver (middagslaging). Tidsvinduet vårt blir mindre. De har helt sikkert endel kontorarbeid men nå et jo dagene deres rimelig eksponert via både blogg, Insta og Snap, så hvordan de to tilsammen skal jobbe 75 timer med dette stiller jeg meg tvilende til. Det er jo i snitt 10 timer pr dag for paret tilsammen, hvis vi regner 7 dagersuke (altså inkl helg) Men jeg er åpen for at LKE og CBE også har helt andre definisjoner på hva de mener defineres som jobb. Gøy det var akkurat dette som fikk deg til å ta en av dine sjeldne turer inn i tråden. Om de jobber helg er jo ikke uvesentlig akkurat. Ja, mange arbeidstakere jobber i helgene, i tillegg til full arbeidsuke, men her ble jo 37,5 timers uke brukt som eksempel. Hva med helligdager og ferier? Jeg tror ikke at de alltid har fulle arbeidsdager, samtidig som jeg tror at de jobber mer enn 7,5 timer andre dager inkludert kontakt med samarbeidspartnerere osv. Medregnet jobbing i ferier og helligdager, tror jeg de jobber like mye eller mer enn den "vanlige arbeidstakeren" du benytter i ditt tidsregnskap. Minner for øvrig om at brukerdebatt ikke er lov 😘 8
FotbaIlflua Skrevet 27. mars 2019 #1737 Skrevet 27. mars 2019 3 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Om de jobber helg er jo ikke uvesentlig akkurat. Ja, mange arbeidstakere jobber i helgene, i tillegg til full arbeidsuke, men her ble jo 37,5 timers uke brukt som eksempel. Hva med helligdager og ferier? Jeg tror ikke at de alltid har fulle arbeidsdager, samtidig som jeg tror at de jobber mer enn 7,5 timer andre dager inkludert kontakt med samarbeidspartnerere osv. Medregnet jobbing i ferier og helligdager, tror jeg de jobber like mye eller mer enn den "vanlige arbeidstakeren" du benytter i ditt tidsregnskap. Minner for øvrig om at brukerdebatt ikke er lov 😘 Det er jo klart at om man regner kjøring til/fra Oslo for et lunsjmøte og et frisørbesøk for en full arbeidsdag (gjerne en 10-timersdag), da har CBE mange arbeidstimer i løpet av en uke. 19
Eveliina Skrevet 27. mars 2019 #1738 Skrevet 27. mars 2019 2 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Det er jo klart at om man regner kjøring til/fra Oslo for et lunsjmøte og et frisørbesøk for en full arbeidsdag (gjerne en 10-timersdag), da har CBE mange arbeidstimer i løpet av en uke. Hvorfor skulle en ikke regne med det? Det er helt normalt, å regne inn timer til transport når en jobber som frilancer eller konsulent ellers - eller håndtverkere for den saks skyld. Takstameteret begynner å gå idet de starter kjøreturen til deg. Har hatt det sånn selv, mest ekstreme tilfellet var to dagers reise for en halvtimes faktisk jobb Men det er jo uansett tid som ikke er fritid, og svært mange har jobber hvor reisetid også blir betalt, når en må ut på oppdrag eller møter. 5
Emilie112 Skrevet 27. mars 2019 #1739 Skrevet 27. mars 2019 8 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Det er jo klart at om man regner kjøring til/fra Oslo for et lunsjmøte og et frisørbesøk for en full arbeidsdag (gjerne en 10-timersdag), da har CBE mange arbeidstimer i løpet av en uke. Du glemte å ta med rydding sv kjøleskap for å ha fotoshoot, å være i slalombakken med barna, trening, lage middag.. når alt dette regnes som travel jobbhverdag, hva gjør de da på fritiden? For film og vin blir jo behørig dokumenter, så sa blir jo det jobb også.. 15
FotbaIlflua Skrevet 27. mars 2019 #1740 Skrevet 27. mars 2019 Akkurat nå, Eveliina skrev: Hvorfor skulle en ikke regne med det? Det er helt normalt, å regne inn timer til transport når en jobber som frilancer eller konsulent ellers - eller håndtverkere for den saks skyld. Takstameteret begynner å gå idet de starter kjøreturen til deg. Har hatt det sånn selv, mest ekstreme tilfellet var to dagers reise for en halvtimes faktisk jobb Men det er jo uansett tid som ikke er fritid, og svært mange har jobber hvor reisetid også blir betalt, når en må ut på oppdrag eller møter. Hun jobber ikke som freelancer eller konsulent. Hun fakturerer ikke kunder for timene hun bruker. All tid hun bruker, er av egen fri vilje. Dronningen av systematikk er tilsynelatende lite flink til å administrere tiden sin effektivt. 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå