Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Linjalen

17 minutter siden, Glemtbrukernavnet said:

@Linjalen håper du kan svare meg på det uthevede spørsmålet mitt over. 😊

Hei. Mitt poeng er veldig enkelt. CBE klarte å øke sin formue, samt tjene enda mer penger på bloggingen i år enn i fjor. Treasures AS er jo bare for å ha en ryddig kanal for noen av inntektene. Jeg kunne skrevet lenger men har ikke tid nå kanskje i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Knocks skrev:

Mulig jeg var rask. Siter meg på mine spekulasjoner så skal jeg se om jeg kan svare bedre (linken du la ved klarte jeg ikke å se at jeg drev spekulasjoner i).

Spekulere i andre sine motiv. Tenker du det er realt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Linjalen skrev:

Hei. Mitt poeng er veldig enkelt. CBE klarte å øke sin formue, samt tjene enda mer penger på bloggingen i år enn i fjor. Treasures AS er jo bare for å ha en ryddig kanal for noen av inntektene. Jeg kunne skrevet lenger men har ikke tid nå kanskje i kveld. 

Hvor står det at hun tjente mer på bloggingen? Jeg la ved dokumentasjon på det motsatte.

Sier det noe om lesertallet/visninger? Jeg la ved dokumentasjon på nedgang der, samt lav engasjementrate. 

Er det bare å ignorere dokumentasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Spekulere i andre sine motiv. Tenker du det er realt? 

Spekulere i folks motiv for hvorfor de skriver i denne tråden?

Altså som sagt tenker jeg det er mye saklig her og folk som virkelig vil endre ting, men samtidig mener jeg oppriktig det er et element av besettelse/ren hobby å finne ting på dama å ta henne for hos endel her inne. Interessen og engasjementet er som sagt litt ute av proporsjoner synes jeg mtp hva gjelder andre ting i samfunnet man kan engasjere seg i og viktigheten sammenlignet med disse. Så jeg syntes det kan være verdt å nevne at det for ENKELTE kan være litt flere ting som spiller inn her og man må kunne si det høyt. 

Ser noen andre har skrevet at man har fått til endringer som følge av det som skjer i denne tråden (eller er det andre kanaler som er brukt??), det er jo positivt. 

Jeg er vel mildt sagt litt blandet i min kritikk.

Endret av Knocks
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linjalen
6 minutter siden, Glemtbrukernavnet said:

Hvor står det at hun tjente mer på bloggingen? Jeg la ved dokumentasjon på det motsatte.

Sier det noe om lesertallet/visninger? Jeg la ved dokumentasjon på nedgang der, samt lav engasjementrate. 

Gjør hun noe annet enn å blogge/være influencer? Alle deltagelser i ulike realityshow med mer er jo kun for å øke sin egen verdi som markedsflate. Så vidt meg bekjent har hun ikke en lektorjobb på si som hun holder hemmelig. 

Endret av Linjalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Knocks flott du modererte deg fra "folk her inne" til "enkelte ". 

Du vet ingenting om folk sitt engasjement utenfor KG. Jeg vet at flere deltar på andre arenaer med "barnets beste" i fokus. Det er flott at de også engasjerer seg og informerer her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Linjalen skrev:

Gjør hun noe annet enn å blogge/være influencer? Alle deltagelser i ulike realityshow med mer er jo kun for å øke sin egen verdi som markedsflate. Så vidt meg bekjent har hun ikke en lektorjobb på si som hun holder hemmelig. 

Jeg dokumenterte fall i omsetning fra 2017 til 2018. Da kan du ikke påstå økt annonsørsalg og flere visninger uten å dokumentere det. Hvor står det?

Dokumentasjon- fra https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850

Screenshot_20191031-233731_Chrome.thumb.jpg.57cd6c0f4114cbeaf4675bd819451e58.jpg.c1ac459ff307cd7c8a75cfd5c9374417.jpg

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Linjalen skrev:

De tjener vel penger på å være med i Bloggerne? Og solgte de ikke en leilighet i Oslo? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Hva er det egentlig vil frem til? Du får bare ta innover deg at CBE i 2018 både tjente mer og hadde høyere formue enn andre influncere, uansett om du liker det eller ikke. At regnskapet viste enn nedgang i inntekt på 1,5mill, kan være helt naturlige forklaringen og ikke noe som har med hennes  personlige inntekt å gjøre. Det er ikke alt du vet og hva som ligger bak tallene.

Salg av leilighet i 2017 og gevinst av det salget vil vise i regnskapet for bedriften, hvis leiligheten stod i bedriftens navn. Det er ikke uvanlig å investere når man tjener mye penger. Hvis salget var i 2017 så vil gevinsten bli tatt med på driftsinntektene og dermed ekstra høyt det året. Året etter var det til normalen igjen. Ikke noe dramatisk i det.

Endret av Levina
Lagt til tekst
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

@Knocks flott du modererte deg fra "folk her inne" til "enkelte ". 

Du vet ingenting om folk sitt engasjement utenfor KG. Jeg vet at flere deltar på andre arenaer med "barnets beste" i fokus. Det er flott at de også engasjerer seg og informerer her inne. 

Takk for korrigering og informasjon!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Levina skrev:

Hva er det egentlig vil frem til? ..... Det er ikke alt du vet og hva som ligger bak tallene.

Det jeg vil frem til at det er ingen her som vet hva som ligger bak tallene, og da bør påstander om økt annonsesalg og visningsvekst dokumenteres.

😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Levina skrev:

Hva er det egentlig vil frem til? Du får bare ta innover deg at CBE i 2018 både tjente mer og hadde høyere formue enn andre influncere, uansett om du liker det eller ikke. At regnskapet viste enn nedgang i inntekt på 1,5mill, kan være helt naturlige forklaringen og ikke noe som har med hennes  personlige inntekt å gjøre. Det er ikke alt du vet og hva som ligger bak tallene.

Salg av leilighet i 2017 og gevinst av det salget vil vise i regnskapet for bedriften, hvis leiligheten stod i bedriftens navn. Det er ikke uvanlig å investere når man tjener mye penger. Hvis salget var i 2017 så vil gevinsten bli tatt med på driftsinntektene og dermed ekstra høyt det året. Året etter var det til normalen igjen. Ikke noe dramatisk i det.

Treasures salgsinntekter var 1,5 mill mindre i 2018 enn i 2017. De tok ut utbytte på 2,6 mill i 2017, ingenting i 2018, forklaringen på økt formue ligger nok der. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Treasures salgsinntekter var 1,5 mill mindre i 2018 enn i 2017. De tok ut utbytte på 2,6 mill i 2017, ingenting i 2018, forklaringen på økt formue ligger nok der. 

Vil ikke disse pengene uansett vises i formuen til CBE da de står i et firma heleid av dem? Spør fordi jeg er nysgjerrig på det regnskapstekniske.

Edit: Altså om de ikke tar utbytte men lar overskuddet gå tilbake til firmaet.

Endret av Rockas
presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det frua og fruemannen som har startet opp "omvendt julenisse" i Østfold, eller har det vært fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minnie Mus said:

Er det frua og fruemannen som har startet opp "omvendt julenisse" i Østfold, eller har det vært fra før?

Konseptet var allerede der fra før av. Det er ikke noe CBE har dratt i gang selv. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pjolterbeist said:

Konseptet var allerede der fra før av. Det er ikke noe CBE har dratt i gang selv. 

Det skjønte jeg egentlig, men på bloggen skriver hun at "vi" har startet opp Omvendt julenisse i Østfold.  Hvorfor prøver hun å ta æren for noe som andre har startet opp?!?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Det skjønte jeg egentlig, men på bloggen skriver hun at "vi" har startet opp Omvendt julenisse i Østfold.  Hvorfor prøver hun å ta æren for noe som andre har startet opp?!?

Jeg har inntrykk av at CBE lager sin egen i stedet for så slå seg sammen med de som allerede driver med konseptet i Østfold. Litt rart. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett da, så ser dette med omvendt julenisse ut som et supert tiltak, så kred for det herfra👍

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra med omvendt nisse - det er et bra opplegg.

Og så er jeg imponert over Levinas innsikt i formues- og inntektsforholdene til Treasures AS og eierene. :pls:

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inocybe said:

Jeg har inntrykk av at CBE lager sin egen i stedet for så slå seg sammen med de som allerede driver med konseptet i Østfold. Litt rart. 

Hun vil vel ha æren, rosen og skrytet for noe andre har startet opp, ikke noen stor overraskelse det. Sånn er det med oppskrifter, diverse diy prosjekter, film og bokanmeldelser også. Hun skriver som om hun har funnet opp, lagd og skrevet alt selv,  veldig typisk frua.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...