Eevee Skrevet 12. desember 2019 #13201 Del Skrevet 12. desember 2019 Jeg trodde det ble nevnt av CBE i fjor at barnas private juletrær med kalendergaver på rommene deres ikke skulle vises? Ble så overrasket da jeg så at mamma i huset nå har hatt fotoshoot av deres juletrær mens barna er i barnehage/på skolen... hvorfor gjør hun det, HVORFOR?! Ser hun det ikke, eller vil hun ikke se? Vet ærlig ikke hva som er verst 🙁 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 12. desember 2019 #13202 Del Skrevet 12. desember 2019 17 minutter siden, Eevee skrev: Jeg trodde det ble nevnt av CBE i fjor at barnas private juletrær med kalendergaver på rommene deres ikke skulle vises? Det tror jeg aldri hun har sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 12. desember 2019 #13203 Del Skrevet 12. desember 2019 (endret) Jeg orker ikke den type disney-amerikanisert og misforstått veldedighet som jeg nå ser via Treasures. Alt gjøres for å stille seg selv i et bedre lys og den kalde og litt hånlige omtalen av dem som trenger hjelp hører ingen steder hjemme. Dersom jeg hadde bodd i deres nærmiljø ville jeg ikke gitt en krone, for slik jeg ser det er hver krone en ny gullstjerne i egoet til bloggerparet. Jeg gir heller til etablerte tiltak via Frelsesarmeen, Kirkens Bymisjon og Røde Kors. PS Dere som bor i Oslo-området kan gi penger/hjelp til Fattighuset. Det drives av ålreite folk som ikke gjør det for å tjene på det, men for å virkelig hjelpe https://www.facebook.com/fattighuset Endret 12. desember 2019 av Pust Lagt til et PS 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 12. desember 2019 #13204 Del Skrevet 12. desember 2019 (endret) . Endret 12. desember 2019 av Bettys Slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pellepingpong Skrevet 12. desember 2019 #13205 Del Skrevet 12. desember 2019 På 8.12.2019 den 17.38, Bendie skrev: Må si jeg er forundret over at flere her inne hevder at de har trukket støttet til Redd Barna grunnet samarbeidet med CBE. Redd Barna støtter barn som lider stor nød. Dette er barn som bor på gata, er utsatt for overgrep, manglende helsehjelp og skoletilgang. At de ser det som viktigere å vise avstand fra CBE enn å forsette sitt bidrag til Redd Barna er bare trist. Er det ikke mer trist å ta penger fra Redd Barna enn å slutte å gi til dem? 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 12. desember 2019 #13206 Del Skrevet 12. desember 2019 (endret) 1 time siden, Pellepingpong skrev: Er det ikke mer trist å ta penger fra Redd Barna enn å slutte å gi til dem? Hvis man ser det i sammenheng med det andre veledighetsprosjektet, så er det definitivt trist. Hvorfor UI valgte denne bloggeren som reklame kanal er for meg uforståelig. Og at de takket ja er helt utrolig, jeg tror ikke de forstår at folk tenker sitt. Redd barna har ikke orden i sysakene når det gjelder markedsføringen sin https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/2019/redd-barna-kritikk-for-kampanje-afrika-/?fbclid=IwAR2TwxLN5D2U2DCWpdz_AkHpK74pCNbExOK4VpOIXWktYwul9PPzoVzL-TQ Endret 12. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 12. desember 2019 Populært innlegg #13207 Del Skrevet 12. desember 2019 Jeg synes det er helt innafor å kutte støtten til Redd barna etter dette. Hvis man ønsker å støtte veldedige organisasjoner, er det enkelt å gjøre litt research i forkant. Et enkelt googlesøk gir deg svar på hvilke organisasjoner som gir størst andel av midlene som kommer inn til formålet. SOS barnebyer gir f.eks en større prosentandel av støtten til sine prosjekter enn Unicef. Bare for å ta et eksempel. Redd barna dalte i hvert fall betraktelig i mine øyne etter dette samarbeidsprosjektet. De aller fleste blir mer bevisste på hvem de ønsker å støtte (det er jo utallige organisasjoner å velge i), og velger ut fra sitt ståsted. Det gir en flau og dårlig smak i munnen å tenke på at RB betaler en glosset, overforbrukende, barneeksponerende CBE for å reklamere for dem. Fullstendig skivebom av RB. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. desember 2019 #13208 Del Skrevet 12. desember 2019 På 8.12.2019 den 17.38, Bendie skrev: Må si jeg er forundret over at flere her inne hevder at de har trukket støttet til Redd Barna grunnet samarbeidet med CBE. Redd Barna støtter barn som lider stor nød. Dette er barn som bor på gata, er utsatt for overgrep, manglende helsehjelp og skoletilgang. At de ser det som viktigere å vise avstand fra CBE enn å forsette sitt bidrag til Redd Barna er bare trist. Dette er jeg så veldig enig i. Det skader ikke cbe at man trekker støtten til redd barna. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. desember 2019 #13209 Del Skrevet 12. desember 2019 Det var vel salige Adam Smith som skrev at rike folk aldri driver med velgjørenhet dersom de ikke får oppmerksomhet for det. 😏 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. desember 2019 #13210 Del Skrevet 12. desember 2019 3 minutter siden, Klink skrev: Dette er jeg så veldig enig i. Det skader ikke cbe at man trekker støtten til redd barna. Mulig at hensikten var mer i retning av å signalisere til RB at de bør gjøre grundigere research før de lar overeksponerende og overforbrukende bloggere stå for reklamen. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 12. desember 2019 Forfatter Populært innlegg #13211 Del Skrevet 12. desember 2019 6 minutter siden, Klink skrev: Dette er jeg så veldig enig i. Det skader ikke cbe at man trekker støtten til redd barna. det er ikke et mål å skade CBE. Målet er å gi Redd Barna en tilbakemelding. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mellem Skrevet 12. desember 2019 #13212 Del Skrevet 12. desember 2019 26 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Jeg synes det er helt innafor å kutte støtten til Redd barna etter dette. Hvis man ønsker å støtte veldedige organisasjoner, er det enkelt å gjøre litt research i forkant. Et enkelt googlesøk gir deg svar på hvilke organisasjoner som gir størst andel av midlene som kommer inn til formålet. SOS barnebyer gir f.eks en større prosentandel av støtten til sine prosjekter enn Unicef. Bare for å ta et eksempel. Redd barna dalte i hvert fall betraktelig i mine øyne etter dette samarbeidsprosjektet. De aller fleste blir mer bevisste på hvem de ønsker å støtte (det er jo utallige organisasjoner å velge i), og velger ut fra sitt ståsted. Det gir en flau og dårlig smak i munnen å tenke på at RB betaler en glosset, overforbrukende, barneeksponerende CBE for å reklamere for dem. Fullstendig skivebom av RB. Helt enig! Hvis Redd Barna har så mye penger at de sponser rosabloggere, så trenger de neppe penger fra oss andre. Ingen støtte fra meg i år. Og nei, det rammer ikke CBE på noe måte, men jeg håper det sender et tydelig signal til RB. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 12. desember 2019 #13213 Del Skrevet 12. desember 2019 38 minutter siden, Kollontaj skrev: Mulig at hensikten var mer i retning av å signalisere til RB at de bør gjøre grundigere research før de lar overeksponerende og overforbrukende bloggere stå for reklamen. 36 minutter siden, MissLucy skrev: det er ikke et mål å skade CBE. Målet er å gi Redd Barna en tilbakemelding. Stiller meg bak. Det er ikke et mål å skade CBE. Der i mot er det et ønske om et tydelig signal til Redd Barna. Jeg ønsker ikke å støtte en organisasjon som på den ene siden sier de er tuftet på barns rettigheter og menneskeretskonvensjonen mens de samtidig betaler penger til et firma som daglig bryter samme. Barns rettigheter er altså bare vakre ord for Redd Barna men ikke noe de har tenkt å følge opp ellers. Det smaker vondt og Redd Barna har godt av å få høre og kjenne på at dobbeltmoralen deres ikke faller i god jord. Neste er at reklamekanalen de valgte ellers også er himmelvid langt unna de andre verdiene jeg anser som essensielle hos veldedige organisasjoner. Overforforbruk, miljøsvineri og "meg selv mest og litt mer til meg på toppen av det". Myten om at alle kritikere bare er ute etter å skade CBE gjør muligvis kritikken enklere å svelge for bloggeren og tilhengerne enn at kritikken er på sin plass, men det er fortsatt bare en myte. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tistelblad Skrevet 12. desember 2019 #13214 Del Skrevet 12. desember 2019 6 timer siden, Eevee skrev: Jeg trodde det ble nevnt av CBE i fjor at barnas private juletrær med kalendergaver på rommene deres ikke skulle vises? Ble så overrasket da jeg så at mamma i huset nå har hatt fotoshoot av deres juletrær mens barna er i barnehage/på skolen... hvorfor gjør hun det, HVORFOR?! Ser hun det ikke, eller vil hun ikke se? Vet ærlig ikke hva som er verst 🙁 Jeg syns det er trist at barna ikke får pynte sine egne trær med pynt som de selv har fått. Sannheten er vel at det å få perfekte bilder på bloggen er det viktigste, viktigere enn at barna får føle tilhørighet og stolthet over sine eget rom. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 12. desember 2019 #13215 Del Skrevet 12. desember 2019 Shitt, frua er kjempestressa, faktisk så stressa at det er lenge siden sist hun var så stressa! Hun rakk faktisk å få lussekattene i ovnen før teateret, jippi: Ikke engang RB eller Omvendt julenisse kan få en fin frue fra Sarpsborg så stressa som dette 😄 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuttavims Skrevet 12. desember 2019 #13216 Del Skrevet 12. desember 2019 Bare sånn til ettertanke, apropos barn og privatliv https://www.nrk.no/innlandet/foreldre-far-ikke-ta-bilder-av-barna-og-dele-dem-pa-sosiale-medier-1.14820563 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louiah Skrevet 12. desember 2019 #13217 Del Skrevet 12. desember 2019 Dette svaret gjenspeiler to stykker som lever så fjernt fra det ordinære arbeidslivet, som ikke har evner til å strukturere dagene på en effektiv måte. https://imgur.com/a/xOk3TMX 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 12. desember 2019 #13218 Del Skrevet 12. desember 2019 9 timer siden, Sahara_ skrev: Jeg mener å ha lest at CBE skrev at de selv også skulle bidra? Tror det var i et kommentarfelt ihht det der saks, hyssing greiene... – Vårt bidrag er timene i legger ned i dette. Det spiser hovedsaklig av fritiden vår, men også av arbeidstiden. I tillegg donerer vi noen penger selv privat, og via firmaet vårt. -Jeg ser ikke helt hva som er galt med prioriteringene? Vi ber i praksis om hjelp til absolutt alt vi trenger, og bidrar også selv i form av penger, gaver og arbeidstimer. Dette er jo et spleiselag hvor alle som bidrar er med og hjelper. Det er jo ikke slik at vi skal ta alle kostnader selv, såpass regner jeg med at du forstår Fra kommentarfeltet på dette innlegget, som egentlig er verdt å lese da det er flere som stiller spørsmål rundt prosjektet der - og påfølgende sleivete svar fra frua: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/30/forsmak-pa-arets-juleverksted/#comments 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 12. desember 2019 #13219 Del Skrevet 12. desember 2019 Kommentarfeltet bare bjuder på. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 12. desember 2019 #13220 Del Skrevet 12. desember 2019 (endret) Registrerer at frua har delt en veganeroppskrift på vegisterkaker. Flere i kommentarfeltet påpeker at hun tidligere har stjålet/«lånt» andres oppskrifter uten å kreditere dem, men frua påstår hardnakket at oppskrifter ikke har opphavsrett og at det ofte er bare litt krydder som skiller oppskriftene. Så passende for ei som skamløst stjeler andres ideer på nett og tar æren for dette selv, da! Jamfør hårspenner, ikea lekekjøkken, diverse oppskrifter... Frekkhetens nådegave hos den dama der! Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/11/vegisterkaker-veganske-medisterkaker/ Endret 12. desember 2019 av Aquarius04 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå