Frisk Frosk Skrevet 20. mai 2025 #105541 Skrevet 20. mai 2025 Rev. Revenge skrev (22 minutter siden): Ikke glem managementet Kontent som formidler og forhandler oppdrag. Ikke myntet på deg, men et tillegg til det du skriver Takk, veldig viktig påminnelse! Jeg glemmer helt at de har et management fordi det de holder på med er så useriøst og uforsvarlig... og ulovlig... at det er helt merkelig at en aktør som Kontent heier dette frem og faktisk støtter det og forsøker å gi dem flere muligheter til å fortsette med det samme. 15 2
Frisk Frosk Skrevet 20. mai 2025 #105542 Skrevet 20. mai 2025 ~ Ada ~ skrev (53 minutter siden): Barn skal ikke jobbe på foreldrenes influenserkontoer på sosialemedier, betalt eller ikke. De har ingenting på det åpne internettet å gjøre - overhodet! Helt enig i det du skriver her - også en viktig presisering. Grunnen til at jeg tenker det er viktig å finne ut av om disse influenserforeldrene driver med godkjent eller ulovlig barnearbeid, det er fordi det vil være mye enklere å få frem at influenserforeldrene bryter norsk lov og ikke bryr seg om hva de gjør mot barna, hvis det skulle være slik at de ikke har søkt om tillatelse til dette barnearbeidet. Det vil være enklere å få gehør for dette siden det nå er sekundære og tildels store firmaer som ligger bak noen av annonsesamarbeidene, og da er nok også viljen til Forbrukertilsynet og Arbeidstilsynet større for å gi sterkere reaksjoner på ev. lovbrudd og utnyttelse av barn. Men helt enig, barn har ingenting på influenserkontoer å gjøre! Og om det mot formodning nå skulle være lovlig barnearbeid, så endrer ikke det det faktum at Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har utnyttet egne barn i over 11 år for egen kommersielle vinning fordi de selv ikke greier å produsere interessant nok innhold uten barna til at det selger. 15 1
Frisk Frosk Skrevet 20. mai 2025 #105543 Skrevet 20. mai 2025 pøbelsara skrev (15 minutter siden): Enig. Men når de likevel gjør det, tenker jeg man bør etterspørre om de følger lovverket som regulerer slikt arbeid. Ja, det er viktig, fordi vi nå har sett en utvikling hvor disse barna stadig oftere brukes i merkede reklamer og langt flere umerkede annonser. Det er tydelig at CBE og LKE nå øker bruken av egne barn for å tjene penger. Umyndige barn som pga. alder er uten evne til å forstå hva de faktisk er med på og omfanget av potensielle følger av det... 8 1
Kollontaj Skrevet 20. mai 2025 #105544 Skrevet 20. mai 2025 (endret) Frisk Frosk skrev (48 minutter siden): Ja, det er viktig, fordi vi nå har sett en utvikling hvor disse barna stadig oftere brukes i merkede reklamer og langt flere umerkede annonser. Det er tydelig at CBE og LKE nå øker bruken av egne barn for å tjene penger. Umyndige barn som pga. alder er uten evne til å forstå hva de faktisk er med på og omfanget av potensielle følger av det... Helt riktig. Her er årsaken: av de 24 siste innleggene er de tre øverste, med mest likes, med flere bilder og film av barn. (Jeg har selvsagt unngått å screenshotte barn.) Endret 20. mai 2025 av Kollontaj 7 4
Kollontaj Skrevet 20. mai 2025 #105545 Skrevet 20. mai 2025 Tillegg: barn i direkte reklame får ikke likes: litt over 400 hittil. 13
Hunter7 Skrevet 20. mai 2025 #105546 Skrevet 20. mai 2025 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Helt enig i det du skriver her - også en viktig presisering. Grunnen til at jeg tenker det er viktig å finne ut av om disse influenserforeldrene driver med godkjent eller ulovlig barnearbeid, det er fordi det vil være mye enklere å få frem at influenserforeldrene bryter norsk lov og ikke bryr seg om hva de gjør mot barna, hvis det skulle være slik at de ikke har søkt om tillatelse til dette barnearbeidet. Det vil være enklere å få gehør for dette siden det nå er sekundære og tildels store firmaer som ligger bak noen av annonsesamarbeidene, og da er nok også viljen til Forbrukertilsynet og Arbeidstilsynet større for å gi sterkere reaksjoner på ev. lovbrudd og utnyttelse av barn. Men helt enig, barn har ingenting på influenserkontoer å gjøre! Og om det mot formodning nå skulle være lovlig barnearbeid, så endrer ikke det det faktum at Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har utnyttet egne barn i over 11 år for egen kommersielle vinning fordi de selv ikke greier å produsere interessant nok innhold uten barna til at det selger. Her tror jeg du finner en rekke svar: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidstid-og-organisering/tilrettelegging/ungdom-i-arbeid/forhandssamtykke-ved-arbeid-av-barn-og-unge/ (og mellom oss klostersøstre så vil jeg bli oppriktig overrasket, om ikke himmelbedotten, hvis det viser seg at Caroline Berg og Lars Kristian Eriksen ved Treasures AS denne gangen faktisk har orden i syskrinet Muligens vil man også kunne ta rede på søknader og tilhørende korrespondanse via eInnsyn 6 7
~ Ada ~ Skrevet 20. mai 2025 #105547 Skrevet 20. mai 2025 pøbelsara skrev (1 time siden): Enig. Men når de likevel gjør det, tenker jeg man bør etterspørre om de følger lovverket som regulerer slikt arbeid. Frisk Frosk skrev (1 time siden): Helt enig i det du skriver her - også en viktig presisering. Grunnen til at jeg tenker det er viktig å finne ut av om disse influenserforeldrene driver med godkjent eller ulovlig barnearbeid, det er fordi det vil være mye enklere å få frem at influenserforeldrene bryter norsk lov og ikke bryr seg om hva de gjør mot barna, hvis det skulle være slik at de ikke har søkt om tillatelse til dette barnearbeidet. Det vil være enklere å få gehør for dette siden det nå er sekundære og tildels store firmaer som ligger bak noen av annonsesamarbeidene, og da er nok også viljen til Forbrukertilsynet og Arbeidstilsynet større for å gi sterkere reaksjoner på ev. lovbrudd og utnyttelse av barn. Men helt enig, barn har ingenting på influenserkontoer å gjøre! Og om det mot formodning nå skulle være lovlig barnearbeid, så endrer ikke det det faktum at Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har utnyttet egne barn i over 11 år for egen kommersielle vinning fordi de selv ikke greier å produsere interessant nok innhold uten barna til at det selger. Beklager, skjønner det fremsto som uenighet. Jeg var enig, det vekket bare min generelle misnøye over eksponering. Den vet jeg vi deler. 4
Frisk Frosk Skrevet 20. mai 2025 #105548 Skrevet 20. mai 2025 Kollontaj skrev (52 minutter siden): Helt riktig. Her er årsaken: av de 24 siste innleggene er de tre øverste, med mest likes, med flere bilder og film av barn. (Jeg har selvsagt unngått å screenshotte barn.) Det er tragisk at så mange fremdeles ikke forstår at de er med på å støtte foreldrenes utnyttelse av barna Og foreldrenes griskhet og kynisme kommer, om mulig, bare mer og mer frem. Egentlig burde det vært lovpålagt at influensere som eksponerer barna sine og slik tjener penger på dem, ble pålagt å betale (dyrt) for offentlige økonomiske verger for barna, som sikret at barna fikk godt betalt for hver eneste gang de ble eksponert. Altså, hvis politikerne snart ikke våkner opp og ser at også de godtar at slike barn daglig blir utnyttet og satt i stor risiko for å bli mål for kriminelle. 14 3
Frisk Frosk Skrevet 20. mai 2025 #105549 Skrevet 20. mai 2025 Hunter7 skrev (1 time siden): Her tror jeg du finner en rekke svar: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidstid-og-organisering/tilrettelegging/ungdom-i-arbeid/forhandssamtykke-ved-arbeid-av-barn-og-unge/ (og mellom oss klostersøstre så vil jeg bli oppriktig overrasket, om ikke himmelbedotten, hvis det viser seg at Caroline Berg og Lars Kristian Eriksen ved Treasures AS denne gangen faktisk har orden i syskrinet Muligens vil man også kunne ta rede på søknader og tilhørende korrespondanse via eInnsyn Takk! Går man der inn på 'Meny' øverst til høyre så finner man under Kontakt oss 'Tips', der kan man også tipse anonymt. Må innrømme at jeg også blir veldig overrasket om de faktisk har søkt og fått forhåndsgodkjent alle disse tilfellene av barnearbeid. Det er jo mange involverte aktører, Tanumstrand Spa & Resort, Liers Husflid (og der også indirekte Jan Thomas og Sara's Nail Fashion), Kappahl/Newbie, men også en rekke andre aktører bakover i flere år, f.eks. Vestlia Resort Geilo, flere av Petter Stordalens hoteller, m.m. 13
Frisk Frosk Skrevet 20. mai 2025 #105550 Skrevet 20. mai 2025 ~ Ada ~ skrev (58 minutter siden): Beklager, skjønner det fremsto som uenighet. Jeg var enig, det vekket bare min generelle misnøye over eksponering. Den vet jeg vi deler. Ingenting å beklage, det var min feil, for jeg ser måten jeg svarte deg ikke var tydelig! Jeg tolket ikke at du var uenig, men at vi var enig og at jeg var glad for at du skrev det du skrev. Vi er enige! 😊 Jeg mente at ditt tillegg om at barna ikke har noe på influensernes kanaler å gjøre overhodet var en viktig presisering som jeg ikke hadde tatt med i foregående innlegg, og at jeg derfor var glad for at du tok med. Disse barna har tross alt blitt utsatt for denne overeksponeringen i over 11 år, hvor de har vært levende reklameplakater for foreldrenes influenserbedrifter like lenge. 5
Snødronninga Skrevet 20. mai 2025 #105551 Skrevet 20. mai 2025 (endret) Jeg kommer aldri her i verden til å forstå Caroline Berg Eriksen. Det er mulig hun var heldig med både lys og en dyktig fotograf, men det er ingen tvil om at CBE ser flott og natulig ut på bildet fra Se og Hør. Så har vi en helt annen Caroline i hennes nyeste reel, i samarbeid med Vita og Jan Thomas. Langt og dratt ansikt, og hun ser langt i fra så fresh og frisk ut som på det andre bildet. Ansiktsformen er helt annerledes. Jeg blir faktisk lei av å ta det opp, men jeg gjør det fordi jeg synes dette bør slås hardere ned på. Alle som har fungerende øyne, ser vel at dette nesten er to helt forskjellige kvinner. Dette er et reklame-samarbeid i tillegg, hvordan kan Vita og JT være fornøyd med resultatet? For et sykt og forskrudd forhold Caroline har til sitt eget utseende. https://www.instagram.com/reel/DJ4lvj6NYMD/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA== https://www.seher.no/kjendis/dro-hjemmefra-veldig-tungt/82895066 Endret 20. mai 2025 av Snødronninga Linker 30 17
FruRosa Skrevet 21. mai 2025 #105552 Skrevet 21. mai 2025 Fint å ha et sted å ta selfie… Hva skal man si? 26
Stargaze Skrevet 21. mai 2025 #105553 Skrevet 21. mai 2025 At barna brukes mer og mer er bare tragisk. Men det er jo tydeligvis noen som må jobbe i den familen. Lke bare trener og trener og mor tar selfies. De må jo ha noe å leve av, når de ikke gidder gå inn i en normal hverdag selv så brukes barna til inntjening.. 20 3
hvaduikkeser Skrevet 21. mai 2025 #105554 Skrevet 21. mai 2025 FruRosa skrev (15 minutter siden): Fint å ha et sted å ta selfie… Hva skal man si? Hun er virkelig alt annet enn pen og motiverende. 10 1
Jojo345 Skrevet 21. mai 2025 #105555 Skrevet 21. mai 2025 Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Takk! Går man der inn på 'Meny' øverst til høyre så finner man under Kontakt oss 'Tips', der kan man også tipse anonymt. Må innrømme at jeg også blir veldig overrasket om de faktisk har søkt og fått forhåndsgodkjent alle disse tilfellene av barnearbeid. Det er jo mange involverte aktører, Tanumstrand Spa & Resort, Liers Husflid (og der også indirekte Jan Thomas og Sara's Nail Fashion), Kappahl/Newbie, men også en rekke andre aktører bakover i flere år, f.eks. Vestlia Resort Geilo, flere av Petter Stordalens hoteller, m.m. Sendt inn anonymt. Kobles direkte til Treasures as. Kan flere også sende inn? 11
Stargaze Skrevet 21. mai 2025 #105556 Skrevet 21. mai 2025 Det er jo pussig at hun som har fortalt om episoder hvor folk dukker opp på døren, lusker på stier rundt huset osv likevel velger å vise barna så mye. Fok vet alt mulig om diss to. Hvilke skole de går på, hva de driver med på fritiden, hvordan de ser ut, hvordan rommene deres ser ut, hva de heter etc etc. Hun serverer dem jo skruppelløst på et sølvfat. Helt merkelig av en mor som har opplevd det nevnt over. 28 8
Rev. Revenge Skrevet 21. mai 2025 #105557 Skrevet 21. mai 2025 Snødronninga skrev (7 timer siden): Jeg kommer aldri her i verden til å forstå Caroline Berg Eriksen. Det er mulig hun var heldig med både lys og en dyktig fotograf, men det er ingen tvil om at CBE ser flott og natulig ut på bildet fra Se og Hør. Så har vi en helt annen Caroline i hennes nyeste reel, i samarbeid med Vita og Jan Thomas. Langt og dratt ansikt, og hun ser langt i fra så fresh og frisk ut som på det andre bildet. Ansiktsformen er helt annerledes. Jeg blir faktisk lei av å ta det opp, men jeg gjør det fordi jeg synes dette bør slås hardere ned på. Alle som har fungerende øyne, ser vel at dette nesten er to helt forskjellige kvinner. Dette er et reklame-samarbeid i tillegg, hvordan kan Vita og JT være fornøyd med resultatet? For et sykt og forskrudd forhold Caroline har til sitt eget utseende. https://www.instagram.com/reel/DJ4lvj6NYMD/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA== https://www.seher.no/kjendis/dro-hjemmefra-veldig-tungt/82895066 Er reklamen merket med "retusjert person"? Hvis ikke er det vel lovbrudd igjen. 27 3
Laia Skrevet 21. mai 2025 #105558 Skrevet 21. mai 2025 Kollontaj skrev (11 timer siden): Helt riktig. Her er årsaken: av de 24 siste innleggene er de tre øverste, med mest likes, med flere bilder og film av barn. (Jeg har selvsagt unngått å screenshotte barn.) I tillegg til få generelt lite likes og dårlig engasjement, så ser jeg at følgertallet nå har startet å dale nedover igjen (etter at kontoen fikk et ganske solid oppsving i følgere under KL). Det viser statistikk fra socialblade.com 16
Grønnastar Skrevet 21. mai 2025 #105559 Skrevet 21. mai 2025 Hvorfor gidder dere diskutere disse menneskene så mye…? 2 2
FruRosa Skrevet 21. mai 2025 #105560 Skrevet 21. mai 2025 Grønnastar skrev (9 minutter siden): Hvorfor gidder dere diskutere disse menneskene så mye…? Hvorfor gidder du å bry deg om hva andre mennesker diskuterer på et diskusjonsforum? 13 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå