Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Isola2 skrev (6 timer siden):

Guri hadde hørt en podcast eller program  hvor de tok opp episoden som et eksempel på at Caroline var forut for sin tid med tanke på å få betalt for å gjøre slike ting og være en av de første som ble stor på blogging og tjene på det. Caroline sa at det var managementet på den tiden som ba henne lage slike lister og at den fantes før hun ble kontaktet av Cappelen.

den podcasten er forsøvrig tortur. Hadde gitt bort statshemmeligheter etter noen runder med Guri og gnåleCarro på øret..

Ser ut som det prøves på en omskriving av hva som faktisk skjedde:

Kritikken vedr Cappelen handlet om at hun ble avslørt i å tilby umerket reklame, som er og var ulovlig. Jf. 

https://web.archive.org/web/20150103233539/http://e24.no/media/slakter-kjendisblogger/3913151

Sitat

Generalsekretæren i Norsk Presseforbund, Per Edgar Kokkvold, synes ikke noe om at en journalist tar betalt for redaksjonelle oppdrag uten å opplyse om det.

Og

https://web.archive.org/web/20240418210958/https://www.carolinebergeriksen.no/2010/11/22/a-blogge-er-ikke-journalistikk/

Sitat

Jeg forventer flere saker fra e24 fremover, hvor de også tar for seg andre bloggere som begår akkurat den samme feilen som jeg gjorde. Bloggere som fortsetter å omtale produkter, uten å oppgi verken sponsing eller betaling.

Og lignende fra annen kilde

https://www.adressa.no/debatt/i/Qx4034/naar-jeg-hoerer-br-ordet-blogg

Sitat

I sitt forsvarsskrift, tilsynelatende forfattet mens hun lå i fosterstilling og bekjempet kvalmen, skriver Berg Eriksen at «titusenvis av andre bloggere» hver dag gjør det samme: Omtaler produkter uten å oppgi at de tar betalt for omtalen, noe markedsføringsloven forbyr. 

Endret av Glrmn
  • Liker 11
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Istapp skrev (18 timer siden):

Er det du eller hun som driter på draget av å legge slikt ut? Bli ikke krenket av alt du ser - skroll bare glatt videre eller la være å gå innpå siden hennes. Verken du eller jeg trenger å legge ut slike bilder, men om hun vil det så er det opp til henne.

Og det er opp til oss om vi vil kommentere på det. Hvordan har du fått det for deg at du kan styre hva andre mener og skriver?

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (10 timer siden):

Og jeg tenker det du skriver er en altfor lettvint løsning på et samfunnsproblem å tillatte juks og fanteri fra noen som tar seg betalt for å påvirke publikum gjennom falske og usunne virkemidler. Cbe med partner selger livsstils-, trening-, og kostholdsplaner uten faglig kompetanse og gjennom redigerte, poserte bilder som uttrykker proana og thinspo uten å ta noe ansvar for påvirkningsmakten som potensielt kan være skadelig for sårbare personer.

Så nei, alt hun og hennes like angår både meg, deg og alle andre som har forbrukermakt, etiske verdier, og en bitteliten tanke for de som kan la seg påvirke negativt av søppelinnhold, forbruksbonanza, thinspo/proana, visning av øvelser utført feil og skadelig, samt mye mer.

Men skuta er på vei ned, hun følger ikke lenger med, ingen er interessert i en snart 40-år gammel tobarnsmor, hun treffer ingen i målgruppen, følgertallet synker, hun kjøper følgere... så hun er jo ikke relevant lenger.

Så hvis man virkelig er opptatt av å ta tak i samfunnsproblem, dvs influensere som faktisk påvirker samfunnet, så er vel CBE ikke den rette å prioritere å bruke tid på. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (50 minutter siden):

Er det filteret som gjør stemma hennes så ille? Den var da ikke så ille på KL🤷‍♀️

Tror det bare blir for mye på en gang, på KL snakket hun ikke så lenge i gangen og det var flere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny serie på Netflix med barne influensere. Har ikke sett så mye enda, men tror ikke det er så positivt...

Endret av Margit777
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun ute og sutrer igjen over produksjonen av KL. Buhu, ingen fikk se meg spy. Hun fikk åpenbart Ingen personlighetsendring ut av dette nei

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix serien, som heter kidinfluensernes skyggeside blir mye verre i episode 2. Der blir det tatt opp de pedofile titterne.  De later som de er barn som sender de gaver. Er som en gave til de pedofile. Der de ser barna kler seg utfordrene, som C liker og vise sine barn, i magetopper. Faen så sjukt, og dette gir hun i presang til psykoene.  En mer tilbakestående influenser skal man se lenge etter.

Og far til barna? Nei, han bryr seg ikke, som han skrev på instagram i cubus reklamen som ble sletta.

Endret av Margit777
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (7 minutter siden):

Nå er hun ute og sutrer igjen over produksjonen av KL. Buhu, ingen fikk se meg spy. Hun fikk åpenbart Ingen personlighetsendring ut av dette nei

Tror det er dumt av henne med tanke på å tiltrekke seg kunder også. Fremstår verken psykisk eller fysisk sterk med slike uttalelser. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (2 timer siden):

Ny serie på Netflix med barne influensere. Har ikke sett så mye enda, men tror ikke det er så positivt...

Har sett, og influensere bør se. CBE OG Anna

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 time siden):

På snap? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CityCityBangBang skrev (12 minutter siden):

https://www.tv2.no/underholdning/kritiserer-produksjonen-ganske-kjipt/17552304/

Samme innlegg så vidt jeg kan se, men plutselig på forsiden igjen.

Hun velger jo å ikke spise mat, så ris til egen bak å bli så dårlig. I en krig m å en spise det en får. Fek lammelår… de kommenterte henne jo i episoden når hun ikke fikk mat. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun hadde gjort det mye bedre om hun kom videre. Stuping og hinderløp under vann liker hun jo ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ninaen skrev (2 timer siden):

Så utrolig typisk henne a være dårlig taper og skylde på annet enn egen dårlig innsats.

det var vel dessuten betimelig for henne å ryke ut før forlengsstupet og begge vannkonkuransene.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa de? skrev (20 minutter siden):

Hun velger jo å ikke spise mat, så ris til egen bak å bli så dårlig. I en krig m å en spise det en får. Fek lammelår… de kommenterte henne jo i episoden når hun ikke fikk mat. 

Ja, det var så teit av hevne ..? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (Akkurat nå):

Ja, det var så teit av hevne ..? 

Hva mener du? At jeg er teis som nevner det!?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...