Kollontaj Skrevet 22. april 2025 #105141 Skrevet 22. april 2025 Frisk Frosk skrev (1 time siden): CBE har en post som er lagt ut 21. april, i går. Div bilder/videoer fra påsken. Inklusiv mer barneeksponering I tillegg til dette er tredje video merket med "good hair day". Hun sitter i bilen, diller med håret sitt. Det er brukt voldsomt med filter på hennes utseende, slik at hun overhodet ikke ligner seg selv. Inntrykket er som med det meste annet Caroline Berg Eriksen legger ut, en merkelig sammenblanding av falskt utseende som hun synes å dyrke på samme måte som Narkissos gjorde med sitt speilbilde, et forsøk på å skape et seksualisert uttrykk (minespill, munn, sløve øyne)... og dette krasjer fullstendig med det inntrykket hun også jevnt over gir, at hun synes hun ikke er bra nok som hun egentlig er. "Good hair day" ble for meg bare "dårlig selvtillitsdag, falskt narrativ og desperat fiske etter kompliment-dag". Hjelper ikke, det kommer omtrent ikke likes på sånt. 10 4
Frisk Frosk Skrevet 22. april 2025 #105142 Skrevet 22. april 2025 Kollontaj skrev (3 minutter siden): Hjelper ikke, det kommer omtrent ikke likes på sånt. Enda bra! Ser at svenske myndigheter når har en storaksjon mot 50 influensere for å avdekke all umerket, dvs. ulovlig, reklame, og at det kan komme straffereaksjoner både mot influenserne og deres annonsørsamarbeidspartnere. Hvis influenserne Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen ble utsatt for det samme så ville en rekke annonsører også få reaksjoner i tillegg til dem selv. Et lite knippe fra hukommelsen som CBE/LKE har drevet umerket reklame for: - Tanumstrand Hotell og Spa - TM-Klinikken i Fredrikstad - Sara's Nail Fashion, Sarpsborg - Team PT Sarpsborg - Jan Thomas Kosmetikk - Bodylab proteinpulver m. flere andre produkter - Renewence næringstilskudd - Idyllfestivalen - AFPT og Eir Trening - The Shala - ICIW treningstøy - Casall treningstøy - Salomon treningstøy og -utstyr - Nille - Villoid - Anyfin - Clarion Hoteller - Strawberry Hoteller - flere hoteller i inn og utland - TH Run Travel - Nikkie - Div. frisører i Sarpsborg/Fredrikstad og Oslo. ...og sikkert mange flere, bare de to siste årene. + selvfølgelig all umerket reklame som går på tvers av bedriftseiernes ulike bedrifter, Treasures AS, Netfit AS, Athlete Excel AS (under avvikling), Coached by Eriksen (avsluttet), og også umerket reklame for deres influenserkanaler på instagrap, snap, tiktok osv. Dette dekker umerket reklame, total manglende merking av retusjert person, brudd på reklameloven m.m. Listen over lovbrudd er eviglang for influenserne Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen og andre influensere som driver som dem. Disse firmaene har satt bevisste lovbrudd i system og har fått holde på ustraffet i altfor mange år. Samme gjelder alle annonsører som samarbeider med influenserne og lovbruddene som begås. 22 1 19
CityCityBangBang Skrevet 22. april 2025 #105143 Skrevet 22. april 2025 @Frisk Frosk Ja, det er på tide at det tas noen grep. Da følger vel norske myndigheter etter om ikke så brått...... https://www.expressen.se/noje/konsumentverket/ 14
Stargaze Skrevet 22. april 2025 #105144 Skrevet 22. april 2025 Kollontaj skrev (2 timer siden): Hjelper ikke, det kommer omtrent ikke likes på sånt. Hun trenger nok sterkere briller hvis hun tror det filteret lugner på henne… 14 3
Rev. Revenge Skrevet 22. april 2025 #105145 Skrevet 22. april 2025 Kollontaj skrev (3 timer siden): Hjelper ikke, det kommer omtrent ikke likes på sånt. Det må være så lite rekkevidde på det som postes at adm. dir for Treasures AS som nylig har innkassert honorar for deltakelse i Kompani Lauritzen mener det er greit å poste bilder av en helt annen person. "Ingen ser det, og jeg får 500 likes på det falske utseendet likevel" 19
Snødronninga Skrevet 22. april 2025 #105146 Skrevet 22. april 2025 (endret) Jeg forstår at Caroline Berg Eriksen antageligvis aldri kommer til å slutte å beundre seg selv, full av filter. De videosnuttene kommer jevnlig, så det er tydeligvis et foretrukket innhold. Håper potensielle annonsører ser hvor latterlig ulikt det er den naturlige CBE og styrer unna. Håper også at folk flest skjønner at det ikke er slik hun ser ut, og slutter å gi applaus til CBE-avataren. Satte sammen en collage for å ta en sammenligning. Bilde fra KL og et bilde fra se og hør i fjor. De andre er stillbilder fra hennes nyeste video. Til bekjente og venner av CBE: Del gjerne innlegget med Caroline. I samme slengen kan dere spørre om hvorfor i all verden det er så stas å forandre på utseendet? Vil vi ha et samfunn der man mener man ser «best mulig ut» som en dukke eller en animasjonsfigur? Hvorfor er det greit å påvirke andre med dette forskrudde skjønnhetssynet? Skjerp deg Caroline Berg Eriksen! https://www.seher.no/kjendis/dro-hjemmefra-veldig-tungt/82895066 https://www.tv2.no/underholdning/kritiserer-produksjonen-ganske-kjipt/17552304/ https://www.instagram.com/p/DIuBjYLNJLQ/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA== Endret 22. april 2025 av Snødronninga Linker 13 32
Frisk Frosk Skrevet 22. april 2025 #105147 Skrevet 22. april 2025 CityCityBangBang skrev (3 timer siden): @Frisk Frosk Ja, det er på tide at det tas noen grep. Da følger vel norske myndigheter etter om ikke så brått...... https://www.expressen.se/noje/konsumentverket/ Jeg har tenkt flere ganger at brukere av Rampelysets to forum på Kvinneguiden er en gullgruve av dokumentasjon av en altfor lang rekke influenseres altfor mange lovbrudd over altfor mange år. Svært mye er dokumentert i de ulike trådene på Rampelysforumene, og debattantene i de ulike trådene sitter i tillegg ofte på langt mer dokumentasjon enn hva som er lagt ut på forumet. Det vil med andre ord, det kan være svært lettvint for f.eks. Forbrukertilsynet, Helsetilsynet og skatteetaten å få tak i dokumentasjon på alle lovbruddene influensere som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har begått i så mange år. For dette kommer i tillegg til alle som over mange år har tipset Forbrukertilsynet, Helsetilsynet og Arbeidstilsynet om en rekke slike lovbrudd gjort av influensere og deres samarbeidspartnere. Hadde f.eks. Tanumstrand Spa og Hotell søkt om å bruke barn i arbeidet med reklamene som de har hatt i samarbeid med Treasuresa AS, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen? Er Tanumstrand klar for å ta bøter eller ev. annen straff for brudd på Alkoholloven og Markesføringsloven i tillegg? Er TM Klinikk klar for å ta sin straff for alle umerkede reklamene de har hatt i samarbeid med Caroline Berg Eriksen på IG gjennom en årrekke? 13 12
Stargaze Skrevet 22. april 2025 #105148 Skrevet 22. april 2025 (endret) Snødronninga skrev (2 timer siden): Jeg forstår at Caroline Berg Eriksen antageligvis aldri kommer til å slutte å beundre seg selv, full av filter. De videosnuttene kommer jevnlig, så det er tydeligvis et foretrukket innhold. Håper potensielle annonsører ser hvor latterlig ulikt det er den naturlige CBE og styrer unna. Håper også at folk flest skjønner at det ikke er slik hun ser ut, og slutter å gi applaus til CBE-avataren. Satte sammen en collage for å ta en sammenligning. Bilde fra KL og et bilde fra se og hør i fjor. De andre er stillbilder fra hennes nyeste video. Til bekjente og venner av CBE: Del gjerne innlegget med Caroline. I samme slengen kan dere spørre om hvorfor i all verden det er så stas å forandre på utseendet? Vil vi ha et samfunn der man mener man ser «best mulig ut» som en dukke eller en animasjonsfigur? Hvorfor er det greit å påvirke andre med dette forskrudde skjønnhetssynet? Skjerp deg Caroline Berg Eriksen! https://www.seher.no/kjendis/dro-hjemmefra-veldig-tungt/82895066 https://www.tv2.no/underholdning/kritiserer-produksjonen-ganske-kjipt/17552304/ https://www.instagram.com/p/DIuBjYLNJLQ/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA== Enormt inne i sin egen selvopptatte boble, når "good hair day" med fullt filter og selvdigging er et av påskens høydepunkt.. Endret 22. april 2025 av Stargaze 12 3
panzerpølsa Skrevet 23. april 2025 #105149 Skrevet 23. april 2025 PT-CBE holder inn magen til hun nesten blir blå i trynet, og forteller at nå er det bare så å så lang tid til vi skriver juni. Og at hun kan hjelpe. Spiller det noen rolle hvor mange uker det er til juni? Eller sier hun bare at det er på tide å ta tak i mat/trening for å få sommerkroppen? Iverksette manisk trening og alt for lite mat så man blir tynnest mulig til bikinien skal på? Det er så usunne verdier både i hennes "private" konto, og Pt-kontoen. Merkelige positurer, svært små porsjoner med noe grønt, eller noe ultraprossesert pulver, og selvfølgelig fryktelig mye overtrening. I tillegg til barneeksponering, proana og denne merkelige mørke og dystre bakgrunnen de opererer med, er det lite som minner om sunnhet og treningsglede. Så nei Carro, jeg tror ikke jeg ville ha hatt hverken deg eller makkeren din som PT for å veilede meg mot denne berømmelige sommerkroppen. #kuttut 30 2 10
Melkebart1 Skrevet 23. april 2025 #105150 Skrevet 23. april 2025 Snødronninga skrev (20 timer siden): Jeg forstår at Caroline Berg Eriksen antageligvis aldri kommer til å slutte å beundre seg selv, full av filter. De videosnuttene kommer jevnlig, så det er tydeligvis et foretrukket innhold. Håper potensielle annonsører ser hvor latterlig ulikt det er den naturlige CBE og styrer unna. Håper også at folk flest skjønner at det ikke er slik hun ser ut, og slutter å gi applaus til CBE-avataren. Satte sammen en collage for å ta en sammenligning. Bilde fra KL og et bilde fra se og hør i fjor. De andre er stillbilder fra hennes nyeste video. Til bekjente og venner av CBE: Del gjerne innlegget med Caroline. I samme slengen kan dere spørre om hvorfor i all verden det er så stas å forandre på utseendet? Vil vi ha et samfunn der man mener man ser «best mulig ut» som en dukke eller en animasjonsfigur? Hvorfor er det greit å påvirke andre med dette forskrudde skjønnhetssynet? Skjerp deg Caroline Berg Eriksen! https://www.seher.no/kjendis/dro-hjemmefra-veldig-tungt/82895066 https://www.tv2.no/underholdning/kritiserer-produksjonen-ganske-kjipt/17552304/ https://www.instagram.com/p/DIuBjYLNJLQ/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA== Omg!! Det nederste må vel være det verste hittil? Jeg syns så ufattelig synd på den dama jeg! Tenk å være såå oppslukt i eget utseende, at hun redigerer seg til å bli et helt annet menneske?! Nei så trist… Noen må banke litt fornuft og vett inn i hode hennes. 20
hvalstad45 Skrevet 23. april 2025 #105151 Skrevet 23. april 2025 Melkebart1 skrev (1 time siden): Omg!! Det nederste må vel være det verste hittil? Jeg syns så ufattelig synd på den dama jeg! Tenk å være såå oppslukt i eget utseende, at hun redigerer seg til å bli et helt annet menneske?! Nei så trist… Noen må banke litt fornuft og vett inn i hode hennes. Var ikke hun og søsteren så gode venner? Men ser ikke mye til henne lenger, eller? Hun virker jo mye mer naturlig og jordnær og kunne kanskje vært en motvekt mot dette merkelige filterkjøret og innsugde-mageopplegget hun holder på med. Hun ser alltid så anspent og tilgjort ut at jeg får helt spenningshodepine og vondt i nakken bare av å se på henne. 10
Frisk Frosk Skrevet 23. april 2025 #105152 Skrevet 23. april 2025 panzerpølsa skrev (2 timer siden): PT-CBE holder inn magen til hun nesten blir blå i trynet, og forteller at nå er det bare så å så lang tid til vi skriver juni. Og at hun kan hjelpe. Spiller det noen rolle hvor mange uker det er til juni? Eller sier hun bare at det er på tide å ta tak i mat/trening for å få sommerkroppen? Iverksette manisk trening og alt for lite mat så man blir tynnest mulig til bikinien skal på? Det er så usunne verdier både i hennes "private" konto, og Pt-kontoen. Merkelige positurer, svært små porsjoner med noe grønt, eller noe ultraprossesert pulver, og selvfølgelig fryktelig mye overtrening. I tillegg til barneeksponering, proana og denne merkelige mørke og dystre bakgrunnen de opererer med, er det lite som minner om sunnhet og treningsglede. Så nei Carro, jeg tror ikke jeg ville ha hatt hverken deg eller makkeren din som PT for å veilede meg mot denne berømmelige sommerkroppen. #kuttut Det hun publiserer som bedriftsinnhold nå blir mer og mer et proana-innhold. Og dette innholdet gjøres innimellom den grelle barneeksponeringen. Den IG-kontoen pt_carolineberg sier hun "lever for" sier blant annet "running is the holy fuckings grale of weightloss". Det hjelper ikke at hun setter på en latteremoji, for hun setter også klappende hender til den, samtidig som nabobildene så er filtrerte bilder av henne selv i ekstreme og veldig anspente poseringer for å fremstå som tynnest mulig, og dette blandes med en salig røre av altfor små matporsjoner som i hovedsak består av pulver. Samtidig som hun anbefaler pulver bare rørt ut i vann - underforstått, spar kalorier. Alt dette samkjøres med at hun altså oppfordrer folk til å kjøpe hennes tjenester for å gå ned i vekt. Caroline Berg Eriksen / pt_carolineberg er nå så uansvarlig i sin "yrkesutøvelse" (hun har jo ikke annet enn ett altfor kort kurs innen "personlig trening"). Hun har vist gang på gang de siste årene at hun gir fullstendig f... i at det innholdet hun produserer er direkte skadelig for andre. Og at hun har gitt f... i dette minst siden 2012 eller 2013. Ikke bare det, etter at hun tok det korte kurset i yoga og året etter en kort kurs innen personlig trening, så har hun (og mannen, Lars-Kristian Eriksen) vist mer og mer hvor inderlig lite kunnskap de har og at de nå bare blir farligere og farligere influensere. Ikke minst vises dette i gru, når proana blandes så tett med barneeksponering! Noen skulle mistet all rett til å drive med påvirkning, når de velger å bruke sine stemmer til å påvirke andre på en måte som er skadelig! 12 5
Frisk Frosk Skrevet 23. april 2025 #105153 Skrevet 23. april 2025 hvalstad45 skrev (44 minutter siden): Var ikke hun og søsteren så gode venner? Men ser ikke mye til henne lenger, eller? Hun virker jo mye mer naturlig og jordnær og kunne kanskje vært en motvekt mot dette merkelige filterkjøret og innsugde-mageopplegget hun holder på med. Hun ser alltid så anspent og tilgjort ut at jeg får helt spenningshodepine og vondt i nakken bare av å se på henne. Man kan jo håpe at søsteren har tatt til vettet og ønsker å beskytte både seg selv og sitt barn, etter at CBE valgte å poste mange bilder av sitt tantebarn. Å selge både dine egne barn og sitt eget tantebarn som innhold fordi hun selv ikke gidder å jobbe på en ærlig måte som ikke utsetter andre for fare, det er så nedrig som det kan bli. Jeg håper at søsteren derfor har et langt bedre kompass for seg og sitt barn enn det grådige og egoistiske kompasset Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har brukt for å utnytte egne barn i 11+ år. (Merknad - jeg mener det i denne sammenhengen er greit å nevne søsteren, da hun selv med ujevne mellomrom i årevis har valgt å være bedriftsinnhold for CBE, og tilsynelatende også tillot eget lille barn å bli eksponert på samme kanaler.) 18
cerruti Skrevet 23. april 2025 #105154 Skrevet 23. april 2025 Jeg tror ikke hun er en så farlig påvirker for den yngre garde(minus egne barn, dessverre) For hvem er det egentlig som følger henne som en «influencer» annet enn mer som et slags «freak show»? Tidligere målgruppe er såpass voksne at vi klarer å ta avstand. 7
Isola2 Skrevet 23. april 2025 #105155 Skrevet 23. april 2025 Snødronninga skrev (På 22.4.2025 den 21.23): Jeg forstår at Caroline Berg Eriksen antageligvis aldri kommer til å slutte å beundre seg selv, full av filter. De videosnuttene kommer jevnlig, så det er tydeligvis et foretrukket innhold. Håper potensielle annonsører ser hvor latterlig ulikt det er den naturlige CBE og styrer unna. Håper også at folk flest skjønner at det ikke er slik hun ser ut, og slutter å gi applaus til CBE-avataren. Satte sammen en collage for å ta en sammenligning. Bilde fra KL og et bilde fra se og hør i fjor. De andre er stillbilder fra hennes nyeste video. Til bekjente og venner av CBE: Del gjerne innlegget med Caroline. I samme slengen kan dere spørre om hvorfor i all verden det er så stas å forandre på utseendet? Vil vi ha et samfunn der man mener man ser «best mulig ut» som en dukke eller en animasjonsfigur? Hvorfor er det greit å påvirke andre med dette forskrudde skjønnhetssynet? Skjerp deg Caroline Berg Eriksen! https://www.seher.no/kjendis/dro-hjemmefra-veldig-tungt/82895066 https://www.tv2.no/underholdning/kritiserer-produksjonen-ganske-kjipt/17552304/ https://www.instagram.com/p/DIuBjYLNJLQ/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA== Minner om livingdoll som drev å redigerte seg latterlig uigjennkjennelig! 9
Frisk Frosk Skrevet 23. april 2025 #105156 Skrevet 23. april 2025 cerruti skrev (31 minutter siden): Jeg tror ikke hun er en så farlig påvirker for den yngre garde(minus egne barn, dessverre) For hvem er det egentlig som følger henne som en «influencer» annet enn mer som et slags «freak show»? Tidligere målgruppe er såpass voksne at vi klarer å ta avstand. Problemet er at de rekrutterer yngre ved å gjøre barn (som snart er tenåringer) som bedriftsinnhold. Og med det vil de også påvirke yngre. Og det de selger nå er thinspo, proana og ortorektisk forhold til utseende, kropp, trening, kosthold og helse. At de selger det som "god helse" gjør det bare farligere. 18 4
Rev. Revenge Skrevet 23. april 2025 #105157 Skrevet 23. april 2025 (endret) For min del begynner utageringen og thinspoen å vippe over i desperasjon for å få omsetning i butikken. Jeg tror ikke det er så mange som kjøper Caroline Berg Eriksenno/PT-Carro som hun og partneren kunne ønske. Og godt er det. Leste innlegget ditt nå @Frisk Frosk , og tenker at denne eneste muligheten de har til å rekruttere ungdom er nettopp ved å skyve egne barn foran seg. Eldste har egen instagram-konto som ikke er tatt i bruk ennå. Jeg håper virkelig ikke det er denne veien det går. Endret 23. april 2025 av Rev. Revenge 13 5
Snødronninga Skrevet 23. april 2025 #105158 Skrevet 23. april 2025 (endret) Et hilsen fra Caroline i verdens minste trenings-bh, sånn passe knekk i hofta, volum i hestehalen som hun sikkert har dratt i 14 ganger, ansiktet i profil, og den ledige armen i dukkeaktig posisjon. Alltid 10/10 på stiv posering og usunt kroppsfokus. 👏🏻 https://www.snapchat.com/add/carobergeriksen Endret 23. april 2025 av Snødronninga 25 10
LilleSnupp Skrevet 23. april 2025 #105159 Skrevet 23. april 2025 Altså.. bein økt i dag, og ifølge story har hun løftet 5524 kg?!?! Si meg.. hvilke øvelser er det hun har på en slik bein økt? Sterk og atletisk meg der sola aldri skinner! 3 set med 8-12 reps.. det blir ikke mange kiloene, ev mange øvelsene. Sliter helt ærlig med å se hvilke øvelser hun har tatt mtp de hun viser frem (hip thrust, markløft og kickback bl.a). 10 5
Xstrella Skrevet 23. april 2025 #105160 Skrevet 23. april 2025 Snødronninga skrev (2 timer siden): Et hilsen fra Caroline i verdens minste trenings-bh, sånn passe knekk i hofta, volum i hestehalen som hun sikkert har dratt i 14 ganger, ansiktet i profil, og den ledige armen i dukkeaktig posisjon. Alltid 10/10 på stiv posering og usunt kroppsfokus. 👏🏻 https://www.snapchat.com/add/carobergeriksen Der er helt sykt! For er sirkus. Trist hun ikke lærte noe eller ble en bedre versjon av seg selv i KL. 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå