Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sarah93 skrev (4 timer siden):

Det er ikke sikkert det er brudd på retningslinjer, barn under 13 kan ha konto hvis foreldrene står som ansvarlige, noe de sikkert gjør når de selv linker til kontoen.

Om barn under 13 skal ha egen konto må foreldre stå ansvarlig OG det skal klargjøres i bio. Det gjøres IKKE! Med andre ord er det brudd på retningslinjene. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Dere som har Instagram, klag gjerne det at det ikke er mulig å rapportere om brudd på retningslinjene, som omhandler barn, til Datatilsynet (og gjerne også til Forbrukertilsynet og til Barneombudet).

• Liker 17
Skrevet (endret)

CBE har en liten forestilling på story igjen. Vrikker fra side til side à la Britney Spears, for å vise dagens outfit og en…banan. Jada. Skreller en banan mens hun ser forførende ut, lager trutmunn og blunker til seerne. Blir oppriktig flau. For en monkey business! 

Jeg vet ikke om noen influencer som har så kleint og teit innhold. Godt voksen dame surrer hjemme og lager gammeldagse husmor-reklamevideoer. Det er overdrevent, sukkersøtt, fordummende og ofte seksualiserende. CBE promoterer en forestilling av kvinnen som er utdatert. Kvinner bør spille på kropp og utseende. (Hun gjør det 24/7) Da er man selvstendig, skikkelig girl power. Ehh nei.

Hun har til og med et eget video «glis», som jeg aldri har sett henne bruke utenom egne kanaler. Livet er ikke en teaterforestilling, men i CBEs verden er den kanskje det. Låtvalget i snutten er også litt spesielt. Det synges: Pretty little baby. Disse klippene fortjener en parodi🍌

IMG_1526.jpeghttps://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/

Endret av Snødronninga
la til mer tekst (og glemte et ord: reklame)
  • Liker 38
  • Nyttig 4
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

CBE har en liten forestilling på story igjen. Vrikker fra side til side à la Britney Spears, for å vise dagens outfit og en…banan. Jada. Skreller en banan mens hun ser forførende ut, lager trutmunn og blunker til seerne. Blir oppriktig flau. For en monkey business! 

Jeg vet ikke om noen influencer som har så kleint og teit innhold. Godt voksen dame surrer hjemme og lager gammeldagse husmor-reklamevideoer. Det er overdrevent, sukkersøtt, fordummende og ofte seksualiserende. CBE promoterer en forestilling av kvinnen som er utdatert. Kvinner bør spille på kropp og utseende. (Hun gjør det 24/7) Da er man selvstendig, skikkelig girl power. Ehh nei.

Hun har til og med et eget video «glis», som jeg aldri har sett henne bruke utenom egne kanaler. Livet er ikke en teaterforestilling, men i CBEs verden er den kanskje det. Låtvalget i snutten er også litt spesielt. Det synges: Pretty little baby. Disse klippene fortjener en parodi🍌

Dette, denne bevisste vinklingen til det seksuelle, både med innhold, tilbehør, påkledning i kombinasjon av vinkling og posering - alt dette er altså innhold som eierne av Treasures AS, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen skal være den plattformen som også skal dra følgere til sin 11-årings instagramkonto....

Nå ligger Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen og bader seg i egen dritt og egen gjørme, dette er fullstendig lavmål av dem selv som bedriftseier,  deres bedrifter, alle samarbeidsbedrifter, og dem som foreldre.

De flasher virkelig sin egen griskhet, kynisme og at de istedenfor å beskytte egne barn velger  - helt bevisst! - å utsette dem for enda større fare enn de har gjort til nå i barnas liv.

Nå skal 11-åring selges inn på sosiale medier gjennom seksualisering av mor.

Jeg håper inderlig at norsk media tør ta tak i denne groteske utviklingen som vi nå ser hos stadig flere influensere i Norge. 

Barn til salgs, og virkemidlene for å selge barna på nett er seksualisering av mor.

Dette er sykelig, og det er ekstremt utslag av kynisme og grådighet.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (17 minutter siden):

Dette, denne bevisste vinklingen til det seksuelle, både med innhold, tilbehør, påkledning i kombinasjon av vinkling og posering - alt dette er altså innhold som eierne av Treasures AS, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen skal være den plattformen som også skal dra følgere til sin 11-årings instagramkonto....

Nå ligger Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen og bader seg i egen dritt og egen gjørme, dette er fullstendig lavmål av dem selv som bedriftseier,  deres bedrifter, alle samarbeidsbedrifter, og dem som foreldre.

De flasher virkelig sin egen griskhet, kynisme og at de istedenfor å beskytte egne barn velger  - helt bevisst! - å utsette dem for enda større fare enn de har gjort til nå i barnas liv.

Nå skal 11-åring selges inn på sosiale medier gjennom seksualisering av mor.

Jeg håper inderlig at norsk media tør ta tak i denne groteske utviklingen som vi nå ser hos stadig flere influensere i Norge. 

Barn til salgs, og virkemidlene for å selge barna på nett er seksualisering av mor.

Dette er sykelig, og det er ekstremt utslag av kynisme og grådighet.

Det hun legger ut som du har linket til over her, er så flaut at det er vondt å bevitne. Men er det ikke sånn da - når folk har særdeles lite i livet, må de spinne på det de tror funker. Hvem er egentlig målgruppen hennes nå? Kvinner på hennes egen alder? Eller yngre kvinner? Treffer hun egentlig noen?

Når det kommer til eksponering av barn/selge barna for inntekt, så vet de at det er skadelig, men jeg tror de gir f og håper på det beste, for pengene rår. 

Endret av Nabooru
Typo
  • Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Krever filming av å skrelle en banan, at man gjør seg så til de grader til? Det er brukt så mange komiske og dumme elementer at man kan begynne å lure. Jeg føler meg dummere bare av å se på den filmen…

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet
Escadamango skrev (3 minutter siden):

Krever filming av å skrelle en banan, at man gjør seg så til de grader til? Det er brukt så mange komiske og dumme elementer at man kan begynne å lure. Jeg føler meg dummere bare av å se på den filmen…

Krever å skrelle banan, filming, spør nu jeg...

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
Nabooru skrev (2 timer siden):

Det hun legger ut som du har linket til over her, er så flaut at det er vondt å bevitne. Men er det ikke sånn da - når folk har særdeles lite i livet, må de spinne på det de tror funker. Hvem er egentlig målgruppen hennes nå? Kvinner på hennes egen alder? Eller yngre kvinner? Treffer hun egentlig noen?

Når det kommer til eksponering av barn/selge barna for inntekt, så vet de at det er skadelig, men jeg tror de gir f og håper på det beste, for pengene rår. 

Tja... hun sier hun skreller "the Gorilla way", så for alt vi vet er det en helt ny målgruppe av nære slektninger hun har i sikte? 🥴🍌

• Liker 20
Skrevet

Diskusjonen om hvordan man skal skrelle en banan er en gammel sak som som regel kommer opp i agurk-nyhetstidene på sommeren.

Et radioprogram på Nrk hadde i begynnelsen av forrige uke eller slutten av uken før en morsom sak om akkurat dette.

Så jeg tipper at det var det CBE og GS har hørt, og så velger altså CBE og GS å gjøre saken til "sin" ved å seksualisere CBE på samme kanal hvor hennes barn er blitt masseeksponert i det siste, og at CBE lanserer IG-kontoen til barnet på 11. 

Som har vært standard for her og fru Eriksen i så mange år så er det å stjele andres arbeid ikke noe nytt. 

Men å gjøre denne sammenblandingen av seksualitet, proana, filtrert utseende og syke poseringer, hint med både musikk og banan... med lansering av enda en konto hvor barn skal eksponeres. Det burde vært straffbart!

I dag ble flere lover skjerpet. Bl.a. også lov om markedsføring, spesielt mot barn. Men når barn brukes for tiltrekke seg følgere for så å markedsføre mors seksualitet og proana over tid, så er det visst helt greit... Så mye som CBE og LKE har utnyttet egne barn, også i reklamer, så henvender de seg også åpenbart til yngre følgere, ergo er denne seksualiseringen, proanaen og helsefarlige råd også egentlig reklame rettet mot barn. At det er lovlig så lenge det gjøres "indirekte" er uforståelig.

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
Snødronninga skrev (5 timer siden):

Her er ansiktet fullt av filtre, igjen. Hun må ha skikkelig dårlig selvfølelse når hun bevisst endrer utseendet hele tiden. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Har hun slettet bananen. Story hennes er helt tom hos meg 

• Liker 1
Skrevet
foreveralone skrev (Akkurat nå):

Hos meg også.

• Liker 1
Skrevet

Den hvite ridderen trår til i kommentarfeltet til Troy. Med en banan som våpen, tror jeg.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei! Fikk ikke sett! 😢

foreveralone skrev (2 minutter siden):

• Liker 3
Skrevet
Snødronninga skrev (7 timer siden):

Det er faktisk ingen andre influensere jeg blir så pinlig berørt av som henne. Hun har null sjarm og ingenting å fare med annet enn helt grusomme poseringer og filmsnutter. Det er så ufattelig kleint!

• Liker 28
Skrevet (endret)

Han sletter svar han har gitt ser jeg, så ikke hva han hadde svart.

Husk ta screen

Endret av Margit777
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Margit777 skrev (1 time siden):

Han sletter svar han har gitt ser jeg, så ikke hva han hadde svart.

Husk ta screen

Han hadde vært inne og likt bildene av barna til henne han svarte.

På hennes ig-konto.

creepy😬

Endret av Torden
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Torden skrev (5 minutter siden):

Han hadde vært inne og likt bildene av barna til henne han svarte.

På hennes ig-konto.

creepy😬

Klassisk Lars-Kristian Eriksen, det er ikke første gang det skjer. Jeg fikk dessverre ikke med meg hva han skrev til henne, men handlingene hans sier det meste. Ekkel og ufordragelig oppførsel. Han sitter nok oppe i natt for å gå gjennom alle profilene for å finne noe å ta folk på. #stalker

• Liker 27
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...