Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (1 minutt siden):

Men likevel omtales negative karakteristikker av nettopp personligheten til en person i Sarpsborg.

Det som fremkommer i kanalene hennes og i podcasten omtales, men da vil det omtales i en kontekst. Konteksten er kommersiell virksomhet. Hvordan CBE velger å fremstå der, er hennes valg. Hun er redaktør og hun bestemmer også selv hva hun vil si i podcasten. Det er også greit å kritisere det som fremmes i disse kanalene selv om ingen påstår å kjenne CBE privat eller vet hvilken personlighet hun viser utenom jobb. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shopgirl2014 skrev (1 time siden):

Du spør meg hva jeg mener om et ubekreftet rykte om en person som de fleste antar er LKE?

Mitt utgangspunkt er at rykter ikke er fakta, og at det som sies offentlig om navngitte personer bør være korrekt og etterprøvbart. Hvis det ikke finnes offentlig kjent dokumentasjon som bekrefter påstanden, ser jeg ikke poenget med å spre eller diskutere den videre.

Så spørsmålet er heller: Synes du det er greit å videreformidle ubekreftede rykter om navngitte personer, bare fordi "de fleste antar" at de er sanne? Hvis ja – hvor setter du grensen?

FruJohansen har vært tydelig på at hun har lest alle papirene i saken.

Minst én bruker i denne tråden har sett samme papirer gjennom sin jobb. Denne/disse brukerne kan selvfølgelig ikke offentliggjøre disse papirene på forumet.

Selv har jeg hørt historien direkte fra kvinnen som ble utsatt for dette. Kvinnen ønsker ikke å stå frem, forståelig nok.

Det er ingen tvil om hva som har skjedd og hvem som er involvert. LKE vedtok et forelegg som ga ham både bot og han måtte betale erstatning til kvinnen. Dette forelegget er jevnstilt med en dom, noe du har fått link til flere ganger.

Men om du tar utgangspunkt i det som har vært skrevet om i media over år - hva mener du om at Lars-Kristian Eriksen har en mangeårig historie som nettroll som har stalket personer på nettet og til og med kommet med trusler mot personer på nett?

Om noen skal sette grenser, så er det vel strengt tatt de bedriftseierne som har valgt å bryte norsk lov i 15 år til nå og stadig fortsetter å gjøre det.

• Liker 27
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (51 minutter siden):

Men likevel omtales negative karakteristikker av nettopp personligheten til en person i Sarpsborg.

Nei, av selvframstillingen i SoMe, gjort strategisk og kalkulert av kommersielle hensyn, med større eller mindre hell.

• Liker 14
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

Den treningen som kritiseres dag inn og ut den har noe effekt da i det minste. 

Så klart den har effekt, men måten hun viser det til følgerne er feil utført og kan gi skader.

• Liker 11
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

FruJohansen har vært tydelig på at hun har lest alle papirene i saken.

Minst én bruker i denne tråden har sett samme papirer gjennom sin jobb. Denne/disse brukerne kan selvfølgelig ikke offentliggjøre disse papirene på forumet.

Selv har jeg hørt historien direkte fra kvinnen som ble utsatt for dette. Kvinnen ønsker ikke å stå frem, forståelig nok.

Det er ingen tvil om hva som har skjedd og hvem som er involvert. LKE vedtok et forelegg som ga ham både bot og han måtte betale erstatning til kvinnen. Dette forelegget er jevnstilt med en dom, noe du har fått link til flere ganger.

Men om du tar utgangspunkt i det som har vært skrevet om i media over år - hva mener du om at Lars-Kristian Eriksen har en mangeårig historie som nettroll som har stalket personer på nettet og til og med kommet med trusler mot personer på nett?

Om noen skal sette grenser, så er det vel strengt tatt de bedriftseierne som har valgt å bryte norsk lov i 15 år til nå og stadig fortsetter å gjøre det.

Vedkommende du her svarer, og flere av de som alltid har noe å si på kritikken, bryr seg ikke om hva LKE har gjort. De bryr seg heller ikke om CBEs metoder for å se ugjenkjennelig ut, eller barneeksponering. De bryr seg ikke om de kritikkverdige sidene ved Treasures AS, ellers ville de faktisk diskutert det. Det er det jeg tror. 

Endret av Snødronninga
en liten skrivefeil
  • Liker 17
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingebjørg skrev (På 16.3.2025 den 9.36):

Her er jeg uenig. Er så imponert over tålmodigheten hun viste opp det fjellet. Han har holdt henne tilbake i omtrent alle parkonkurranser, uten å ha fått én negativ kommentar fra henne. 
Sammenlign med Homlung opp den bakken der, så er det ingen tvil om hvem som var best partner. 
Synes hun gjør en god figur i Kompani, forstår bare ikke at hun ikke viser mer av den siden i SoMe. 

Pearl2.0 skrev (På 16.3.2025 den 9.46):

Helt enig med deg! Synes hun gjør en god figur i KL, skjønner ikke behovet for å plukke fra hverandre og analysere i detalj alt hun sier og gjør i det programmet. Hun var supertålmodig. Var som å gå med en umotivert 6-åring på slep opp det fjellet. Og det må være ekstra krevende når det er snakk om en voksen mann man skal drasse på 🤯

Nudeldama skrev (På 16.3.2025 den 12.26):

Jeg er imponert over Caroline i KL. Spesielt siden man her inne får inntrykk av at hun må være et forferdelig menneske.

Jeg synes hun har støttet og pushet sin makker mye. Hun er alltid positiv og støttende med ham. Men jeg forstår godt det må være kjipt å være i så god form men måtte holde igjen og komme sist pga det.

Serien er jo også klippet, så det kan godt være hun har sagt og gjort ting som ikke er tatt med.

Under vurderingen fikk hun også ros for den jobben hun har gjort med sin makker, så også befalet ser det.

Det er da ikke å vinne individuelt på bekostning av laget KL handler om. Det er hver sin tur å "holde andre tilbake", for å lære å takle personlige utfordringer, ikke sette seg selv men laget først, og å tåle at man trenger hjelp av andre, hvor man til slutt vinner med hele laget.

CBE sørget for at de tapte den øvelsen hvor makkeren hadde riktige svar. Hun har vært heldig og kommet på det vinnende laget hver gang, hvor det har vært andre som har ledet an og skaffet lagert poenger. Der har laget dratt lasset og CBE fått poeng. Sånn sett har hun både holdt andre tilbake, og ikke dratt lasset, i andre øvelser enn de to makkerøvelsene hvor makkeren hennes sliter. På tilbakemeldingen sa de også at det var bevisst at de satte de to sammen, så CBE fikk prøvd seg på nettopp det å motivere andre foran det å sette seg selv først. Det klarer hun helt OK. Det er ikke i samme liga som de som virkelig skinner på motivasjon der inne, men det er helt OK. Hun blir ikke sur, og det gir et godt inntrykk opp mot det hun serverer i kanalene sine.

Vi har i det hele ikke fått sett henne utfordre seg selv i noen særlig grad foreløpig. Det er synd. Men hun er søt og hyggelig, og litt anonym og beskjeden i det som kommer fram så langt.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (5 timer siden):

I kompani Lauritzen syns jeg også at hun framstår som en av de sterkeste damene. Og flere i tråden her har skrevet mye om at hun ikke gjør øvelsene bra nok, men noe effekt må joggingen og treningen hatt!  

Det skulle jo bare mangle, hun er jo en treningsinfluencer og PT som selger treningsprogram. Men vi har jo fått sett veldig lite til den formen hennes i KL egentlig. Det var det første løpet, ellers har hun hatt så lite skjermtid at det er vanskelig å vite hvordan hu har taklet utfordringene. Og i den siste øvelsen ruslet hun jo bare opp fjellet sammenlignet med de andre. Vi vet ikke hvordan hun hadde klart seg opp mot de andre damene der. Hun viste jo i dykkeøvelsen at hun ikke klarte å pushe seg selv når hun møtte motgang.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Dette ser jeg også. Jeg ser i tillegg kritikk om at hun trener så og så mye og burde vært mye sterkere enn hun er. At hun gjør øvelsene feil og ikke er sterk nok til å gjøre dem. At hun bruker alt for lang tid på å løpe ulike distanser har jeg sett også. 

Ja, det stemmer. Velbegrunnet sådan. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 timer siden):

Den treningen som kritiseres dag inn og ut den har noe effekt da i det minste. 

Selvsagt har den noe effekt. Men hvis du sammenligner med allerede nevnte Funky og Inger, så er det åpenbar forskjell i utbytte av treningen mtp styrke og spenst feks. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCoverdale skrev (28 minutter siden):

Selvsagt har den noe effekt. Men hvis du sammenligner med allerede nevnte Funky og Inger, så er det åpenbar forskjell i utbytte av treningen mtp styrke og spenst feks. 

Funky kan en nesten ikke sammenligne cbe med på den måten nei 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Du er virkelig slitsom. Hva er poenget med alle disse kommentarene du stadig kommer innom for å skrive? Ingenting av det som diskuteres i denne tråden omhandler privatpersonen Caroline. At du ikke klarer å skjønne dette enda er bare helt rart. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (20 minutter siden):

Du er virkelig slitsom. Hva er poenget med alle disse kommentarene du stadig kommer innom for å skrive? Ingenting av det som diskuteres i denne tråden omhandler privatpersonen Caroline. At du ikke klarer å skjønne dette enda er bare helt rart. 

For jeg skjønner jo selvfølgelig ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (5 timer siden):

Det skulle jo bare mangle, hun er jo en treningsinfluencer og PT som selger treningsprogram. Men vi har jo fått sett veldig lite til den formen hennes i KL egentlig. Det var det første løpet, ellers har hun hatt så lite skjermtid at det er vanskelig å vite hvordan hu har taklet utfordringene. Og i den siste øvelsen ruslet hun jo bare opp fjellet sammenlignet med de andre. Vi vet ikke hvordan hun hadde klart seg opp mot de andre damene der. Hun viste jo i dykkeøvelsen at hun ikke klarte å pushe seg selv når hun møtte motgang.

I dykkeøvelsen prøvde hun ikke en gang. Duppet bare ansiktet nedi vannet og sa nei dette går ikke. Skuffende innsats 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (6 timer siden):

For jeg skjønner jo selvfølgelig ikke det.

Hvor mange ganger og på hvor mange måter skal man forklare det samme til deg da?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (30 minutter siden):

Hvor mange ganger og på hvor mange måter skal man forklare det samme til deg da?

Kan du forklare det en gang til du som har rett om alt.  Så dumme meg forstår. 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å rapportere klink og shopgirl for avsporing og brukerdebatt. Gjerne også la være å svare🙂

• Liker 29
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (36 minutter siden):

Kan du forklare det en gang til du som har rett om alt.  Så dumme meg forstår. 

Hvorfor skal jeg det når du kommer med samme spørsmål og argument neste gang. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (17 timer siden):

Litt under 500 nye følgere siste 30 dagene. Tja, hadde forventet mer, egentlig. 

Ja egentlig litt rart med tanke på de plutselige økningene på flere 1000 tidligere, som kom ut av intet.

Trenden frem til KL startet var jo røde tall over hele linja, så sånn sett er det jo en liten opptur for CBE. Om det kommer til å vare blir jo interessant å følge med på.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (14 timer siden):

I dykkeøvelsen prøvde hun ikke en gang. Duppet bare ansiktet nedi vannet og sa nei dette går ikke. Skuffende innsats 

Det er mange som ikke får til øvelser og innsatsen hennes har vært god ellers. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden at Henrik Troy drar en parodi på CBE, før var det jo ofte. Er hun blitt fredet eller har LKE sendt truende meldinger tro.  Det siste kunne faktisk ha skjedd. 😂

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...