Gjest Huder Skrevet søndag kl 18:05 #104641 Del Skrevet søndag kl 18:05 Rev. Revenge skrev (På 30.3.2025 den 17.46): Det er ikke forskning, det er hva cbe gjennom alle år fra start til den største bloggeren, og deretter nedadgående storhet selv har delt de fleste av oss setter spørsmålstegn ved. Det gleder meg at du vil sette deg inn i det, kortfattet kan du enkelt finne mye om cbe (og andre påvirkere) i lenken her. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/ Dessverre har vedkommende som driftet siden tatt en lengre pause, men dokumentasjonen rundt cbes meritter er uansett god som gull. Fru Johansen og Henrik Troy på Instagram kan gi litt nyere perspektiver på samme tema. Ingen av oss kjenner vel Fru Berg Eriksen privat, men vi kan kanskje få noen pekepinner ut fra selve den mangeårige måten å drive virksomhet på. Legg også merke til hennes tilsynelatende aksept som administrerende direktør av styreleder og partners adferd gjennom tidene, det er mulig det speiler en viss type verdier hos nettopp denne påvirkeren. Ekspander Takk for flott innspill. Er på saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet søndag kl 18:11 #104642 Del Skrevet søndag kl 18:11 (endret) Huder skrev (På 30.3.2025 den 17.29): Beklager , det med latterliggjøring gjaldt absolutt ikke ditt innlegg, min feil at jeg ikke var tydeligere. Som sagt jeg skal lese meg opp. Forsvarer da slettes ikke CBE bedriftsinnhold og virksomhet , det har jeg ingen forutsetninger for å gjøre. Ikke legg ord i min munn. Har heller aldri forsvart eksponering av barn, hvor mange ganger må jeg understreke det. Syns fortsatt C er en flott KVINNE. Ekspander Jeg skrev hvilket inntrykk som gis når man omtaler en dreven eier av flere bedrifter som "jenta". Hva du mener, bortsett fra at du kritiserer andre for å latterliggjør CBE, og at du ikke støtter "det" hun gjør mot barna, det vet vi ikke noe om foreløpig. At CBE er en flott kvinne, det står du fritt til å mene, det kan ingen ta fra deg. Personlig synes jeg naturlige kvinner er langt flottere enn kvinner som opererer og injiserer seg og i tillegg redigerer og bruker filter på bilder for å skape seg et image de selv ikke en gang når opp til. Og uansett hvor flott et ytre ev. er, så hjelper det lite, synes jeg, når en person over så mange år velger å kynisk utnytte egne barn og bryte norsk lov og gir fullstendig blaffen i at hun skader andre. Langt viktigere enn hva både du og jeg og andre mener om CBE er måten CBE og LKE velger å selge hennes utseende og "utseende", all den tid måten de velger å gjøre det faktisk er til skade for andre mennesker. Spørsmålet er da hvordan man kan stoppe slike skadelige influensere, som nekter å stoppe med helseskadelig bedriftsinnhold, nekter å eksponere barn, nekter å følge norsk lov store deler av tiden? Endret søndag kl 18:14 av Frisk Frosk språkvask første setning 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet søndag kl 18:16 #104643 Del Skrevet søndag kl 18:16 (endret) Huder skrev (På 30.3.2025 den 1.57): Jeg har sett litt på Instagram og jeg kan se det du vil frem til og være til dels enig med deg. Men hvem ville ikke vise sin beste side på bilder på Instagram . Er ikke enig med deg at hun er kunstig dukkelignende figur, langtfra ! Ja hun vil ha sin side på,fotografier men det vil søren meg jeg og. Vil ikke du? Uansett hva den jenta gjør så blir det galt. Dame if you do and dame if you dont! Ekspander Det er da mange influencere som ikke er så opptatt av vinkling, ringlys, filter, posering - rettere sagt, ikke er så opptatt av å fremstå "perfekte." Det er jo underlig at hun alltid må posere seg fin, ved å stå på tå, vise thigh gap, knekk i hofta for at rumpa skal stikke ut, konstant fokus på venstre profil, for å nevnte noe. Hun har sagt at hun poserer for å se "best mulig ut", i stedet virker det veldig rart, kunstig og oppstilt. Ingenting CBE legger ut er tilfeldig. Hun er mer selvbevisst enn de fleste, og for å si det rett ut er det usunt å være så til de grader opptatt av hvordan du ser ut. Vi har influencere/kjendiser som Emilie Nereng, Camilla Lorentzen og Helene Olafsen (de jeg kom på i farten) som er fine forbilder, bl.a p.g.a at de ikke tar seg selv så altfor høytidelig. Flotte kvinner alle sammen, naturlige, ikke tilgjorte og som ikke trenger å sitte foran speilet med et forvrengt filter. Du sier, "hvem vil ikke vise sin beste side på Instagram?" Det er forskrudd at man må ha en viss regi på alt man legger ut, at det er helt umulig å bare stå rett opp og ned f.eks, for da ser man ikke bra ut, i følge CBE. Du viser ikke din beste side når du føler deg finest når du ikke ligner på deg selv. Jeg er 100% overbevist om at Caroline ser mye bedre ut om hun kutter ut det oppstilte, regisserte, dropper 10 lag med sminke, ringlys og filter. Fillers også, forøvrig. Du kan gjerne ta kritikken personlig på hennes vegne, men husk hun har som jobb å påvirke andre. Hun er ikke bare en jente som legger ut ting på sosiale medier. CBE er veldig dyktig på ansvarsfraskrivelse, og å devaluere all kritikk. Endret søndag kl 21:11 av Snødronninga Glemte et ord "best mulig UT" 23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huder Skrevet søndag kl 18:31 #104644 Del Skrevet søndag kl 18:31 Frisk Frosk skrev (På 30.3.2025 den 18.11): Jeg skrev hvilket inntrykk som gis når man omtaler en dreven eier av flere bedrifter som "jenta". Hva du mener, bortsett fra at du kritiserer andre for å latterliggjør CBE, og at du ikke støtter "det" hun gjør mot barna, det vet vi ikke noe om foreløpig. At CBE er en flott kvinne, det står du fritt til å mene, det kan ingen ta fra deg. Personlig synes jeg naturlige kvinner er langt flottere enn kvinner som opererer og injiserer seg og i tillegg redigerer og bruker filter på bilder for å skape seg et image de selv ikke en gang når opp til. Og uansett hvor flott et ytre ev. er, så hjelper det lite, synes jeg, når en person over så mange år velger å kynisk utnytte egne barn og bryte norsk lov og gir fullstendig blaffen i at hun skader andre. Langt viktigere enn hva både du og jeg og andre mener om CBE er måten CBE og LKE velger å selge hennes utseende og "utseende", all den tid måten de velger å gjøre det faktisk er til skade for andre mennesker. Spørsmålet er da hvordan man kan stoppe slike skadelige influensere, som nekter å stoppe med helseskadelig bedriftsinnhold, nekter å eksponere barn, nekter å følge norsk lov store deler av tiden? Ekspander At CBE har operert seg er nytt for meg og overraskende. Noe som absolutt forandrer mitt syn på CBE. Igjen jeg skal lese meg opp og kan dessverre ikke gi deg noe svar på hva som bør gjøres så langt. Om vi har ett forskjellig syn på at det har vært latterliggjøring her inne får nå være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet søndag kl 18:44 #104645 Del Skrevet søndag kl 18:44 hvaduikkeser skrev (På 30.3.2025 den 12.13): Første gang jeg seg Kompani Lauritsen og overleppa og huden mellom den og nesa er jo helt krise. Det kommer ikke så godt fram med all filteret hun bruker daglig. Og hun ser virkelig helt annerledes ut på tv ja. Ekspander Hva er galt med dette området? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet søndag kl 18:45 #104646 Del Skrevet søndag kl 18:45 Huder skrev (På 30.3.2025 den 18.31): At CBE har operert seg er nytt for meg og overraskende. Noe som absolutt forandrer mitt syn på CBE. Igjen jeg skal lese meg opp og kan dessverre ikke gi deg noe svar på hva som bør gjøres så langt. Om vi har ett forskjellig syn på at det har vært latterliggjøring her inne får nå være. Ekspander Bare så det ikke blir spredd uriktig informasjon. At hun har silikonbryster har vært tydelig, men at hun har operert andre kroppdeler tror jeg ikke. Ansiktet bærer nok heller preg av fillers. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet søndag kl 19:07 #104647 Del Skrevet søndag kl 19:07 cerruti skrev (På 30.3.2025 den 15.06): Sukk… Siste med datteren. Her blir nok styling, utseende og piruetter viktig i identitetsdannelsen. Så stor respekt for kjente som skjermer barna sine. Ekspander Dro hun virkelig på konsert i de skoene? Det har regnet og vært 3 grader i Oslo i dag. 🙈 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet søndag kl 19:24 #104648 Del Skrevet søndag kl 19:24 Pearl2.0 skrev (På 30.3.2025 den 18.44): Hva er galt med dette området? Ekspander Det er der Restylanen legger seg. Ser det hos alle som fyller leppene sine. Ser latterlig ut, spesielt fra siden. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet søndag kl 20:29 #104649 Del Skrevet søndag kl 20:29 Hallepalle2 skrev (På 28.3.2025 den 16.15): Her ser man godt hvilke inngrep hun har tatt. Det er bare trist. Ekspander Rev. Revenge skrev (På 29.3.2025 den 11.45): Fillers migrerer. Det meste på kroppen siger også nedover grunnet tyngdekraften. På bildet syns det godt hvilke inngrep/injeksjoner som er gjort, i likhet med hos flere kolleger. Jeg skjeler til SE av munnpartiet og pannen. Det pussige er all filterbruken på toppen av alt som er gjort, for å endre selve ansiktsanatomien. Det var ikke nok å bygge et rundt fjes mer kantete, hele fjeset jukses (unaturlig) avlangt med filter. Tilføyelse: Personlig syns jeg plasseringen av contour og blush er for lav, og bidrar til at fillersen ser ut til å sige. Bilder fra 2012 her: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/dette-holder-fotballfrue-skjult-for-bloggleserne/13330976/ Allerede dengang klages det over at følgerne ikke kjenner henne, så problemstillingen hennes er ikke ny. Ekspander Hvilke inngrep ser dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet søndag kl 21:05 #104650 Del Skrevet søndag kl 21:05 Snødronninga skrev (På 30.3.2025 den 18.45): Bare så det ikke blir spredd uriktig informasjon. At hun har silikonbryster har vært tydelig, men at hun har operert andre kroppdeler tror jeg ikke. Ansiktet bærer nok heller preg av fillers. Ekspander Både fillers og botox. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet søndag kl 21:37 #104651 Del Skrevet søndag kl 21:37 Hulderen skrev (På 30.3.2025 den 20.29): Hvilke inngrep ser dere? Ekspander Hvis du googler fotballfrue før og etter, så kommer det bilder opp hvordan hun så ut før botox, fillers og restylane. Frua hadde rundt ansikt, spiss hake og små lepper. Nå er ansiktet fylt på med fillers i kinn, botox i panne og restylane i leppene. Hun har lagt inn silikon i puppene, men aldri skrevet om det, men de er veldig synlige slik hun flasher dem. Jeg tror det er gjort noe med haken også, men det kan være bare fillers. 7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet søndag kl 21:40 #104652 Del Skrevet søndag kl 21:40 https://www.varden.no/nyheter/i/L5KbXx/haaver-inn-penger-etter-fotballkarrieren (uredigert av annen fotograf) Det handler vel om øyebrynsplassering og kinnbeinsplassering, samt størrelse på lepper. Noe kan kanskje tilskrives alder. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet søndag kl 21:45 #104653 Del Skrevet søndag kl 21:45 Kollontaj skrev (På 30.3.2025 den 21.40): https://www.varden.no/nyheter/i/L5KbXx/haaver-inn-penger-etter-fotballkarrieren (uredigert av annen fotograf) Det handler vel om øyebrynsplassering og kinnbeinsplassering, samt størrelse på lepper. Noe kan kanskje tilskrives alder. Ekspander Her var hun faktisk finere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet søndag kl 21:53 #104654 Del Skrevet søndag kl 21:53 Kollontaj skrev (På 30.3.2025 den 21.40): https://www.varden.no/nyheter/i/L5KbXx/haaver-inn-penger-etter-fotballkarrieren (uredigert av annen fotograf) Det handler vel om øyebrynsplassering og kinnbeinsplassering, samt størrelse på lepper. Noe kan kanskje tilskrives alder. Ekspander Det går faktisk ikke an å se at det er henne… alder kan på ingen måte forklare alt det. Hun så godt ut, sunn ut. Hun må jo være mindre skrapa på dette bildet også, altså sunnere fettprosent. Hun var flott. Hvorfor ødelegger de seg for et eller annet oppdikta ideal? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet søndag kl 22:07 #104655 Del Skrevet søndag kl 22:07 Kollontaj skrev (På 30.3.2025 den 21.40): https://www.varden.no/nyheter/i/L5KbXx/haaver-inn-penger-etter-fotballkarrieren (uredigert av annen fotograf) Det handler vel om øyebrynsplassering og kinnbeinsplassering, samt størrelse på lepper. Noe kan kanskje tilskrives alder. Ekspander Nesen er også veldig annerledes enn den hun har eller viser nå. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet søndag kl 23:25 #104656 Del Skrevet søndag kl 23:25 Hanne67 skrev (På 30.3.2025 den 7.00): Hvorfor så ille å sminke seg inne på KL? Hun gjør det vel, som sikkert mange andre, for å føle seg vel. Jeg har aldri brukt noen form for sminke noen gang, bortsett fra litt leppestift en sjelden gang, men reagerer ikke på at andre bruker det! Ekspander Det er vel ikke det at hun bruker sminke KL vi reagerer mest på, men at hun lyver fordi hun sier hun ikke bruker sminke der. At de ikke engang hadde hårbørste. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet mandag kl 08:25 Populært innlegg #104657 Del Skrevet mandag kl 08:25 (endret) Jeg har fulgt og deltatt i denne tråden i ganske lang tid. Jeg engasjerte meg i sin tid i debatten rundt influensere på grunn av måten det helt fra starten har vært en forretningside å skape en leirbålfølelse - hvor influenseren delte tips om fanatiske ting man bare måtte ha (kjøpe!) med sine venner. Å merke som reklame satt VELDIG langt inne for mange av influensene - rett og slett fordi følgerne reagerte på at selve konseptet å samles rundt leirbålet og dele, ble utfordret av åpenhet om at den som delte tips og trist av sitt hjertes godhet, faktisk fikk rikelig betalt for det. Jeg synes det er kynisk og uetisk å ikke være åpen om kommersielle samarbeid. Da første skandale rundt fotballfrue kom etter at hun (ubedt) hadde sendt et forlag en prisliste for å levere en bokanmeldelse i bloggen, og hun svarte på kritikk om manglende profesjonalitet med å hevde at journalisten som først skrev om saken, ønsket å ødelegge bryllupsreisen hennes, og opplyse om at kritikken (om tilbud til forlag om skjult, betalt markedsføring) hadde medført at hun lå i fosterstilling og krampegråt på denne bryllupsreisen, ble jeg hoderystende fascinert over både mangelen på profesjonalitet og frekkheten i tilsvaret. Dette var ikke siste gang CBE ble tatt med buksene nede - å lyve har liksom vært hennes modus operandi fra denne første avsløringen. Da det ble avslørt at mannen hennes opptrådte som et stort utvalg av eksperter i kommentarfeltet på bloggen, var deres forklaring at det var så mange troll i kommentarfeltet at de ønsket å svare for seg. Uhyrlighetene som det måtte jukses for å svare på, var bla en diskusjon om hva slags urt som skulle brukes i en spesiell oppskrift. Men det handlet også om kosthold under graviditet - noe som fikk mannen til å utgi seg for både å være jordmor og lege. Og den evige tilbakevendende greia om at hun gjør øvelser feil når hun trener, som medførte debuten til PT-Åge. Da hun fikk barn, skjermet hun barnet i tre-fire måneder, for så å gjøre en 180-snuoperasjon, og begynne å dele både bilder og tekster om barnet - alle livsbegivenheter ble behørig dekket i bloggen. Årsak: noen ville se barnet, og det syntes hun var så opprørende at hun valgte å dele om barnet i alle kanaler - helt uten kontroll på hvem som kunne se og lese. Men gjennomgående for hele karrieren, har vært at hun lyver - eller ikke forteller det som er sant. Når hun gjør noe kritikkverdig, er det alltid, uten unntak, slemme folk på internett som får henne til å gjøre det. Hun glemmer stadig å merke reklame riktig, og jeg tror ikke jeg har sett ett eneste bilde av henne hvor hun merker med retusjert person. Måten hun møter kritikk på, sammen med en tilsynelatende totale mangelen på interesse for annet enn egen fremtoning, har nok medført at hun fortsatt får kritikk, og at hun fortsatt engasjerer. jeg er forøvrig helt enig i at alle burde avstå fra å komme med kommentarer om folks utseende - men jeg er enig i at å drive utbredt kosmetisk/kiriurgisk korreksjon er noe folk med mye makt og innflytelse burde gjøre med stor forsiktighet. Endret mandag kl 09:24 av pøbelsara 33 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet mandag kl 11:53 #104658 Del Skrevet mandag kl 11:53 pøbelsara skrev (På 31.3.2025 den 8.25): Jeg har fulgt og deltatt i denne tråden i ganske lang tid. Jeg engasjerte meg i sin tid i debatten rundt influensere på grunn av måten det helt fra starten har vært en forretningside å skape en leirbålfølelse - hvor influenseren delte tips om fanatiske ting man bare måtte ha (kjøpe!) med sine venner. Å merke som reklame satt VELDIG langt inne for mange av influensene - rett og slett fordi følgerne reagerte på at selve konseptet å samles rundt leirbålet og dele, ble utfordret av åpenhet om at den som delte tips og trist av sitt hjertes godhet, faktisk fikk rikelig betalt for det. Jeg synes det er kynisk og uetisk å ikke være åpen om kommersielle samarbeid. Da første skandale rundt fotballfrue kom etter at hun (ubedt) hadde sendt et forlag en prisliste for å levere en bokanmeldelse i bloggen, og hun svarte på kritikk om manglende profesjonalitet med å hevde at journalisten som først skrev om saken, ønsket å ødelegge bryllupsreisen hennes, og opplyse om at kritikken (om tilbud til forlag om skjult, betalt markedsføring) hadde medført at hun lå i fosterstilling og krampegråt på denne bryllupsreisen, ble jeg hoderystende fascinert over både mangelen på profesjonalitet og frekkheten i tilsvaret. Dette var ikke siste gang CBE ble tatt med buksene nede - å lyve har liksom vært hennes modus operandi fra denne første avsløringen. Da det ble avslørt at mannen hennes opptrådte som et stort utvalg av eksperter i kommentarfeltet på bloggen, var deres forklaring at det var så mange troll i kommentarfeltet at de ønsket å svare for seg. Uhyrlighetene som det måtte jukses for å svare på, var bla en diskusjon om hva slags urt som skulle brukes i en spesiell oppskrift. Men det handlet også om kosthold under graviditet - noe som fikk mannen til å utgi seg for både å være jordmor og lege. Og den evige tilbakevendende greia om at hun gjør øvelser feil når hun trener, som medførte debuten til PT-Åge. Da hun fikk barn, skjermet hun barnet i tre-fire måneder, for så å gjøre en 180-snuoperasjon, og begynne å dele både bilder og tekster om barnet - alle livsbegivenheter ble behørig dekket i bloggen. Årsak: noen ville se barnet, og det syntes hun var så opprørende at hun valgte å dele om barnet i alle kanaler - helt uten kontroll på hvem som kunne se og lese. Men gjennomgående for hele karrieren, har vært at hun lyver - eller ikke forteller det som er sant. Når hun gjør noe kritikkverdig, er det alltid, uten unntak, slemme folk på internett som får henne til å gjøre det. Hun glemmer stadig å merke reklame riktig, og jeg tror ikke jeg har sett ett eneste bilde av henne hvor hun merker med retusjert person. Måten hun møter kritikk på, sammen med en tilsynelatende totale mangelen på interesse for annet enn egen fremtoning, har nok medført at hun fortsatt får kritikk, og at hun fortsatt engasjerer. jeg er forøvrig helt enig i at alle burde avstå fra å komme med kommentarer om folks utseende - men jeg er enig i at å drive utbredt kosmetisk/kiriurgisk korreksjon er noe folk med mye makt og innflytelse burde gjøre med stor forsiktighet. Ekspander Jeg trekker på smilebåndet for dette er ikke atferdsvansker i form av smerteutrykk hos sårbare ungdommer med sammensatte vansker. Dette er umoden fungering, trossende og normløs atferd hos godt voksne mennesker på bakgrunn av at de ikke fritt kan misbruke virkemidler i kommersiell hensikt. Mens andre altså sliter med å tilpasse seg livet grunnet heftig bagasje, ligger influenseren i fosterstilling og gråter over skjult betalt markedsføring og en avslørt legetittel. Det er smått imponerende. 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet mandag kl 13:47 #104659 Del Skrevet mandag kl 13:47 hvaduikkeser skrev (På 30.3.2025 den 19.24): Det er der Restylanen legger seg. Ser det hos alle som fyller leppene sine. Ser latterlig ut, spesielt fra siden. Ekspander Åja, takk for forklaring 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet mandag kl 14:17 #104660 Del Skrevet mandag kl 14:17 Pusern3 skrev (På 30.3.2025 den 23.25): Det er vel ikke det at hun bruker sminke KL vi reagerer mest på, men at hun lyver fordi hun sier hun ikke bruker sminke der. At de ikke engang hadde hårbørste. Ekspander Er det så nøye da, og det hun bruker er ikke sikkert hun definerer som sminke heller. Mye rart dere i tråden her reagerer på! 🙄 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå