Gjest lillesnøfnugg Skrevet 30. november 2019 #11901 Del Skrevet 30. november 2019 24 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: Fra Omvendt Julenisse Østfold sin facebookside (innsamlingsaksjonenen Caroline Berg Eriksen skriver om på bloggen) - https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=158801025510144&id=100118664711714 Håper folk hjelper Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen med bidrag slik de får kjøpt hyssing og saks... 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: Så da har de gått tilbake på det de skrev i et tidligere innlegg altså? "Vi har også fått oss eget Vipps-nummer. Pengene går uavkortet til å kjøpe inn mat, leker og klær som gis bort til familiene vi hjelper." Dette adder virkelig ikke opp. Vipps innsamling for å kjøpe inn varer, samtidig «tigges» det om tilsvarende varer på FB? Også på toppen av det hele tigger 2,5 millioners bedriften/privatpersonene bak Treasures AS om saks og hyssing?? 🙄 Har jeg forstått dette riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 30. november 2019 #11902 Del Skrevet 30. november 2019 5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Dette adder virkelig ikke opp. Vipps innsamling for å kjøpe inn varer, samtidig «tigges» det om tilsvarende varer på FB? Også på toppen av det hele tigger 2,5 millioners bedriften/privatpersonene bak Treasures AS om saks og hyssing?? 🙄 Har jeg forstått dette riktig? Du glemte innpakningspapir 😜 Og ja, det er slik jeg tolker det 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. november 2019 #11903 Del Skrevet 30. november 2019 Hyssing? Er det i stedet for gavebånd? Hva med tape? 🤐 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 30. november 2019 #11904 Del Skrevet 30. november 2019 32 minutter siden, Kollontaj said: Hyssing? Er det i stedet for gavebånd? Hva med tape? 🤐 Hyssing er jo mer miljøvennlig enn plasttape skjønner du. Så ved å bruke hyssing, kan CBE slå seg på brystet og hevde at her i gården er det ikke bare fattigfolk som får hjelp, også miljøet tas hensyn til. Litt sånn «jeg bruker bambustannbørste, derfor kan jeg dra på cruise» ... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 30. november 2019 #11905 Del Skrevet 30. november 2019 7 timer siden, Levina skrev: Det å konkludere med at CBE har en jobb samfunnet ikke trenger er jo en ganske pussig påstand. Hun gleder tusenvis og gir inspirasjon hver eneste dag. I tilegg til å skape egen bedrift og betalt inn flere hundre tusen i skatt hver eneste år. Nye og spennende prosjekter neste år. Noe som samfunnet virkelig trenger er personer som bryr seg om de mer vanskeligstilte i samfunnet og har nå startet « omvendt julenisse». Hadde ikke det vært et behov for å følge denne influenceren, så hadde hun ikke hatt den jobben. Så i tillegg til all kommentarjukset, bilderedigering og ikke minst feilmerking av reklame, har folk tillit til henne og er trofaste lesere. En trenger heller ikke lese på kvinneguiden for å kunne blir fortalt hva som foregår der inne. Ser ut som hun ikke har så mye til overs for det forumet. I en tid hvor fokuset er på overforbruk, etisk produksjon, bevaring av jorden og minsking av plastbruk, så pøser denne influenseren på med nettopp alt dette. I denne tid hvor fokuset er på at, spesielt unge, mennesker skal godta seg selv som man er, så redigerer CBE seg selv både digitalt på bilder, og i det virkelige liv. Tvert om, jeg kan ikke komme på noe matnyttig bloggeren har kommet med, hun har heller stakkarslig hevdet seg selv der hun kunne, som da hun postet boldet av seg selv i undertøy noen dager ettet fødselen, hva var det godt for annet enn at hun kunne skryte av at hun ikke ble ødelagt? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 1. desember 2019 #11906 Del Skrevet 1. desember 2019 Jeg hadde spandert teip og gavepapir på hele Østfold om det var det som krevde at noen gadd å pakke inne gavene som skal doneres vekk etterpå. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 1. desember 2019 #11907 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) Tiggingen etter innpakningsmateriell får meg til å lure på hvordan dette egentlig går. I dette innlegget etterlyses det også hjelp i form av donasjoner og varer. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/29/hjemmemote-og-omvendt-julenisse/ Der beskrives mange henvendelser som er hjerteskjærende, men CBE skriver: «Jeg skulle ønske at vi kunne hjelpe absolutt alle sammen» Ting tyder på at prosjektet foreløpig ikke har lykkes og at endel som har tatt kontakt ikke vil få hjelp. De har rett og slett ikke lyktes med å få inn nok sponsorer og å mobilisere folk. Samtidig vises bilder av en lykkelig CBE som lever ut sin julefantasi i ro og mak. Si meg, hva gjør de egentlig selv av den beinharde jobben som handler om å skaffe varer? Det holder åpenbart ikke å bruke blogg og Facebook til å aktivere ANDRE. Og kom ikke her og si at de jobber, men at vi ikke får se det. Poeng nummer en er at det hadde vært mye mer interessant enn bilder av bloggeiers kropp og oppstasede antrekk. Poeng nummer to er at «gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør», det funker ikke. Ved inngangen til desember er det etter bloggeiers eget utsagn misforhold mellom behov og innkommede varer. Da må man endre strategi og brette opp ermene. Og det kan gjerne skje i full offentlighet. Tilføyelse: Nå har jeg bladd meg bakover helt til 4.november da Omvendt julenisse ble lansert. Foruten innlegget jeg lenker til er det ingen storstilt promo av prosjektet. Bloggen flommer over av bilder av overflod, forbruk og mat i massevis men ser ingen innsats. Sjekker Instagram, og det finnes ikke spor av jobbing med prosjektet. Har ikke Snap, men mulig det vises mye der? Jeg skjønner ikke dette, hvorfor dokumenteres ikke jobben de gjør med prosjektet? Og; til å ha markedsføring på SoMe som jobb er det påfallende hvor dårlig det er markedsført. Verken blogg eller Instagram brukes der de potensielt kan nå 20.000/300.000 mennesker? Det er noe som skurrer her. Endret 1. desember 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aquarius04 Skrevet 1. desember 2019 Populært innlegg #11908 Del Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, CecilieX skrev: Tiggingen etter innpakningsmateriell får meg til å lure på hvordan dette egentlig går. I dette innlegget etterlyses det også hjelp i form av donasjoner og varer. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/11/29/hjemmemote-og-omvendt-julenisse/ Der beskrives mange henvendelser som er hjerteskjærende, men CBE skriver: «Jeg skulle ønske at vi kunne hjelpe absolutt alle sammen» Ting tyder på at prosjektet foreløpig ikke har lykkes og at endel som har tatt kontakt ikke vil få hjelp. De har rett og slett ikke lyktes med å få inn nok sponsorer og å mobilisere folk. Samtidig vises bilder av en lykkelig CBE som lever ut sin julefantasi i ro og mak. Si meg, hva gjør de egentlig selv av den beinharde jobben som handler om å skaffe varer? Det holder åpenbart ikke å bruke blogg og Facebook til å aktivere ANDRE. Og kom ikke her og si at de jobber, men at vi ikke får se det. Poeng nummer en er at det hadde vært mye mer interessant enn bilder av bloggeiers kropp og oppstasede antrekk. Poeng nummer to er at «gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør», det funker ikke. Ved inngangen til desember er det etter bloggeiers eget utsagn misforhold mellom behov og innkommede varer. Da må man endre strategi og brette opp ermene. Og det kan gjerne skje i full offentlighet. Tilføyelse: Nå har jeg bladd meg bakover helt til 4.november da Omvendt julenisse ble lansert. Foruten innlegget jeg lenker til er det ingen storstilt promo av prosjektet. Bloggen flommer over av bilder av overflod, forbruk og mat i massevis men ser ingen innsats. Sjekker Instagram, og det finnes ikke spor av jobbing med prosjektet. Har ikke Snap, men mulig det vises mye der? Jeg skjønner ikke dette, hvorfor dokumenteres ikke jobben de gjør med prosjektet? Og; til å ha markedsføring på SoMe som jobb er det påfallende hvor dårlig det er markedsført. Verken blogg eller Instagram brukes der de potensielt kan nå 20.000/300.000 mennesker? Det er noe som skurrer her. Ja, her er det mye som skurrer. Og det at bloggerparet også tigger om enkle og ofte svært rimelige ting som innpakningspapir og bånd tyder på at de ikke er villige til å legge penger i noe som har med Omvendt julenisse å gjøre selv, men at de kun skal gjøre jobben med å delegere ut oppgaver og dele ut gaver, om enn det. Videre kan det rett og slett hende at folk ikke har tiltro til paret og Omvendt julenisse når det er paret som fronter det. Hvis det stemmer så kan det være flere grunner til det, nemlig som du nevner over her, @CecilieX. For eksempel den overfloden paret velter seg i selv, ekstrem julebonanza som står i svært skarp kontrast til dem som trenger hjelp fra organisasjoner som Omvendt julenisse. Eller at folk rett og slett velger å støtte etablerte organisasjoner som Frelsesarmeen og Røde Kors eller Kirkens Nødhjelp. Forøvrig tipper jeg, om det viser seg at Omvendt julenisse er en flopp, at paret vil være raskt ute med å skylde på alle andre ved å si at folk bare ikke gadd å gi nok. Jeg tror også de kom altfor sent i gang med prosjektet, dessverre. Slikt trenger muligens lenger tid på seg for å skulle fungere og ta skikkelig av, særlig med tanke på mobilisering til innsamling av gaver og mat, samt organisering. Men planlegging er som kjent ikke parets sterkeste side. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenki Skrevet 1. desember 2019 #11909 Del Skrevet 1. desember 2019 6 timer siden, miamiamia skrev: Jeg hadde spandert teip og gavepapir på hele Østfold om det var det som krevde at noen gadd å pakke inne gavene som skal doneres vekk etterpå. Så flott, da kan du vippse til: 583151 Mye av det CBE driver med kan kritiseres, men det å bidra til at noen kan få en bedre jul er en fin ting. Her får jeg inntrykk av at fokuset er på at hun kunne gjort mer, gitt mer, gjort det annerledes, osv. Alt er bedre enn ingenting, og jeg er ganske sikker på at de fleste av oss har til mer enn salt i maten selv etter at vi har gitt til veldedighet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg På besøk Skrevet 1. desember 2019 Populært innlegg #11910 Del Skrevet 1. desember 2019 21 minutter siden, Jenki skrev: Så flott, da kan du vippse til: 583151 Mye av det CBE driver med kan kritiseres, men det å bidra til at noen kan få en bedre jul er en fin ting. Her får jeg inntrykk av at fokuset er på at hun kunne gjort mer, gitt mer, gjort det annerledes, osv. Alt er bedre enn ingenting, og jeg er ganske sikker på at de fleste av oss har til mer enn salt i maten selv etter at vi har gitt til veldedighet. Ja, jeg har til mer enn salt i maten. Jeg vet også at det er mange som ikke har det, og forsøker å dempe kjøpe hysteriet i desember ved å kjøpe brukt, gi opplevelser og gjøre desember til en hyggelig og avslappet måned istedenfor et kommersielt shoppinghysteri. Derfor gir jeg også penger til etablerte organisasjoner der jeg vet at pengene mine blir brukt til oppgitt formål. Min familie har flere ganger åpnet hjemmet vårt på julaften for folk som ellers skulle sitte alene. Jeg har ikke behov for å vippse noe som helst til "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"-figurene i Sarpsborg. Det gjør ikke mitt engasjement mindre verdt. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 1. desember 2019 #11911 Del Skrevet 1. desember 2019 Enda et nytt lekehus.... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MoKath Skrevet 1. desember 2019 #11912 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) 13 minutter siden, Minnie Mus said: Enda et nytt lekehus.... Donasjon til Omvendt julenisse? Endret 1. desember 2019 av MoKath 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 1. desember 2019 #11913 Del Skrevet 1. desember 2019 5 minutter siden, MoKath said: Donasjon til Omvendt julenisse? Hadde det enda vært så vel. Men nei, dette skal dem nok ha selv, det finnes jo ikke nok leke/dukkehus der fra før så. Tenk så fint gjort det hadde vært av dem, hvis dem hadde gitt bort noen sånne nissehus til barn som ikke har noe. Huset er jo sponset, så det hadde nok ikke kostet dem ei krone 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 1. desember 2019 #11914 Del Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, Minnie Mus skrev: Hadde det enda vært så vel. Men nei, dette skal dem nok ha selv, det finnes jo ikke nok leke/dukkehus der fra før så. Tenk så fint gjort det hadde vært av dem, hvis dem hadde gitt bort noen sånne nissehus til barn som ikke har noe. Huset er jo sponset, så det hadde nok ikke kostet dem ei krone Eller hva med å donert et av de tre gamle som også er sponset? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. desember 2019 #11915 Del Skrevet 1. desember 2019 Det kan være et problem at folk som leser bloggen og liker forbruksfesten som er dagligdags der, rett og slett ikke er særlig opptatt av veldedighet. Det er vel antakelig kritikerne av bloggen, noe vi også ser tydelig her på KG, som har ment at CBE.no/Treasures AS burde være mer miljøvennlige og bruke tiden sin på noe mer samfunnsnyttig, ikke «forsvarerne og fansen»? Det er iallfall et tankekors at forskning viser de samme mekanismene. «Forskerne hevder at den gruppen mennesker i samfunnet som er opptatt av kjendiser og kjendis-stoff, ikke er nevneverdig opptatt av kjendisenes politiske engasjement eller deres veldedighetsarbeid. Tvert i mot viser