Gjest Macimba Skrevet 26. mars 2019 #1701 Skrevet 26. mars 2019 17 minutter siden, Littlewoman skrev: Det utsagnet sier hvor lite kunnskap som finnes om emnet blogging. Det defineres utifra bloggere på topplisten og fokus i mediene. Kunnskapsløst Hva heter din blogg, da?
Halle-Palle Skrevet 26. mars 2019 #1702 Skrevet 26. mars 2019 2 timer siden, Mrs Robinson skrev: Bananer i ukesvis i kjøleskap? Hvilke mutantbananer er det du kjøper? 😛 Kan vi la banandiskusjonen fade ut? Det er da virkelig opp til hver og en hvordan de oppbevarer maten sin? Jeg mister heller troen på menneskeheten når jeg leser at voksne (?) damer (?) syns det er spennende å se inn i det oppstilte kjøleskapet og også faktisk ønsker seg en vlogg av at hun handler kolonialvarer! 18
Littlewoman Skrevet 26. mars 2019 #1703 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, pøbelsara skrev: Noen mennesker mener at det å leve av å promotere kropps- og utseendefokus, overforbruk og å eksponere eget og familiemedlemmers privatliv, ikke er en skikkelig jobb. Selv om man både bruker tid på det og tjener penger på det. Det handler vel ikke om kunnskapsløshet, men om ulikt verdisyn. Nope. Fordi det er et hav av de som lever av en blogg/sosiale medier uten de overnevnte preferanser. Ergo kunnskapsløst og tro det er kun de som er opptatt av sminke etc 3
Littlewoman Skrevet 26. mars 2019 #1704 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, Macimba skrev: Hva heter din blogg, da? Det skriver jeg ikke her. Men den går bra takk som spør. 2
pøbelsara Skrevet 26. mars 2019 #1705 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, Littlewoman skrev: Nope. Fordi det er et hav av de som lever av en blogg/sosiale medier uten de overnevnte preferanser. Ergo kunnskapsløst og tro det er kun de som er opptatt av sminke etc Det vet jeg da - jeg bor ikke under en stein. Jeg snakker om de som lever av å promotere kropps- og utseendefokus, overforbruk og å eksponere eget og familiemedlemmers privatliv. De fleste som lever godt av å blogge I Norge, driver denne kategorien blogg. 17
Snaskesnusken Skrevet 26. mars 2019 #1706 Skrevet 26. mars 2019 Hvordan skal Eriksens kommersielle virke overleve dersom de ikke kan leve av å opperere i gråsonene, bryte lovverket samt eksponere egne barn for klikk og salg? Hvilke kvaliteter har de å spille på da? Det er jammen meg ikke mye.. 14
Gjest Macimba Skrevet 26. mars 2019 #1707 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Hvordan skal Eriksens kommersielle virke overleve dersom de ikke kan leve av å opperere i gråsonene, bryte lovverket samt eksponere egne barn for klikk og salg? Hvilke kvaliteter har de å spille på da? Det er jammen meg ikke mye.. Nå må du ikke glemme kjøleskapet, da, det trekker lesere og kommentarer. Bananer i eller utenom kjøleskap fenger.
Minnie Mus Skrevet 26. mars 2019 #1708 Skrevet 26. mars 2019 3 hours ago, Shopgirl2014 said: Av ren nysgjerrighet: Hvorfor regner du med at matsvinnet deres er stort og at de kaster mye mat? Faktisk så mye at du ikke tør å tenke på hvor mye mat de egentlig kaster. Hva baserer du denne antagelsen på? At de har bananer i kjøleskapet? Det er flere grunner til at jeg tror dem kaster mat. forbruket deres er jo enormt på alle områder, så hvorfor skal det være annerledes når det gjelder mat? Ting/mat blir kjøpt inn for at det skal ta seg pent ut på bilder. De kjøpte jo flere iskremer da de var på ferie for å få fine bilder, pga at isen smeltet så fort i varmen.... Det er jo viktig at det ser fint ut på bilder, må vite. Frua uttalte jo i bloggerne at de reiser til steder som er insta vennlige, mens andre barnefamilier reiser til steder som er barnevennlige. Regner med det samme gjelder mat de tar bilder av å legger ut på bloggen. Trenger ikke å spises så lenge det tar seg fint ut på bilder 9
Snaskesnusken Skrevet 26. mars 2019 #1709 Skrevet 26. mars 2019 27 minutter siden, Littlewoman skrev: Nope. Fordi det er et hav av de som lever av en blogg/sosiale medier uten de overnevnte preferanser. Ergo kunnskapsløst og tro det er kun de som er opptatt av sminke etc Hva er de opptatt av da, om du ser på kommentarfeltet til bloggerne? Er det ikke sminke og klær det går i? Ser også en del kommentarer på klikkobjekt nr 1.. 6
