Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hedy Lamarr skrev (3 minutter siden):

«Produksjonen har forståelse for at noen av deltakerne føler seg lurt, men presiserer samtidig at de på forhånd var tydelige på at klær kunne bli ødelagt.» Fra Nettavisen.

Så at det hun hadde på seg kunne bli ødelagt, det visste hun jo. 

Ikke sant.

Rart at dette gjøres til en sak i det hele tatt. Programmets konsept er kjent for de fleste etter at det har rullet over skjermen i X sesonger allerede. Det er ikke som at deltagerne ikke vet hva det går til eller hvor de skal. Når de i tillegg får en heads up av produksjonen i forkant om at plaggene kan bli ødelagt, så tenker jeg at det er ganske opplagt at (1) her kommer sannsynligvis en eller annen fysisk oppgave så vær praktisk, og (2) ikke ta på deg noe du ikke tåler å miste. Jeg kan ikke tenke meg en eneste setting i KL hvor man scorer noen ekstra poeng av å kle seg som om man skulle på bytur. De er på Voss, for himmelens skyld.

Om det er planlagt spill at enkelte deltakere møter med svære trillekofferter og høye hæler til start, eller om det er de kognitive evnene deres det står på, er vanskelig å vite.

• Liker 21
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Tror hun kommer et stykke på vei, mener hun var hjemme ca. 1 uke pluss før hun returnerte for å "klappe inn vinneren" på siste dagen. 

Hun klarte jo å røpe at hun var med i KL, uten å si det direkte, lenge før deltakerne var offentliggjort.

Det samme skjedde da hun var med i Camp Kulinaris.

I tillegg vet man jo at hun ikke var med til slutt i Kompani, utifra hennes posting på SoMe mens det ble spilt inn.

• Liker 12
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (2 timer siden):

Dette syns jeg ikke at du kom noe godt utav. Når man først velger å dele avisartikler e.l i tråden, så er det naturlig at man tar med hele artikkelen og ikke bare de delene som er mest uflatterende for den det handler om. Det handler om å fremstille sak og kontekst mest mulig korrekt. For de fleste er dette ganske opplagt.

Virker det som at jeg er en som bryr meg om du synes jeg kom godt ut av noe? I så fall kan jeg avkrefte det med en gang.

Heller ei har jeg delt en artikkel. Hadde jeg gjort det så hadde det vært naturlig å dele den i sin helhet. Det jeg imidlertid har delt, i sin helhet, er en post fra Sarpsborg arbeiderblad, og utelukkende kommentert ut fra den. Hvis du er interessert i å grave mer for å finne eventueller nyanser er det bare å gjøre det.

• Liker 8
Skrevet
Xmasclovn skrev (58 minutter siden):

Virker det som at jeg er en som bryr meg om du synes jeg kom godt ut av noe? I så fall kan jeg avkrefte det med en gang.

Heller ei har jeg delt en artikkel. Hadde jeg gjort det så hadde det vært naturlig å dele den i sin helhet. Det jeg imidlertid har delt, i sin helhet, er en post fra Sarpsborg arbeiderblad, og utelukkende kommentert ut fra den. Hvis du er interessert i å grave mer for å finne eventueller nyanser er det bare å gjøre det.

Nei, jeg tror ikke at du bryr deg om hva jeg syns. Og helt ærlig så driter jeg i deg også. Men det du holder på med er bare fordummende for debatten. Om CBE fremstår lite flatterende i media, så gjør ikke du noen bedre figur her i tråden ut i fra de postene du har prestert over de siste sidene. 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet

Fruen formidlet på snap at hun skal til legen for å få orden på migrenen. Håper hun respekterte tiden og ikke dukket opp når det passet henne. Ser at hun har fått medisiner. Synd ikke legen følger henne på snap, da hadde kanskje litt mindre trening, mer mat og mer søvn vært foreslåtte tiltak 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke at du bryr deg om hva jeg syns. Og helt ærlig så driter jeg i deg også. Men det du holder på med er bare fordummende for debatten. Om CBE fremstår lite flatterende i media, så gjør ikke du noen bedre figur her i tråden ut i fra de postene du har prestert over de siste sidene. 

Ser at noen har vansker med forstå at tråden handler om Caroline BE og ikke meg. Eller deg og hva du måtte synes om andre brukere.

Er du oppriktig interessert i en diskusjon eller debatt, ja da legger du frem den andre siden og nyansen av saken, artikkelen osv og så tar man det derfra. Det er slik man får en konstruktiv diskusjon. Ikke av at du tar inntar en slags mammarolle og gir voksenkjeft om hva og hvordan andre skal legge frem sine innlegg.

For øvrig ser jeg at du fremdeles ikke skjønner at jeg gir beng i hva du måtte synes om meg eller figuren jeg gjør, så jeg gjentar igjen at jeg bryr meg ikke.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Frk.Fjas skrev (23 minutter siden):

Fruen formidlet på snap at hun skal til legen for å få orden på migrenen. Håper hun respekterte tiden og ikke dukket opp når det passet henne. Ser at hun har fått medisiner. Synd ikke legen følger henne på snap, da hadde kanskje litt mindre trening, mer mat og mer søvn vært foreslåtte tiltak 

Ikke bare mer mat, men også kostholdet hun har, det er jo skapt for å trigge migrene hos mange.

• Liker 15
Skrevet
Lana01 skrev (13 timer siden):

Det er mulig, men i såfall har hun jo nylig blitt vist på Camp Kulinaris, hvor hun fikk vist mye av hvem hun er, hvor hun gjorde « en god figur» 

Bedre trent i forhold til flere som er med?? Ja det sitter vel langt inne å gi henne kred for mere en det? 

Så klart hun er bedre trent! Det skulle da bare mangle. Å trene er alt hun gjør. De andre har jobb ved siden av. 

• Liker 34
Skrevet

Jeg kan ikke annet enn å le litt når hun sier hun må ha kontrollen og aldri har sluppet den. 
Med en så løs-sluppen mann i fri dressur hadde jeg også villet ha kontrollen, og det på alle måter. 

• Liker 28
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Ikke bare mer mat, men også kostholdet hun har, det er jo skapt for å trigge migrene hos mange.

Er du lege? Dette er jo en medisinsk påstand. Håper du har helsefaglig bakgrunn. 

• Liker 3
Skrevet
Reisejenta skrev (8 minutter siden):

Er du lege? Dette er jo en medisinsk påstand. Håper du har helsefaglig bakgrunn. 

Hva jeg jobber med er uvesentlig, for det jeg skrev er allmennkunnskap som har vært kjent i mange tiår for de fleste.

Men her er en enkel link som omtaler dette:

https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/migrene/migrene-behandling

"Enkelte matvarer er vanlige triggere. Det gjelder spesielt sjokolade, sitrusfrukter, ost, rødvin og andre typer alkohol. Noen synes de reagerer på gjærbakst, kaffe og nøtter. Enkelte tilsetningsstoffer, for eksempel søtningsstoffet aspartam, og konserveringsmidler, kan fremprovosere anfall hos noen.... En rekke livsstilsforhold kan også utløse migrene. Vanlige eksempler er sult, søvnmangel, stress eller hvile etter stress, sterke sanseinntrykk, kraftige lukter og aktiv eller passiv røyking. På den andre siden vil regelmessige måltider, rikelig med søvn og lavt stressnivå, redusere migreneplagene hos mange."

Så er det bare å sammenligne det som står her med det kostholdet og livsstilen som CBE og LKE legger ut på sine bedriftskanaler. Ikke minst andelen kaffedrikking, ultraprosessert pulvermat m.m.

• Liker 25
  • Nyttig 10
Skrevet

Som en som har vært plaget med migrene og klusterhodepine i mange år, så kan jeg i aller høyeste grad bekrefte at fruen lever et utrolig lite "migrenevennlig" liv.  Jeg hadde blitt ufør med den treningsmengden og det kostholdet der.   

• Liker 44
  • Nyttig 4
Skrevet
Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Ser at noen har vansker med forstå at tråden handler om Caroline BE og ikke meg. Eller deg og hva du måtte synes om andre brukere.

Er du oppriktig interessert i en diskusjon eller debatt, ja da legger du frem den andre siden og nyansen av saken, artikkelen osv og så tar man det derfra. Det er slik man får en konstruktiv diskusjon. Ikke av at du tar inntar en slags mammarolle og gir voksenkjeft om hva og hvordan andre skal legge frem sine innlegg.

For øvrig ser jeg at du fremdeles ikke skjønner at jeg gir beng i hva du måtte synes om meg eller figuren jeg gjør, så jeg gjentar igjen at jeg bryr meg ikke.

Herregud. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (28 minutter siden):

Hva jeg jobber med er uvesentlig, for det jeg skrev er allmennkunnskap som har vært kjent i mange tiår for de fleste.

Men her er en enkel link som omtaler dette:

https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/migrene/migrene-behandling

"Enkelte matvarer er vanlige triggere. Det gjelder spesielt sjokolade, sitrusfrukter, ost, rødvin og andre typer alkohol. Noen synes de reagerer på gjærbakst, kaffe og nøtter. Enkelte tilsetningsstoffer, for eksempel søtningsstoffet aspartam, og konserveringsmidler, kan fremprovosere anfall hos noen.... En rekke livsstilsforhold kan også utløse migrene. Vanlige eksempler er sult, søvnmangel, stress eller hvile etter stress, sterke sanseinntrykk, kraftige lukter og aktiv eller passiv røyking. På den andre siden vil regelmessige måltider, rikelig med søvn og lavt stressnivå, redusere migreneplagene hos mange."

Så er det bare å sammenligne det som står her med det kostholdet og livsstilen som CBE og LKE legger ut på sine bedriftskanaler. Ikke minst andelen kaffedrikking, ultraprosessert pulvermat m.m.

Og da tenker du at du bare automatisk kan slenge ut av deg helsepåstander uten at du tar inn nyanser av det du beskriver. Det er massevis av nyanser  i helseråd, ekspertene er jo sjelden eller  aldri enige om svært mye på den fronten. Du kan mene hva du vil om CBE som influencer. Men om du ikke er helsepersonell er det ikke mulig å ta deg seriøst der du hevder at hun påvirker den jevne følger til å få migrene. Voksne folk må tross alt ta noe ansvar for sitt eget kosthold og bevissthet rundt dette. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Reisejenta skrev (13 minutter siden):

Og da tenker du at du bare automatisk kan slenge ut av deg helsepåstander uten at du tar inn nyanser av det du beskriver. Det er massevis av nyanser  i helseråd, ekspertene er jo sjelden eller  aldri enige om svært mye på den fronten. Du kan mene hva du vil om CBE som influencer. Men om du ikke er helsepersonell er det ikke mulig å ta deg seriøst der du hevder at hun påvirker den jevne følger til å få migrene. Voksne folk må tross alt ta noe ansvar for sitt eget kosthold og bevissthet rundt dette. 

Brukeren skriver om triggere (altså du har migrene), ikke at noen får migrene av å spise og leve som CBE.no. Vesensforskjell. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (46 minutter siden):

Herregud. 

Absolutt godt poeng!

• Liker 2
Skrevet
Kollontaj skrev (36 minutter siden):

Brukeren skriver om triggere (altså du har migrene), ikke at noen får migrene av å spise og leve som CBE.no. Vesensforskjell. 

Takk! Det var akkurat det jeg skrev.

• Liker 5
Skrevet
Anonym90059005 skrev (6 timer siden):

Tror hun kommer et stykke på vei, mener hun var hjemme ca. 1 uke pluss før hun returnerte for å "klappe inn vinneren" på siste dagen. 

Røpet hun seg ikke da, at hun ikke vant? Hun poserer daglig på instagram fra dag 11 etter hun sjekket inn så ikke vet jeg. Vi får følge med. 

Skrevet

25.aug er hun på navnefest til tantebarn og fra 11.sept til 22.sept er det ingenting lagt ut på instagram. Innspillingen ble vel gjort i september? Var jo kjempefint vær i nesten hele landet da, så det kan virke rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...