undersøkelsen at mange av de som er særlig opptatt av kjendiser, er negative til koblingen mellom kjendiser og veldedighet.» kilde: her «This data suggest that this disconnection includes the celebrity interventions that are generally presumed to be so entertaining and enthralling for publics. Celebrity advocacy is not broadly noticed, despite widespread belief in its power for attracting attention. Moreover, when people do notice it, they tend to concentrate on the celebrity rather than the cause that the celebrity is trying to draw attention to. kilde: Her 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MoKath Skrevet 1. desember 2019 #11916 Del Skrevet 1. desember 2019 10 minutter siden, Minnie Mus said: Hadde det enda vært så vel. Men nei, dette skal dem nok ha selv, det finnes jo ikke nok leke/dukkehus der fra før så. Tenk så fint gjort det hadde vært av dem, hvis dem hadde gitt bort noen sånne nissehus til barn som ikke har noe. Huset er jo sponset, så det hadde nok ikke kostet dem ei krone Jeg ville trodd at slikt prosjekt ville gjort noe med tankegangen. Hun må jo ha reflektert over den storslåtte julefeiringen de har når hun leser disse søknadene fra folk som kanskje bare ønsker å gi sine barn en liten gave eller ha mat til jul? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 1. desember 2019 #11917 Del Skrevet 1. desember 2019 10 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev: Fra Omvendt Julenisse Østfold sin facebookside (innsamlingsaksjonenen Caroline Berg Eriksen skriver om på bloggen) - https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=158801025510144&id=100118664711714 Håper Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen får hjelp, slik de får innpakningspapir, saks og hyssing... Gud forby å bruke egene sakser, kan bli slitasje 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 1. desember 2019 Populært innlegg #11918 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) Det er halv pris på Nille og Europris på "pakkeverktøy" dersom behovet haster. Dette er ting som ikke doneres videre, men skal brukes til innpakning. Hvorfor tigge om sånt? Glemte de i farten å be om toalettpapir og pappkrus til pakkegløggen også? Neida, fra spøk til alvor. Det virker som om det er lenge siden bloggeierne har vært innom en butikk og betalt noe med egne penger. Har de glemt hvordan det gjøres? Nei, Nutriletten må jo komme et sted fra🙄 Jeg gjentar det jeg har sagt før: Det er veldig lett å ta æren for andres giverglede uten å gjøre noe selv. Og nå begynner det å synes godt at det er hva som er hensikten med hele prosjektet. Igjen biter det dårlige omdømmet bloggeierne i rumpa. Bare så synd at det går utover de menneskene som trenger veldedigheten mest. Treasures AS og Carolinebergeriksen.no, to bedrifter som dreier seg om (salg av) ekstremmaterialisme, overforbruk og utstyrsbonanza gjennom fremvisning av kjøpehysteriet i showrommene i en gjennomsponset villa til en helt annen målgruppe skulle aldri vært sauset sammen med et slikt prosjekt: Det fremstår ganske enkelt inkonsekvent, upålitelig og virkelighetsfjernt. Prosjektet treffer ikke de rette folkene, vekker ikke folks tillit og virker derfor heller ikke etter hensikten. Sarpsborg er ikke så stort og folk flest støtter de prosjektene de er vant til og har tillit til. De færreste har økonomi til å støtte samtlige konkurrerende organisasjoner samtidig. For det ER en konkurranse også blant veldedighet. Omvendt julenisse er nytt og ukjent på markedet, kom sent i gang, er dårlig markedsført, og har kort sagt feil ledelsesprofil. Carolinebergeriksen.nos 10-årige narrativ spenner bein på eget prosjekt. Endret 1. desember 2019 av Revenge o'Cavatina språkvask 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 1. desember 2019 #11919 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) Jeg forstår ikke helt hva sponset bilvask har med veldedighet å gjøre? Det virker ut som den rette veldedighetsorganisasjonen for Caroline Berg Eriksen dette, siden "Omvendt Julenisse" virker opptatt av å reklamere for sponset bil og bilvask. Fra Omvendt Julenisse sin fb-side: Endret 1. desember 2019 av LeiaO Feil lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 1. desember 2019 Populært innlegg #11920 Del Skrevet 1. desember 2019 Tenk om de bedriftene som sponser driften av Omvendt julenisse kunne bidratt mer fornuftig og heller donert gaver og ønskemål til trengende fremfor vask av biler mot namedropping🙄 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå