pøbelsara Skrevet 8. mars 2020 #17181 Skrevet 8. mars 2020 En sånn påstand om kropp og rumper er sann for en og annen 19-år gammel gutt, da. Jfr russebussen som ville innføre en øvre vektgrense for å ha med jenter på rulling. Min påstand er at HELDIGVIS er voksne folk litt mer reflektert og adskillig mindre ubarmhjertige enn som så. 43
Gjest Snøsøta Skrevet 8. mars 2020 #17182 Skrevet 8. mars 2020 24 minutter siden, Kollontaj skrev: Riktig, det er atferden man danner seg et førsteinntrykk av - ikke rumpa. Hjernen vår danner seg en oppfatning av personens oppførsel for å kunne forutse senere oppførsel (vi gjør det ubevisst). Igjen; har ingenting med dømming av kroppen å gjøre. At man ofte ikke bør stole på førsteinntrykket, er også noe man forstår når man er opptatt av litt andre faktorer enn utseendet og rumpefasong. https://forskning.no/psykologi/derfor-er-forsteinntrykket-sa-viktig/610868 https://forskning.no/psykologi/derfor-er-forsteinntrykket-sa-viktig/610868 "Ut fra førsteinntrykket prøver vi å forutsi hvordan et annet menneske vil oppføre seg i framtidige situasjoner. Vi er vant til en bestemt atferd fra mennesker omkring oss og biter derfor mer merke i oppførsel som ikke ligger innenfor normene. Dårlig oppførsel ved ett tilfelle gjør at folk antar det vil skje igjen. (...) Atferdsforskerne har nemlig kommet fram til at det første bildet vi danner oss av et annet menneske, er det mest avgjørende og det mest varige – og vi legger særlig merke til umoralsk atferd." Jeg bare lar den henge jeg.
Surikatt Skrevet 8. mars 2020 #17183 Skrevet 8. mars 2020 Tipper Caroline Berg-Eriksen feirer kvinnedagen med noen nye nakenbilder fra senga. Ser hun er godt i gang. Så deilig å få masse fine kommentarer på kropp og utseende på selveste kvinnedagen. De kan hun leve lenge på, eller vent.... det holder ikke. Må ha mer skryt. Da sprer vi noen ekstra bilder av to småjenter sånn at man kan føle seg enda litt bedre. Og dette kan hun gjøre fordi hun er kvinne. 🤮 29
oblt Skrevet 8. mars 2020 #17184 Skrevet 8. mars 2020 21 hours ago, Luvinesta said: Hvorfor dette enorme behovet for å være så bitchy og nedlatende? Er det fordi hun er stolt av kroppen sin og tør å si det? At hun er slank og derfor seksualiserer bildene mer enn f.eks Helene Drage som bare er tøff og modig når hun viser seg frem i truse og bh fra sin beste side? Tror dere at det å kommentere rumpa og bare må påpeke at en trent rumpe er flat bidrar til mindre kroppspress? Om noen vil kle seg i åletrange tights, trekke inn magen og posere slik at man ser best ut så er det vel deres sak. Hvorfor er det så provoserende for enkelte at man må body-shame når slanke kvinner gjør det? Joda, hun har bilder av barna i samme kanalen, men det er ikke akkurat slik at hun er naken og blotter seg heller. Skulle tro man hadde kommet litt lenger i 2020. At hun er slank bidrar neppe til at kroppen seksualiseres mer enn andre kropper; måten hun poserer på kan derimot sees på som en seksualisering av den. Noe som er forstyrrende når det kommer i et sammensurium av barnebilder, liksomtrening og skjult reklame. Hva er det hun forsøker å si? Jeg kan også legge til at min erfaring er at jeg som er slank "slipper unna med" å være mye mer lettkledd enn rundere venninner uten å få kommentarer eller blikk som hinter om at noen ser på det som seksuelt eller støtende. Det diskuteres også at hun har uttalt at vi dømmes etter utseende. Det finnes mye forskning som støtter opp under dette, men det er likevel veldig rart å fronte dette som noe greit og riktig. Jeg tror også at de fleste over 19 klarer se forbi utseende og dømme andre på helt andre kvaliteter. Selv har jeg bikka 30. Mitt førsteinntrykk av noen dannes av høflighet, håndtrykk, blikkontakt og hvordan noen uttrykker til og om andre. Selvsagt også at de er kledd i hele og rene klær. Du trodde vi hadde kommet lenger i 2020? Vel. Jeg trodde vi hadde kommet lenger enn at en kvinne må bruke kroppen sin som kapital. 32
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 8. mars 2020 Populært innlegg #17185 Skrevet 8. mars 2020 La oss feire kvinnedagen med at man ikke gir cbe klikk. En blogger som mener kvinner er kvinnerverst, og nå, etter noen år etter cbes merkverdige innlegg på kvinnedagen skjønner jeg mer av hva hun mener. Kvinner er kvinner verst fordi «andre»kvinner dømmer etter utseende og kropp. Jeg trodde hun skrev generelt om kvinner, men nå skjønner jeg at hun snakket kun for seg selv. Cbe dømmer andre kvinner etter hvordan kropp de har, derfor må pupper opereres og rumpe trenes så den ser «perfekt» ut og er det ikke perfekt må det redigeres. La oss feire kvinnedagen ved at vi ikke baserer første inntrykk på kroppen og kroppens utseende. Enten om du har litt liten rumpe, stor rumpe, henge pupper, små pupper eller opererte pupper, eller om du kjenner øyevippene kile deg i ansiktet når du hilser på de. 79
loffen Skrevet 8. mars 2020 #17186 Skrevet 8. mars 2020 54 minutter siden, 123Frustrert skrev: La oss feire kvinnedagen med at man ikke gir cbe klikk. En blogger som mener kvinner er kvinnerverst, og nå, etter noen år etter cbes merkverdige innlegg på kvinnedagen skjønner jeg mer av hva hun mener. Kvinner er kvinner verst fordi «andre»kvinner dømmer etter utseende og kropp. Jeg trodde hun skrev generelt om kvinner, men nå skjønner jeg at hun snakket kun for seg selv. Cbe dømmer andre kvinner etter hvordan kropp de har, derfor må pupper opereres og rumpe trenes så den ser «perfekt» ut og er det ikke perfekt må det redigeres. La oss feire kvinnedagen ved at vi ikke baserer første inntrykk på kroppen og kroppens utseende. Enten om du har litt liten rumpe, stor rumpe, henge pupper, små pupper eller opererte pupper, eller om du kjenner øyevippene kile deg i ansiktet når du hilser på de. Gratulerer med dagen! 15
Kollontaj Skrevet 8. mars 2020 #17187 Skrevet 8. mars 2020 (endret) @Levina Da kan du fortelle her hva du mener om CBEs dobbeltkommunikasjon og hvorfor du ikke reagerer på den. Eksempler: forteller media at hun skal eksponere barna mindre. Fakta: eksponerer barn daglig på IG-story, ofte på IG og ofte i bloggen. sier at hun har sluttet med å redigere bilder, men alle med mer enn et halv øye i behold ser ulikhetene fra film til bilder firmaet legger ut. Og det er de to mest åpenbare eksemplene. Kilde: https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=a4jy0ax18g0u 3 av siste bilder er av barn. Barn med i story. Åpenbar redigering til smalere ansikt (blant annet) https://imgur.com/gallery/4b8KHst Kilder: til høyre https://www.instagram.com/p/B9bh6pEAFfC/?igshid=1x5rhrwakpo4h til venstre: https://www.f-b.no/caroline-berg-eriksen/kjendis/tv/caroline-berg-eriksen-ma-svare-pa-rumperyktene-sa-blir-lars-kristian-fornarmet/s/5-46-743426?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0 Innlegget er ryddet for bilder med opphavsrett. Endret 8. mars 2020 av Kollontaj 37
Surikatt Skrevet 8. mars 2020 #17188 Skrevet 8. mars 2020 (endret) 5 timer siden, Kollontaj skrev: @Levina Da kan du fortelle her hva du mener om CBEs dobbeltkommunikasjon og hvorfor du ikke reagerer på den. Eksempler: forteller media at hun skal eksponere barna mindre. Fakta: eksponerer barn daglig på IG-story, ofte på IG og ofte i bloggen. sier at hun har sluttet med å redigere bilder, men alle med mer enn et halv øye i behold ser ulikhetene fra film til bilder firmaet legger ut. Og det er de to mest åpenbare eksemplene. Kilde: https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=a4jy0ax18g0u 3 av siste bilder er av barn. Barn med i story. Åpenbar redigering til smalere ansikt (blant annet) kilder: https://www.instagram.com/p/B9bh6pEAFfC/?igshid=1x5rhrwakpo4h https://www.f-b.no/caroline-berg-eriksen/kjendis/tv/caroline-berg-eriksen-ma-svare-pa-rumperyktene-sa-blir-lars-kristian-fornarmet/s/5-46-743426?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0 Til venstre: slik hun ser ut. Til høyre: slik hun eller er det Lars Kristian Eriksen, ønsker at hun skal se ut. Bilder lyver ikke. Massiv redigering pågår fortsatt. Sitatet er ryddet for bilder med opphavsrett. Endret 8. mars 2020 av Måne Rampelyset 35
Agatha Spinatha Skrevet 8. mars 2020 #17189 Skrevet 8. mars 2020 14 minutter siden, Surikatt skrev: Til venstre: slik hun ser ut. Til høyre: slik hun eller er det Lars Kristian Eriksen, ønsker at hun skal se ut. Bilder lyver ikke. Massiv redigering pågår fortsatt. Ja, det er tydelig at bildene blir godt behandlet før de blir publisert. 18
MaleficentAurora Skrevet 8. mars 2020 #17190 Skrevet 8. mars 2020 (endret) Først og fremst så ville jeg gratulerer alle dere kvinner her i tråden med kvinnedagen😄💐 Når det disse to bildene som ble lagt ut her så må jeg ærlig si at for meg så er det 2 vidt forskjellige personer vises fram. Hun er overhode ikke lik seg selv. Endret 8. mars 2020 av MaleficentAurora 27
FruRosa Skrevet 8. mars 2020 #17191 Skrevet 8. mars 2020 På bilder tatt av andre ser hun ut som en levende og pen kvinne. På bildene mannen har tatt (les: ihjelredigert) ser hun ut som en voksdukke totalt blottet for liv og sjarm. 25
Rev. Revenge Skrevet 8. mars 2020 #17192 Skrevet 8. mars 2020 (endret) Husk også på bruken av redigering forut for fotografering: Vinkel, uttrykk, fillers, botox, kunstige vipper, fiksede øyenbryn, massivt sminkelag, og ikke et hårstrå på avveie. Idag har jeg feiret kvinnedagen med å blåse i sminkepungen og brukt min rett til å velge å gjøre kjerringting som det heter. (Presiserer: jeg syns vi har det forholdsvis mye bedre enn våre medsøstre i de fleste andre land. Saken er ikke over. Se artikkel.) Og hatt Marta Breens artikkel i tankene sammenlignet med Berg Eriksens kronikk om seg selv fra 2016. Legg merke til sidetittel på artiklene. Samt innholdet. https://agendamagasin.no/artikler/kall-deg-feminist/ https://www.nrk.no/ytring/jeg-kvier-meg-for-a-kalle-meg-feminist-1.12841702 Endret 8. mars 2020 av Revenge o'Cavatina 32
Surikatt Skrevet 8. mars 2020 #17193 Skrevet 8. mars 2020 7 timer siden, 123Frustrert skrev: La oss feire kvinnedagen med at man ikke gir cbe klikk. En blogger som mener kvinner er kvinnerverst, og nå, etter noen år etter cbes merkverdige innlegg på kvinnedagen skjønner jeg mer av hva hun mener. Kvinner er kvinner verst fordi «andre»kvinner dømmer etter utseende og kropp. Jeg trodde hun skrev generelt om kvinner, men nå skjønner jeg at hun snakket kun for seg selv. Cbe dømmer andre kvinner etter hvordan kropp de har, derfor må pupper opereres og rumpe trenes så den ser «perfekt» ut og er det ikke perfekt må det redigeres. La oss feire kvinnedagen ved at vi ikke baserer første inntrykk på kroppen og kroppens utseende. Enten om du har litt liten rumpe, stor rumpe, henge pupper, små pupper eller opererte pupper, eller om du kjenner øyevippene kile deg i ansiktet når du hilser på de. Enig. Men ikke bare boikott bloggen i dag men hver dag. Det skal jeg gjøre nå. Boikott en utseendefiksert blogg hvor alle bildene er tatt av en mann som ihjelredigerer en kvinne. Jeg mener at om man slutter å lese vil de miste mange lesere og det må være det endelige målet for å bli kvitt slike selvopptatte, falske påvirkere. Og istedet for å delta på shoppe manien hennes, sett pengene i langsiktig sparing. Silje Sandmæl i DnB er et godt forbilde for det. Så kan Caroline Berg-Eriksen sitte i villaen sin og skrike etter oppmerksomhet hun ikke får. 36
Måne Rampelyset Skrevet 8. mars 2020 #17194 Skrevet 8. mars 2020 Tråden er ryddet for persondebatt og bilder med opphavsrett. Regelpresiseringen om persondebatt er oppdatert. Måne, admin. 1
Cati Skrevet 8. mars 2020 #17195 Skrevet 8. mars 2020 På 28.2.2020 den 19.49, Lin10 skrev: De ler hele veien til banken😀 Hva er det som gjør deg så skrekkelig opptatt av penger? 28
Eveliina Skrevet 8. mars 2020 #17196 Skrevet 8. mars 2020 (endret) På 7.3.2020 den 14.18, Luvinesta skrev: Joda, hun har bilder av barna i samme kanalen, men det er ikke akkurat slik at hun er naken og blotter seg heller. Skulle tro man hadde kommet litt lenger i 2020. Ikke? Se bilde 3: Edit - legger til et par kilder/tilfeller av full nakenhet i det offentlige rom. https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder For ikke å glemme - bedriftseier Berg Eriksen stilte også med helt blottet, naken rumpe på forsiden av Det Nye: https://www.klikk.no/side2/underholdning/her-tar-fotballfrue-en-kim-kardashian-4543186 Et lite filosofisk spørsmål til sist - hvor mange ganger kan en blotte den samme nakne rumpa i offentligheten, og fremdeles selge det inn som ‘måtte tøye grenser og gå noen runder med seg selv’? Det ser vel heller ut til at blotting av naken bakdel, og mer, er en godt kjent - og etterhvert mye brukt - taktikk for å tiltrekke seg oppmerksomhet i mediebildet. Det er mange måter å holde seg aktuell på... Blotting ser foreløpig ut til å fungere utmerket for CBE AS. Det har vel gitt medieoppslag stort sett hver eneste gang trusa kastes? Og vi biter på 😕 Endret 8. mars 2020 av Eveliina 37
Lin10 Skrevet 8. mars 2020 #17197 Skrevet 8. mars 2020 14 minutter siden, Eveliina skrev: Ikke? Se bilde 3: Edit - legger til et par kilder/tilfeller av full nakenhet i det offentlige rom. https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder For ikke å glemme - bedriftseier Berg Eriksen stilte også med helt blottet, naken rumpe på forsiden av Det Nye: https://www.klikk.no/side2/underholdning/her-tar-fotballfrue-en-kim-kardashian-4543186 Et lite filosofisk spørsmål til sist - hvor mange ganger kan en blotte den samme nakne rumpa i offentligheten, og fremdeles selge det inn som ‘måtte tøye grenser og gå noen runder med seg selv’? Det ser vel heller ut til at blotting av naken bakdel, og mer, er en godt kjent - og etterhvert mye brukt - taktikk for å tiltrekke seg oppmerksomhet i mediebildet. Det er mange måter å holde seg aktuell på... Blotting ser foreløpig ut til å fungere utmerket for CBE AS. Det har vel gitt medieoppslag stort sett hver eneste gang trusa kastes? Og vi biter på 😕 Vakre bilder, men dette er jo brudd på opphavsretten. 1
123Frustrert Skrevet 8. mars 2020 #17199 Skrevet 8. mars 2020 1 minutt siden, Lin10 skrev: Vakre bilder, men dette er jo brudd på opphavsretten. Ikke opphavsretten vel, hun er jo kreditert? Bildene er ikke sakset ut uten å vise hvor de kommer fra, men hun får ikke klikk nei, det er riktig. Samtidig kan du jo lære cbe ett og annet om opphavsrett for akkurat der er nok kunnskapen til bloggeren ganske sjaber.. 43
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 8. mars 2020 #17200 Skrevet 8. mars 2020 3 minutter siden, Lin10 skrev: Vakre bilder, men dette er jo brudd på opphavsretten. Hvorfor svarer du ikke på det du blir spurt om?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå