Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, Stjernekikkeren skrev:

I en tid hvor fokuset er på overforbruk, etisk produksjon, bevaring av jorden og minsking av plastbruk, så pøser denne influenseren på med nettopp alt dette.

I denne tid hvor fokuset er på at, spesielt unge, mennesker skal godta seg selv som man er, så redigerer CBE seg selv både digitalt på bilder, og i det virkelige liv. 

Tvert om, jeg kan ikke komme på noe matnyttig bloggeren har kommet med, hun har heller stakkarslig hevdet seg selv der hun kunne, som da hun postet boldet av seg selv i undertøy noen dager ettet fødselen, hva var det godt for annet enn at hun kunne skryte av at hun ikke ble ødelagt? 

Det ble for meningsløst å sitte i Siljan med en baby uten å få vist seg frem. Hun klarte ikke å leve i øyeblikket men måtte ha oppmerksomhet rundt egen kropp. Det er noe psykelig rundt det. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Tenk om de bedriftene som sponser driften av Omvendt julenisse kunne bidratt mer fornuftig og heller donert gaver og ønskemål til trengende fremfor vask av biler mot namedropping🙄

Eller i det minste at den sponsa bilvasken vart gitt vekk som ein del av Omvendt julenisse, det er nok mange med låg inntekt som ikkje har bilvask høgt på prioriteringslista. Men neidå, det aller viktigaste er jo at bilen til nissane er delikat og pen. 

(Her tek eg forbehold om at det kun er bilvask til nissane som er donert; viss det og er donert som gåve burde det vore hovedfokuset)

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Keikolina skrev:

Gud forby å bruke egene sakser, kan bli slitasje 🤣

Økonomiske bidrag til SAKS? Hvor umusikalsk er det mulig å bli? Jeg finner ikke ord. Det forteller så mye. De burde skamme seg. 

Endret av Gulleplutt
språk
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men her kunne man jo slått ett slag for miljøet og samlet inn aviser for å pakke inn. Regner med de har sin del av dette liggende fra før.

Så på Gordon Ramsey i går, og han kunne fortelle at i hans kjøkken så utnytter de alle matproduktene fordi å kaste mat er lik å kaste penger og fordi bærekraft. 

Så her man overføre filosofien og si "hva kan vi gjøre for å sette ett eksempel på bærekraftighet? Trenger vi glatt og glinsende papir eller kan vi gjenbruke noe?"

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skogspike skrev:

Det kommer nok en forklaring på dette fra Lin10 eller Levina snart. 🤶🏼🎅🏼

Det får vi virkelig håpe. Den bør være god."Rasende" er bare fornavnet. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
4 minutter siden, Gulleplutt skrev:

Burde sikkert la være siden jeg er så opprørt at pulsen banker i panna, men hva i huleste heiteste feiler dette paret? 

De oppfordrer til veldedighet, men vil ha STØTTE til saks, papir og bånd. Det er så lavmål. Dette savner sidestykke. God jul Caroline og Lars Kristian. Nyt julemiddagen i herskapelige omgivelser i trygg forvissing om at dere har gjort det dere kan. 🤮

Hva bidrar de med selv egentlig? Foruten en og annen Facebook innlegg der de ønsker et eller annet?

De skal ha alt fra gaver, sponset bil (har de ikke to store selv??), saks, papir, de har også andre som hjelper de, altså gjør de ikke arbeidet selv engang. 

Hovedsakelig er de altså formidlere av andres gavmildhet?

Dette mens de viser opp gedigen julekalender til egne barn på Instagram. Til og med viser opp alle tre siste årene! Hva med å bruke egen Instagram med mange tusen følgere som reklameplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kollontaj skrev:

Klart CBE.no frykter kritikerne på KG, men en noe mindre infantil tone i kommentarfeltet burde de etterstrebe. 

Hvorfor skal hun frykte kritikerne her? Vet dere på her i tråden hvilket rykte dere har? Jeg må virkelig spørre, for dette utsagnet ditt tyder på null selvinnsikt.

Jeg vet det er en og to seriøse kritikere her, men de forsvinner i alt som skrives her av "kritikk" for alt fra a til å.

Jeg har blitt møtt med netthat selv, og vet du hva? En bryr seg så nada om det til slutt. En kan tilmed se humoren i det når det blir for usaklig og dumt. Så nei, jeg tror nok ikke at de bryr seg en tøddel om det som dere skriver her inne. Hallo

Men du tror faktisk at dere er viktige? Jez

Jeg ser ting som kan kritiseres med bloggere, også CBE. Men det kunne ikke falt meg inn å skrive noe av det her. Hadde bare de få her som er objektive lagd en helt seriøs tråd, hvor fokus faktisk var på noe viktig og det alene, så ja. Men det blir klin umulig på KG uten at det blir totalt usaklig og latterlig til slutt. Gir dere et speil hver 🙂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvorfor skal hun frykte kritikerne her? Vet dere på her i tråden hvilket rykte dere har? Jeg må virkelig spørre, for dette utsagnet ditt tyder på null selvinnsikt.

Jeg vet det er en og to seriøse kritikere her, men de forsvinner i alt som skrives her av "kritikk" for alt fra a til å.

Jeg har blitt møtt med netthat selv, og vet du hva? En bryr seg så nada om det til slutt. En kan tilmed se humoren i det når det blir for usaklig og dumt. Så nei, jeg tror nok ikke at de bryr seg en tøddel om det som dere skriver her inne. Hallo

Jeg ser ting som kan kritiseres med bloggere, også CBE. Men det kunne ikke falt meg inn å skrive noe av det her. Hadde bare de få her som er objektive lagd en helt seriøs tråd, hvor fokus faktisk var på noe viktig og det alene, så ja. Men det blir klin umulig på KG uten at det blir totalt usaklig og latterlig til slutt. Gir dere et speil hver 🙂

Men å gå inn for brukerdebatt er greit?

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, minimymlen skrev:

Men å gå inn for brukerdebatt er greit?

Nei. Jeg svarte på et konkret innlegg. Dere kritiserer av hjernens lyst selv, så å få litt tilbake må dere tåle. Dere vet at Rampelys blir diskutert! Jeg går ikke inn i noen videre diskusjon med noen her. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Kollontaj skrev:

@SoWhat? Du vet at CBE.no har blitt avkledd og strippet for troverdighet nettopp her på forumet? Både kommentarjukset og bildejukset ble avslørt av brukere her. Klart bedriften føler at de er under et kritisk blikk, kanskje mer enn de fleste andre bloggere, men det skulle da bare mangle - med den historikken. Hva du personlig mener og har opplevd, er forøvrig lite interessant. 

Som jeg skrev. Det er ting å kritisere, og det er et par seriøse kritikere her. Men du ser like godt som meg at ALT kritiseres og hakkes på. Det blir veldig veldig useriøst. Og til slutt helt latterlig. Du må bare se det  

Og for å legge til. Hva jeg personlig opplevde er relevant. Jeg vet nemlig hvordan slikt påvirker og ikke. Så det handler om erfaring. Noen takler det ikke. Resten gir helt f...  Tro meg. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie

Jeg synes CBEs rant i eget kommentarfelt i går røper både at hun følger med - og at hun bryr seg både en og to tødler - om det som skrives her inne:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
30 minutter siden, SoWhat? skrev:

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei. Jeg svarte på et konkret innlegg. Dere kritiserer av hjernens lyst selv, så å få litt tilbake må dere tåle. Dere vet at Rampelys blir diskutert! Jeg går ikke inn i noen videre diskusjon med noen her. 

Og dette er typen innlegg som febrilsk prøver å skape et inntrykk av at tråden og Rampelys (nesten) bare består av surmaga kritikk.

Det er svært dårlig debattskikk å dra i gang generalisert brukerdebatt. Og hensikten er rimelig åpenbar; ved å diskreditere brukere og Rampelys så tar man brodden av kritikken også den du skriver du er enig i.

Jeg skjønner (ikke) dette behovet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jenki skrev:

Så flott, da kan du vippse til: 583151  :) 

Mye av det CBE driver med kan kritiseres, men det å bidra til at noen kan få en bedre jul er en fin ting. Her får jeg inntrykk av at fokuset er på at hun kunne gjort mer, gitt mer, gjort det annerledes, osv.  Alt er bedre enn ingenting, og jeg er ganske sikker på at de fleste av oss har til mer enn salt i maten selv etter at vi har gitt til veldedighet.  

Absolutt en god tanke og idé, jeg er bare redd dette koker bort i kålen som så mye annet dette paret har prøvd å få til.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...