Populært innlegg Embla82 Skrevet 29. juni Populært innlegg #106061 Skrevet 29. juni Klink skrev (1 time siden): Jeg er enig i at kontoen ikke burde eksistere, men når den først gjør det, hvorfor er det spesielt at den linkes til? De vil jo at hun skal få følgere? Du tenker at det ikke er forskjell på å ha noen følgere i egen vennekrets som 11 åring, eller det å bli utsatt for hærskaren av følgere til mor som synes det er skikkelig hardt å være kvinne på internett fordi følgerne er så fæle at hun får angst av det? 46 16
Zenhouse Skrevet 29. juni #106062 Skrevet 29. juni Klink skrev (1 time siden): Jeg er enig i at kontoen ikke burde eksistere, men når den først gjør det, hvorfor er det spesielt at den linkes til? De vil jo at hun skal få følgere? Det er spesielt AT det gjøres, ikke at HUN gjør det… 25
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 29. juni Populært innlegg #106063 Skrevet 29. juni Jeg får oppriktig vondt i magen! En kvinne som helt åpent forteller om søvnvansker og panikkanfall pga kommentarer på sine egne plattformer legger til rette for at barnet skal oppleve det samme. Det er sjelden jeg bruker så sterke ord, men i mine øyner grenser dette alvorlig mot omsorgssvikt. Hun (de) sørger ikke for at barna er tryggest mulig, og det er tydelig at de kunne trenge foreldreveiledning. 34 23
Populært innlegg Frk.Fjas Skrevet 29. juni Populært innlegg #106064 Skrevet 29. juni Klink skrev (1 time siden): Jeg er enig i at kontoen ikke burde eksistere, men når den først gjør det, hvorfor er det spesielt at den linkes til? De vil jo at hun skal få følgere? Fordi CBE har 300 000 følgere og angivelig lusker folk i hagen og har ringt på døren tidligere for å få se barnet, CBE opplever dette som ubehagelig. Likevel fortsetter hun å dele masse privat informasjon om barnet, alt fra soverom til hvilken skole barnet går på. Og denne gangen tar hun det videre, ved å gi verden tilgang til datterens private konto. Tanken er sikkert at datteren skal få følgere, men det virker jo veldig bakvendt at mors ubehagelige stalkere skal følge datteren enda nærmere? Forstår virkelig ikke hva CBE holder på med! Antar CBE tenker det er stas for barnet å få følgere og at det legges opp til at «MiniMe» skal følge i morens fotspor, men kan ikke fatte at hun ønsker datteren inn i det samme sporet. Der man må selge barnas barndom for å tjene til livets opphold og hvor man kan bruke dagene på do selfies og kaffe. At hun ikke har andre ønsker for barnet sitt. Og håper CBE snart forstår hvilken fare hun setter datteren sin i 37 14
Liver Skrevet 29. juni #106065 Skrevet 29. juni Det burde være et obligatorisk kurs hos KRIPOS for influensere med barn. Der de kan få grundig informasjon om hvor farlig nettet er for barn og ungdom. Det er en grunn til at både de som jobber i Kripos, samt andre, ønsker høyere aldersgrense på some. Her blir CBE full trass nok en gang, for det er deres måte å håndtere tilbakemeldinger/kritikk. Bare her går det ut over en tredjepart, og det kan være at de ikke fanger opp hva konsekvensene blir. 33 3 13
Stargaze Skrevet 29. juni #106066 Skrevet 29. juni Klink skrev (2 timer siden): Jeg er enig i at kontoen ikke burde eksistere, men når den først gjør det, hvorfor er det spesielt at den linkes til? De vil jo at hun skal få følgere? Jada, de må bare kjøre på. Creepy mannfolk som følger moren pga massiv kroppseksponering. Vær så god, følg datteren også. Trist å utsette et barn for det. Skjer det noe kommer de til å angre. Det barnet vet mange alt for mye om. Hvor de bor, går på skole etc. Svært lett å finne med andre ord. Så bare å eksponere….herregud. 37 2
Klink Skrevet 29. juni #106067 Skrevet 29. juni Stargaze skrev (1 time siden): Jada, de må bare kjøre på. Creepy mannfolk som følger moren pga massiv kroppseksponering. Vær så god, følg datteren også. Trist å utsette et barn for det. Skjer det noe kommer de til å angre. Det barnet vet mange alt for mye om. Hvor de bor, går på skole etc. Svært lett å finne med andre ord. Så bare å eksponere….herregud. Jeg har da slett ikke sagt at det bare er å eksponere, bare at det ikke er så spesielt siden de tydeligvis vil hun skal bli influenser og lage penger i kassa. Rett er det ikke. 3
Minthia Skrevet 29. juni #106068 Skrevet 29. juni (endret) Hvis du skal øve deg og bli kjent med sosiale medier så lager du en lukket konto for familie først og fremst. Venner er også for unge til å være på Instagram. Du skal ikke bli kastet rett ut på storhavet omgitt av haier. Aldersgrensen er 12 i dag, for en grunn. Det jobbes med å få den hevet til 15 år, for de samme grunnene. Barn skal ikke være ubeskyttet på internett spå samme måte som de ikke skal gå alene i bakgatene i Chicago midt på natta. Å i tillegg bli assosiert med mor sine kontroverser på nett er enda mer uheldig. https://www.vg.no/nyheter/i/8q0lO1/regjeringen-aldersgrense-15-aar-i-sosiale-medier (Jonas Gahr Støre) "mener en aldersgrense på 15 år er treffsikker blant annet fordi hjernen ikke er ferdig utviklet. Man kan bli for «hekta» på likes og mangle selvregulering midt i tenårene. – Men ungene våre skal ha ferdigheter med seg så de kan klare seg. Dette er - for å bruke et litt spisst uttrykk - verdens største tech-selskaper mot en barnehjerne. Det er rått parti. – Og da er det et voksenansvar og et politisk fellesskapsansvar, at lovgivningen vår beskytter barna, legger statsministeren til." Denne kontoen skal altså følges opp av en mor som selv er hekta på likes og uten selvregulering, og allerede bruker barna for likes og inntjening i egne kanaler. Håper (og forventer) at den stenges i løpet av dagen. Endret 29. juni av Minthia 21 12
PusheenPusheen Skrevet 29. juni #106069 Skrevet 29. juni Jeg skjønner ikke at de ikke det hele tatt tør å la henne ha en åpen konto, selv om de sikkert kommer til å ha kontroll over store deler av den... 17
pøbelsara Skrevet 29. juni #106070 Skrevet 29. juni Herlighet. Det er jo omsorgssvikt. Alle historiene hennes om angst og søvnløshet på grunn av slemme folk på internett - og så kjører de et slikt stunt? Det er vettløst og komplett uforståelig. 36 11
Surikatt Skrevet 29. juni #106071 Skrevet 29. juni Dette gjør mor for å tiltrekke seg mer oppmerksomhet. Er det til barnets beste? 10 5
miamiamia Skrevet 29. juni #106073 Skrevet 29. juni Har ikke sett på CBE sine kontoer på månedsvis (digg med pause) og gikk inn via strikkekontoen min (er jo blokka på min egen), og fy fader så uvel jeg blir av den frontingen med disse små jentene. Æsj. Og stakkars jenter. Hun tror de er verdens vakreste og fortjener plass på det store internettet. Altså, få de ungene vekk fra nettet. De har ingenting der å gjøre. Til å bli kvalm av. 25 2 13
Snødronninga Skrevet 29. juni #106074 Skrevet 29. juni PusheenPusheen skrev (41 minutter siden): Har folk rapportert kontoen? Jeg får denne beskjeden, noe som er helt borti natta. Jeg har ikke publisert, kommentert eller rapportert noe. Så jeg håper andre får rapportert. Vi begrenser hvor ofte du kan publisere, kommentere eller gjøre andre ting i løpet av en bestemt periode, for å beskytte fellesskapet mot spam. Du kan prøve på nytt senere. Finn ut mer Hvis du mener dette ikke bryter med våre standarder, kan du gi oss beskjed. 4 3
Spanky Skrevet 29. juni #106075 Skrevet 29. juni Snødronninga skrev (2 minutter siden): Jeg får denne beskjeden, noe som er helt borti natta. Jeg har ikke publisert, kommentert eller rapportert noe. Så jeg håper andre får rapportert. Vi begrenser hvor ofte du kan publisere, kommentere eller gjøre andre ting i løpet av en bestemt periode, for å beskytte fellesskapet mot spam. Du kan prøve på nytt senere. Finn ut mer Hvis du mener dette ikke bryter med våre standarder, kan du gi oss beskjed. Jeg får samme beskjed, må være en teknisk feil 🧐 3
PusheenPusheen Skrevet 29. juni #106076 Skrevet 29. juni Snødronninga skrev (7 minutter siden): Jeg får denne beskjeden, noe som er helt borti natta. Jeg har ikke publisert, kommentert eller rapportert noe. Så jeg håper andre får rapportert. Vi begrenser hvor ofte du kan publisere, kommentere eller gjøre andre ting i løpet av en bestemt periode, for å beskytte fellesskapet mot spam. Du kan prøve på nytt senere. Finn ut mer Hvis du mener dette ikke bryter med våre standarder, kan du gi oss beskjed. Jeg blir bare sendt til en ny side som ikke lar meg rapportere. Rare greier. 4
Kollontaj Skrevet 29. juni #106077 Skrevet 29. juni PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Jeg blir bare sendt til en ny side som ikke lar meg rapportere. Rare greier. Ligger et skjema på den siden. 3
PusheenPusheen Skrevet 29. juni #106078 Skrevet 29. juni Kollontaj skrev (3 minutter siden): Ligger et skjema på den siden. Takk! Fant det. Plottet inn alt, men fikk samne beskjed som de over her, gitt.
Isola2 Skrevet 29. juni #106079 Skrevet 29. juni Spanky skrev (16 minutter siden): Jeg får samme beskjed, må være en teknisk feil 🧐 Samme her
Spanky Skrevet 29. juni #106080 Skrevet 29. juni Isola2 skrev (2 minutter siden): Samme her Nå fikk jeg rapportert den, kanskje det har løst seg for dere andre også 😅 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå