Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snødronninga skrev (29 minutter siden):

Det meste er allerede sagt, men når man ser det fordummende innholdet fra en 38 år gammel kvinne som har holdt på med dette i så mange år - så kjenner jeg at jeg blir provosert. Igjen. 😆 

Innholdet er altså DETTE! 😗 En dag uten mage-eksponering, må være en bortkastet dag. Trutmunn fylt med restylane (eller gud vet hva) er en gjenganger hele dagen. Er det 40 års krisa som banker på, eller hva er greia? (Vi vet jo at hun så gjerne skulle ønske hun var russ igjen).

I podcast-klippet har hun lyst til å ta frem hårsprayen, noe Guri mener hun kan droppe. (Besatt av eget hår, lepper, rumpe, mage…) Det deles også et hårbilde senere der hun skriver at «håret har holdt seg i løpet av dagen». Javel, so what? 

Mens hun skravler med Guri poserer hun med hendene i siden. For å legge fokus på smal midje? Har aldri sett en influencer som er så tilgjort, fjollete, oppstilt og utseende-fokusert, som Caroline. Det er 0 innhold - og da mener jeg både i content- sammenheng og i det blurry topplokket. 

Kan slike influencere «gå av moten» snart!? 

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/

https://www.snapchat.com/add/carobergeriksen

IMG_0429.jpeg

Uff altså - hvorfor har hun ingen rundt seg som kan korrigere og veilede???? Sykt trist!!!!!! 😖 Og hvordan vil dette påvirke barna? Orker ikke den tanken en gang.... 😥

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Det meste er allerede sagt, men når man ser det fordummende innholdet fra en 38 år gammel kvinne som har holdt på med dette i så mange år - så kjenner jeg at jeg blir provosert. Igjen. 😆 

Innholdet er altså DETTE! 😗 En dag uten mage-eksponering, må være en bortkastet dag. Trutmunn fylt med restylane (eller gud vet hva) er en gjenganger hele dagen. Er det 40 års krisa som banker på, eller hva er greia? (Vi vet jo at hun så gjerne skulle ønske hun var russ igjen).

I podcast-klippet har hun lyst til å ta frem hårsprayen, noe Guri mener hun kan droppe. (Besatt av eget hår, lepper, rumpe, mage…) Det deles også et hårbilde senere der hun skriver at «håret har holdt seg i løpet av dagen». Javel, so what? 

Mens hun skravler med Guri poserer hun med hendene i siden. For å legge fokus på smal midje? Har aldri sett en influencer som er så tilgjort, fjollete, oppstilt og utseende-fokusert, som Caroline. Det er 0 innhold - og da mener jeg både i content- sammenheng og i det blurry topplokket. 

IMG_0429.jpeg

Vel sagt! 👏🏻 Kan si en ting; følgerne vil ikke ha det! Likes 20.mai er krise for en influencer. (Topp siste 24 innlegg er fortsatt ungene på 17.mai, litt over 3000 likes.) 

(beklager hvis jeg spammer med tall, men det mener jeg er grei underbygging). 

IMG_8747.jpeg

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
Snødronninga skrev (54 minutter siden):

IMG_0429.jpeg

Mor 38 år forsøker å seksualisere proana.

Innholdet gir mer og mer inntrykk av å være mer og mer alvorlig sykelig i sitt fokus på tynnhet og utseende.

Når uskyldige barn blandes inn i dette sykeliggjørende tynnhets- og utseendefokuset og seksualiseringen, så viser Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen til fulle hvor totalt uegnede de er til å være "personlig trener".

Jeg fatter ikke at noen velger å samarbeide med disse, enten de heter Guri Schanke, Ine Møller Anwar/TM-Klinikken, Sara's Nail Fashion, Tanumstrand Bad, Kappahl/Newbie, Teamptsarpsborg, CrossFit Sarpsborg, Tv2, Jan Thomas, Vita, Bodylab +++.

Alle disse velger helt bevisst å støtte influensere som driver massiv barneeksponering sammen med seksualisert innhold og sykeliggjørende innhold, feiltrening, feil kostholdspåvirkning og sykelig utseendefokus.

Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen eksponerer og utnytter ikke "bare" egne barn for egen kommersielle vinning, de får også utnytte/eksponere andre barn i familie og helt andre barn (fra f.eks. Tune IL, barna til IMA) for kommersiell egenvinning. Det er tydelig at CBE og LKE omgir seg med personer som har samme uansvarlige forholdet til barneeksponering. Det begynner å bli trangt i den influenserboblen deres hvor de nekter å forholde seg til verden utenfor egen boble.

@CityCityBangBang dette viser bare tydeligheten av at en nytt lovverk må på plass, for slike barn utnyttes skamløst og fratas egne rettigheter og sikkerhet av sine uforsvarlige foreldre. Voksne influensere som ikke vil lytte til fornuft, som faktisk er fullstendig klar over hva de gjør, og like vel gir blanke f... i at de utsetter egne barn for betydelig risiko, de tror jeg ingen rundt heller kan få til å endre seg. Eneste språket slike forstår er om de blir så hardt straffet for sine lovbrudd at de må slutte med det de gjør. For vi ser at flere influensere har familie rundt som støtter aktivt opp for å bidra til influenserbedriftene, enten det er med å stille opp på bilder og videoer og la eget privatliv bli salgsvarer (f.eks. CBE/LKE), eller det er med å på annen måte bidra til influensernes forretningsvirksomheter (Sophie Elise). Det blir vel uansett feil å forvente at familie rundt skal greie å få noen til å endre måten de velger å drive sine bevisst uetiske bedrifter. Så straff som svir hardt økonomisk, og til og med ev. fengselsstraff er det som må til, tror jeg.

Hvor er bevisstheten og samvittigheten til barne- og familieministeren, hvor er Barneombudet, hvor er norsk media?

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Vel sagt! 👏🏻 Kan si en ting; følgerne vil ikke ha det! Likes 20.mai er krise for en influencer. (Topp siste 24 innlegg er fortsatt ungene på 17.mai, litt over 3000 likes.) 

IMG_8747.jpeg

Veldig bra du kommer med tallene!

Samtidig så viser det dessverre at det fremdeles er altfor mange som har enten bevisstløse eller kynisk forhold til det å eksponere barn på nett.

Så kan man jo lure på hvor mange pedofile og personer fra det mørke nettet som liker barnebildene. At det er en del, det er det dessverre liten tvil om, det er i hvert fall ingen tvil om at bilder av eksponerte barn daglig blir utnyttet på det mørke nettet :( 

Mens foreldre som CBE og LKE, de later som om de ikke vet og fortsetter å forsyne verden med seksualiserte bilder av mor side ved side med barna.

• Liker 17
Skrevet

Jeg synes hun bare blir mer og mer tilgjort på videoene sine. Hun blir på en måte First price-varianten av de «store». 

• Liker 31
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (10 timer siden):

IMG_8747.jpeg

Jeg synes det er interessant med tall, så fortsett gjerne å dele. Tall er fakta, selv om det slltid forsøkes å skjule det når tallet er lavt.

• Liker 14
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (11 timer siden):

Jeg fatter ikke at noen velger å samarbeide med disse, enten de heter Guri Schanke, Ine Møller Anwar/TM-Klinikken, Sara's Nail Fashion, Tanumstrand Bad, Kappahl/Newbie, Teamptsarpsborg, CrossFit Sarpsborg, Tv2, Jan Thomas, Vita, Bodylab +++.

Prøv å stille seriøse spørsmål rundt deres holdninger og verdier rundt samarbeidet på noen av disses skrytekontoer på SoMe, og du går rett til slett & blokker.

Ikke at det er et stort tap å miste retten til å se på skryteveggene (sett inn lyden av sørgmodige fioliner), men så innihampen uprofesjonelt av bedriftseiere med omsetning på (det skjulte) samarbeidet.

Åpenbart er dette velsignet av managementet Kontent AS så lenge de tjener penger på det.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

«Kan ikke huske sist jeg hadde ferie…». Syns influencere drar på ferie i ett jeg…og hva skal hun ha ferie i fra? Er jo bare ar hun drar til et annet sted for å trene, drikke kaffe og teller kalorier 

• Liker 35
  • Nyttig 1
Skrevet
cerruti skrev (18 timer siden):

Jeg synes hun bare blir mer og mer tilgjort på videoene sine. Hun blir på en måte First price-varianten av de «store». 

Og se hvordan hun betrakter seg selv. Greit å like deg selv, men det ser jo bare rart ut. 
Hun har overhodet ikke bruk for å gjøre seg til, men det er vel usikkerhet som ligger i bunn. Higen etter å være den perfekte kvinne. 

• Liker 8
Skrevet
Melkebart1 skrev (2 minutter siden):

Hun har overhodet ikke bruk for å gjøre seg til, men det er vel usikkerhet som ligger i bunn. Higen etter å være den perfekte kvinne. 

Hun vil være som Camilla Pihl blant annet. Samme med Aurora Hoff. Det virker så sukkersøtt tilgjort. Og som de leker så busye businessdamer trippende rundt med kaffen osv. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
cerruti skrev (2 minutter siden):

Hun vil være som Camilla Pihl blant annet. Samme med Aurora Hoff. Det virker så sukkersøtt tilgjort. Og som de leker så busye businessdamer trippende rundt med kaffen osv. 

Litt av et liv! Hva med å bare være seg selv? 😅 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Melkebart1 skrev (2 timer siden):

Litt av et liv! Hva med å bare være seg selv? 😅 

Jeg tror egentlig de er nettopp det. Det man ser er det man får. 

• Liker 24
  • Nyttig 11
Skrevet
FruJohansen skrev (15 minutter siden):

Jeg tror egentlig de er nettopp det. Det man ser er det man får. 

Og det er enda tristere! 
Farlig forbilde 🥺

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Melkebart1 skrev (1 time siden):

Og det er enda tristere! 
Farlig forbilde 🥺

Er de virkelig forbilder for noen??

• Liker 6
Skrevet
LilleSnupp skrev (15 minutter siden):

Ja, det er åpenbart noen som beundrer den kroppen hun later som hun har ved hjelp av ultraposeringer og diverse filter og redigeringsverktøy. Og selvfølgelig for barna sine.

• Liker 9
Skrevet
Villroses hage skrev (24 minutter siden):

Ja, det er åpenbart noen som beundrer den kroppen hun later som hun har ved hjelp av ultraposeringer og diverse filter og redigeringsverktøy. Og selvfølgelig for barna sine.

Men da er det jo egentlig en avatar som er forbilde, ikke den virkelige.

• Liker 4
Skrevet
LilleSnupp skrev (11 minutter siden):

Men da er det jo egentlig en avatar som er forbilde, ikke den virkelige.

Nettopp! Men en del lar seg jo lure til å tro at det er et ekte menneske.

• Liker 4
Skrevet

Mest foruroligende  i dag, er moralen og viljen til å følge lover hos de som kjøper tjeneser hos reklamebransjen. Påvirkere som carolinebergeriksen.no har jo tatt over store deler (og ikke minst inntekter) av markedet som leverer reklametjenester.

Alle slags bedrifter, seriøse som useriøse, kjøper tilsynelatene ukritisk annonseplass hos disse avatarene, som de må vite er sterkt retusjerte uten å merkes "retusjert", og som de også må vite driver umerket reklame i stor stil.

Like tvilsom del av bransjen er jo managerne til påvirkerne, som selger inn disse faktisk lovbrytende tilbyderne, og går god for dem. Vel vitende om lureriet som skaper utseendepress, og lovbruddene.

Og så sitter myndighetene og mangler ressurser, vilje eller kunnskap og ser på.  Og selveste rikskringkastingen, og alle andre medier, tar juksemakerne og lovbryterne inn i varmen til beundring og generering av enda mer inntekter.

Mens skjønnhetsbransjen gnir seg i hendene, og ungdommen sliter med uoppnåelige skjønnhetsidealer, noen så mye at de utvikler spiseforstyrrelser.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
LilleSnupp skrev (16 timer siden):

Nei, det tror jeg faktisk ikke. De fleste har heldigvis andre, og bedre verdier. Jeg kjenner ingen som ville sett opp til hverken henne eller gemalen.

Jeg er involverte med flere toppidrettsutøvere innen flere idretter. 
Måten han fremstår er langt fra det. Nedlatende, besserwisser uten tung formel trenerutdanning/kompetanse som markedsfører merkelige quotes er det ingen som trenger.

Og det proana, selfie selvopptatte hun holder på med treffer vel ingen det heller.

Det ser man på engasjementet på begges kontoer

Det er så langt unna det travle livet folk flest på deres alder har. 

Heldigvis.

• Liker 14
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...