Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Ingenting. Ut over de ekle undertonene når dukkene liksom skal være identiske med små-jentene og barna lik dukkene. Men ellers ingen forskjell. Fortsatt selges det uten blygsel barn til reklamebruk. Viktigere å prioritere opprettholdelse av mors og fars livsstil enn barns privatliv. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

De hadde ikke mottatt T-skjortene fra Omvendt Julenisse heller. 

Dette var faktisk noe jeg syntes var litt pussig i introonnlegget. CBE og LKE lett poserende i sine sedvanlige antrekk, flankert av to menn i T-skjorte fra Omvendt Julenisse. Hva kan man lese ut av det?

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/04/omvendt-julenisse-ostfold/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kollontaj skrev:

De har ikke takket foreløpig. Heller ikke likt innlegget. 

Men det handler kanskje om at det i CBEs innlegg ikke er Redd Barna som er i fokus, men bloggerfrua selv. I sedvanlig stil. Gud forby at noen andre skulle ta fokus, for eksempel budskapet eller den hvite t-skjorta. Men den var vel ikke delikat nok...

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, spaniasol skrev:

En tanke slo meg da jeg leste dette; hersker det en form for avlatstrang i denne søte juletid? De blir ganske ofte påminnet sin materialistiske livsførsel i kommentarfeltene nå om dagen. Kanskje man blir litt bløthjertet og jordmor-matja-henført, og vil "gjøre" noe for de mindre heldige? Jeg spørger kun, mit kald er ei at svare.

Når det gjelder føringer fra RB vet vi ikke noe om det. Men jeg vil anta at t-skjorter er sendt til de influenserne som er blitt satt opp på jobben. Ganske spesielt at man ikke har tatt den i bruk i Sarpsborg. Kanskje posten ikke kom fram? Eller kanskje man ikke skjønte hva den hadde med saken å gjøre?

Kanskje den ikke var i størrelse XS.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
2 timer siden, MiniMjau skrev:

På vegne av alle barn som fryser, se min glovarme kakkelovn, veskehund og nystylede hår. 

2 timer siden, CecilieX skrev:

De hadde ikke mottatt T-skjortene fra Omvendt Julenisse heller. 

Dette var faktisk noe jeg syntes var litt pussig i introonnlegget. CBE og LKE lett poserende i sine sedvanlige antrekk, flankert av to menn i T-skjorte fra Omvendt Julenisse. Hva kan man lese ut av det?

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/04/omvendt-julenisse-ostfold/

Å se bilder i kontekst har jo aldri vært cbe/lke sin sterkeste side. De har sjeldent vist kompetanse i å ha bilder som matcher teksten eller sammenheng. Hadde det ikke vært for UI som selger inn påvirkere som en reklamepakke, så hadde det nok vært enda færre oppdrag for denne bloggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, tranedatter skrev:

Å se bilder i kontekst har jo aldri vært cbe/lke sin sterkeste side. De har sjeldent vist kompetanse i å ha bilder som matcher teksten eller sammenheng. Hadde det ikke vært for UI som selger inn påvirkere som en reklamepakke, så hadde det nok vært enda færre oppdrag for denne bloggen. 

Enig. De evner ikke å få tekst og bilde til å henge sammen. Igjen er fokuset på henne og ikke Redd Barna. Og hvorfor i all verden er den bikkja med på bildet? Virker mer som hun er ute etter skryt for hvor vakker og barmhjertig hun er, og ikke minst hvilken fantastisk mor hun er (ref kommentarfelt). Sånn går det når man er så selvopptatt at man tror slike bilder har noe med budskapet å gjøre. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Surikatt said:

Enig. De evner ikke å få tekst og bilde til å henge sammen. Igjen er fokuset på henne og ikke Redd Barna. Og hvorfor i all verden er den bikkja med på bildet? Virker mer som hun er ute etter skryt for hvor vakker og barmhjertig hun er, og ikke minst hvilken fantastisk mor hun er (ref kommentarfelt). Sånn går det når man er så selvopptatt at man tror slike bilder har noe med budskapet å gjøre. 

Motsetningen mellom bilde og tekst fikk meg til å tenke på denne episoden:

On 7/5/2019 at 9:41 PM, Morgan Le Fay said:

Jeg ler meg ihjel. Studer Insta- bildet fra sengen med kaffe og NY Times - artikkel. Ingen av fotograf/inflencer- paret har tydeligvis lest så mye som overskriften en gang.  Eller er det en slags bisarr mørk ironi? Tror ikke det. 44 migranter drept i luftangrep, 130 skadd mens de drømte om Europa. Men hva gjør det, mor og far har jo kjærestetur til Genève, så deres «Europadrøm» er vel intakt.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie

Så merkelig.

CBE har ikke mottatt T-skorte, mens de andre influencerne ikke bare har fått T-skjorten, men tydeligvis også instrukser om hva slags bilde Redd Barna ønsker seg🤔 

Hvis dette stemmer, synes jeg helt ærlig det er litt dårlig gjort å ikke gi henne samme mulighet til å fremme budskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jonas Bie skrev:

Så merkelig.

CBE har ikke mottatt T-skorte, mens de andre influencerne ikke bare har fått T-skjorten, men tydeligvis også instrukser om hva slags bilde Redd Barna ønsker seg🤔 

Hvis dette stemmer, synes jeg helt ærlig det er litt dårlig gjort å ikke gi henne samme mulighet til å fremme budskapet.

Helt enig med dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Så merkelig.

Helt enig. Hmm. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den sponsede bilen skulle brukes til å hente donasjoner/andre oppdrag i forbindelse med forberedelser, men de tenker helt seriøst at de skal bruke den når de leverer mat og gaver til trengende i Sarpsborg?? Hvem har lyst til at nabolaget skal se denne i oppkjørselen sin? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=150191413037772&id=100118664711714

Herregud :overrasket:

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malum skrev:

Jeg trodde den sponsede bilen skulle brukes til å hente donasjoner/andre oppdrag i forbindelse med forberedelser, men de tenker helt seriøst at de skal bruke den når de leverer mat og gaver til trengende i Sarpsborg?? Hvem har lyst til at nabolaget skal se denne i oppkjørselen sin? https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=150191413037772&id=100118664711714

Ingen antar jeg. Gode Gud! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Malum skrev:

De har heldigvis en annen, mer anonym bil de skal levere med. Dette kom fram i kommentarfeltet, for noen stilte spørsmålstegn ved dette.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Jonas Bie skrev:

Så merkelig.

Er dette hentet fra kommentarfeltet? Mener å erindre at det er flere ganger bloggeierne hevder å ikke ha mottatt et eller annet, deriblant invitasjon til et rundebordsmøte i forbindelse med Sunn fornuft-plakaten for bloggere. Husker jeg feil?

Tilføyelse: Husket riktig https://bloggomtoppbloggere.com/2018/06/09/rundebordsmote-om-kroppspress/

Det blir nok snart en Redd Barna t-skjorte på carolinebergeriksen.no også, bare den og innstruksen kommer frem. Bloggeieren brenner jo for denne saken, og kan ikke fremstå dårligere enn de andre, unge influencerne fra samme UI-pakke Redd Barna kjøpte?

Endret av Revenge o'Cavatina
lenke og tilføyelse
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
36 minutter siden, Liver skrev:

De har heldigvis en annen, mer anonym bil de skal levere med. Dette kom fram i kommentarfeltet, for noen stilte spørsmålstegn ved dette.

Da bør de endre teksten, for det der er virkelig nok til å skremme folk fra å be om hjelp.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Jeg håper at BOTB tar tak i denne «Redd barna gate«. De har mer en nok å ta av.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at hun får penger for redd barna innlegget.. altså. Samtidig som hun spør oss om å donere gaver og penger til sitt eget prosjekt tjener hun penger på en annen veldedig organisasjon. Veldig mixed signals. Hun har vel ikke svart ennå om det er betalt eller ikke, men jeg merker at det betyr ganske mye for hvor stor tillit jeg har til henne. 

Skulle nesten ønske jeg bodde i nærheten, kunne det vært gøy å melde seg på for å se hvordan julenissen hennes funker. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Eevee said:

Redd Barna hadde en filmsnutt på Instagram (innlegg som fortsatt ligger der) hvor de oppfordret til å droppe Black week og Black Friday og kjøpshysteriet, og heller gi til veldedighet ol.

Fint og viktig budskap, men hvorfor da inngå avtale med diverse influensere samtidig? Det er da meget... selvmotstridende? Full forståelse for å ønske å få budskapet og reklame rundt Redd Barna ut og frem og at influensere er effektive å bruke der, men at influensere reklamerer for Redd Barna siden av kremer, barberhøvler og div blir jo stikk i strid med det Redd Barna nettopp ønsket å formidle? 🙃

Jeg har til gode å se dokumentasjon på at bruk av influencere gir bedre return of investment enn å bruke reklamebudsjettet på tradisjonelle kanaler. 

Dvs, jeg har ikke vansker med å se at det skaper en viss effekt av at samtlige bloggere f eks stiller opp i hvit t-skjorte hutrende i snøen. Det er også et aspekt med søkemotoroptimalisering at en så stor blogg som CBE lenker til deg. Men at å svi av 100k på et innlegg hos CBE gir bedre effekt for Redd Barna enn å bruke samme beløp på en helside i avis som når målgruppen, der de også har fullstendig kontroll på hvordan budksapet fremstilles, og slipper uheldige assossiasjoner til enkeltbloggere...? 

Her har en eller annen PR-ansvarlig vært lat på jobb. Det er utrolig enkelt å kjøre på med influencere. Men det har også fallgruver. Kanskje spesielt for ideelle organisasjoner.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...