Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest Sol 54
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (7 timer siden):

Dette er så overlagt pro-ana at også dette burde vært straffbart. 

Caroline Berg Eriksen og Fitfemme publiserer nå innhold som har en helt klart tydelig anorektisk profil. Hjelper ikke å lenge ut litt kjøleskapsgrøt og en litt større middagsporsjon enn hun har vist på årevis.

Dette er ren pro-ana! Og det er dette Caroline Berg Eriksen OG medeier Lars-Kristian Eriksen velger å selge som en del av dette konseptet de kaller Fitfemme.

Av det de selv nå legger ut på Treasures AS sine kanaler så har det bikket over i svært helsefarlig innhold!

Mens Sarpsborg 08 velger Lars-Kristian Eriksen til å trene barn og ungdom... og CBE og LKE via Treasures AS' kanaler driver karusell hvor det gis inntrykk av at egne barn nå skal klones til å bli mors eget sykelige barbie-forbilde, hvor kvinner og unge jenter kun skal objektiviseres. 

Pro-ana, seksualisering, barn, barnearbeid, barn alene i bar med kelner og vinglass i reklame...

Dette har bikket over til å bli et ekstremt innhold, og mer og mer straffbart og farlig!

Det er på sin plass å spørre hvor i h*lvete er norske myndigheter?? Arbeidstilsynet, Helsetilsynet, Forbrukertilsynet, Barneombudet, politiet?

Og hvorfor velger norske medier og kommersielle bedrifter å sponse dette?

Endret av Sol 54
.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer ikke å se på den løpestilen med de høye skuldrene på mølla. Det ser ikke godt ut. 

• Liker 2
Skrevet
elisabeth30 skrev (22 timer siden):

Nå har hun stått på krakk bak kjøkkenbenken igjen. Og så er det tydeligvis nytt år så da er peanøttsmør greit igjen 🙄😂IMG_1629.thumb.png.2d92a2ffb0e97d3e6513de2e03c1267b.png

Sjekk ingerindubai på insta, hun tar opp dette med kjøkkenbenkhøyden. Jeg legger meg flat her for det for forklaringen til Inger kjøper jeg faktisk. Det med peanøttsmøret står jeg fortsatt inne for.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Xstrella skrev (3 timer siden):

Klarer ikke å se på den løpestilen med de høye skuldrene på mølla. Det ser ikke godt ut. 

Hvordan skal hun ellers få vist frem ribbeina🤷‍♀️

• Liker 3
Skrevet (endret)
elisabeth30 skrev (1 time siden):

Sjekk ingerindubai på insta, hun tar opp dette med kjøkkenbenkhøyden. Jeg legger meg flat her for det for forklaringen til Inger kjøper jeg faktisk. Det med peanøttsmøret står jeg fortsatt inne for.

Hva skriver hun? Fant det ikke. Jeg har aldri trodd hun har hatt en krakk, ble altfor absurd, men lurer litt på hvordan hun får den visuelle effekten.

Edit: Fant det nå, det handler om hvor kameraet er plassert. Kanskje greit å ikke spekulere for mye i sånne småting. 

Endret av Sarah93
  • Liker 2
Skrevet

Inger in dubai, om du leser her inne så vit at du er et så ufattelig mye sunnere og bedre treningsforbilde en fruen! Du er sterk og har positive verdier. Barna får være uten å bli eksponert på dine sosiale medier og du fronter nok og bra mat! 
Inger la ut bilder av datteren i starten, men når hun ble obs på ulempene ved det så sluttet hun faktisk. Fruen bare fortsetter til tross

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
elisabeth30 skrev (På 8.1.2026 den 14.42):

Nå har hun stått på krakk bak kjøkkenbenken igjen. Og så er det tydeligvis nytt år så da er peanøttsmør greit igjen 🙄😂IMG_1629.thumb.png.2d92a2ffb0e97d3e6513de2e03c1267b.png

Denne videoen reagerte jeg veldig på. Det er noe helt forskrudd her. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Surikatt skrev (45 minutter siden):

Denne videoen reagerte jeg veldig på. Det er noe helt forskrudd her. 

Ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Å lene seg fram slik gir lollipop-effekten med stort hode og liten kropp (som vel allerede var nevnt her, tror jeg).

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Gikk inn på pt cbe sin story, som inspirerte meg til å skrive en tekst. Der berømte isbadet, som er et viktig rituale hver morgen. Fikk litt hjelp av chat gpt. (Så cbe inspirerer faktisk allikevel! 😂

Det finnes en egen type influenserøkologi som lever av én grunnleggende sannhet: Ansiktet må alltid vendes mot den beste siden. Den andre siden? Den er åpenbart ubrukelig. Kanskje defekt. I hvert fall ikke verdt å vise.

Alt som deles må være estetisk vakkert. Helst klinisk. Helst polert. Helst så glatt at det ikke etterlater spor av et faktisk menneske. Dette gjøres, får vi vite, for å inspirere. Et ord som i denne sammenhengen betyr: «Se hvor utrolig flink jeg er til å optimalisere meg selv.»

For hvor inspirerende er det egentlig å se den samme sylskarpe gua sha-tool-venstresiden igjen. Og igjen. Og igjen. Den samme vinkelen. Den samme belysningen. Den samme påstanden om at dette er hemmeligheten.

Det er retinolshots, kollagenpulver og grønn guffe med omtrent tusen ingredienser – ingen helt vet hva gjør, men alle sverger på den. Det er isbad for ansiktet hver morgen, fordi kuldesjokk visstnok er det nye kjærlighetsspråket. Det er masker som brukes om natten for å hindre rynker, fordi selv søvn tydeligvis må kontrolleres nå.

Og så, selvfølgelig: litt botox. Bare bittelitt. Bare forebyggende. Bare for å se ut som seg selv, bare bedre enn naturen hadde tenkt.

Peelinger. Nåler som piercer huden i vitenskapens navn. Behandlinger som koster mer enn en vanlig families månedlige matbudsjett – men som omtales som «egenomsorg».

Hva er det neste?

Ansiktsstøtte under latter?

Forbud mot mimikk etter klokken 22?

Et offentlig beklagelsesbrev til tyngdekraften?

For hysteriet stopper ikke. Det kan det ikke. For førtiårene banker straks på døren, og når de gjør det, er det tydeligvis ikke snakk om å åpne – men å barrikadere.

Og midt i dette står barna. Små ansikter eksponert i skjønnhetshysteriets bakteppe. Små mennesker som lærer, før de kan lese skikkelig, at verdi er noe man optimaliserer frem. At hud er et prosjekt. At aldring er en fiende. At speilet alltid har rett.

Det er nesten imponerende, egentlig. Hvordan noe som kalles inspirasjon i praksis har blitt en endeløs demonstrasjon av frykt.

Frykt for rynker.

Frykt for tyngde.

Frykt for å se ut som et levd liv.

Men én ting er sikkert: Den gode siden blir stadig viktigere. Og den dårlige – den som ler skjevt, eldes ujevnt og nekter å la seg filtrere – den har aldri vært mer truende.

story fra https://www.instagram.com/pt_carolineberg

IMG_1360.jpeg

Endret av Snødronninga
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Snødronninga skrev (28 minutter siden):

Gikk inn på pt cbe sin story, som inspirerte meg til å skrive en tekst. Der berømte isbadet, som er et viktig rituale hver morgen. Fikk litt hjelp av chat gpt. (Så cbe inspirerer faktisk allikevel! 😂

Det finnes en egen type influenserøkologi som lever av én grunnleggende sannhet: Ansiktet må alltid vendes mot den beste siden. Den andre siden? Den er åpenbart ubrukelig. Kanskje defekt. I hvert fall ikke verdt å vise.

Alt som deles må være estetisk vakkert. Helst klinisk. Helst polert. Helst så glatt at det ikke etterlater spor av et faktisk menneske. Dette gjøres, får vi vite, for å inspirere. Et ord som i denne sammenhengen betyr: «Se hvor utrolig flink jeg er til å optimalisere meg selv.»

For hvor inspirerende er det egentlig å se den samme sylskarpe gua sha-tool-venstresiden igjen. Og igjen. Og igjen. Den samme vinkelen. Den samme belysningen. Den samme påstanden om at dette er hemmeligheten.

Det er retinolshots, kollagenpulver og grønn guffe med omtrent tusen ingredienser – ingen helt vet hva gjør, men alle sverger på den. Det er isbad for ansiktet hver morgen, fordi kuldesjokk visstnok er det nye kjærlighetsspråket. Det er masker som brukes om natten for å hindre rynker, fordi selv søvn tydeligvis må kontrolleres nå.

Og så, selvfølgelig: litt botox. Bare bittelitt. Bare forebyggende. Bare for å se ut som seg selv, bare bedre enn naturen hadde tenkt.

Peelinger. Nåler som piercer huden i vitenskapens navn. Behandlinger som koster mer enn en vanlig families månedlige matbudsjett – men som omtales som «egenomsorg».

Hva er det neste?

Ansiktsstøtte under latter?

Forbud mot mimikk etter klokken 22?

Et offentlig beklagelsesbrev til tyngdekraften?

For hysteriet stopper ikke. Det kan det ikke. For førtiårene banker straks på døren, og når de gjør det, er det tydeligvis ikke snakk om å åpne – men å barrikadere.

Og midt i dette står barna. Små ansikter eksponert i skjønnhetshysteriets bakteppe. Små mennesker som lærer, før de kan lese skikkelig, at verdi er noe man optimaliserer frem. At hud er et prosjekt. At aldring er en fiende. At speilet alltid har rett.

Det er nesten imponerende, egentlig. Hvordan noe som kalles inspirasjon i praksis har blitt en endeløs demonstrasjon av frykt.

Frykt for rynker.

Frykt for tyngde.

Frykt for å se ut som et levd liv.

Men én ting er sikkert: Den gode siden blir stadig viktigere. Og den dårlige – den som ler skjevt, eldes ujevnt og nekter å la seg filtrere – den har aldri vært mer truende.

story fra https://www.instagram.com/pt_carolineberg

IMG_1360.jpeg

Ikke glem at på toppen av alt dette brukes det filtre som forandrer hele utseendet hennes. Hun kan ta så mange isbad og behandlinger hun vil men noe må hun være misfornøyd med når hun bruker så mye filtre at hun er ugjenkjennelig. Og den videoen ved kjøkkenbenken. Har ikke ord. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvorfor reiser Caroline på treningssenter for å trene når hu har fullt treningsopplegg hjemme? Det må da være tidsbesparende å trene hjemme. 

• Liker 7
Skrevet
kkkeee skrev (27 minutter siden):

Hvorfor reiser Caroline på treningssenter for å trene når hu har fullt treningsopplegg hjemme? Det må da være tidsbesparende å trene hjemme. 

For å vise seg fram? Eller for å late som hun jobber som pt?

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
kkkeee skrev (1 time siden):

Bedre utvalg av utstyr? Hun har jo ikke fullt utvalg hjemme, ikke en gang et senter har fullt utvalg. Det krever mye areal. 

Og når man suller hjemme hele dagen er det vel godt å komme seg i andre lokaler? 

• Liker 10
Skrevet
Durancell skrev (På 9.1.2026 den 14.21):

Hvordan skal hun ellers få vist frem ribbeina🤷‍♀️

Jeg reagerer på at hun trener i bare sports BH på det treningssenteret. Det er ikke tillatt så hvorfor kan hun ikke følge reglene og bruke en t skjorte? Hvorfor snakker de ikke til henne ?

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Surikatt skrev (1 time siden):

Jeg reagerer på at hun trener i bare sports BH på det treningssenteret. Det er ikke tillatt så hvorfor kan hun ikke følge reglene og bruke en t skjorte? Hvorfor snakker de ikke til henne ?

Viktig å vise sine tynne og spinkle kropp vet du. Alle må se hvor dyktig hun er. 

• Liker 14
Skrevet

Regler er ikke noe for CBE.no, uansett om det gjelder merking av reklame, filterbruk i reklame, blomsterplukking i parker, søppelplukking, kjøring uten EU-kontroll, skraping av biler, løgn om content, bilderedigering og kommentarer, for å nevne noe. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet
kkkeee skrev (5 timer siden):

Fordi det er i kjelleren og sannsynligvis bikkjekaldt der?

• Liker 8
Skrevet
Kollontaj skrev (17 minutter siden):

Regler er ikke noe for CBE.no, uansett om det gjelder merking av reklame, filterbruk i reklame, blomsterplukking i parker, søppelplukking, kjøring uten EU-kontroll, skraping av biler, løgn om content, bilderedigering og kommentarer, for å nevne noe. 

Eierne av Treasures AS har vist gjennom alle sine influenserår at de ikke har respekt for lover og regler.

Apropos EU-kontroll... nå er det vel bare et par måneder igjen til de må ha tatt ny... spørs om de rekker det til påske denne gangen...

• Liker 14
Skrevet

Reelen på pt kanalen der hun løper med pute i tightsen. Gud så kleint. Hemmligheten å bygge rumpe mens man løper... altså 😳

• Liker 6
Skrevet
Xstrella skrev (46 minutter siden):

Reelen på pt kanalen der hun løper med pute i tightsen. Gud så kleint. Hemmligheten å bygge rumpe mens man løper... altså 😳

Nå kan vi slutte med å skrive at hun har rumpepute, hun har ikke det. Jeg er enig i at det så sånn ut i begynnelsen men vi har vel fått gode forklaringer på hvorfor det bare ser slik ut. Rumpe-bygging fokuset er en annen ting, man forventer ikke lenger noe annet enn at alt Caroline gjør, er for utseendes skyld. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...