Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
20 minutter siden, Nudeldama skrev:

Man kommer ikke langt om man alltid skal skylde på "de andre". (Noe som CBE ofte kritiseres for, faktisk). Man må som regel være to for å lage en polarisering. Jeg skjønner at ved å gjøre noen om til "de andre", som er de som har skyld i dette, som misforstår, som har dårlig argumentasjon, som er blodfan av CBE osv, så kan man da også lettere avfeie alt de kommer med. Men det er ikke særlig konstruktivt, og gjør heller at man er en del av problemet. Dvs at man er med på å lage skyttergravskrig, i stedet for å faktisk oppriktig forsøke å forstå den andres standpunkt.

Merk at det å forstå en annens standpunkt betyr ikke at man trenger å være enig med dem. Men å blindt avfeie gjør det lettere å stagnere i egen boble fremfor å faktisk våge å innrømme at "de andre" noen ganger, faktisk, kan ha et poeng.

Det er den type holdning som gjør at denne tråden får et dårlig rykte, tror jeg.

At du mener at denne tråden har et dårlig rykte tar jeg med knusende ro. Det er faktisk slik at mye utenfor KG tyder på noe annet. Og dessuten så sier det sitt når du diskrediterer og lager mange innlegg basert på dette «ikke tema» som omhandler trådens brukere og ikke trådens tema. Mens barneeksponering på en Harry blogg er helt innafor og det dramatiseres her inne rundt dette ifølge deg.

Endret av lillesnøfnugg
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

At du mener at denne tråden har et dårlig rykte tar jeg med knusende ro. Det er faktisk slik at mye utenfor KG tyder på noe annet. Og dessuten så sier det sitt når du diskrediterer og lager mange innlegg basert på dette ikke tema som omhandler trådens brukere og ikke trådens tema. 

Hva sier det, tenker du?

• Liker 1
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Nudeldama skrev:

Hva sier det, tenker du?

Hvor fokuset ditt ligger, det kalles brukerdebatt og avsporing. Og jeg er ferdig med diskutere det, og kommer til å rapportere der det trengs. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet

Jeg hadde aldri lagt ut bilde av barna i en seng med matchende pysjamaser, selv ikke på lukket Facebook side. Det er fordi mine barn er eldre enn disse og de hadde dødd om jeg gjorde det. Caroline Berg-Eriksen styler opp døtrene og seg selv med nykrøllet hår, hårsløyfer og så spres bildene på Internett. Virker som hun vil at de skal vokse opp og bli like narsissistiske som seg selv. Eller er det  at hun er så stolt av dem at hun bare må ha likes og kommentarer på barna for å få sitt daglige behov dekket? Jeg synes det er rart å sitte og motta og publisere skryt om seg selv og i tillegg svare «tusen takk, snille deg». Umodent og det vitner om et dårlig selvbilde.

• Liker 40
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Hvor fokuset ditt ligger, det kalles brukerdebatt og avsporing. 

Da lurer jeg på:

Hvis du synes det er innafor å si at det jeg skriver "sier sitt" om mitt fokus, da må det vel også være innafor å si at hva folk trykker liker på, og hva de velger å kommentere (de som kritiserer ufine innlegg fremfor det ufine innlegget i seg selv) sier sitt om hvor deres fokus ligger hen?

• Liker 7
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Surikatt skrev:

Jeg hadde aldri lagt ut bilde av barna i en seng med matchende pysjamaser, selv ikke på lukket Facebook side. Det er fordi mine barn er eldre enn disse og de hadde dødd om jeg gjorde det. Caroline Berg-Eriksen styler opp døtrene og seg selv med nykrøllet hår, hårsløyfer og så spres bildene på Internett. Virker som hun vil at de skal vokse opp og bli like narsissistiske som seg selv. Eller er det  at hun er så stolt av dem at hun bare må ha likes og kommentarer på barna for å få sitt daglige behov dekket? Jeg synes det er rart å sitte og motta og publisere skryt om seg selv og i tillegg svare «tusen takk, snille deg». Umodent og det vitner om et dårlig selvbilde.

Det vitner om totalt respektløshet og mangel på antenner overfor mindreårige sine rettigheter spør du meg. Har ikke denne bedriften hørt om det «Dark web»? Tydeligvis har ikke de som syns det er så koselig at hun deler bilder av barna heller ikke den kunnskapen. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, Nudeldama skrev:

Da lurer jeg på:

Hvis du synes det er innafor å si at det jeg skriver "sier sitt" om mitt fokus, da må det vel også være innafor å si at hva folk trykker liker på, og hva de velger å kommentere (de som kritiserer ufine innlegg fremfor det ufine innlegget i seg selv) sier sitt om hvor deres fokus ligger hen?

Hvordan vet du hvem som trykker liker på stygge innlegg? 

Det kan likesågodt være fruefans som prøver å diskreditere tråden som trykker liker

• Liker 24
Skrevet

Hver sier at denne tråden har dårlig rykte? 

Det har eg ofte lurt på. Jeg ferdes en god del i mediekretser. Jeg vet om fler som synes dette er den mest saklige av alle somekritikktrådene på rampelys. 

For øvrig er det en rekke av oss som har skrevet mye i denne tråden som ER nyanserte - jeg gir ofte kred til CBE når de gjør noe bra - men jeg har enda til gode å se noen av metakritikerne gi andre kritikere rett i noe som helst. 

Jeg ønsker en nyansert debatt  hjertelig velkommen - og sier meg hjertens enig i at denne debatten vil ha nytte av nyansering. Men den må selvsagt gå begge veier. Når enkelte ikke klarer å se NOE kritikkverdig med virksomheten som diskuteres her, er det akkurat like lite konstruktivt som å kritisere "alt - slik noen hevder at skjer i denne tråden. 

• Liker 41
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Nudeldama skrev:

Da lurer jeg på:

Jeg er ferdig med å bidra til avsporing og brukerdebatt, anbefaler deg samme.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
3 minutter siden, Nudeldama skrev:

Da lurer jeg på:

Men du vet jo absolut ingenting om HVEM som trykker liker? Denne tråden har tusenvis av lesere - så du har ikke noe som helst belegg for å hevde at du vet noe som helst om hvem som trykker liker på slike innlegg. det er jo bare spekulasjoner.

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvordan vet du hvem som trykker liker på stygge innlegg? 

Det kan likesågodt være fruefans som prøver å diskreditere tråden som trykker liker

Vi kan ikke vite det, men det virker for meg mer sannsynlig at det er kritikere av CBE. Det er de som skriver mest i denne tråden og det stemmer overens med mengde likes som mange andre kritiske (og noen ganger ufine i varierende grad) innlegg får.

Men selv om vi ser bort fra antall likes, så er det likevel et faktum at reaksjoner på det ufine innlegget fikk mer engasjement enn selve innlegget gjorde. Og at det ble oppstandelse når man mente det "sa sitt" om mange av kritikerne, men det var lite oppstandelse når noen mente det "sa sitt" om de som faktisk også kan kritisere fremferden i tråden.

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Hver sier at denne tråden har dårlig rykte? 

Det har eg ofte lurt på. Jeg ferdes en god del i mediekretser. Jeg vet om fler som synes dette er den mest saklige av alle somekritikktrådene på rampelys. 

For øvrig er det en rekke av oss som har skrevet mye i denne tråden som ER nyanserte - jeg gir ofte kred til CBE når de gjør noe bra - men jeg har enda til gode å se noen av metakritikerne gi andre kritikere rett i noe som helst. 

Jeg ønsker en nyansert debatt  hjertelig velkommen - og sier meg hjertens enig i at denne debatten vil ha nytte av nyansering. Men den må selvsagt gå begge veier. Når enkelte ikke klarer å se NOE kritikkverdig med virksomheten som diskuteres her, er det akkurat like lite konstruktivt som å kritisere "alt - slik noen hevder at skjer i denne tråden. 

Det er mitt inntrykk at tråden - eller egentlig mer korrekt: hele Rampelys - har dårlig rykte på KG. Rampelys, og måten det kritiseres på, blir flere ganger trukket frem som noe kritikkverdig og noe som mange misliker i ulike deler av resten av KG.

Jeg er helt enig med deg i at det blir like unyansert å blindt godta alt CBE sier og gjør som å blindt kritisere alt hun sier og gjør. Utfordringen er at måten tråden fungerer på, så fremprovoserer den den type polarisering. Både med den overveldende, og mange ganger unaynserte og pirkete, kritikken, samt måten de som ønsker å nyansere eller kritisere dette, blir møtt på.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men du vet jo absolut ingenting om HVEM som trykker liker? Denne tråden har tusenvis av lesere - så du har ikke noe som helst belegg for å hevde at du vet noe som helst om hvem som trykker liker på slike innlegg. det er jo bare spekulasjoner.

Som jeg skrev over - selv om du ser bort fra antall likes, så står vi fortsatt igjen med at både a) reaksjon på innlegget skapte mer engasjement enn innlegget selv og b) det at man antok at det "sa sitt" om brukerne i denne tråden skapte mer engasjment enn at jeg fikk beskjed om at det jeg skrev "sa sitt" om meg og mitt fokus.

• Liker 4
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Nudeldama skrev:

Vi kan ikke vite det, men det virker for meg mer sannsynlig at det er kritikere av CBE. Det er de som skriver mest i denne tråden og det stemmer overens med mengde likes som mange andre kritiske (og noen ganger ufine i varierende grad) innlegg får.

Men selv om vi ser bort fra antall likes, så er det likevel et faktum at reaksjoner på det ufine innlegget fikk mer engasjement enn selve innlegget gjorde. Og at det ble oppstandelse når man mente det "sa sitt" om mange av kritikerne, men det var lite oppstandelse når noen mente det "sa sitt" om de som faktisk også kan kritisere fremferden i tråden.

Det er mitt inntrykk at tråden - eller egentlig mer korrekt: hele Rampelys - har dårlig rykte på KG. Rampelys, og måten det kritiseres på, blir flere ganger trukket frem som noe kritikkverdig og noe som mange misliker i ulike deler av resten av KG.

Jeg er helt enig med deg i at det blir like unyansert å blindt godta alt CBE sier og gjør som å blindt kritisere alt hun sier og gjør. Utfordringen er at måten tråden fungerer på, så fremprovoserer den den type polarisering. Både med den overveldende, og mange ganger unaynserte og pirkete, kritikken, samt måten de som ønsker å nyansere eller kritisere dette, blir møtt på.

Seriøst? Håper at andre rapporterer også. Du skriver om rampelystråden? Gjør nå det på ris og ros der det hører hjemme!

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Det er da logisk at man tar for seg de nyeste innleggene (som attpåtil kritiserer en selv, som gjerne IKKE har trykket liker på det opprinnelige stygge innlegget?), når man pleier å ignorere + rapportere de stygge innleggene foran å gi de oppmerksomhet? 

De færreste liker å bli skjært under en og samme kam

• Liker 12
Skrevet

Som jeg skrev over - selv om du ser bort fra antall likes, så står vi fortsatt igjen med at både a) reaksjon på innlegget skapte mer engasjement enn innlegget selv og b) det at man antok at det "sa sitt" om brukerne i denne tråden skapte mer engasjment enn at jeg fikk beskjed om at det jeg skrev "sa sitt" om meg og mitt fokus.

Men - du har likevel IKKE noe belegg for at det er kritikerne som liker et slikt innlegg. Og det er faktisk slik at det er ugreit å avspore debatten med spekulasjoner rundt folks hensikter, meninger "egentlige meninger" og hva andre mener om denne tråden og folkene som skiver her.

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Men - du har likevel IKKE noe belegg for at det er kritikerne som liker et slikt innlegg. Og det er faktisk slik at det er ugreit å avspore debatten med spekulasjoner rundt folks hensikter, meninger "egentlige meninger" og hva andre mener om denne tråden og folkene som skiver her.

Det første har jeg allerede svart på to ganger.

Jeg skulle ønske at det var litt mer interesse for å forstå det som kommer frem når man skriver den type kritikk enn bare å avfeie det med "brukerdebatt" og "ugreit". 

• Liker 5
Skrevet

Det første har jeg allerede svart på to ganger.

Jeg skulle ønske at det var litt mer interesse for å forstå det som kommer frem når man skriver den type kritikk enn bare å avfeie det med "brukerdebatt" og "ugreit". 

Det er bare det at de faste brukerne har vært gjennom denne mølla 30 000 ganger. 

Og begynner bli ganske lei.

• Liker 17
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Det er bare det at de faste brukerne har vært gjennom denne mølla 30 000 ganger. 

Og det er vel også ikke i tråd med regelverket på rampelys?

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Da kan det kanskje være lurt å tenke over hvorfor dette kommer tilbake igjen 30 000 ganger? Er det ikke det man sier om hvorfor man fortsetter å kritisere CBE for de samme tingene - fordi hun fortsetter å gjøre dem?

• Liker 4
Skrevet

Da kan det kanskje være lurt å tenke over hvorfor dette kommer tilbake igjen 30 000 ganger? Er det ikke det man sier om hvorfor man fortsetter å kritisere CBE for de samme tingene - fordi hun fortsetter å gjøre dem?

Hvorfor? 

Fordi det er faste brukere som følger samme oppskrift gang etter gang:

1. Kommer inn i tråden på vilkårlige tidspunkt, gjerne når frua og gubben er i deep shit pga noe idiotisk de har gjort og får mye (veldokumentert) pepper

2. Slenger ut noe møkk om "feite, misunnelige kg-brukere som ikke har et liv"

3. Forsvinner ut av tråden etter å ha blitt bedtnom å svare for sine påstander 

Etter flere år med dette blir man ganske lei. Og det er ikke fordi kritikerne IKKE klarer svare for seg, men fordi disse møkkabrukerne kommer inn i tråden kun for å spre møkk. 

Skaff deg litt mer tynge før du kommer med denne psykologishitten din 

• Liker 26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...