Kollontaj Skrevet 26. mars 2019 #1710 Skrevet 26. mars 2019 Altså hallo, det er vel ingen grunn til å tro at familien Eriksen kaster mer mat enn andre familier. 13
Snaskesnusken Skrevet 26. mars 2019 #1711 Skrevet 26. mars 2019 (endret) 3 minutter siden, Macimba skrev: Nå må du ikke glemme kjøleskapet, da, det trekker lesere og kommentarer. Bananer i eller utenom kjøleskap fenger. vis meg ditt kjøleskap og jeg kan fortelle deg blogger, at du ikke ha noe å meddele.. Endret 26. mars 2019 av Snaskesnusken 10
Rev. Revenge Skrevet 26. mars 2019 #1712 Skrevet 26. mars 2019 Om det ikke er mer enn en kjedelig publisering av innholdet i kjøleskapet å diskutere, kan man vel like godt la være. 18
*Ariel* Skrevet 26. mars 2019 #1713 Skrevet 26. mars 2019 CBE avslutter kjøleskapsinnlegget med å skrive at hun håper noe frister. I kommentarfeltet skriver en "ikke egentlig". CBE skriver så at hun håper vedkommende kommer langt på luft og kjærlighet. Slenger riktignok på en geipesmiley, noe jeg ikke er vant til å få som tilbakemelding fra ulike bedrifter, men kjærlighet er ikke det jeg forbinder med den responsen. Tenker at når man avslutter innlegget som hun gjør, så må man også kunne forvente at noen ikke er superinspirert og "in awe", og at man faktisk kan skrive det. Kanskje heller spørre: " hva hadde fristet deg mer, hva kan jeg endre til neste gang". Grrr. Kjenner jeg blir irritert over den spydigheten bedriften kommer med i kommentarfeltet (som vanlig), og det irriterer meg at jeg faktisk føler noe omkring det. 41
Medici Skrevet 27. mars 2019 #1714 Skrevet 27. mars 2019 4 timer siden, *Ariel* skrev: CBE avslutter kjøleskapsinnlegget med å skrive at hun håper noe frister. I kommentarfeltet skriver en "ikke egentlig". CBE skriver så at hun håper vedkommende kommer langt på luft og kjærlighet. Slenger riktignok på en geipesmiley, noe jeg ikke er vant til å få som tilbakemelding fra ulike bedrifter, men kjærlighet er ikke det jeg forbinder med den responsen. Tenker at når man avslutter innlegget som hun gjør, så må man også kunne forvente at noen ikke er superinspirert og "in awe", og at man faktisk kan skrive det. Kanskje heller spørre: " hva hadde fristet deg mer, hva kan jeg endre til neste gang". Grrr. Kjenner jeg blir irritert over den spydigheten bedriften kommer med i kommentarfeltet (som vanlig), og det irriterer meg at jeg faktisk føler noe omkring det. Ser ikke ut som hun evner å ta inn over seg at ulike mennesker fristes av ulike ting. Kan virke som om hun er overrasket over at kjøleskapet deres ikke frister. Som om de sitter på fasiten. Business as usual med andre ord... 20
Gjest CecilieX Skrevet 27. mars 2019 #1715 Skrevet 27. mars 2019 (endret) Jeg må i grunnen si at disse kjøleskapsinnleggene er å ta steg bakover hva gjelder kvalitet rent bildemessig. Jeg ser de er knyttet opp til en ukesmeny, hvilket sikkert er inspirerende for mange, men å illustrere det med flere bilder av kjøleskapet? Det er jo en enkel utvei, i stedet for å heller illustrere ukesmenyen med bilder av noen av rettene. Men da må det jo selvfølgelig settes av tid til å gjøre det. Den selvutnevnte dronningen av planlegging kunne jo feks forskjøvet hva hun viser av ukesmeny med en uke og tatt bilder når hun laget rettene uka før. Men det er klart, når lesere faktisk er så low maintenance at 4 bilder av et kjøleskap inkludert nærbilder og ulikt bildeutsnitt får dem inspirert, vel da får de i grunnen bare det de fortjener. Det er jo litt parodisk at uansett hva det skal tas bilder av så skal det gjøres på denne måten. Mange helt identiske bilder, der man varierer litt på vinkler og utsnitt. Men jeg har jo ikke gått på fotoskole i New York, så hva vet vel jeg. Ellers pussige utvekslinger i kommentarfeltet: Leser: «Jeg synes bloggen er lite variert, det blir litt monotont» Leser begrunner og foreslår CBE: «Det føler ikke jeg» . CBE forsvarer. —— Leser: Det er kjedelig at du bare viser løping inne. CBE: Jeg løper mye ute, viser det bare ikke så mye på bloggen. Kan sikkert bli flinkere til å ta bilder av det. Totalt sett tenker jeg at CBE har et altfor lite fokus på å utvikle bloggen. Hun tar ikke på alvor det lesere etterspør. Hvis du har blogget i 10 år og det ikke av seg selv oppstår en ide om å variere og vise frem ute- og innetrening, da må man nesten spørre seg hvor leserbevisst de er, og hvorvidt de er i stand til forvalte og utvikle businessen sin. Særlig når lesertall går nedover og engasjementet er lavt, selv sammenliknet med andre bloggkolleger. På meg fremstår det som om de har begynt å kompromisse med hvor mye tid de legger i blogginnleggene sine. Jeg leser bloggen bare sporadisk, men blogginnlegg ala 2015 og 2019 er jo forbausende like både tekst op bildemessig. Ikke rart flere og flere går lei og gir tilbakemelding om det i kommentarfeltet. Endret 27. mars 2019 av CecilieX Og/å feil
terteskjell Skrevet 27. mars 2019 #1716 Skrevet 27. mars 2019 21 timer siden, Macimba skrev: Er det bare jeg som synes det virker manisk å trene 06.41 om morgenen, eller er det vanlig at folk gjør det?. Jeg starter på jobb kl 7 og det er faktisk noen som er ute og løper kl 6.30. Så tror nok noen velger å gjøre dette før barna våkner å det er jobb 6
Cati Skrevet 27. mars 2019 #1717 Skrevet 27. mars 2019 18 timer siden, Eveliina skrev: Her er jeg enig med @Littlewoman - det handler ikke om det å blogge i seg selv er særlig verdiskapende (det er haugevis av jobber her i landet som er totalt bortkasta). Men det å drive som frilancer og selvstendig næringsdrivende, og klare å lykkes med å tjene godt på det, krever strukturert og god jobbing. Alt det som ikke synes på bloggen. Opparbeide seg kontakter, inngå avtaler, kontinuerlig jage på neste kontrakt osv. Det er mye her som krever arbeidsinnsats og strukturert jobbing. En kan flåse om at det er lange luncher, frisør i arbeidstiden osv. Men realitetene er at en aldri har fri. I tillegg skal det produseres og publiseres nye strømmer med innhold kontinuerlig, og holde kontakt med lesere. Dette er selvsagt krevende, og slett ikke alle er i stand til å lykkes. Alle som har jobbet som konsulent, frilancer eller liknende vet hvor tøft en slik arbeidshverdag kan være, selv om en for utenforstående kanskje ser ut som om en 'bare suser rundt på kafe'. Det er en helt annen belastning enn å være ansatt. Jeg kritiserer også bloggen for å være innholdsløs og lite reelt engasjement for noe som helst - men innholdet er jo antakeligvis akkurat hva de selv mener treffer deres målgruppe. Likevel anerkjenner jeg at det kreves en god arbeidsinnsats for å lykkes med dette som levebrød over mange år. Hvilke hauger av andre jobber er totalt bortkastet? Skriv gjerne en lang liste! ☺️ 5
Emilie112 Skrevet 27. mars 2019 #1718 Skrevet 27. mars 2019 19 timer siden, Littlewoman skrev: Det er nok av jobber som ikke tilfører reell verdi. Hun er grunder, ergo skaper sitt eget virke og det krever faktisk mye mer enn å gå til duk og dekket bort i en fast jobb. Synes det er en rimelig ung tankegang uten at jeg vet din alder. Forbruket er en ting og innholdet kan diskuteres til det kjedsommelige men en jobb er det. Har ikke sagt at det ikke er en jobb, men mener det er en jobb vi fint kunne klart oss uten. Kan ikke komme på så mange jobber jeg ikke ser er noe samfunnsnytte i jeg. Eksponering av barn; kanskej cbe.no har noe å lære? https://www.seher.no/kjendis/far-kritikk-av-datteren-etter-dette/70913808 10
Tørst Skrevet 27. mars 2019 #1719 Skrevet 27. mars 2019 CBE må elske å fryse. Sykle rundt med tynn bluse og åpen jeansjakke, greit at det er vår, men det er liksom 7 grader. 6
Irja Skrevet 27. mars 2019 #1720 Skrevet 27. mars 2019 8 minutter siden, Tørst skrev: CBE må elske å fryse. Sykle rundt med tynn bluse og åpen jeansjakke, greit at det er vår, men det er liksom 7 grader. Hun er nok raskt ut med å skifte når bildene er knipsa 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå