Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Takk @Felis! :pls:

Ramlet innom historien til pt_carolineberg på Insta, og kunne ikke unngå å legge merke til denne...

Screenshot_20250508_141249_Instagram.thumb.jpg.bb6dc7d89815d2ea5a98cde678bfd015.jpg

For det er akkurat sånn magen min ser ut også, når jeg fyller den med luft og blåser den opp...

:ironi:

Endret av Roadrunner
Presisering av kontonavn
  • Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roadrunner skrev (1 minutt siden):

Ramlet innom historien til pt_carolineberg på Insta, og kunne ikke unngå å legge merke til denne...

Screenshot_20250508_141249_Instagram.thumb.jpg.bb6dc7d89815d2ea5a98cde678bfd015.jpg

For det er akkurat sånn magen min ser ut også, når jeg fyller den med luft og blåser den opp...

Det er faktisk fasinerende. Og ikke på en god måte

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ikke forstår, hun sier stadig at hun «sover dårlig og våkner med panikkangst» på grunn av alle haterne på nett. Så hvorfor vil hun eksponere barna sine på dette nettet med så mange hatere, ville det ikke vært mer naturlig å ønske å verne barna sine fra det? 

• Liker 24
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (14 minutter siden):

Har hun greie på hva hun gjør? Og ingen filter? Er hun morsom, eller bare dum? 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (12 minutter siden):

Men det jeg ikke forstår, hun sier stadig at hun «sover dårlig og våkner med panikkangst» på grunn av alle haterne på nett. Så hvorfor vil hun eksponere barna sine på dette nettet med så mange hatere, ville det ikke vært mer naturlig å ønske å verne barna sine fra det? 

Jepp - det er jo det helt store spørsmålet. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (29 minutter siden):

Det hadde nok vært en fordel om det var en annen intervjuer enn Guri, for hun virker nesten mindre reflektert enn Caroline, utrolig nok. Hun virker fullstendig blendet av sin nye venninne og er overbevist om at all kritikk bunner i sjalusi. Og det blir det ikke så gode spørsmål av.

Jeg ville, for eksempel stilt spørsmålet ditt. Og så ville jeg spurt om "Paris" ikke er et filter....?

Når det er sagt, så er dette den beste episoden de har gitt ut. Det er utrolig hva det vil si for setningsoppbygging og uttale å ha noe konkret å snakke om, i stedet for å møte opp til en gitt studiotid og bare fylle det med lyd. Til og med stemmen til Caroline endret seg slik at det barnslige preget fullstendig forsvant. Jeg vil gi det en sterk treer, faktisk, kanskje til og med en svak firer, dersom de hadde kuttet ut de siste ti minuttene.

Det er litt trist å høre hvor lite hun reflekterer over eksponering av barn på nett. Jeg skulle gjerne hørt mer om hva hun tenker om å blande seksualisert innhold med eksponering av barn, for eksempel, men Guri gjorde det klart at darkroom og slike problemstillinger orket de ikke å forholde seg til. I stedet gjentar hun mantraet "det er foreldrene som bestemmer og det må alle respektere".

Forbilde-delen ble også for overfladisk. Caroline er ikke et dårlig forbilde fordi hun er perfekt på bilder, hun er et dårlig forbilde fordi hun driver med thinspo på grensen til pro-ana. Men dette rørte hun ikke i det hele tatt, i stedet kom hun med det sedvanlige "følg noen andre" og legger skylden på de som blir påvirket negativt.

Jeg registrerer at hun fremdeles leser aktivt her inne, for hun har tydeligvis fått med seg bildene som er delt her inne av avataren Caroline for sammenligning med den ekte CBE. Så kanskje hun en dag svarer på disse spørsmålene (jeg holder ikke pusten, akkurat)

Endret av Felis
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begriper ikke hvordan hun kan si at hun ikke bruker filter. Hun er jo helt ugjenkjennelig på svært mange bilder hun legger ut.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel ikkje akkurat vært mest kjent for sin ærlighet gjennom influenserkarrieren.

Klart hun redigerer/bruker filter. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (3 timer siden):

Den nyeste episoden heter Dårlig forbilde, barneeksponering og filterbruk, så jeg håper vi kan få noen betraktninger omkring kritikken fra hovedpersonen selv.

Etter innledning med mer vannkopper og biltrøbbel, så gyver Guri løs på problematikken. Hun har skjønt at det kan være utfordrende å være influenser, og hun merker at det siver hat inn fra sidene. Guri har fått en melding som lurer på om de kan ta opp filterbruk og redigering av bilder, og et spørsmål om Caroline er ukomfortabel med å være naturlig. 

Jeg synes vel ikke at den meldingen var så hatefull, men det er kanskje spesielt å sende spørsmålet til Guri...

Guri tror at Caroline har et skjønnhetsideal som er vanskelig å leve opp til, og lurer på om hun kan si noe om hva hun tenkte da hun startet denne profilen.

Caroline svarer at kritikerne har vært et slags vedheng i alle år. Man kommer liksom ikke utenom om man velger å stikke seg frem. Her vil jeg bare påpeke at det finnes mange influencere der ute som ikke mottar særlig kritikk, og det hadde vært interessant å høre hva Caroline tenker grunnen er, men i stedet fokuserer hun på seg selv, og forteller om mye grubling og dårlig nattesøvn.

Hun forteller at dersom kritikken er ødeleggende, så sover hun dårlig om natten, men hvis det kun dreier seg om bilderedigering, så sover hun godt.

Guri gjentar at hun lurer på hva tanken var når Caroline skapte denne profilen, er det en slags karakter, eller er det Caroline selv?

Caroline har aldri skapt en karakter, sier hun. Hun føler ikke at fotballfrue er henne lenger, for hun har hatt en voldsom utvikling i seg selv, påstår hun. Men hun forteller at hun har en ide om hva som skal møte folk når de går inn på profilen hennes, det skal være trening, mammalivet og fint interiør. Hun ønsker bare å inspirere folk, for hun er en positiv figur.

Samarbeidspartnerne vet at Caroline skaper visuelt vakkert innhold, derfor kommer de tilbake til henne. (er det egentlig så mange gjentagende samarbeid lenger?)

Er det viktig for deg å være perfekt, spør Guri, hun gjentar at det er vanskelig å leve opp til Carolines perfekte liv.

Caroline svarer at det absolutt ikke er viktig å skape et perfekt bilde, hun prøver bare å skape et univers som hun selv synes er fint. Hvis man blir provosert av det, så må man velge å ikke å se på det. Hun håper at folk flest skjønner at ikke alt i hennes liv er åpent for debatt.

Hun velger å ikke dele alt, blant annet krangling lar hun være å dele.

Det kan være provoserende for folk at Caroline har alt på stell, sier hun, men hun minner om at hun ikke alltid har det ryddig hjemme og ungene har ikke alltid flokefritt hår, men det hun velger å vise frem skjønner hun at kan være provoserende. Hun tror at folk med 8 til 16 jobb kan føle på misunnelse.

Tenker Caroline noen gang på at hun er et dårlig forbilde? spør Guri.

Caroline tenker at målgruppen hennes er fra 30 til 45, og hun henvender seg derfor ikke til unge. Men hun er veldig bevisst på at hun er en påvirker. Men hvis folk blir trigget av treningen hennes, så må de velge å følge noen andre, sier hun. Hun sier at det kanskje høres uansvarlig ut at hun sier det, men det er helt umulig å tilfredsstille alle. Det vil alltid være noen som blir trigget.

Guri synes det finnes en del dårligere forbilder enn Caroline.

Caroline er overrasket over at hun har så mange kritikere, for hun er egentlig dritkjedelig, innrømmer hun. Hun lever et helt normalt A4-liv med mann og barn og en hektisk hverdag. Den kjedelige hverdagsmiddagen hver eneste dag. Hun jobber også som personlig trener ved siden av. Det er ikke noe eksotisk ved hennes livsstil.

Guri oppsummerer at Caroline er høy, slank og pen, med nydelig hår, hun er flink til å sminke seg og ta vare på seg selv, hun er veltrent og klærne sitter som et skudd. Dette er det vi ser, sier Guri. Guri ser at Caroline bruker mye tid på utseende og lurer på om hun blir lei av det. 

Caroline forteller at hun ikke bruker like mye tid på utseendet hver dag. De dagene hun skal filme treningsvideoer eller matlaging gidder hun ikke å dusje og ordne håret, da blir det bare en høy hestehale. 

Men selv da er du perfekt, liksom, svarer Guri. Og hun skjønner at folk blir trigget av det. Kan hun ikke være mer som vanlige folk?

Caroline synes hun er det. Hun filmer seg selv mye på snap uten å dolle seg opp, hevder hun. Og det var også derfor hun ville være med på Kompani Lauritzen, for å slippe kontrollen.  Hun sier hun har blitt yrkesskadet, hun er veldig redd for at folk skal kommentere at hun ser sliten ut. Hun innrømmer at hun har sin faste vinkel å ta bilder og filme i, for det er da hun synes hun ser finest ut. Så hvorfor skal hun ikke gjøre det? 

Hun får ikke vondt i magen av å bli filmet fra andre siden, men hun velger å ikke publisere det selv.

Da hun startet i 2009, så fantes ikke filter, sier hun, så hun er ekstremt flink på lyssetting og vinkler. Hun er avhengig av ringlight for den blåser ut alle skygger i fjeset. 

Caroline har jobbet med lys lenge og er dritgod på det, så derfor blir bildene hennes bra.

På KL ble hun filmet på morgenen når hun knapt hadde rukket å "smøre" trynet sitt, og hun hadde null kontroll på hva som ble lagt ut, og det var også helt greit. De bildene har hun også delt på sosiale medier. Til og med dårlige bilder fra avisene...

Guri påpeker at det er forskjell på bildene Caroline legger ut selv og bildene man ser i media eller KL. 

Caroline hopper elegant over det poenget og svarer at det finnes mange kjempefine bilder av henne i media, spesielt fra rød løper.

Kritikerne er veldig glad i å finne det verste og det beste (bildet) og sammenligne dem, men Caroline bruker ikke filter. Aldri! Hun bruker IKKE filter! Det kan hende hun har seipet på "Paris" i story, men det er ikke noe hun bruker. Men noen ganger er det ikke det lyset hun pleier å bruke, så da løser hun det sånn. 

Kritikerne mener Caroline bruker filter som endrer fasong på nese, lepper og øyne, men det gjør hun ikke. Og hun er veldig påpasselig med at andre ikke bruker filter når de legger ut bilde av henne, for det reagerer folk på. Og det kan Guri skrive under på, for hun har filmet Caroline mye og da ber hun alltid om at hun ikke bruker filter.

Vi har denne gamle saken hvor Caroline gjorde et feilsteg og redigerte, sier Guri, og så virker det som at folk ikke blir ferdige med den saken, virker det som på Guri. 

Caroline blir uvel bare Guri tar opp den gamle saken, hun får så vondt i magen. Det var så jævlig og hun var så flau, og hun blir kvalm av å høre musikk fra den perioden til og med. Heldigvis er det 10-11 år siden, sier hun, for hun hater å prate om den hendelsen der.

Hun følte at hun hadde sveket følgerne sine og hun føler at folk aldri blir ferdige med det. Den gangen tok Lars Kristian over all billedhandtering, i tilfelle Caroline skulle bli fristet til å redigere, for det blir en slags besettelse, ler Caroline. Hun hevder at hun har lært av det.

Damene går over til å snakke om barneeksponering og Guri lurer på om Caroline har tatt et standpunkt eller satt opp noen grenser for seg selv?

Caroline svarer at det med barn i sosiale medier er veldig vanskelig, men at det er helt og holdent opp til foreldrene. Og det er enda ganske nytt og vi vet ikke ringvirkningene av å bruke barn i sosiale medier.

Guri bryter inn og sier at vi vet at noen kan misbruke dem, alle vet at det finnes et mørkt rom hvor det skjer ting som ikke er noe særlig gøy, men skal man ta hensyn til det? Det kan jo bli litt søkt kanskje?

Ja, svarer Caroline, men det kommer an på hva slags innhold man velger å publisere også, da, og nå har jo jeg... nå blir jo barna 12 og 9, så hun begynner å få ganske store barn.

Da førstemann ble født hadde Caroline bestemt seg for at hun skulle ikke vises frem, men det ble en stor greie på kjøpesenter i Skien hvor folk snikfotograferte, og det var ikke hyggelig. Det kom også folk på døra og spurte om å få se barnet. Så derfor valgte Caroline og Lars Kristian å vise henne frem, for de ville ha kontroll på hva de skulle vise frem.

De fikk mye kritikk en stund, og da ble de veldig usikre, men så var de med i Bloggerne og da sa de ifra at de ønsket å vise så lite som mulig av jentene og at det måtte være i en delikat setting, og det ble de veldig fornøyd med. Så hadde de en periode hvor de bare viste bakhodene, og det innså Caroline at ble veldig rart, så til slutt har hun sagt at "jeg er mamma" og det å vise barna er naturlig. Hun forteller at hun har teaterbarn (tyaterbarn) som elsker å synes, så Caroline synes at det er veldig hyggelig at barna vil delta, men hun må begrense dem litt.

Caroline mener nå at barna hennes er store nok til å forstå hva hun driver med (8 og 11 år....)

Guri avbryter og sier at de er såpass unge at de kanskje ikke skjønner rekkevidden, men hva kan skje som er galt? Hvorfor er man en dårlig influenser hvis man viser barna, er det fordi de tjener penger?

Caroline har nesten ikke brukt barna i reklame, sier hun, men hun har ikke noe imot det. Særlig ikke så lenge det kommer barna til gode. Her passer det bra å vise til @FruJohansens instapost, synes jeg.

Caroline sier at hun alltid er veldig bevisst på innholdet, og hun legger ikke ut av at de er syke eller fulle av vannkopper eller at de ammes. Slike ting som kan brukes imot de senere. Her er det tydelig at Caroline kun tenker på eksponering i form av bilder, for de to tidligere podcastepisodene utleverer i høyeste grad ungene på en måte som kan brukes imot de senere..

Caroline: I dag kan alt manipuleres og ansikter kan jo plasseres, men man kan ikke ha kontroll over den rekkevidden, da må man eventuelt ta et valg om å skjule de helt, men nå har jo som sagt vi, som foreldre, bestemt oss for at det som er best for oss og for barna er at de er synlige

Caroline skjønner ikke hvorfor hun får så mye tyn, men hun får bare leve med det...

Guri har sett en kommentar på instagram hvor noen hadde skrevet "hvorfor vil du assosieres med CBE" hvor Caroline hadde fått en behandling eller noe, og så får behandleren tyn.

Caroline gjentar at hun synes det er rart at hun får så mye tyn, når andre kan bruke ungene sine i reklame uten å få en eneste negativ kommentar, og det synes hun nesten er litt fascinerende. Men bare nesten...

Man må gi av privatlivet for å bli populære, sier Guri. Hun har hørt mange podcaster hvor folk forteller om barna sine og outer masse om sine barn, så det har blitt mye mer vanlig. 

Caroline tenker at det må være opp til foresatte om de vil eksponere barna, for nå er det sånn det er og da må man bare respektere det.

Caroline ville ikke tvunget ungene til å delta dersom de ikke ville det selv. Eldstemann synes det er kjempegøy å lage reels med mamma og er veldig stolt av at en av dem har gått viralt (5 millioner views). Folk elsker det, sier Caroline.

Caroline tenker at yngstemann er litt ung enda til å være med på sånne reels.

Guri tenker at uansett hva hun gjør fremover, så kommer det til å irritere noen. Hun merker at Caroline har blitt veldig varsom og redd for å trå feil, så det former henne. Det tar en bit av Caroline å stå i så mye kritikk hele tiden.

Caroline svarer at det er derfor hun sover dårlig og våkner med panikkangst og hun gjentar igjen at hun ikke forstår. Hun håper at noen har fått noen svar på hvordan hun tenker og hva hun ønsker å dele.

Podcasten burde vært avsluttet her, men i stedet så pludrer damene videre. Det blir mye gjentakelser. Caroline skjønner ikke kritikken, folk har ansvar selv for hvem de følger, folk må glemme feil og lære seg å tilgi....

Hvordan "dealer" mannen din, Lasse, med kritikken? spør plutselig Guri på tampen.

Han har alltid forsvart meg, sier Caroline. ALLTID! Også uten at jeg har vært klar over det. Caroline synes at det er urettferdig at hun får kritikk for ting han gjør, for folk ser på dem som samme person. Men det er de jo ikke, sier Caroline, bare fordi de er gift. 

Jeg tenker at det ikke bare er derfor, men når styreleder i bedriften din går ut og stalker kritikere og riper opp bilen din, så må du nesten regne med litt kritikk selv også. Særlig når styreleder får fortsette i stillingen sin, som om ingenting har skjedd...

Takk for at du ville ofret deg så andre slapp 😃

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke Guri selv at bildene som CBE legger ut på Insta ikke stemmer med hvordan hun ser ut i virkeligheten? Tror hun virkelig på det CBE sier?🤷‍♀️

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (3 timer siden):

Min også. Men jeg lager buktrykk uten å suge inn magen, jeg da.:knegg: Ikke er skuldrene bakovervendt på linje med rumpa, og ikke hoftene heller. Dessuten ser ikke fjeset mitt ut som jeg sover når jeg løfter skrot. Det er stygge grimaser, tomatrødt, og med stram halsmuskulatur.

Dette bildet er jo et poseringsbilde for å se "fin" ut. Til å være så "dritgod" på lys (og skygge) er det innmari rart at øyenbrynene som oftest sitter 3 cm. lengre opp i pannen, digre lepper og ansiktet ellers ser langt ut fremfor rundt, og vidvinkelen brukes hyppig for å fremstå langt lengre og tynnere enn i virkeligheten.

Men bra at hun står for å ikke skjønne kritikken hun mottar. Det har vi jo bevitnet i noen år nå.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt CBE.no fortsetter med kreativiteten som hentes fra TikTok, sammen med eksponering av datteren. Gratulerer med det, liksom. 

IMG_8625.jpeg

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (6 timer siden):

Vi har denne gamle saken hvor Caroline gjorde et feilsteg og redigerte, sier Guri, og så virker det som at folk ikke blir ferdige med den saken, virker det som på Guri. 

Caroline blir uvel bare Guri tar opp den gamle saken, hun får så vondt i magen. Det var så jævlig og hun var så flau, og hun blir kvalm av å høre musikk fra den perioden til og med. Heldigvis er det 10-11 år siden, sier hun, for hun hater å prate om den hendelsen der.

Hun følte at hun hadde sveket følgerne sine og hun føler at folk aldri blir ferdige med det. Den gangen tok Lars Kristian over all billedhandtering, i tilfelle Caroline skulle bli fristet til å redigere, for det blir en slags besettelse, ler Caroline. Hun hevder at hun har lært av det.

Da den massive redigeringen ble avslørt tok vel LKE på seg all skyld? Caroline visste vel ikke engang hvordan man redigerte bilder (ifølge henne selv)?

Nå er altså historien at HUN sto for redigeringen og HAN overtok bildebehandlingen etterpå for at hun ikke skulle bli fristet til å fortsette…

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den videoen fra bilen:  "POV: You have a dramatic preteen"  ser det jo ut som hun kjører en bil med førersetet på "feil" side, gjør det ikke?

Endret av Sandie
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (22 minutter siden):

Da den massive redigeringen ble avslørt tok vel LKE på seg all skyld? Caroline visste vel ikke engang hvordan man redigerte bilder (ifølge henne selv)?

Nå er altså historien at HUN sto for redigeringen og HAN overtok bildebehandlingen etterpå for at hun ikke skulle bli fristet til å fortsette…

Ikke så lett å holde orden på alle løgnene. Carolinebergeriksenno; hvis du ikke forstår hvorfor folk ikke glemmer; de konstante løgnene dine er årsaken. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Roadrunner skrev (5 timer siden):

Latterlig! Ekstremt farlig treningsforbilde. Godt unge jenter knapt nok vet hvem hun er og slipper den syke påvirkningen. Det der er ikke normalt. Og håper INGEN trykte «her»…

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (8 timer siden):

Caroline svarer at det er derfor hun sover dårlig og våkner med panikkangst og hun gjentar igjen at hun ikke forstår. Hun håper at noen har fått noen svar på hvordan hun tenker og hva hun ønsker å dele.

Takk, Felis. Hvorfor sliter hun med dette over år hvis hun har et så avklart og greit forhold til kritikken? 

Sånn ellers er som vanlig det meste logiske brister. Hvordan havner bryna oppi panna? Er det mindre risiko for mindreårige når foreldre synes det er greit og barna synes det er gøy med mange visninger?

Sånn går det når man svarer på kritikk i et rom med den fulle regi (med venninne). Nok en unyttig reprise.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...