Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Ironisk at utsagnet om at angrep er det beste forsvar brukes når man snakker så rævva si ikke hører..

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Nebel86 skrev:

Angrep er det beste forsvar, eh?

Om dere var halvparten så opptatt av barnas rett til privatliv som dere påstår dere er så hadde dere forstått hvor idiotisk og selvmotsigende dette her er. Jada, bloggeren skrev om at hun syklet til skolen for å levere i et blogginnlegg for lenge siden, men det er dere som drar det opp igjen og linker til et to år gammelt blogginnlegg der man kan finne informasjon og holder det aktuelt. Det her ligger kun på dere nå, ikke Caroline. 

At ikke barnas navn blir nevnt er ett av de  dummeste argumentene jeg har lest her inne, tror du virkelig det kun er via Google det går i? Denne tråden har alene 2426903 visninger, så om barnas navn blir nevnt eller ikke er totalt likegyldig når alle vet hvem foreldrene er. Det er DERE som velger å gå ut og kringkaste denne informasjonen nå så lenge etter, det er dere nå som tipser om (ved å resonnere seg frem til at det er en sykkeltur unna, privatskole, oppussing etc.)hvor de går på skole, det er vel ingen som har tenkt tanken før dere tok det opp igjen nå og gjør det aktuelt. 

Helt utrolig... Kanskje det heller er gjengen her inne barna bør beskyttes mot, dere eksponerer dem jo mer enn det Caroline noen gang kommer til å gjøre

Helt enig. Kjøper ikke at brukeren av denne tråden er så opptatt av barnas vel og ve. Da hadde de ikke postet som de gjør i denne tråden, og det du nevner her er et godt eksempel.  Tror denne tråden er mer til skade for dem en nytte, og de vill neppe  takke noen for deres engasjement , den dagen de er gamle nok til å lese her inne.

Uetiske ting ved bloggvirksomhet og ikke minst det som omhandler  barna og eksponering av dem kan fint tas på generelt grunnlag   hvis man er opptatt av å beskytte barna opp i det hele. 

Endret av Lana01
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nebel86 said:

Helt utrolig... Kanskje det heller er gjengen her inne barna bør beskyttes mot, dere eksponerer dem jo mer enn det Caroline noen gang kommer til å gjøre. 

6 minutter siden, Lana01 said:

Helt enig. Kjøper ikke at brukeren av denne tråden er så opptatt av barnas vel og ve. Da hadde de ikke postet som de gjør i denne tråden, og det du nevner her er et godt eksempel.  Tror denne tråden er mer til skade for dem en nytte, og de vill neppe  takke noen for deres engasjement , den dagen de er gamle nok til å lese her inne.

Uetiske ting ved bloggvirksomhet og ikke minst det som omhandler  barna og eksponering av dem kan fint tas på generelt grunnlag   hvis man er opptatt av å beskytte barna opp i det hele. 

For ikke å snakke om all smålig kritikk og nedrakking av moren sin de kan lese her inne, hvordan må det føles? Jeg tror ikke barna vil takke tråden for å i årevis rakke ned og latterliggjøre alt fra hvordan hun står, hvordan hun prater, hvordan hun smiler osv. Faren får også sin god dose av dette. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tabris skrev:

For ikke å snakke om all smålig kritikk og nedrakking av moren sin de kan lese her inne, hvordan må det føles? Jeg tror ikke barna vil takke tråden for å i årevis rakke ned og latterliggjøre alt fra hvordan hun står, hvordan hun prater, hvordan hun smiler osv. Faren får også sin god dose av dette. 

Kan du ikke rapportere det når du ser slik da - i stedet for å spore av med kritikk av kritikere? Jeg rapporterer innlegg som gjør narr av alt det du nevner over her.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lana01 om du har rett, tenker du at Caroline Berg Eriksen har et ansvar for å beskytte barna sine, hvis tråden er til skade for dem? 

(Jeg tenker du tar feil, men ønsker refleksjonene dine rundt dette).

Tilføyelse:

Fra "CBE: Bruk av barn, og hva kan man kritisere?": https://influencere.wordpress.com/2019/01/05/cbe-bruk-av-barn-og-hva-kan-man-kritisere/

".... bruk av barn i SoMe er ikke til barna sitt beste. De som har hovedansvaret for å hindre det er foreldrene – ikke ukjente...".

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nebel86 skrev:

Om dere var halvparten så opptatt av barnas rett til privatliv som dere påstår dere er så hadde dere forstått hvor idiotisk og selvmotsigende dette her er. Jada, bloggeren skrev om at hun syklet til skolen for å levere i et blogginnlegg for lenge siden, men det er dere som drar det opp igjen og linker til et to år gammelt blogginnlegg der man kan finne informasjon og holder det aktuelt. Det her ligger kun på dere nå, ikke Caroline. 

At ikke barnas navn blir nevnt er ett av de  dummeste argumentene jeg har lest her inne, tror du virkelig det kun er via Google det går i? Denne tråden har alene 2426903 visninger, så om barnas navn blir nevnt eller ikke er totalt likegyldig når alle vet hvem foreldrene er. Det er DERE som velger å gå ut og kringkaste denne informasjonen nå så lenge etter, det er dere nå som tipser om (ved å resonnere seg frem til at det er en sykkeltur unna, privatskole, oppussing etc.)hvor de går på skole, det er vel ingen som har tenkt tanken før dere tok det opp igjen nå og gjør det aktuelt. 

Helt utrolig... Kanskje det heller er gjengen her inne barna bør beskyttes mot, dere eksponerer dem jo mer enn det Caroline noen gang kommer til å gjøre. 

Men det er jo akkurat poenget!!! Foreldrene burde beskytte barna sine slik at fremmede folk ikke har interesse av å finne ut hvor de er på dagtid. 

Hvordan kan du overse dette? Man kan ikke styre hvem som leser bloggen, derfor må de begrense det de kan styre, nemlig informasjon om barna. 

Du ser den?

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Nebel86 said:

Her rettes baker for smed over en så lav sko at det er nærmest barbeint. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bloggerparet utad har en profil som er hinsides manges syn på normal hoflighet og folkeskikk er nesten udiskutabelt. De fronter seg og barna i en bedriftskanal og ikke på CBEs (eller LKs personlige) SOME store deler av tiden, ergo alt som foregår i de kanalene er relatert til driften av Treasures AS.

Man får ikke kunder med å støte de bort. Man får de med å skape relasjoner. Caroline har vært flink på å både skape venninneillusjonen (nei - hun er IKKE venninnen deres) samtidig som hun holder en profil som avstøter mange (barneeksponering, uhøflighet, nekte å ta mot kritikk, sletting og blokking over en lav sko, personangrep etc). Når man gjør sistnevnte skjer det at man skaper en uvilje hos målgruppene. Hun hadde vært mye bedre tjent som Treasures AS representant med å bl.a utvise ydmykhet og mindre krasshet. Hun ville da fått bedre og større sponsorer bl.a. Hovedproblemet til Treasures nå, sett bort fra barneeksponering som de selv ikke ser på som ett problem (men det er ett problem, det er på trappene til brutt på barns rettigheter, barnekonvensjonen og samfunnets etablerte normer) er at de drifter på ett utdatert format som de selv nekter å fornye. Det vil dø ut av seg selv innen få år uten noen form for utvikling og personlighetsutvikling hos eierne.

Mange av de store bedriftene blokker eller sletter ikke følgere. De krangler ikke med kommentatorene, de lar negative tilbakemeldinger stå osv.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

@Lana01 om du har rett, tenker du at Caroline Berg Eriksen har et ansvar for å beskytte barna sine, hvis tråden er til skade for barna? 

(Jeg tenker du tar feil, men ønsker refleksjonene dine rundt dette).

Tilføyelse:

Fra "CBE: Bruk av barn, og hva kan man kritisere?": https://influencere.wordpress.com/2019/01/05/cbe-bruk-av-barn-og-hva-kan-man-kritisere/

"....De som har hovedansvaret for å hindre det er foreldrene – ikke ukjente (selv om man selvfølgelig skulle ønske de av og til kunne ansvarliggjøres). Så lenge det er en mulighet for at bruk av barn i SoMe og/eller usaklige og saklige kommentarer kan føre til “knuste barn” i fremtiden, håper jeg at influencere snarest skjermer barna for videre utlevering."

Selvfølgelig har foreldrene et ansvar her men, skal  kal denne tråden slutte og eksistere, må CBE  legge ned hele virksomheten . da alt  blir  kritiseres( fra begravelsen, hvor utrent hun er, hvordan hun ikke kan bruke str 34 i klær,  med link til bh som bevis, hvor  pipete stemme hun har osv , og dette tar aldri slutt 

De har også tydeligvis  tatt et bevist valg av hva de ønsker å dele, og ikke. Personlig er jeg ikke så svart /hvit som mange her inne, og er mest opptatt av hva som deles.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aquarius04 said:

Blodfansen som blant annet @Nebel86 får bare fortsette å vri og vende på ting, for det endrer ikke det faktum at bloggerparet er å klandre her.

Bloggen eller innholdet treffer meg ikke på noen måte, men godt forsøk "blodhater" 😅

Faktum er at dere eksponerer barna mer enn det bloggerparet gjør, man trenger verken vri eller vende på noe for å se det. Tror dere oppriktig at barna hennes kommer til å takke dere når de blir store nok til å lese her inne?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nebel86 skrev:

Bloggen eller innholdet treffer meg ikke på noen måte, men godt forsøk "blodhater" 😅

Faktum er at dere eksponerer barna mer enn det bloggerparet gjør, man trenger verken vri eller vende på noe for å se det. Tror dere oppriktig at barna hennes kommer til å takke dere når de blir store nok til å lese her inne?

Hva konkret legger du i at «vi» eksponerer barna mer? Her er verken bilder eller navn, noe bedriftens kanaler flyter over av. Så hva er dette «mer» som «vi» gjør? 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nebel86 skrev:

Men hva hvis bloggerparet ikke hadde eksponert barna i det hele tatt da? da hadde det ikke vært noen diskusjon eller skyldfordeling noen plasser.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lana01 skrev:

Selvfølgelig har foreldrene et ansvar her men, skal  kal denne tråden slutte og eksistere, må CBE  legge ned hele virksomheten...

Hvem som er svart/hvit i tankegangen,  kan diskuteres. Jeg er ikke enig med deg i at det gjelder de saklige kritikerne. Nå har du uansett slått fast at barna kan ta skade av denne tråden og at foreldrene har et ansvar,  og da bør du ikke fortsette å forsvare eksponeringen, hvis du er opptatt av det du har lagt ut her i dag. 😉 Jeg er stolt over å tale barns sak, og vil fortsette med det, da jeg ikke deler din/deres tankegang om at det kan være skadelig eller "mer til skade enn gagn".

Jeg tenker influenceren hadde kommet langt, hvis de prøvde å være mer rederlig, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-no/  Hva tror/tenker du? Ville kritikken blitt mindre,  hvis de bl.a. sluttet å eksponere barna, holdt seg innenfor lovverket, "oppførte seg bedre" i forhold til miljø, kroppsfokuset og kommentarfeltproblematikken? Jeg hadde iallefall sluttet å kommentere her inne, hvis det skjedde. 

Tilføyelse - fra https://influencere.wordpress.com/2019/01/05/cbe-bruk-av-barn-og-hva-kan-man-kritisere/

"Det er en utopi å tro at alle som er foreldre skal vernes mot kritikk. Det er derfor noe influencere dessverre bør se på som en del av jobben, og vurdere om all delingen av det personlige er verdt det, hvis de samtidig vet det kan gå utover barna."

Endret av LeiaO
La til mer tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 timer siden, Nebel86 skrev:

Å hjelpes, dette må være noe av det sykeste og så full av ansvarsfraskrivelse innlegg til fordel for CBE jeg noen gang har lest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, Aquarius04 skrev:

Og stort sett begrenser vel omtalen av et kjendisdødsfall seg til en artikkel i en avis eller et ukeblad, samt kanskje bilder fra kirken eller kisten som bæres ut? 

Det er i hvert fall ikke dekning av begravelsen til svigerfamilien til kjendiser.

Forøvrig har jeg ikke sett noen her inne komme med informasjon om barna som ikke allerede er vist av bloggeren selv. Ingen har skrevet ting som "en jeg kjenner har barn i barnehage som minstedatteren, og hun er veldig *sett inn ett eller annet sladder*". Hun har utelukkende seg selv å skylde, det er bare så synd at det går ut over barna. Hun burde heller gjort en større greie ut av de hundene. Hatt artige photoshoots med de og sånn. Hvis hun nå skal fylle bloggen med noe annet enn kaffekopp, drømmende blikk og gapesmil.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lana01 skrev:

Selvfølgelig har foreldrene et ansvar her men, skal  kal denne tråden slutte og eksistere, må CBE  legge ned hele virksomheten . da alt  blir  kritiseres( fra begravelsen, hvor utrent hun er, hvordan hun ikke kan bruke str 34 i klær,  med link til bh som bevis, hvor  pipete stemme hun har osv , og dette tar aldri slutt 

De har også tydeligvis  tatt et bevist valg av hva de ønsker å dele, og ikke. Personlig er jeg ikke så svart /hvit som mange her inne, og er mest opptatt av hva som deles.

Men hva mener du er greit av det hun deler da? Og hvorfor er det greit? 

Dette ønsker jeg meg svar på. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøket på å bebreide de av oss som skriver om eksponering for eksponeringen, berettiger til verdensrekord i projisering. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nebel86 skrev:

Dummeste jeg har lest. Som noen kommenterte over her så er det ingen her i forumet som har lagt ut hverken navn eller bilder på barna, eller delt innlegg der de i spesifikke situasjoner gjør slik eller sånn, samt bilder av rom o. l. Så det der er det største sludderet jeg har lest her inne noen gang. Her er det foreldrene som skamløst eksponerer egne barn, ingen andre.

Og jeg er ingen hater bare fordi jeg er kritisk. Er det en ting fansen av CBE må lære seg så er det at det er mer nyansert enn som så: man kan være kritisk uten å være en såkalt hater. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...