Gjest LeiaO Skrevet 20. desember 2019 #13721 Del Skrevet 20. desember 2019 (endret) Når man vet lite, tror man ofte man vet "alt". Og det gjenspeiler seg dessverre i enkelte av svarene til bloggeierne i kommentarfeltet. Om de leser her inne, anbefaler jeg dem boken "Etikk i profesjonell praksis" - https://www.ark.no/boker/Einar-Aadland-Etikk-i-profesjonell-praksis-9788252197709?as_templateId=4602767&gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiA__HvBRACEiwAbViuUytNclzDX_PYaJWMg0G-BN1p9ANrl773umt6Yf8_cJdU0Vzc_Q88ixoCKTEQAvD_BwE . Jeg tror de kunne hatt nytte av den... Forskjellen på profesjonelle hjelpere og amatører er bevissthet rundt etiske utfordringer. Endret 20. desember 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 20. desember 2019 Populært innlegg #13722 Del Skrevet 20. desember 2019 22 timer siden, Linjalen skrev: Jada, Jenny Skavlan eksponerer ikke ungene sine, og det er jo fint, men noen influenser-gullstandard er hun absolutt ikke. Hun er minst like uryddig som mange andre, som en del av en venne/omgangskrets i Oslo som konstant reklamerer for hverandres greier uten å merke det, hun har blitt felt i PFU sammen med blad-venninna Rudjord, og hun er en av mange av de multi-kjendisene som sauser sammen litt jobb i NRK eller annet mediehus med muligheten for en haug med andre forretningsmuligheter på siden. Litt som Christine Dancke. Men de blir litt større fisk enn fotballfrua Jenny er da en strålende gullstandard hva angår mange aspekter som er problematiske hos CBE. Skavlan er f eks en influencer som respekterer og fremmer barns privatliv, i stedet for å style dem opp som delikate accessoirer for å høste likes og å selge produkter for ulike annonsører. Jenny er i tillegg en stor inspirasjon hva angår gjenbruk; både når det gjelder klær, møbler og interiør. I en verden som drukner i søppel og overforbruk så er det rett og slett kritisk viktig med it-jenter som gjør gjenbruk og reparasjon kult og trendy. Jenny er i tillegg en som heier på den usminkede hverdagen; som ikke skaper et urealistisk og retusjert glansbilde av sitt eget liv. Dette fremmer en langt bedre psykisk helse hos leserne enn å bli eksponert for et luksuriøst og idyllisk småbarnsliv hvor det aller viktigste i livet er et plettfritt utseende og et massivt overforbruk. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. desember 2019 #13723 Del Skrevet 20. desember 2019 1 hour ago, Ast said: Hun har i dag vært gjest på snapkontoen «grønnere» med hennes 7 tips til mer miljøvennlig hverdag. Jeg trodde jeg så syner. Det var kildesortere, bruke metallsugerør (siden plastikksugerør ikke er nedbrytbare sa hun. Hva med alt annet engangsplast hun kjøper??), bruke sykkel, gi bort/arve klær (fint å gi klær et videre liv, men hva med å få/kjøpte brukte klær selv?), bambustannbørste, kjøttfri middager. Mulig det var mer, men jeg ble passe sjokkert over valg av gjest. Utrolig at hun ikke har nok selvinnsikt til å takke nei til et slikt oppdrag selv. Jeg blir målløs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donatello Skrevet 20. desember 2019 #13724 Del Skrevet 20. desember 2019 38 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Ah, jeg misforstod deg! Jeg ville håpet at heiagjengen er like entusiastiske overfor andre som bidrar positivt, i det minste. For ekte ildsjeler søker ikke oppmerksomhet på egne vegne. Jeg har aldri sett ekte ildsjeler som poserer kokett med armen bak hodet og foten løftet, om de skulle bli avbildet for den innsatsen de har lagt ned. CBE og mannen skal ikke fratas æren for det de har bidratt med for trengende denne julen, men jeg tror bare ikke på at de er ekte ildsjeler.. Det er min rett å tro hva jeg vil, ut fra det som presenteres. Det er å håpe at de toner ned fremhevelse av egen "rikdom" ved neste korsvei... 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 20. desember 2019 #13725 Del Skrevet 20. desember 2019 2 timer siden, Ast skrev: Hun har i dag vært gjest på snapkontoen «grønnere» med hennes 7 tips til mer miljøvennlig hverdag. Jeg trodde jeg så syner. Det var kildesortere, bruke metallsugerør (siden plastikksugerør ikke er nedbrytbare sa hun. Hva med alt annet engangsplast hun kjøper??), bruke sykkel, gi bort/arve klær (fint å gi klær et videre liv, men hva med å få/kjøpte brukte klær selv?), bambustannbørste, kjøttfri middager. Mulig det var mer, men jeg ble passe sjokkert over valg av gjest. Hun har reklamert for bambustannbørste, og driver selv med kjøttfrie middager. Men det syke forbruket og plasthelvete hun genererer hver gang det er bursdag, det vurderes ikke å kutte ned på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 20. desember 2019 #13726 Del Skrevet 20. desember 2019 (endret) Jeg syns for øvrig det er flott at CBE og LKE nå har gjort en skikkelig innsats i forbindelse med Omvendt Julenisse. Jeg syns det er kjempebra at de med god hjelp har klart å samle inn mat og gaver og klart å hjelpe så mange, ved hjelp av bedriftens SoMe-kanaler. Det ser ekstremt merkelig ut innimellom parets ekstravagante luksusliv, annonser og lettkledte undertøysbilder, men jeg applauderer likevel tiltaket. Det ble klønete gjennomført, men det er ingen tvil om at paret har brukt mye tid på dette. Jeg håper det har vært en dannelsesreise for paret, hvor de har lært ydmykhet og takknemlighet. Jeg håper at paret fremover ikke vil være like ivrige på å fremheve at det er forskjell på folk, og at de innser det uetiske i å lære barn så tidlig som mulig at det er viktig å understreke forskjellen mellom fattige og rike: https://imgur.com/a/qQoDRF2 Edit: direktelenke til innlegget hvor imguren er hentet fra: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/15/3-arsdag-peppa-pig-style/ Endret 20. desember 2019 av Ultiva 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg miss spjåk Skrevet 20. desember 2019 Populært innlegg #13727 Del Skrevet 20. desember 2019 På 15.12.2019 den 17.34, Rubella skrev: Rakk å screenshotte dette før han sletta det. Herregud... Ref: Facebookinnlegg om at de måtte avvise søkere Det er egentlig ganske kjent stil fra LKE. Han overser argumentene hennes og går direkte i angrep på sin sedvanlige arrogante og sarkastiske måte. Han kunne svart på en rolig og ydmyk måte. Men han greier ikke svare på noen av de to innleggene hennes. Mulig hun traff et ømt punkt der.. Det er nesten så jeg kan forutse hvordan diskusjonen vil gå hver gang LKE hiver seg på face. 🙄Hadde jeg vært caroline hadde jeg latt ham få ansvaret for alt annet enn sosiale medier. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 20. desember 2019 #13728 Del Skrevet 20. desember 2019 24 minutter siden, miss spjåk skrev: Det er egentlig ganske kjent stil fra LKE. Han overser argumentene hennes og går direkte i angrep på sin sedvanlige arrogante og sarkastiske måte. Han kunne svart på en rolig og ydmyk måte. Men han greier ikke svare på noen av de to innleggene hennes. Mulig hun traff et ømt punkt der.. Det er nesten så jeg kan forutse hvordan diskusjonen vil gå hver gang LKE hiver seg på face. 🙄Hadde jeg vært caroline hadde jeg latt ham få ansvaret for alt annet enn sosiale medier. Vi vet ikke om det er fruen som har tilgang til kontoen hans? Hun tok tross alt bilde av klagingen hans ang kaffe og dessert. Så hun er vel en stor del av denne usympatiske oppførselen hun også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 20. desember 2019 #13729 Del Skrevet 20. desember 2019 26 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Vi vet ikke om det er fruen som har tilgang til kontoen hans? Hun tok tross alt bilde av klagingen hans ang kaffe og dessert. Så hun er vel en stor del av denne usympatiske oppførselen hun også. Tidligere har det vært i media at det er LKE som håndterer SOME-kanalene, siler ut kommentarer og svarer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 20. desember 2019 #13730 Del Skrevet 20. desember 2019 (endret) 2 minutter siden, CabinCruiser skrev: Tidligere har det vært i media at det er LKE som håndterer SOME-kanalene, siler ut kommentarer og svarer. Det er jo meget smart, for å beskytte gallionsfiguren. Men det trenger ikke å være tilfelle av den grunn 🙃 tenker da på kommentaren som kom fra LKE i forbindelse med silikonpuppene. Hvorfor skal han bry seg med det liksom? Endret 20. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 20. desember 2019 #13731 Del Skrevet 20. desember 2019 På 18.12.2019 den 17.03, Levina skrev: Jenny er ikke en blogger på toppnivå heller. For å bli en toppbloggere så må en dele noe av hverdagen sin. Synes CBE balansere hva hun deler på en god måte. Uansett er det hennes valg, og når hun har så mange følgere som hun har og som har glede å lese om hennes liv så tenker jeg det må være fokus. De som bare er ute for å kritisere, kan jo lese Jenny sin blogg hvis hun fortsatt har noen. Men du. Man kan dele fra hverdagen uten å vise barna. Caroline kunne gjennomført PT utdannelsen og satset på mer seriøse innlegg om trening. Styrketrening f.eks. Hun som har en så fleksibel hverdag kunne gått div kurs i avansert yoga, thai chi, ja avansert kinesisk krabbesport eller whatnot. Kurset seg og lært noe nytt og spennende. Hun som er opptatt av matlaging kunne hatt hyppigere vegetaroppskrifter. Trenden er at bloggere blir mer nisjepreget virker det som. Man har en eller to interesser/lidenskaper man er skikkelig god på og samtidig en god formidlingsevne. Og man samtidig greier å ta tempen på hva som engasjerer leserne får man følgere. Jeg aner ikke hva slags talenter caroline har. Men om man er avhengig av å bruke barna sine for å få en følgerskare, da fortjener man ikke å være toppblogger. Da får man skifte jobb. Det er bare utrolig trist å høre at du tydeligvis mener at man må ofre barnas privatliv fordi du mener at "når man har så mange følgere som hun har og som har glede av å lese om hennes liv så må det være fokus." Lesernes behov foran barna dine altså. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. desember 2019 #13732 Del Skrevet 20. desember 2019 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: Det er jo meget smart, for å beskytte gallionsfiguren. Men det trenger ikke å være tilfelle av den grunn 🙃 tenker da på kommentaren som kom fra LKE i forbindelse med silikonpuppene. Hvorfor skal han bry seg med det liksom? Gjennom sine SoMe-kanaler fremstiller de CBE som en person som ønsker og trenger anerkjennelse. Hun mente selv hun hadde et «dra-til-tryne», men det er atferden folk reagerer på. Hun blir ikke hele Norges darling og influencernes svar på Wenche Foss med det første, iallfall. Den plassen ligger Skavlan nærmere å få. Folk gjennomskuer fasade og manglende varme. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 20. desember 2019 #13733 Del Skrevet 20. desember 2019 (endret) 38 minutter siden, Kollontaj skrev: Gjennom sine SoMe-kanaler fremstiller de CBE som en person som ønsker og trenger anerkjennelse. Hun mente selv hun hadde et «dra-til-tryne», men det er atferden folk reagerer på. Hun blir ikke hele Norges darling og influencernes svar på Wenche Foss med det første, iallfall. Den plassen ligger Skavlan nærmere å få. Folk gjennomskuer fasade og manglende varme. Det toget gikk fra perrongen etter kroppsredigerings skandalen. Hvem redigerer gravidekroppen sin tynnere, og legger ut skrytebilder ikke bare en men to ganger etter fødsel? Og det bare for å vise til et poeng om at «se på meg, man trenger ikke å ødelegge kroppen sin selv om man har født barn». For et hjernedødt poeng den gang og det kommer nye poeng til stadig vekk. Endret 20. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 20. desember 2019 #13734 Del Skrevet 20. desember 2019 5 timer siden, Ultiva skrev: Jenny er da en strålende gullstandard hva angår mange aspekter som er problematiske hos CBE. Skavlan er f eks en influencer som respekterer og fremmer barns privatliv, i stedet for å style dem opp som delikate accessoirer for å høste likes og å selge produkter for ulike annonsører. Jenny er i tillegg en stor inspirasjon hva angår gjenbruk; både når det gjelder klær, møbler og interiør. I en verden som drukner i søppel og overforbruk så er det rett og slett kritisk viktig med it-jenter som gjør gjenbruk og reparasjon kult og trendy. Jenny er i tillegg en som heier på den usminkede hverdagen; som ikke skaper et urealistisk og retusjert glansbilde av sitt eget liv. Dette fremmer en langt bedre psykisk helse hos leserne enn å bli eksponert for et luksuriøst og idyllisk småbarnsliv hvor det aller viktigste i livet er et plettfritt utseende og et massivt overforbruk. God sagt. 👏🏼 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 20. desember 2019 #13735 Del Skrevet 20. desember 2019 (endret) CBE har lagt ut en finn-annonse om en dame som søker hjelp. Det tok meg nøyaktig 90 sekunder å finne ut hvem vedkommende dame er. Sikkert lagt ut i beste mening, men anbefaler å ikke dele slikt på en firmakonto når det er veldig enkelt å identifisere vedkommende selv om annonsen er tilsynelatende anonym. Endret 20. desember 2019 av FotbaIlflua 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 20. desember 2019 Forfatter #13736 Del Skrevet 20. desember 2019 10 minutter siden, FotbaIlflua skrev: CBE har lagt ut en finn-annonse om en dame som søker hjelp. Det tok meg nøyaktig 90 sekunder å finne ut hvem vedkommende dame er. Sikkert lagt ut i beste mening, men anbefaler å ikke dele slikt på en firmakonto når det er veldig enkelt å identifisere vedkommende selv om annonsen er tilsynelatende anonym ved å ikke ha navnet med i annonsen. jeg skjønner ikke problemet? Det er jo bare en lenke til en finn-annonse som damen har laget selv? Det er vel bare positivt å dele den så flere får se den? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 20. desember 2019 #13737 Del Skrevet 20. desember 2019 Akkurat nå, MissLucy skrev: jeg skjønner ikke problemet? Det er jo bare en lenke til en finn-annonse som damen har laget selv? Det er vel bare positivt å dele den så flere får se den? Den er uten navn. Annonsen får mer oppmerksomhet når den legges ut av influencere, både på godt og vondt. Innholdet i annonsen var svært personlig, og vedkommende er i en slik situasjon at å bli identifisert av totalt fremmede ikke er ideell. Hun kunne selvsagt blitt gjenkjent uansett, men folk har en tendens til å grave mer når det legges ut av influencere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 20. desember 2019 #13738 Del Skrevet 20. desember 2019 59 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Den er uten navn. Annonsen får mer oppmerksomhet når den legges ut av influencere, både på godt og vondt. Innholdet i annonsen var svært personlig, og vedkommende er i en slik situasjon at å bli identifisert av totalt fremmede ikke er ideell. Hun kunne selvsagt blitt gjenkjent uansett, men folk har en tendens til å grave mer når det legges ut av influencere. Dette synes jeg er helt uproblematisk. Annonsen er laget og lagt ut av vedkommende som ønsker hjelp, og kan leses av hvem som helst på finn.no. Om CBE deler den er det da virkelig bare positivt om den når ut til flere. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 20. desember 2019 #13739 Del Skrevet 20. desember 2019 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 20. desember 2019 Forfatter #13740 Del Skrevet 20. desember 2019 1 time siden, FotbaIlflua skrev: Den er uten navn. Annonsen får mer oppmerksomhet når den legges ut av influencere, både på godt og vondt. Innholdet i annonsen var svært personlig, og vedkommende er i en slik situasjon at å bli identifisert av totalt fremmede ikke er ideell. Hun kunne selvsagt blitt gjenkjent uansett, men folk har en tendens til å grave mer når det legges ut av influencere. hun som har laget den, har jo laget den for at den skal bli sett. Dette er virkelig ikke noe å kritisere CBE for - tvert imot skal hun ha ros for å bruke stemmen sin ved å dele og oppfordre folk til å hjelpe. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå