Stargaze Skrevet tirsdag kl 12:03 #106501 Skrevet tirsdag kl 12:03 K_mb skrev (15 timer siden): Kompani Lauritsen dro henne inn i siste sesong, og hun var med på Camp Kulinaris, og det er neppe denne tråden sin fortjeneste. Men nå er de langt nede på både d og e kjendiser og desoerat etter deltakere, det er IKKE fordi hun er relevant eller har høy popularitet. 14
huttetua Skrevet tirsdag kl 12:36 #106502 Skrevet tirsdag kl 12:36 K_mb skrev (17 timer siden): Så tenker jeg du kanskje lese litt mer om hvor kritikken ligger? For hovmod? Hvordan? Proana? Barneeksponering og kommersiell utnytting av egne barn? Redigering og retusjering av alt som legges ut hvor det er et enorm fokus på utseende, vinkling og posisjoner for å se så tynn ut som mulig? Speilselfies? Hun viser det hun viser og man har all rett til å være kritisk til det. Handler ikke om å dømme, men å være kritisk til offentlige personer som lever av å legge ut innhold som kan være potensielt skadelig for andre og at det er kritikkverdig å bruke egne barn kommersielt. Jeg er ikke utelukkende negativ, men man kan ikke få i pose og sekk. Legge ut hva man vil i all offentlighet, skrike etter oppmerksomhet for penger og å så være fritatt kritikk. Sånn fungerer det heldigvis ikke. Jeg driter vel i et strøkent Instagram-vennlig hjem, men jeg driter ikke i det andre jeg skriver her! Jeg skjønner at det finnes sider av influenserkulturen som det er helt legitimt å være kritisk til – særlig når det gjelder kroppsfokus, barneeksponering og kommersialisering. Dette er store og viktige diskusjoner som gjelder langt mer enn én enkelt person, og det er fullt mulig å løfte disse uten å gå til personangrep i den grad man gjør i denne tråden til tider. Det jeg reagerer på – og som jeg prøvde å få frem – er at man i stor grad begynner å kritisere over en lav sko, og at tonen blir både spekulativ og personlig. Det er forskjell på å være kritisk til en praksis og hvordan hun deltar i dette vs å tillegge enkeltpersoner motiver, karaktertrekk eller intensjoner. Det er da det bikker over fra kritikk til sladder og mistenkeliggjøring. Jeg tror vi alle kan være enige i at det er sunt med refleksjon rundt hva man/Caroline deler og hvorfor – både som følger og som innholdsskaper selv for oss på forum og i private kanaler. Det bør også gå an å diskutere det på en måte som holder seg på et nivå som ikke lyser “oss mot dem”-tankegang. Og hvis man virkelig vil gjøre noe og gå i bresjen ift eksponering, kroppspress og kommersielt innhold på nett – så skjer det neppe gjennom å diskutere én enkelt dame i et anonymt forum hvor man vinkler argumenter på en usaklig måte (typ personangrep ref grunnleggende utseende). Det krever handling, holdningsendring og engasjement utenfor skjermen også- som de fleste i denne tråden sikkert også gjør i tillegg til Kvinneguiden så mange sider denne tråden har fått er det sterkt engasjement for å redde industrien. 2 8
huttetua Skrevet tirsdag kl 12:36 #106503 Skrevet tirsdag kl 12:36 (endret) K_mb skrev (17 timer siden): Så tenker jeg du kanskje lese litt mer om hvor kritikken ligger? For hovmod? Hvordan? Proana? Barneeksponering og kommersiell utnytting av egne barn? Redigering og retusjering av alt som legges ut hvor det er et enorm fokus på utseende, vinkling og posisjoner for å se så tynn ut som mulig? Speilselfies? Hun viser det hun viser og man har all rett til å være kritisk til det. Handler ikke om å dømme, men å være kritisk til offentlige personer som lever av å legge ut innhold som kan være potensielt skadelig for andre og at det er kritikkverdig å bruke egne barn kommersielt. Jeg er ikke utelukkende negativ, men man kan ikke få i pose og sekk. Legge ut hva man vil i all offentlighet, skrike etter oppmerksomhet for penger og å så være fritatt kritikk. Sånn fungerer det heldigvis ikke. Jeg driter vel i et strøkent Instagram-vennlig hjem, men jeg driter ikke i det andre jeg skriver her! Edit- Dobbelpost Endret tirsdag kl 12:37 av huttetua
Frøken Globus Skrevet tirsdag kl 14:19 #106504 Skrevet tirsdag kl 14:19 Surikatt skrev (2 timer siden): Er det greit å sprade rundt i en liten BH blandet folk og på markeder? Jeg synes det ser helt fjernt ut. På flere turiststeder i vest Europa er dette ikke lov. Det går an å kle på seg noe mer når man ikke er på stranda. Dette diskuteres hvert år 🤓🤓 Nei - det er blodharry!! 24 5
Andrea59 Skrevet tirsdag kl 15:17 #106505 Skrevet tirsdag kl 15:17 Rev. Revenge skrev (3 timer siden): Etter min mening er ikke dette greit. Det er harry, kunnskapsløst og respektløst. Tyrkia er et konservativt land, og det oppfordres til å dekke seg til med litt mer tøy som shorts og t-skjorte hvis man ikke befinner seg på stranden. Hehe, « harry, kunnskapsløst og respektløst» - det oppsummerer det godt. Ikke nødvendigvis bare ferie-oppførselen, men… 13 1
Cami9 Skrevet tirsdag kl 18:28 #106506 Skrevet tirsdag kl 18:28 Xstrella skrev (21 timer siden): Helt naturlig, ikke endret på noe. Er slik hun lyver. Idiotisk dame. Får makk. Det er ikke få milliliter i de leppene der😅 8 1
cerruti Skrevet tirsdag kl 19:57 #106507 Skrevet tirsdag kl 19:57 Cami9 skrev (1 time siden): Det er ikke få milliliter i de leppene der😅 Fint forbilde for døtrene. 4
Stargaze Skrevet tirsdag kl 20:07 #106508 Skrevet tirsdag kl 20:07 Surikatt skrev (8 timer siden): Er det greit å sprade rundt i en liten BH blandet folk og på markeder? Jeg synes det ser helt fjernt ut. På flere turiststeder i vest Europa er dette ikke lov. Det går an å kle på seg noe mer når man ikke er på stranda. Totalt mangel på sosiale antenner…det er jo bare flaut. Men hun er HELT avhengig av å vise seg frem. Trist at det er den eneste bekreftelsen hun higer etter og viser døtrene.. 18 1
Frisk Frosk Skrevet tirsdag kl 21:59 #106509 Skrevet tirsdag kl 21:59 Jeg tenkte et øyeblikk "bader CBE med en venninne" i kveldssolen for å vise seg frem i bikini? Nei, det var visst mindreårige barn mor og far ønsket å sette i en utsatt posisjon i en "romantisk" scene... 10 3
Hallepalle2 Skrevet tirsdag kl 22:23 #106510 Skrevet tirsdag kl 22:23 Sinccis skrev (15 timer siden): Så kan man jo sammenligne med hvordan hun ser ut i virkeligheten uten filtere også, det bildet jeg siterer her er hvordan hun skulle ønske hun så ut. Men her er et relativt nytt bilde fra Dagbladet, ser igjen ut som en helt annen person. Synes oppriktig synd på henne som er så misfornøyd med sitt eget utseende, at hun bare må bruke filter på filter, kun ta bilde fra den rette vinkelen osv. Hun er jo flott dame slik hun er i virkeligheten, mye finere enn med alle disse filtere, med smil om munnen istedenfor trutmunn. Her ser man godt at overdrevent bruk av fillers og Botox faktisk heller legger til ti år på alderen enn at man ser yngre ut. Her kunne hun godt vært (en flott) 50+. 14 1
elora Skrevet 22 timer siden #106511 Skrevet 22 timer siden Nå har Kristin Gjelsvik også photoshoppet bilde. Seks tær https://www.vg.no/rampelys/i/RzglLr/feriesjokk-for-kristin-gjelsvik-bilen-utbrent 1 3
Malum Skrevet 20 timer siden #106512 Skrevet 20 timer siden (endret) elora skrev (2 timer siden): Nå har Kristin Gjelsvik også photoshoppet bilde. Seks tær https://www.vg.no/rampelys/i/RzglLr/feriesjokk-for-kristin-gjelsvik-bilen-utbrent 1. Hvorfor poste dette i en tråd om CBE? 2. Det er siden av foten hennes, ikke ekstra tå 3. Hvem i all verden ville ønsket å jukse seg til en sjette tå? Endret 19 timer siden av Malum 8 11
Frisk Frosk Skrevet 19 timer siden #106513 Skrevet 19 timer siden Malum skrev (31 minutter siden): 1. Hvorfor poste dette i en tråd om CBE? 2. Det er siden av foten hennes, ikke ekstra tå 3. Hvem i all verden vile ønsket å jukse seg til en sjette tå? Kanskje postet i feil tråd? Enig ang. tåen. Det ser ut til at lilletåen hennes pga. belastning på utsiden av foten blir slik akkurat i øyeblikket. Men... om det hadde vært en sjette tå så er det ikke helt utenfor trådens tema all den tid Lars-Kristian Eriksen fremdeles fortsetter å reklamere for Athlete Excel, og hjemmesiden inneholder - om enn ikke ekstra tær, så ikke få ekstra fingre og forkrøplede fingre/hender. https://www.athleteexcel.no/fotballprogram Etter dette ble massivt omtalt i denne tråden en tid tilbake, så har de endret bildeutsnittet noe, i et forsøk på å skjule alternative fingerantall og forkrøplede hender/fingre. Men hele bildene ligger der fremdeles, om man bare går ned i % man ser siden i, så nå ser man normalt bare dette om man ser siden i 100 % format: Det er andre lignende bilder der også. Det er forøvrig merkelig at Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen fortsetter å bruke @athlete_excel i div. egenreklamer dem imellom. Det er flere måneder siden Athlete Excel AS ble meldt å være under avvikling. 19. juni 2025 ble selskapet slettet i Brønnøysundregisteret. https://virksomhet.brreg.no/nb/oppslag/enheter/932691299 Pussig nok er det bare selskapets ene eier, Lars-Kristian Eriksen, som ikke vil innrømme dette, men fortsetter å late som om dette er et fungerende selskap som er oppe og går. Athlete Excel AS var en flopp og de tjente så godt som ingen penger. Inntrykket har hele tiden vært at Lars-Kristian Eriksen hele tiden har brukt dette selskapet som en del av et narrativ som han og kona CBE gjennom sine ulike selskaper bruker for å forsøke å gi annonsører et inntrykk av at de er langt større enn de faktisk er. I realiteten er det LKE og CBE driver med villedende reklame rettet mot sine potensielle annonsører. Annonsørene får ikke det de betaler for. Det de får er en mengde falske følgere, inkompetanse, falske narrativer og en mengde lovbrudd som annonsørene blir like skyldige i og ansvarlige for som Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen selv er. At myndighetene fortsetter å godta slik forretningsvirksomhet er uforståelig. For dette kommer på toppen av farlig barneeksponering, seksualisering, skadelige trenings- og kostholdsråd og skadelig utseendefokusering og massiv filterbruk for stadig å endre bedriftseiers utseende til et sykelig proana-uttrykk. Så selv om tåbildet om KG kanskje ikke er en sak, så er temaet det, og det får frem mer kritikkverdig om måten eierne av bl.a. Treasures AS, Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen driver sine bedrifter. 11 1
elora Skrevet 19 timer siden #106514 Skrevet 19 timer siden Malum skrev (1 time siden): 1. Hvorfor poste dette i en tråd om CBE? 2. Det er siden av foten hennes, ikke ekstra tå 3. Hvem i all verden ville ønsket å jukse seg til en sjette tå? Fordi man tidligere har snakket her om bloggere som har photoshoppet. Bl. selveste Eriksen tråden handler om. Man må tåle at andre bloggere også oppfører seg kritikkverdig. Nei, det er ikke siden av foten. Det ser man. Det er en sjette tå. Om man tar en rask titt i Temu ser man at brorparten av "jentene" har en sjette tå, har en tredje arm mv. De er ikke ekte jenter.
Frisk Frosk Skrevet 19 timer siden #106515 Skrevet 19 timer siden Tar opp igjen det med Athlete Excel AS. Som nevnt i forrige innlegg, selskapet ble meldt i januar/februar i år å være under avvikling. Og ble altså slettet fra Brønnøysundregisteret 19. juni 2025, man ser også 17. juni 2025 brukt som slettedato. Etter 17. juni har Lars-Kristian Eriksen imidlertid aktivt fortsatt å bruke AEs instagramkonto, og har lagt ut 10 poster siden 17. juni, og langt, langt flere stories i samme periode. Senest i går drev han også via sin IG-konto larskristianeriksen reklame for Athlete Excels IG-konto, flere stories, også med barneeksponering. Luftslottene synes å punktere ett etter ett. Jeg håper media snart begynner å gå influenserne Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen etter i sømmene. Dagens Næringsliv hadde jo det som fremsto som et heller famøst kompisintervju med CBE for noen år siden. Kanskje på tide å heller bruke Dagens Næringslivs journalister som er dyktige innen bedrift/økonomi til å fortelle sannheten om hvordan influensere som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen holder på. Sjekke opp både opprettelsen og nedleggelsen av det som fremstår som ikke seriøse bedrifter, men kun skalkeskjul for å skaffe seg mer penger, lure annonsører. 6 7
Rev. Revenge Skrevet 18 timer siden #106516 Skrevet 18 timer siden Vanligvis, når man melder oppbud eller går konkurs, innstiller man driften fra en viss dato. Det vil stilles spørsmål om hvorfor dette ikke er gjort hvis det likevel fortsetter å være drift i firmaet. Driften skal være innstilt. Samtidig har han vel fortsatt domenet, og fortsetter å drifte nettside og kontoer som han vil, selv om firmaet ikke eksisterer og partneren er borte. For alle nettsider er det lovpålagt å ha et organisasjonsnummer. Det har den ikke, selv om det fortsatt tilbys tjenester. Sitat Altinn: "Hensikten med kravet er at alle skal kunne se hvilket offisielt foretaksregister den næringsdrivende er registrert i. Dette bidrar til at kunder og leverandører kan unngå useriøse samarbeidspartnere." Så hvordan fakturerer han tjenestene sine fra Athlete Excel uten orgnummer, er prisen for tjenestene oppgitt med eller uten MVA? Leverer han mva-meldinger? Regnskap? Rapporteringer? Skatt? Eller går eventuell inntekt inn i et av de andre foretakene? Uansett, det jeg tror er at nettside og andre kontoer kun eksisterer som tomme skall der det er null etterspørsel av tjenestene. Så ser CV'n litt mer fyldig ut. 8 5
Anonym90059005 Skrevet 18 timer siden #106517 Skrevet 18 timer siden Merkelig prioritering og vente med badeland til kl. 13-14 på dagen, som de yngste har gledet seg enormt til, fordi mor og far må jogge hele formiddagen. 13 3
Stargaze Skrevet 16 timer siden #106518 Skrevet 16 timer siden Anonym90059005 skrev (2 timer siden): Merkelig prioritering og vente med badeland til kl. 13-14 på dagen, som de yngste har gledet seg enormt til, fordi mor og far må jogge hele formiddagen. Ferie på de voksnes premisser. Egotrippen fortsetter. 11
Malum Skrevet 15 timer siden #106519 Skrevet 15 timer siden (endret) elora skrev (6 timer siden): Fordi man tidligere har snakket her om bloggere som har photoshoppet. Bl. selveste Eriksen tråden handler om. Man må tåle at andre bloggere også oppfører seg kritikkverdig. Nei, det er ikke siden av foten. Det ser man. Det er en sjette tå. Om man tar en rask titt i Temu ser man at brorparten av "jentene" har en sjette tå, har en tredje arm mv. De er ikke ekte jenter. Men det du beskriver her er jo KI-genererte bilder, hvor anatomien ikke alltid stemmer med virkeligheten, rett og slett fordi KI fortsatt ikke leverer perfekt. Kristin Gjelsvik er en ekte person, og om hun Photoshop'er bilder av seg selv, så betviler jeg sterkt at det er for å legge til ei ekstra tå. Det bildet viser siden på foten, som har litt press på seg pga vinkelen foten hviler seg mot bakken på, og med en lilletå som krøller seg litt innunder nabotåa, Det der er ikke mer ekstra tå enn det her: Endret 13 timer siden av Malum 6
Jobbermedbarn Skrevet 13 timer siden #106520 Skrevet 13 timer siden elora skrev (5 timer siden): Fordi man tidligere har snakket her om bloggere som har photoshoppet. Bl. selveste Eriksen tråden handler om. Man må tåle at andre bloggere også oppfører seg kritikkverdig. Nei, det er ikke siden av foten. Det ser man. Det er en sjette tå. Om man tar en rask titt i Temu ser man at brorparten av "jentene" har en sjette tå, har en tredje arm mv. De er ikke ekte jenter. Hvor leser du at man ikke tåler at andre bloggere oppfører seg kritikkverdig? KG får jo sin del av kritikk. Sofie Elise, Sara Emilie osv også. Men de har egne tråder her som det diskuteres i. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå