Trulsa Skrevet i går, 07:07 #104681 Del Skrevet i går, 07:07 Rev. Revenge skrev (8 timer siden): Livets harde skole er vel litt mer i retning av å kjøre businessen sin i grøfta på grunn av klikkåte, griskhet og svindel for så å sitte litt i båten etter et bittelite jordskjælv, og så starte opp på nytt med samme klikkåte som en annen fjortis uten å ha gjort opp for seg eller lært noe? Flere av den typen befinner seg statistisk sett i nærheten av den sørlige delen av Glomma, med sånn passe spredning i alder. De har sikkert gått på samme skole. Det er merkelig syns jeg. Jeg spurte AI/Copilot hva uttrykket betyr og her er svaret jeg fikk: Uttrykket "livets harde skole" brukes ofte humoristisk eller metaforisk om erfaringer man har fått gjennom livet, spesielt de som kommer fra utfordringer eller vanskelige situasjoner. Det er en måte å si at man har lært mye gjennom livets opp- og nedturer, og ikke nødvendigvis gjennom formell utdanning. Det handler om livserfaring og lærdom man får på den "tøffe måten." 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet i går, 07:44 #104682 Del Skrevet i går, 07:44 Torden skrev (9 timer siden): Godt oppsummert, men savnet skandalen med bildefjusket. Da de ble fersket i å gjøre CBE smalere 😂 Da skulle hun aldri gjøre noe slikt mer, bedyret hun. Og det de gjorde var å fjerne muligheten for folk å sjekke om et bilde var redigert… 8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet i går, 09:57 #104683 Del Skrevet i går, 09:57 Trulsa skrev (2 timer siden): Jeg spurte AI/Copilot hva uttrykket betyr og her er svaret jeg fikk: Uttrykket "livets harde skole" brukes ofte humoristisk eller metaforisk om erfaringer man har fått gjennom livet, spesielt de som kommer fra utfordringer eller vanskelige situasjoner. Det er en måte å si at man har lært mye gjennom livets opp- og nedturer, og ikke nødvendigvis gjennom formell utdanning. Det handler om livserfaring og lærdom man får på den "tøffe måten." Tja, det brukes nå like mye som nedsettende term overfor selvutnevnte eksperter uten (relevant) utdanning. Opprinnelig var nok betydningen slik du skriver, men nå brukes det primært som nedsettende om «folk som leker eksperter uten å ha peiling». 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet i går, 11:23 #104684 Del Skrevet i går, 11:23 Ninaen skrev (1 time siden): Tja, det brukes nå like mye som nedsettende term overfor selvutnevnte eksperter uten (relevant) utdanning. Opprinnelig var nok betydningen slik du skriver, men nå brukes det primært som nedsettende om «folk som leker eksperter uten å ha peiling». Sånne som hevder de er lege og jordmor, bare for å vinne et argument? Sorry, klarte ikke å la være...😅 23 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet i går, 11:37 #104685 Del Skrevet i går, 11:37 Felis skrev (13 minutter siden): Sånne som hevder de er lege og jordmor, bare for å vinne et argument? Sorry, klarte ikke å la være...😅 For meg er dette det aller groveste de har gjort; man svarer bare ikke som man er en lege når man ikke er det. Det er en grense man bare ikke trår over, og da man gjør det sier det alt om deg som bedriftseier. 20 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet i går, 11:47 #104686 Del Skrevet i går, 11:47 Felis skrev (12 minutter siden): Sånne som hevder de er lege og jordmor, bare for å vinne et argument? Sorry, klarte ikke å la være...😅 Hevder du det uten å ha utdanninga er du vel mer en ren løgner 🤪 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet i går, 11:50 #104687 Del Skrevet i går, 11:50 Ninaen skrev (3 minutter siden): Hevder du det uten å ha utdanninga er du vel mer en ren løgner 🤪 Jepp, å utgi seg som autorisert helsepersonell er straffbart. 16 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet i går, 13:57 #104688 Del Skrevet i går, 13:57 Ninaen skrev (3 timer siden): Tja, det brukes nå like mye som nedsettende term overfor selvutnevnte eksperter uten (relevant) utdanning. Opprinnelig var nok betydningen slik du skriver, men nå brukes det primært som nedsettende om «folk som leker eksperter uten å ha peiling». I mitt hode er det folk som kan (iallfall sier de kan) alt mulig og mener alt mulig om alle mulige ting, men som ikke har utdanning over ungdomsskolen (og gjerne er stolte av det). 😅 Mitt opprinnelige spørsmål til brukeren som skrev det, var egentlig ikke seriøst ment, for jeg forstod jo at hen mente at de som skriver her tilhører den kategorien. 🤭 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet i går, 14:01 #104689 Del Skrevet i går, 14:01 Jobbermedbarn skrev (2 timer siden): For meg er dette det aller groveste de har gjort; man svarer bare ikke som man er en lege når man ikke er det. Det er en grense man bare ikke trår over, og da man gjør det sier det alt om deg som bedriftseier. Han er ikke noen ting faktisk. Null utdanning. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Escadamango Skrevet i går, 15:27 #104690 Del Skrevet i går, 15:27 På snapchat kan cbe fortelle at hun skal trene styrke på gymmen. Jentene skal også være med, de har en «session» de også. På neste snap er de med og trener med faren. Supert at barn er i aktivitet, men det får da være måte på…. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet i går, 15:35 #104691 Del Skrevet i går, 15:35 Det er lov å spørre seg hvorfor denne tråden varer så lenge, men alle som har vært her en liten stund vet jo det. De er i en særklasse når det kommer til overtredelser, barneeksponering, kranglingen med følgerne, lovbrudd og sniking og faking over tid. Og så denne evindelige kampen da for å ikke se ut som eller være seg selv, og nekte for at det er sånn, selv om alle ser det på bilder og film utenfor deres egne kanaler. Men det siste jeg vil betegne dem som er av livets harde skole. CBE har jo knapt referanser utenfor ungdomsskolen. Influenerskolen er nok mer en skole i spinn, forledelse, fornektelse og lure enn en skole hvor man lærer av sine utfordringer og feiltrinn. Hun faller i knas over at noen mener hun står på en krakk for å se høyere ut. At noen en gang lurte på om hun og søsteren var søsken fordi de ser så forskjellige ut. Den eneste utfordringen hun oppgir i livet sitt er kritikerne. Så næsj, jeg tenker de hadde hatt godt av en tur innom livets harde skole jeg. KL er jo forsåvidt en form for simulering av hvordan overleve utfordringer, men det er tydeligvis ikke nok. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet i går, 15:50 #104692 Del Skrevet i går, 15:50 Escadamango skrev (14 minutter siden): På snapchat kan cbe fortelle at hun skal trene styrke på gymmen. Jentene skal også være med, de har en «session» de også. På neste snap er de med og trener med faren. Supert at barn er i aktivitet, men det får da være måte på…. Jeg synes de er for små til å holde på i treningsstudio og at det deles på snap. Med tanke på hvilken vinkling foreldrene har på kropp og trening vil jeg si det er skadelig. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet i går, 16:08 #104693 Del Skrevet i går, 16:08 Kollontaj skrev (2 timer siden): I mitt hode er det folk som kan (iallfall sier de kan) alt mulig og mener alt mulig om alle mulige ting, men som ikke har utdanning over ungdomsskolen (og gjerne er stolte av det). 😅 Mitt opprinnelige spørsmål til brukeren som skrev det, var egentlig ikke seriøst ment, for jeg forstod jo at hen mente at de som skriver her tilhører den kategorien. 🤭 Helt enig - dette er gjengs forståelse av begrepet "livets harde skole" - som jeg har inntrykk av at har sin opprinnelse på FB, som et svar på at man ikke har noe å føre opp under punktet for utdannelse? Når det gjelder deltakerne som har vært innom denne tråden og diskusjonen i løpet av de siste årene er mitt inntrykk imidlertid at de har en veldig variert bakgrunn også mht utdannelse og yrkeserfaring - det ser man raskt ut fra de mange måtene folk uttrykker seg på, og den varierte fagkunnskapen ulike debattanter bringer til torgs. De som diskuterer her er ikke noen ensartet gruppe, og slett ikke enige om alt - heller ikke om trådens tema faktisk, selv om anklagene om ekkokammer stadig hagler. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet i går, 16:33 #104694 Del Skrevet i går, 16:33 (endret) Ninaen skrev (6 timer siden): Tja, det brukes nå like mye som nedsettende term overfor selvutnevnte eksperter uten (relevant) utdanning. Opprinnelig var nok betydningen slik du skriver, men nå brukes det primært som nedsettende om «folk som leker eksperter uten å ha peiling». Det er Dunning Kruger du beskriver, ikke livets harde skole. En veldig god beskrivelse på paret i Sarpsborg. Mindre dekkende på et diskusjonsforum. Endret i går, 16:35 av Minthia 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet i går, 18:18 #104695 Del Skrevet i går, 18:18 Surikatt skrev (2 timer siden): Jeg synes de er for små til å holde på i treningsstudio og at det deles på snap. Med tanke på hvilken vinkling foreldrene har på kropp og trening vil jeg si det er skadelig. Helt enig, men det er desverre ikke første gang hun har delt lignende, barn på tredemølle etc. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 23 timer siden #104696 Del Skrevet 23 timer siden Så cbe og lke har ennå ikke kunder de trener 1:1 med? Okay, det syns jeg faktisk er veldig bra. Veldig synd at de trekker frem egne barn igjen. Og igjen. Og igjen. Omsetningsmessig er det vel det eneste de har igjen, å la søte små piker være produktet. Når det gjelder utdannelsen på Livets harde skole, glemmer jeg dessverre ikke alle de som debatterte inett mot "islamisme" på SIAN-gruppen på Facebook sånn en gang rundt 2012. Endel av de hadde stolt gått på spesialskolen Livets Knallharde skole, og var åpenbart ikke uteksaminert. Men det er en helt annen sak. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 23 timer siden #104697 Del Skrevet 23 timer siden Minthia skrev (2 timer siden): Det er Dunning Kruger du beskriver, ikke livets harde skole. En veldig god beskrivelse på paret i Sarpsborg. Mindre dekkende på et diskusjonsforum. Mange bruker «Livets harde skole» som nedsettende term om mennesker som helt riktig driver med (u)logiske slutninger og argumentasjon iht Dunning Kruger. Livets harde skole var jo en greie (som en annen påpekte) mange begynte å legge inn på «om-delen» på Facebook om man ikke hadde utdanning og var jo en slags stolthet greie i «jeg har ingen utdanning, men jeg vet litt om hvor tøft livet kan være og har mye kunnskap som følge av det!» Så har det også endret seg til bruk i nedsettende term om folk man mener er usaklige, uttaler seg om ting de ikke har peiling på, har fritidsproblemer/er uføre (og implisitt for mye tid til å henge på f.eks KG), generelt er dumme (fordi «ikke utdanna» etter opprinnelige bruke). Livets knallharde skole er jo en videreutvikling av den ironiske/sarkastiske/nedsettende betydningen. Det som ble slengt ut i tråden her om andre brukere var vel neppe ment som et kompliment, og framsto heller som «dere har fritidsproblemer og aner ikke hva dere snakker om og rakker bare ned på andre fordi dere sliter selv». At LKE og CBE driver med vranglære fordi de tror de vet mer og bedre enn fagutdanna folk er vel både en blanding av løgn, overvurderinger av egne evner (og dermed implisitt Dunning Kruger), og mange vil vel mene de ter seg iht å kun ha livets (knallharde) skole. Dunning Kruger effekten er vel for øvrig definitivt relevant på et diskusjonsforum, men det blir en egen tråd. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22 timer siden #104698 Del Skrevet 22 timer siden Ninaen skrev (25 minutter siden): Mange bruker «Livets harde skole» som nedsettende term om mennesker som helt riktig driver med (u)logiske slutninger og argumentasjon iht Dunning Kruger. Livets harde skole var jo en greie (som en annen påpekte) mange begynte å legge inn på «om-delen» på Facebook om man ikke hadde utdanning og var jo en slags stolthet greie i «jeg har ingen utdanning, men jeg vet litt om hvor tøft livet kan være og har mye kunnskap som følge av det!» Så har det også endret seg til bruk i nedsettende term om folk man mener er usaklige, uttaler seg om ting de ikke har peiling på, har fritidsproblemer/er uføre (og implisitt for mye tid til å henge på f.eks KG), generelt er dumme (fordi «ikke utdanna» etter opprinnelige bruke). Livets knallharde skole er jo en videreutvikling av den ironiske/sarkastiske/nedsettende betydningen. Det som ble slengt ut i tråden her om andre brukere var vel neppe ment som et kompliment, og framsto heller som «dere har fritidsproblemer og aner ikke hva dere snakker om og rakker bare ned på andre fordi dere sliter selv». At LKE og CBE driver med vranglære fordi de tror de vet mer og bedre enn fagutdanna folk er vel både en blanding av løgn, overvurderinger av egne evner (og dermed implisitt Dunning Kruger), og mange vil vel mene de ter seg iht å kun ha livets (knallharde) skole. Dunning Kruger effekten er vel for øvrig definitivt relevant på et diskusjonsforum, men det blir en egen tråd. Brukeren som kom inn og lirte av seg det uthevede over, har vært innom tråden med jevne mellomrom i årevis og hevdet det samme. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 22 timer siden #104699 Del Skrevet 22 timer siden pøbelsara skrev (2 minutter siden): Brukeren som kom inn og lirte av seg det uthevede over, har vært innom tråden med jevne mellomrom i årevis og hevdet det samme. Ante meg😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22 timer siden #104700 Del Skrevet 22 timer siden pøbelsara skrev (11 minutter siden): Brukeren som kom inn og lirte av seg det uthevede over, har vært innom tråden med jevne mellomrom i årevis og hevdet det samme. Og fortsatt tar vi det ikke til oss! 😬 Makan! 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå