Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sol79 skrev (På 22.6.2025 den 9.03):

Spesielt å bruke så mye tid og penger på de blomsterkransene når de kun er kjernefamilien som feirer sammen. Hadde skjønt det bedre om de skulle på en fest eller noe sånt. Skjønner at det var morsomt en gang og at det blir fine bilder, men nå har vi sett det mange ganger før.

Ikke at jeg er noen fan av cbe (eller har sett posten), men det her synes jeg er litt rart sagt. Kan man ikke pynte seg og kose seg bare med familien? Mine unger liker også blomsterkranser, kan ikke se for meg at jeg skulle sagt "nei, ikke når det bare er oss". Behovet for å skulle poste alt er selvfølgelig en helt annen historie.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Surikatt skrev (22 minutter siden):

Opplegget med blomsterkranser, jenter i kjoler som snurrer og mor som ligger på brygga og ler falskt sammen med mindreårig barn er alt gjort for å tjene penger. Datteren til Jahn Teigen og Anita Skorgan sa i et intervju at influencere burde tenke seg om hvorfor de bruker barn i SoMe. Som oftest er det for å selv få oppmerksomhet. 
Folk som er kjent pga jobben sin de har ingen behov for å utnytte barna for å tjene penger. Det er bare influencere som ikke kan noe annet enn å ta selfier dagen lang som må ty til dette da de ikke klarer å skape eget innhold. Det er flaut. 

Håper det kommer en lov om å tjene kommersielt på egne barn hvor deres rett til privatliv blir gjeldende, men dessverre så har foreldre en råderett og makt over barna som står så høyt i Norge at det trumfer barns rett til privatliv og barnas beste, og motstrider i henhold til FNs barnekonvensjon som skal gi barna denne retten til privatliv.  Jeg tror politikere er så feige at de ikke tør å bryte inn og å se hvor omfattende denne retten blir brutt på daglig basis av influencere. Var vel en fra Venstre som prøvde seg, har ikke hørt noe mer etter det. Så dette kommer til å skure og gå i overskuelig fremtid så sant ingen politikere står opp for barnas rettigheter også i den digitale verden som innehar omfattende brudd på barns rettigheter for forelderens eget forgodtbefinnende og økonomisk vinning. 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
misspinky skrev (På 22.6.2025 den 17.19):

Har hun snakket noe om idyll festivalen i år? Hvorfor hun ikke var der?

Isola2 skrev (På 22.6.2025 den 18.37):

Ble kanskje ikke sponsa med festivalpass og vip-treatement?

Kan det ha noe med at en viss Wallin som hadde en finger med i spillet når det gjaldt Idyll-festivalen, gjorde tabben med å bagatellisere cbe's barneeksponering til fordel for privatlivets fred (cbe.no skrev noe kreativt om sniking i buskene rundt huset), kvinner som ikke heier på kvinner, hets, hat og misunnelse? Og blant annet en løgn om at tur- og gangstier ikke fantes rundt huset ved Kulåsparken? Det ble iallfall heftig i kommentarfelt på Instagram og her i november ifjor, og frøken Wallin holdt en salat av en doktorgradsdisputas som forsvarstale i @FruJohansensitt kommentarfelt som falt på steingrunn.

https://www.instagram.com/p/DB4se1DqZSA/

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
Mistyen skrev (5 timer siden):

Antagelig ikke kul og aktuell nok lenger- hun var hvert fall ikke der :)

Man kan jo håpe på at varsler til Forbrukertilsynet og Helsetilsynet i fjor om brudd på både markedsføringsloven og alkoholloven i fjor har gjort at arrangøren ikke vil samarbeide med f.eks. Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen igjen...

Men har større tro på at hun rett og slett ikke lenger er et godt trekkplaster for den målgruppen festivalen ønsker seg.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Man kan jo håpe på at varsler til Forbrukertilsynet og Helsetilsynet i fjor om brudd på både markedsføringsloven og alkoholloven i fjor har gjort at arrangøren ikke vil samarbeide med f.eks. Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen igjen...

Men har større tro på at hun rett og slett ikke lenger er et godt trekkplaster for den målgruppen festivalen ønsker seg.

Dessverre (for jeg skulle virkelig ønske det var første årsak), tror jeg at hun ikke representerer målgruppa lengre. Så at en ung influencer var en del med i story siste dagen (sjekket først da jeg leste om det her), men kanskje det kan være en kombinasjon? Venninna Wallin var der med hudpleievenninnen. 

• Liker 6
Skrevet
Rev. Revenge skrev (41 minutter siden):

Kan det ha noe med at en viss Wallin som hadde en finger med i spillet når det gjaldt Idyll-festivalen, gjorde tabben med å bagatellisere cbe's barneeksponering til fordel for privatlivets fred (cbe.no skrev noe kreativt om sniking i buskene rundt huset), kvinner som ikke heier på kvinner, hets, hat og misunnelse? Og blant annet en løgn om at tur- og gangstier ikke fantes rundt huset ved Kulåsparken? Det ble iallfall heftig i kommentarfelt på Instagram og her i november ifjor, og frøken Wallin holdt en salat av en doktorgradsdisputas som forsvarstale i @FruJohansensitt kommentarfelt som falt på steingrunn.

Veldig merkelige at det faktisk er skiltet Kulåsparken mot der de bor, kjørte forbi der på vei til Fredrikstad en gang etter den forrige diskusjonen.

• Liker 4
Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 timer siden):

Hun gjentok påstanden om at det ikke finnes turstier med utsikt til huset for 15 uker siden, i følge kommentarfeltet til Fru Johansen. Hun påstår både å ha vært på besøk og sett på kart, så det er ingen fare for at hun tar feil...

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Margit777 skrev (3 timer siden):

Veldig merkelige at det faktisk er skiltet Kulåsparken mot der de bor, kjørte forbi der på vei til Fredrikstad en gang etter den forrige diskusjonen.

Har du kjørt forbi der og attpå til forteller det i et offentlig forum? Herremin, da er det ikke lenge før du blir kalt stalker, creepy, og blir hengt ut på CBE sin story. 😄

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Er det rart hun får kink i nakken, kan jo skyldes at hodet må vris til høyre hele tiden og holdes i en stiv posering. Litt komisk at hun nevner kink i nakken også, for det har blitt tullet med i tråden. :knegg: 

IMG_1298.jpeghttps://www.snapchat.com/add/carobergeriksen

Endret av Snødronninga
  • Liker 16
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (1 time siden):

Har du kjørt forbi der og attpå til forteller det i et offentlig forum? Herremin, da er det ikke lenge før du blir kalt stalker, creepy, og blir hengt ut på CBE sin story. 😄

Prøvde og unngå noen bomringer 😄 Blir nok hengt ut nå for å kjøre på fylkesveien nedenfor 😄

Hun bør sende klage til kommunen at det er skiltet dit hun bor.

Endret av Margit777
  • Liker 7
Skrevet
solsolsol skrev (7 timer siden):

Ikke at jeg er noen fan av cbe (eller har sett posten), men det her synes jeg er litt rart sagt. Kan man ikke pynte seg og kose seg bare med familien? Mine unger liker også blomsterkranser, kan ikke se for meg at jeg skulle sagt "nei, ikke når det bare er oss". Behovet for å skulle poste alt er selvfølgelig en helt annen historie.

Jo, så absolutt. Vi pynter oss alltid på nyttårsaften, 17. mai etc  selv om vi ikke er med andre. Jeg har selv en jente på samme alder som ville elsket en sånn ferdigfletta blomsterkrans som blir levert i flott eske med silkepapir rundt. Men vi bruker ikke 800 (?) x3 på det for å feire St.hans med kjernefamilien.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Trodde hele poenget var å flette kranser selv, ikke få de levert på døra i pappeske. :ler: 

• Liker 32
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Felis skrev (15 timer siden):

Hun gjentok påstanden om at det ikke finnes turstier med utsikt til huset for 15 uker siden, i følge kommentarfeltet til Fru Johansen. Hun påstår både å ha vært på besøk og sett på kart, så det er ingen fare for at hun tar feil...

Da kan det ikke ha vært samme hus hun besøkte. Det ligger lett synlig og tilgjengelig til fra en kommunal parkeringsplass med skiltet gangsti rett forbi, og tråkk i flere retninger. Lekestuen ligger nesten på parkeringsplassen, såvidt skjermet av noen trær.

Nei, ingen stalking her. Hadde ærend i kommunehuset og ble paff over avviket fra bildene som postes.

Husets omgivelser spiller forøvrig ingen rolle, Caroline Berg Eriksen-personaen befinner seg oftest på en eller annen dass med speil. Det er blitt et varemerke.

Endret av Rev. Revenge
tilføyelse
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Snødronninga skrev (18 timer siden):

Er det rart hun får kink i nakken, kan jo skyldes at hodet må vris til høyre hele tiden og holdes i en stiv posering. Litt komisk at hun nevner kink i nakken også, for det har blitt tullet med i tråden. :knegg: 

I all verden! Om hun ikke klarer å se til ene siden, så kan hun ikke kjøre bil! Det er da elementert.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Annonse
Skrevet
Felis skrev (23 timer siden):

Sjekka google maps for å få en oppdatering på hvor mye man ser. Man ser en god del av huset fra parkeringen, og langs en vei ser man hele området rundt lekehuset pluss enda mer av huset. En tursti som ikke vises på google streetview, kan man sikkert se huset fra også. Når det ikke er løv på trærne. Wallin hadde enten ikke peiling, eller så ønsket hun bare å pynte på sannheten.

Tenk at det ble laget oppstyr av dette på CBE sin story. Å spørre om folk vet hvem personen som beskrev området, er. Klart hun vil vite det, så hun kan sende mannen sin til å stalke, skremme vedkommende, evt ripe opp en bil eller noe. Skal jo ikke mer til enn en kritisk kommentar på nett. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Mrs Bella skrev (På 30.10.2024 den 6.56):

Hei, hei. Ser jeg er omtalt og det vises til innlegg i september, men så er bildet av det som diskuteres her slettet. Av prinsipp brukes ikke snap, så jeg tar en sjans:)

Svarer i alle fall på de spørsmålene jeg har sett noen stiller, og jeg skjønner jeg ordla meg dårlig i september.

Jeg var på tur i området for lenge siden, ikke i år, og gikk bl a på turstier og stille veier nær Kulåsparken og nærområdet i nærheten av der de bor, og vei og offentlige og tilgjengelige turstier går forbi husene når man går ut av parken og følger vei og offentlige stier. @Felisbeskriver området vha kart. Mange velholdte hus på rekke og rad, men huset på enden var mer slitent. I svingen er det stier og jeg gikk bare bak noen andre turgåere. Lekeplassen så jeg bare fordi jeg visste den var der Iom den var vist som reklame på bloggen. Rundturen har hun fortalt/ vist på blogg/ insta, tror jeg. 

Jeg lusket ikke. 

Jeg har selvfølgelig ikke på noen måte vært inne på deres private eiendom. 

Jeg er heller ingen stalker, som noen spekulerer i.

Til info, så er det andre brukere er inne som  la inn bilder av eiendommen fra parkeringen og jeg har ikke vært på den parkeringen heller. 

Turen var altså ikke i år, og det burde vært presisert i innlegget fra september. Og det er nok dessverre flere svakheter med det innlegget som kunne skape spekulasjoner og misforståelser og det beklager jeg. Jeg har for vane å gå med øyne åpne og titte og få inspirasjon og ideer mens jeg går, så jeg er nok trent i å få med meg ting. Så åpen verandadør, beskrev det. Syntes selv det var rart når det var tilsynelatende tomt. Jeg går mye på reiser med idrett/jobb. Jeg har klokkeslett, dato/ måned/årstall da jeg var på denne turen. Hvis CBE refererer til at denne brukerprofilen/ meg har vært i hagen og gjort overtredelser, noe jeg har inntrykk fra tråden, så må hun komme opp med eksakt tidfesting for når jeg skulle ha vært i hagen. Det vet jeg med 100% sikkerhet ikke går, for jeg går selvfølgelig aldri inn i fremmedes hager. Dessuten er jeg dødsredd hunder i alle former, formater og tilstander.

Det er interessant at CBE som bedriftseier og offentlig person på offentlig kanal kommer med så grove, uriktige og udokumenterte påstander og beskyldninger om handlinger og overtredelser jeg i følge henne har gjort, som ikke har rot i virkeligheten. 

I tillegg logiske brister.

For å håndtere saken på CBE’s kanaler, så må jeg nå vurdere ekspertise i håndtering og konsekvenser hvis en bedrift og offentlig person, nei faktisk flere bedrifter og offentlige personer, truer og henger ut folk/meg på offentlig kanal og kommer med grove, uriktige og udokumenterte påstander og beskyldninger om straffbare handlinger, som ikke har rot i virkeligheten. Å oppgi uriktige opplysninger i offentlig kanaler for egen vinning er straffbart. Når hun refererer eller snakker om meg, og oppkonstruerer, påstår og tillegger meg handlinger, så vil hun ramme meg ved å henge meg ut offentlig. Det er enorm maktubalanse som hun misbruker i sin rolle som influenser. Hun snakker ikke sant. Å ikke snakke sant er lovbrudd og handlingene hennes er alvorlige, og enda mer alvorlig når hun representerer bedrift og de er flere bedrifter sammen om det.

Takk for gode refleksjoner fra flere, bl a @Frisk Frosk, @Anonym90059005, @Snødronninga, @Felisog sikkert flere i beskrivelser/perspektiver jeg kjenner meg igjen i. 

Valgte forresten å ikke rate pod, Iom hun ba om god rating. 

Jeg håper dette caset faktisk kan belyse hvor kynisk CBE er i hvordan hun opererer businessen, og at hun fyrer løs med oppkonstruerte historier for at publikum skal synes synd i henne. Som hun har gjort før. Vi som er kjent med historien ser logiske brister.

Så vil jeg presisere at det er en selvfølge at alle har rett på privatliv, barn og voksne. Og hvis det medfører riktighet at noen har tatt seg inn på deres eiendom, så er det selvfølgelig ikke greit og jeg håper hun iverksetter gjennomtenkte og riktige tiltak i hht hendelsen og finner ut av hvem det er. OG at hun selv som offentlig person tenker seg om og begrenser muligheten til at folk/interessenter får så mye info. Håper hun bevisstgjøres av dette caset. Før har hun lagt skylden på alle andre. Håper på endring nå.

Beklager langt innlegg. Håper det er litt oppklarende 👌😊.

Fant igjen denne, håper det er greit for vedkommende. 💗

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Snødronninga skrev (21 timer siden):

Tekst og bilde: Genseren har sklidd ned, noe som er veldig synd for det er så sjukt vondt å dra den opp igjen med kink i nakken. Hvordan da klare å kjøre bil?

• Liker 6
Skrevet

Ops, ja. Kleint. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...