Aricia Skrevet 18. november 2019 #11361 Del Skrevet 18. november 2019 34 minutter siden, Lady T skrev: Hun sa ikke at hun jobbet mens hun hadde migrene. Ligger på instastory. Hun sa hun hadde ligget i sengen med migrene, "men nå er jeg bedre". Så filmet hun sengen og sa hun ikke hadde redd sengen, og "der er pc-en min, jeg har fått jobbet litt da" Akkurat - en slik mulig forklaring tok jeg også høyde for i innlegget mitt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. november 2019 #11362 Del Skrevet 18. november 2019 1 time siden, Anonym90059005 skrev: Er det innafor å først skrive et umerket innlegg hvor mye fokus er på gult skjørt, både hos frua og modern, for så å legge ut annonselenker til samme skjørtet på insta dagen etter? Modern gikk vel for øvrig kledd i både skjørt og genser som dukker opp på annonselenken... sånn helt tilfeldig... Nei. «Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi.» https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-5-1 Det er helt åpenbart at første innlegg med skjørtene har markedsføringsverdi. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 18. november 2019 #11363 Del Skrevet 18. november 2019 (endret) På 18.11.2019 den 23.58, Kollontaj skrev: Nei. «Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi.» https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some#chapter-5-1 Det er helt åpenbart at første innlegg med skjørtene har markedsføringsverdi. Noen har Ikke evnen til å gjøre ting riktig, hvis det er nok penger å hente på å gjøre det feil. Endret 19. november 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 19. november 2019 #11364 Del Skrevet 19. november 2019 (endret) 9 timer siden, Anonym90059005 skrev: Er det innafor å først skrive et umerket innlegg hvor mye fokus er på gult skjørt, både hos frua og modern, for så å legge ut annonselenker til samme skjørtet på insta dagen etter? Modern gikk vel for øvrig kledd i både skjørt og genser som dukker opp på annonselenken... sånn helt tilfeldig... Ser reklamen (annonselenke) ble lagt ut på instastory, jf. https://scontent-sjc3-1.cdninstagram.com/v/t51.12442-15/e35/71850231_508737469805236_3554234258060568134_n.jpg?_nc_ht=scontent-sjc3-1.cdninstagram.com&_nc_cat=104&se=7&oh=aa4783d399f0f90f7ae84acdffdf173d&oe=5DD6689E&ig_cache_key=MjE3OTg2OTAwMzk4NjY4NjE1Nw%3D%3D.2 Dagen før la de ut film/bilde av skjørtet også på instastory. Fra https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some Spørsmålet er om bilder/film dagen før inngår i historien..Jeg tenker at de burde ha merket alt som ble lagt ut. Iallfall hvis de ønsker å gjøre noe med ryktet sitt. Endret 19. november 2019 av LeiaO La inn rett lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 19. november 2019 #11365 Del Skrevet 19. november 2019 Ny dag, ny kaffekoppbilde på treningsrommet. Takke meg til min 9-17 jobb🙏🏻🙏🏻🙏🏻 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 19. november 2019 #11366 Del Skrevet 19. november 2019 11 timer siden, Anonym90059005 skrev: Er det innafor å først skrive et umerket innlegg hvor mye fokus er på gult skjørt, både hos frua og modern, for så å legge ut annonselenker til samme skjørtet på insta dagen etter? Modern gikk vel for øvrig kledd i både skjørt og genser som dukker opp på annonselenken... sånn helt tilfeldig... At modern har er ikledd akkurat samme kombinasjon som i annonselenken kan ikke komme som noe sjokk for noen? Det er helt sikkert Caroline som har sagt hva hun skal ha på seg (siden det er hun som reklamerer) og Caroline synes det er tryggest å herme. Toppen til Caroline har hun faktisk brukt før, applaus til henne for det. Men den er fra Nelly, som CBE også reklamerer for, så det spørs om ikke den også skal merkes. Jeg synes Caroline har et ypperlig utgangspunkt for å kle seg fint. Hun er pen, hun har fine farger og en kropp som er veldig lett å kle opp. Man skulle tro alt var fint på henne, men så kler ikke alt den smukke like vel. Ofte har klærne hun viser frem feil farge og/eller totalt feil passform for henne. Se bare på det skinnskjørtet hun har vist frem i det siste, det ser ut som lederhosen, jeg klarer ikke å tro på at hun selv synes det er fint. Jeg skjønner at det er reklame hun lever av, og at jobben består i å få leserne til å kjøpe det hun har på seg. Men tenk om hun innimellom reklameoppdragene kledde seg i noe skikkelig kult, nyskapende og inspirerende. Hvis hun fikk til det, så kunne reklameoppdragene "kamufleres" bedre, og hun kunne begynne å merke riktig. For hvis Caroline skaffet seg en egen passende stil, så hadde forbrukerne kanskje stolt på henne også når hun utførte oppdrag. Alt trenger ikke å være dyrt heller, men gode kombinasjoner som vi ikke allerede har sett på Zalando, Nelly, Gina, BikBok osv... I stedet går hun i tøy fra de samme billigkjedene på hvert eneste innlegg. Står det så dårlig til med inntektene at hvert eneste innlegg må være reklame? Eller kler hun seg etter katalogen hver gang, fordi hun mangler fantasi eller er redd for å bomme? Hun burde virkelig gå utenfor komfortsonen og stå litt på egne ben, for jeg er sikker på at hun hadde blitt kjempefin og fremhevet hvor nydelig hun faktisk er. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 19. november 2019 #11367 Del Skrevet 19. november 2019 6 minutter siden, Felis skrev: I stedet går hun i tøy fra de samme billigkjedene på hvert eneste innlegg. Står det så dårlig til med inntektene at hvert eneste innlegg må være reklame? Eller kler hun seg etter katalogen hver gang, fordi hun mangler fantasi eller er redd for å bomme? Hun burde virkelig gå utenfor komfortsonen og stå litt på egne ben, for jeg er sikker på at hun hadde blitt kjempefin og fremhevet hvor nydelig hun faktisk er. Tror du ikke kanskje hun kler seg i klær fra billigkjedene i et forsøk på å være folkelig (helt mislykket) og for å nå ut til et bredere publikum? Resultatet er at hun ofte ser helt malplassert ut og ikke inspirerer hverken den ene eller andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 19. november 2019 #11368 Del Skrevet 19. november 2019 7 minutter siden, Veslefrikk skrev: Tror du ikke kanskje hun kler seg i klær fra billigkjedene i et forsøk på å være folkelig (helt mislykket) og for å nå ut til et bredere publikum? Resultatet er at hun ofte ser helt malplassert ut og ikke inspirerer hverken den ene eller andre. Hvorfor skulle hun plutselig prøve å være folkelig i klesveien, når alt annet er "over the top" og vel så det? Nei jeg TROR (viktig å påpeke, jeg sier ikke at det er sånn) at hun kler seg i klær fra akkurat disse få kjedene fordi hun får betalt for det. At hun ikke merker det tror jeg har med at det skal virke autentisk, for hvis hvert eneste innlegg er reklame så mister hun troverdighet. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 19. november 2019 #11369 Del Skrevet 19. november 2019 4 minutter siden, Felis skrev: Hvorfor skulle hun plutselig prøve å være folkelig i klesveien, når alt annet er "over the top" og vel så det? Nei jeg TROR (viktig å påpeke, jeg sier ikke at det er sånn) at hun kler seg i klær fra akkurat disse få kjedene fordi hun får betalt for det. At hun ikke merker det tror jeg har med at det skal virke autentisk, for hvis hvert eneste innlegg er reklame så mister hun troverdighet. Ja du har antagelig helt rett 👍😃. Jeg prøvde bare å la tvilen komme tiltalte tilgode et kort øyeblikk. 😅😂 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monimoni Skrevet 19. november 2019 #11370 Del Skrevet 19. november 2019 Veltrent kropp eller ikke, det er noe småtragisk over en tobarnsmor på 30+ som kler av seg for pengenes skyld. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. november 2019 #11371 Del Skrevet 19. november 2019 (endret) 5 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev: Ser reklamen (annonselenke) ble lagt ut på instastory, jf. https://scontent-sjc3-1.cdninstagram.com/v/t51.12442-15/e35/71850231_508737469805236_3554234258060568134_n.jpg?_nc_ht=scontent-sjc3-1.cdninstagram.com&_nc_cat=104&se=7&oh=aa4783d399f0f90f7ae84acdffdf173d&oe=5DD6689E&ig_cache_key=MjE3OTg2OTAwMzk4NjY4NjE1Nw%3D%3D.2 Dagen før la de ut film/bilde av skjørtet også på instastory. Fra https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some Spørsmålet er om bilder/film dagen før inngår i historien..Jeg tenker at de burde ha merket alt som ble lagt ut. Iallfall hvis de ønsker å gjøre noe med ryktet sitt. Har noen meldt dette inn? Hvis ikke så gjør jeg det. Fatter ikke at «omvendt julenisse» vil kobles opp mot denne bedriften som ikke innehar moral innenfor egen bedrift engang. Endret 19. november 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 19. november 2019 #11372 Del Skrevet 19. november 2019 Når man reklamerer for en kimono ved å (nesten) ta den av seg... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. november 2019 #11373 Del Skrevet 19. november 2019 1 minutt siden, FruRosa skrev: Når man reklamerer for en kimono ved å (nesten) ta den av seg... Når man får mellom 1000-3400 likes på siste reklame innlegg må man ty til kropp 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louiah Skrevet 19. november 2019 #11374 Del Skrevet 19. november 2019 Jeg synes ikke dette er smakfullt. https://imgur.com/a/gBQZxF2 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaputt Skrevet 19. november 2019 #11375 Del Skrevet 19. november 2019 16 minutter siden, Louiah skrev: Jeg synes ikke dette er smakfullt. https://imgur.com/a/gBQZxF2 Du kan så si. Må innrømme at jeg ikke reagerer på at hun viser frem kroppen. De klørne overskygger alt annet 😬 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggis Skrevet 19. november 2019 #11376 Del Skrevet 19. november 2019 1 time siden, FruRosa skrev: Når man reklamerer for en kimono ved å (nesten) ta den av seg... Det er så jævla harry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 19. november 2019 #11377 Del Skrevet 19. november 2019 (endret) 1 hour ago, FruRosa said: Når man reklamerer for en kimono ved å (nesten) ta den av seg... ..mens man igjen nistrammer magemusklene. 😊 Bloggen gir og gir, det skal de ha. Endret 19. november 2019 av Mme Blavatsky 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. november 2019 #11378 Del Skrevet 19. november 2019 Uff, jeg fikk nesten lyst til å gulpe opp ostesmørbrødet jeg akkurat spiste. Sikkert ikke det hun ville oppnå med videosnutten.. jeg fikk ikke lyst på kimono, men til å sulte meg litt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 19. november 2019 #11379 Del Skrevet 19. november 2019 *tamegsammen* Jeg trenger mat, jeg trener og er sunn. Strong is the new skinny osv.. Men er reklamen for kimono, eller truse og BH? Orker ikke sjekke selv. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spaniasol Skrevet 19. november 2019 #11380 Del Skrevet 19. november 2019 La oss ta det inn over oss: Dama jobber med sosiale medier som arbeidsverktøy. Ingen ting er privat eller personlig. Alt er til salgs. En redselsfull situasjon å sette seg selv i, for øvrig, etter min mening. Får hun til salt i maten fra Nelly og andre, javel, så er det også klær og stæsj derfra som frontes. Hun har ingen personlig stil fordi hun er kjøpt av noen som er villige til å bruke penger på hennes kanaler. Litt personlig tragedie som passer inn i narrativet legges også til når det føles riktig. Jfr. IG bilde av avdød bestefar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå