Gjest CecilieX Skrevet 22. desember 2019 #13821 Del Skrevet 22. desember 2019 14 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg talte dem for hele 2019. Av 237 bilder totalt fant jeg 46 bilder med en eller begge barna. For meg er det ikke overveldende mange bilder. Med tanke på hvor mange av bildene som også er oppstilte og regisserte, så avslører de heller ikke mye av barnas hverdag. Jeg sier ikke nødvendigvis at det ikke er problematisk overhodet, men at det jeg ser er mindre dramatisk enn det bildet som blir tegnet i denne tråden. Jeg har valgt å se på de innleggene som ikke er merket som reklame og regnet prosenten ut fra det. Det er disse bildene som representerer den private delen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 22. desember 2019 #13822 Del Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Jeg titter innom bloggen jevnlig, samt denne tråden, og husker særdeles lite om barna. Det fester seg ikke hos meg, for jeg er ikke interessert i den informasjonen. Det tror jeg gjelder mange. De som husker alt som de legger ut om barna nileser det på en måte som jeg vil anse som uvanlig. Jada, skyld på leserne for å ha normalt god hukommelse 😁 det har ikke slått deg at man kanskje observerer og husker ting ting pga hvilken jobb man har f.eks? 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 22. desember 2019 #13823 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 42 minutter siden, Nudeldama skrev: Man skal være godt over middels interessert for å bruke Wayback machine for å hente frem gamle bilder av andres barn. Det er ikke snakk om å bagatellisere det, det er heller snakk om å ikke overdramatisere. Det gagner ikke saken det heller. Vedr. "Wayback": Som nevnt ting forsvinner ikke fra nettet, slik enkelte tror... Hvordan er påpeke brudd på barnekonvensjonen ved å dokumentere firmaets bruk av barn i SoMe å overdramatisere? Endret 22. desember 2019 av LeiaO La til tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13824 Del Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, CecilieX skrev: Jeg har valgt å se på de innleggene som ikke er merket som reklame og regnet prosenten ut fra det. Det er disse bildene som representerer den private delen. Jeg har valgt å se på hele instagrammen, fordi det gir det korrekte bildet. CBE får jo kritikk for å blande det private og det kommersielle, da kan du ikke plutselig skille på det når det passer deg for å gjøre ting verre enn det er. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13825 Del Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, Glemtbrukernavnet skrev: Hvordan er påpeke brudd på barnekonvensjonen ved å dokumentere firmaets bruk av barn i SoMe å overdramatisere? Det er dårlig debatteknikk å stille slike spørsmål, da tegner du et stråmenn-bilde av det jeg skrev. Det jeg skrev, i to innlegg på rad, var at mange i tråden overdramatiserer. Dvs jeg snakker om det som skrives generelt, ikke èn setning av èn bruker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13826 Del Skrevet 22. desember 2019 2 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Jada, skyld på leserne for å ha normalt god hukommelse 😁 det har ikke slått deg at man kanskje observerer og husker ting ting pga hvilken jobb man har f.eks? Jeg for min del synes det er rart om man husker alt man leser om barna, spesielt om faktisk ikke liker at det deles. Da bør det i hvert fall ikke fokuseres på. Men det er nå min tankegang. Forøvrig har jeg altså ikke sagt at det ikke er problematisk på noen måte, bare at bildet virker å være litt mindre dramatisk enn det som tegnes i denne tråden - generelt sett. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. desember 2019 #13827 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 5 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg har valgt å se på hele instagrammen, fordi det gir det korrekte bildet. CBE får jo kritikk for å blande det private og det kommersielle, da kan du ikke plutselig skille på det når det passer deg for å gjøre ting verre enn det er. Men du sitter selvfølgelig på retten til å definere det «korrekte bildet». OK. Endret 22. desember 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 22. desember 2019 #13828 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 7 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er dårlig debatteknikk å stille slike spørsmål, da tegner du et stråmenn-bilde av det jeg skrev. Det jeg skrev, i to innlegg på rad, var at mange i tråden overdramatiserer. Dvs jeg snakker om det som skrives generelt, ikke èn setning av èn bruker. Hvorfor var det dårlig debatteknikk? Jeg spør bare hvordan de overdramatiser? Er ikke eksponeringen dette firmaet driver med alvorlig - uansett? I følge barnekonvensjonen kapittel 16 skal ikke barn utsettes for vilkårlig innblanding i sitt privatliv. Jurist Sara Eline Grønvold (spesialrådgiver hos Redd barna) viser til: Stadig eksponering på åpne blogger, vil være nettopp en slik «vilkårlig innblanding», og derfor være i strid med barnekonvensjonen. Og: Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier.»(…). Endret 22. desember 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 22. desember 2019 #13829 Del Skrevet 22. desember 2019 9 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg titter innom bloggen jevnlig, samt denne tråden, og husker særdeles lite om barna. Det fester seg ikke hos meg, for jeg er ikke interessert i den informasjonen. Det tror jeg gjelder mange. De som husker alt som de legger ut om barna nileser det på en måte som jeg vil anse som uvanlig. Jeg husker mye, helt uten nilese. Det er bare sånn jeg er. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 22. desember 2019 #13830 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 1 time siden, Kokosjannel skrev: Jeg tviler sterkt på at dette blir er ett scenario. Det er jo jobben til Caroline Berg Eriksen og mannen og jeg er sikker på de snakker med barna om dette når de vokser opp og blir gamle nok til å forstå. Jeg tror ikke de får sjokk over at mamma og pappa har delt litt om livet deres når de begynner på internettet. Det jeg derimot tror de kan bli lei seg over er hvis de oppdager denne tråd på nærmere 700 sider med drittkasting om foreldrene. Dessuten, det er sterkt overdrevet at de er verstinger på barneeksponering. Hvis en scroller gjennom Instagram og blogg er det få bilder og info om barna så vidt jeg kan se. Det er i dag noen instastories som viser glade barn som ser ut til å elske foreldrene sine som har en jobb som gir dem mulighet til å være mye sammen med dem og gi dem masse kjærlighet. Det er ingen tvil om at de er gode foreldre og at barna elsker dem. Har akkurat lest denne tråd og syns folk er helt ut av proporsjoner. Kanskje dere heller skulle gått opp i og prøvd å hjulpet de barna i Norge og verden som er feks er fattige, syke eller blir utsatt for omsorgssvikt og barnemishandling, fremfor å fremstille dette som om det var det verste i verden. Delt litt ? Du og jeg har veldig forskjellig definisjon på litt vil jeg si, om du mener de bare deler litt. Endret 22. desember 2019 av Orly 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 22. desember 2019 #13831 Del Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, Isola2 skrev: Tenk å oppdage det creepy innlegget om den dukka som CBE la ut på bloggen for noen år siden som var helt lik avkommet..hadde min mor gjort noe slikt hadde jeg klikka! Eller, som i kjent CBEstil, kan hele innlegget plutselig bli borte til barna vokser opp. Og paret blånekter hvis noen spør. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 22. desember 2019 #13832 Del Skrevet 22. desember 2019 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokosjannel Skrevet 22. desember 2019 #13833 Del Skrevet 22. desember 2019 Ahh så man er en fast gjeng som henger her siden man blir identifisert som «ny brukar» hvis man kommenterer ?? Det sier jo litt Jeg «kjefter» ikke på dere, jeg er bare litt kritisk til denne tråd da jeg ikke tro den kommer noen til gode, især ikke barnene til Cbe. Heller omvendt, altså at den skader. Jeg er enig i at man kan godt være kritisk til formmye barneeksponering og især på åpen blogg. Men hvis jeg syns noe er på kanten eller formmye pleier å skrive en beskjed til dem det gjelder , ikke sitte og bitche i en forum kvinneguiden tråd. Hva hjelper det??? Personlig har jeg ikke sittet å «telt» antall bilder osv men det innrykk jeg Har fått uten å gjør det er at jeg ikke vet særlig mye om barna selv om jeg har lest bloggen lenge. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 22. desember 2019 #13834 Del Skrevet 22. desember 2019 35 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg talte dem for hele 2019. Av 237 bilder totalt fant jeg 46 bilder med en eller begge barna.... Telte du rett? Enkelte IG-poster har flere bilder, og bare de siste 3 ukene var der 12 bilder av barna. Det siste halvåret var der ca 50 bilder.I tillegg eksponering på instastory, blogg, facebook og relity-tv (Bloggerne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. desember 2019 #13835 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 22 minutter siden, Kokosjannel skrev: Ahh så man er en fast gjeng som henger her siden man blir identifisert som «ny brukar» hvis man kommenterer ?? Det sier jo litt Jeg «kjefter» ikke på dere, jeg er bare litt kritisk til denne tråd da jeg ikke tro den kommer noen til gode, især ikke barnene til Cbe. Heller omvendt, altså at den skader. Jeg er enig i at man kan godt være kritisk til formmye barneeksponering og især på åpen blogg. Men hvis jeg syns noe er på kanten eller formmye pleier å skrive en beskjed til dem det gjelder , ikke sitte og bitche i en forum kvinneguiden tråd. Hva hjelper det??? Personlig har jeg ikke sittet å «telt» antall bilder osv men det innrykk jeg Har fått uten å gjør det er at jeg ikke vet særlig mye om barna selv om jeg har lest bloggen lenge. 20 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: Telte du rett? Enkelte IG-poster har flere bilder, og bare de siste 3 ukene var der 12 bilder av barna. Det siste halvåret var der ca 50 bilder.I tillegg eksponering på instastory, blogg, facebook og relity-tv (Bloggerne). Nei personen har ikke telt antall bilder personlig. Og legger egne preferanser til hva som er for mye istedenfor å hoste opp noe konkret. Isteden så leser hen bloggen og leser alt om både unger og salg. Endret 22. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
På besøk Skrevet 22. desember 2019 #13836 Del Skrevet 22. desember 2019 50 minutter siden, Nudeldama skrev: Man skal være godt over middels interessert for å bruke Wayback machine for å hente frem gamle bilder av andres barn. Det er ikke snakk om å bagatellisere det, det er heller snakk om å ikke overdramatisere. Det gagner ikke saken det heller. Men nå er det vel det som ofte tas opp som et problem også. At folk, med dårlige hensikter, har anledning til å hente frem slike bilder/filmer. Hadde alle i verden hatt gode hensikter hadde heller ikke bl.a.politiet gått ut og advart mot å publisere bilder av barn. I en ideell verden skal man jo kunne gå fra huset ulåst og glemme igjen lommeboka på bussen, men slik er det altså ikke. Det er ikke dette forumet som muliggjør misbruk av bildene av CBEs barn - det er det foreldrene som gjør. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. desember 2019 #13837 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 56 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg titter innom bloggen jevnlig, samt denne tråden, og husker særdeles lite om barna. Det fester seg ikke hos meg, for jeg er ikke interessert i den informasjonen. Det tror jeg gjelder mange. De som husker alt som de legger ut om barna nileser det på en måte som jeg vil anse som uvanlig. Jeg er heller ikke interessert i hva helt fremmedes barn gjør - men jeg husker stort sett både alt jeg leser (HELT uten å "nilese") og bilder og film jeg har sett. Jeg har et hode som er fullt av ganske unyttig informasjon om mange ting. Ganske nyttig når vi har fredagsquiz på jobb, sjelden i ander sammenhenger. Men jeg husker - helt uten å ha nilest noe som helst både hva slags aktivitet eldste holder på med, og hva slags temaer hun har hatt på bursdagene sine fra hun var tre, tror deg det var. Jeg tenker at det beste er å ikke håpe at folk lider av langtkommet demens, men heller å begrense informasjonen man legger ut. Hvis det er ting man ikke ønsker at folk skal vite om, er det lureste å ikke legge det åpent for alle på internett. Man kan i hvert fall ikke først legge noe ut og så bebreide folk for a e faktisk har lest det etterpå. Endret 22. desember 2019 av pøbelsara 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. desember 2019 #13838 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 58 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg for min del synes det er rart om man husker alt man leser om barna, spesielt om faktisk ikke liker at det deles. Da bør det i hvert fall ikke fokuseres på. Men det er nå min tankegang. Forøvrig har jeg altså ikke sagt at det ikke er problematisk på noen måte, bare at bildet virker å være litt mindre dramatisk enn det som tegnes i denne tråden - generelt sett. Vet du - nettopp fordi jeg synes det er trist, dumt og ganske ille med alt som deles, legger jeg ekstra godt merke til det også. Endret 22. desember 2019 av pøbelsara 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 22. desember 2019 Populært innlegg #13839 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 1 time siden, Nudeldama skrev: Jeg titter innom bloggen jevnlig, samt denne tråden, og husker særdeles lite om barna. Det fester seg ikke hos meg, for jeg er ikke interessert i den informasjonen. Det tror jeg gjelder mange. De som husker alt som de legger ut om barna nileser det på en måte som jeg vil anse som uvanlig. Likevel så får bilder av de mindreårige 4 ganger mer likes enn bilder av moren. Dette forteller hva som engasjerer folk flest. Og det er altså ikke annonseinnleggene eller CBE. Det er barna; som per nå har over 50 000 googletreff og som helt uvitende har figurert i flere sesonger av Bloggerne på TV2. Du syns kanskje ikke at det er spesielt mye, men det syns jeg. Og vet du hvem som er enige med meg? Kripos, Datatilsynet, Redd Barnas spesialrådgiver Sarah Eline Grønvold og Barnekonvensjonen. Blant annet. Endret 22. desember 2019 av Ultiva 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. desember 2019 #13840 Del Skrevet 22. desember 2019 2 minutter siden, Ultiva skrev: Likevel så får bilder av de mindreårige 4 ganger mer likes enn bilder av moren. Dette forteller hva som engasjerer folk flest. Og det er altså ikke annonseinnleggene eller bildene av CBE. Det er barna; som per nå har over 50 000 googletreff og som helt uvitende har figurert i flere sesonger av Bloggerne på TV2. Nettopp. Og det er helt tydelig at tilhengere av de ulike bloggerne ikke husker spesielt godt, de svelger jo nye eller endrede versjoner av narrativene hele tida. Merkelig skue. Enkelte av oss kan faktisk ikke noe for at vi husker litt for mye. 🙄 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå