CityCityBangBang Skrevet 17. januar #102921 Del Skrevet 17. januar (endret) hvalstad45 skrev (4 timer siden): CBE burde ha gitt seg for lenge siden, men hun eier jo ikke selvinnsikt, og hun virker som en dårlig venninne! Stakkars Guri, sier nå jeg. Når man ser Emilie Voe løpe det vinmaratonet, er det så utrolig tydelig alt hva CBE mangler. Hun "kunne" jo blitt som Emilie med løpe- og matinteserssen sin. Men i stedet for å ta utdannelse som henne, har hun bare sullet hjemme foran sitt eget speilbilde. Emilie derimot har kunnskap, tar ikke seg selv seriøst, har masse sjarm og byr på seg selv. Hun blir så et utrolig godt bilde på hvorfor CBE er en utrolig kjedelig person som ikke funker særlig godt på tv. Det blir ikke helt det samme å vise at man ligger søkkvåt og vrir seg på kjellergulvet i de underligste positurer etter en treningsøkt, eller å vispe sammen noe proteinpulver man "har laget selv" nei.... Når det er sagt så er det vel ikke Emilies stolteste øyeblikk å tryne i fylla i et dustete program på TV og ødelegge tenner og greier, men hun har jo hatt egen programserie på Matkanalen ( som er nedlagt) og gjort mye annet. Hun fremstår så utrolig mye mer naturlig og sjarmerende enn visse andre. Endret 17. januar av CityCityBangBang La til siste avsnitt. 27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 17. januar #102922 Del Skrevet 17. januar (endret) Nå skal hun begynne å koppe fjeset også. Er det noe som er uprøvd på den huden? For de som ikke vet hva det er, så er det sugekopper som lager vakuum i huden. Skal visstnok være et fint verktøy for å bekjempe rynker. Det er ikke rart man ikke klarer (gidder) å holde avtaler, når det brukes x-antall timer foran speilet. Å ta vare på huden er okei det, men alt med måte? Synes det begynner å bli litt smådesperat det Caroline holder på med. Som om noen linjer/rynker er farlig. Det er sjarmerende med smilerynker, å se at man har levd litt. Dette unngår C som pesten, for alt hun legger ut av seg selv, er blottet for det minste spor av aldring. Hvis hun ønsker å se så ung ut som mulig, er det ironisk at hun sverger til fillers. Jeg synes ofte det har en motsatt effekt. Endret 17. januar av Snødronninga 22 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 18. januar #102923 Del Skrevet 18. januar Snødronninga skrev (10 timer siden): Nå skal hun begynne å koppe fjeset også. Er det noe som er uprøvd på den huden? For de som ikke vet hva det er, så er det sugekopper som lager vakuum i huden. Skal visstnok være et fint verktøy for å bekjempe rynker. Det er ikke rart man ikke klarer (gidder) å holde avtaler, når det brukes x-antall timer foran speilet. Å ta vare på huden er okei det, men alt med måte? Synes det begynner å bli litt smådesperat det Caroline holder på med. Som om noen linjer/rynker er farlig. Det er sjarmerende med smilerynker, å se at man har levd litt. Dette unngår C som pesten, for alt hun legger ut av seg selv, er blottet for det minste spor av aldring. Hvis hun ønsker å se så ung ut som mulig, er det ironisk at hun sverger til fillers. Jeg synes ofte det har en motsatt effekt. Hun ser ut som sin alder uansett. Det gjør stort sett alle- ev bare behandlet ut i tillegg - som hun gjør nå. Det kommer til å bli tungt for henne framover når dette startet alt i 30-årene. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 18. januar #102924 Del Skrevet 18. januar Hallepalle2 skrev (17 timer siden): Jeg har fulgt CBE til og fra på bloggen siden første barnet og har hatt god underholdning og stor irritasjon, det har virkelig vært min guilty pleasure som jeg ikke har innrømmet for noen, men nå går det fort uker mellom hver gang jeg er innom både snap og IG. Det er så usigelig kjedelig med det samme innholdet dag ut og dag inn. Jeg tør påstå at jeg med min 8-16 jobb, mann og fotballspillende barn har en mer variert og innholdsrik hverdag enn hun som lever av å vise sin. Hun gjør jo ingenting! Alt som kunne ligne på interessant content renner ut i sanden hver eneste gang. Må signere denne. Blir verken provosert eller engasjert lengre.. personaen, avataren, kanalene, alt er fullstendig blottet for innhold. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 18. januar #102925 Del Skrevet 18. januar Snødronninga skrev (19 timer siden): Nå skal hun begynne å koppe fjeset også. Er det noe som er uprøvd på den huden? For de som ikke vet hva det er, så er det sugekopper som lager vakuum i huden. Skal visstnok være et fint verktøy for å bekjempe rynker. Det er ikke rart man ikke klarer (gidder) å holde avtaler, når det brukes x-antall timer foran speilet. Å ta vare på huden er okei det, men alt med måte? Synes det begynner å bli litt smådesperat det Caroline holder på med. Som om noen linjer/rynker er farlig. Det er sjarmerende med smilerynker, å se at man har levd litt. Dette unngår C som pesten, for alt hun legger ut av seg selv, er blottet for det minste spor av aldring. Hvis hun ønsker å se så ung ut som mulig, er det ironisk at hun sverger til fillers. Jeg synes ofte det har en motsatt effekt. Hun herjer mye med den huden men likevel er bildene hun legger ut fulle av filtre. Det har jo ingen virkning med alle behandlingene og produktene, da 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sammy! Skrevet 18. januar Populært innlegg #102926 Del Skrevet 18. januar Jeg må bare beklage, men jeg har hengt meg så voldsomt opp i dette med å komme på tiden. Jeg har ikke sett det selv men forsto at hun hadde som nyttårsforsett å ikke komme mer enn 10 minutter for sent? Hvorfor ikke ha som mål å ikke komme for sent?! Jeg er selv kronisk treig, som yngre tenkte jeg ikke over det, men ble en gang gjort oppmerksom på at jeg stjeler andres tid. Det gikk så inn på meg. Jeg kommer sjeldent for tidlig til noe og stresser mye, men de fleste av oss kommer jo tidsnok til jobb, treningstime, frisør osv osv? Hva er det som avgjør hvem sin tid det er greit å stjele liksom? Jeg kjenner jeg blir helt matt... 49 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 18. januar #102927 Del Skrevet 18. januar cerruti skrev (11 timer siden): Hun ser ut som sin alder uansett. Det gjør stort sett alle- ev bare behandlet ut i tillegg - som hun gjør nå. Det kommer til å bli tungt for henne framover når dette startet alt i 30-årene. Huden hennes blir totalt overeksponert. Pluss alt det rælet hun reklamerer for ang hudprodukter. Skal da ikke bytte ofte mellom produkter, men så er vel alt dette et stunt og penger inn i kassa for å juge😬 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 18. januar #102928 Del Skrevet 18. januar Sammy! skrev (2 timer siden): Jeg må bare beklage, men jeg har hengt meg så voldsomt opp i dette med å komme på tiden. Jeg har ikke sett det selv men forsto at hun hadde som nyttårsforsett å ikke komme mer enn 10 minutter for sent? Hvorfor ikke ha som mål å ikke komme for sent?! Jeg er selv kronisk treig, som yngre tenkte jeg ikke over det, men ble en gang gjort oppmerksom på at jeg stjeler andres tid. Det gikk så inn på meg. Jeg kommer sjeldent for tidlig til noe og stresser mye, men de fleste av oss kommer jo tidsnok til jobb, treningstime, frisør osv osv? Hva er det som avgjør hvem sin tid det er greit å stjele liksom? Jeg kjenner jeg blir helt matt... Er SÅ enig, det sjokkerer meg å høre hvordan hun snakker om dette i podcasten. Virker som om hun anser seg selv som en diva som kan gjøre sånt! Det er så utrolig respektløst – særlig når man er klar over det! Får bare dårligere og dårligere inntrykk av henne. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 18. januar #102929 Del Skrevet 18. januar Sammy! skrev (3 timer siden): Jeg må bare beklage, men jeg har hengt meg så voldsomt opp i dette med å komme på tiden. Jeg har ikke sett det selv men forsto at hun hadde som nyttårsforsett å ikke komme mer enn 10 minutter for sent? Hvorfor ikke ha som mål å ikke komme for sent?! Jeg er selv kronisk treig, som yngre tenkte jeg ikke over det, men ble en gang gjort oppmerksom på at jeg stjeler andres tid. Det gikk så inn på meg. Jeg kommer sjeldent for tidlig til noe og stresser mye, men de fleste av oss kommer jo tidsnok til jobb, treningstime, frisør osv osv? Hva er det som avgjør hvem sin tid det er greit å stjele liksom? Jeg kjenner jeg blir helt matt... hvalstad45 skrev (1 time siden): Er SÅ enig, det sjokkerer meg å høre hvordan hun snakker om dette i podcasten. Virker som om hun anser seg selv som en diva som kan gjøre sånt! Det er så utrolig respektløst – særlig når man er klar over det! Får bare dårligere og dårligere inntrykk av henne. Veldig enig. Ekstremt respektløs. Og at Guri ikke går hardere ut mot dette er underlig. Man hører jo at hun ikke syns det er greit. Var det ikke også snakk om dette i en tidligere episode der CBE snakket om at når venninnegjengen skulle møtes og de avtalte en tid, så visste alle at de ikke skulle komme før en time eller så senere... Og apropos nyttårsforsettet hun proklamerte i podcasten, så er det ikke så veldig lenge siden hun annonserte på IG-story at hun aldri hadde noen nyttårsforsetter (gullfiskhukommelse der altså). Tok dessverre ikke skjermdump. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. januar #102930 Del Skrevet 18. januar CityCityBangBang skrev (20 minutter siden): Veldig enig. Ekstremt respektløs. Og at Guri ikke går hardere ut mot dette er underlig. Man hører jo at hun ikke syns det er greit. Var det ikke også snakk om dette i en tidligere episode der CBE snakket om at når venninnegjengen skulle møtes og de avtalte en tid, så visste alle at de ikke skulle komme før en time eller så senere... Og apropos nyttårsforsettet hun proklamerte i podcasten, så er det ikke så veldig lenge siden hun annonserte på IG-story at hun aldri hadde noen nyttårsforsetter (gullfiskhukommelse der altså). Tok dessverre ikke skjermdump. Innlegget 10.1 skriver hun at hun ikke har nyttårsforsetter. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. januar #102931 Del Skrevet 19. januar Felis skrev (På 16.1.2025 den 9.40): Jeg har hørt på dagens episode, som heter Trusesjokk, sladder og ny spalte Episoden innledes med at Guri forsiktig irettesetter Caroline for ikke å ha gjort noe med nyttårsforsettet sitt (å ikke komme mer enn ti minutter for sent). Guri har kjørt helt fra Oslo, hun nevner ikke hvor hun skulle til, men jeg antar det er hjem til Caroline i Sarpsborg. Hun ringte da hun dro og fortalte at hun var en time og et kvarter unna, slik at Caroline skulle være klar. Men uten at det kommer frem hva som egentlig skjedde, tolker jeg det dit hen at Caroline var langt ifra klar. Caroline forsøker å fjase det vekk og sier at "Når det er deg og meg, så har jeg litt slækk" Guri: Litt slakkere tøyler, det er kanskje dumt, det? Caroline: Njaa, det er jo litt gøy og? Guri: Jeg synes du er modig, jeg Caroline: Jeg er jo det.... og så begynner hun på en lang forklaring som inneholder mye mer tid foran speilet enn å vanne blomster. Jeg vet ikke hva slags avtale damene har. Det er mulig de har avtalt seg imellom at Guris tid ikke er så viktig, og at hun ikke har noe imot å vente på Caroline. Men da må de informere publikum om det!!! For slik det fremstilles her, og i den forrige episoden temaet var oppe, så høres det ut som om Caroline ikke respekterer Guri overhodet. Og det forsterkes jo av at Guri tar opp igjen temaet. Uten å kjenne henne, så sporer jeg en liten irritasjon der. Og det skjønner jeg godt, for hvem vil vel behandles på den måten? Caroline er redd for at folk skal tenke at hun er et kjempedårlig menneske, og det er omtrent i de baner jeg tenker etter å ha hørt dette. Guri feiger ut og svarer at folk kanskje synes hun er rampete og morsom, i stedet for å være ærlig og fortelle at oppførselen er sårende... Og med det går de over til en annen litt sårende episode for Guri. Hun har vært på premiere og sett Vegard Ylvisåker. Han pratet med en annen mann, men Guri hadde veldig lyst til å prate med han om et bryllup han har vært i, som hun har sett bilder av på instagram. Så hun bryter inn i samtalen og sier at bryllupet så helt fantastisk ut, Vegard takker pent, før han fortsetter å prate med mannen. Guri trodde at Vegard ville prate mer om bryllupet, bare at han ville involvere mannen han pratet med, så det tok, i følge henne, noen lange sekunder før hun innså at han var ferdig med henne og hun måtte gå. Noen uker etter traff hun han igjen, og følte for å oppklare den kleine situasjonen. Dessverre oppnådde hun bare å gjøre det kleinere, da Ylvisåker ikke plukket opp humoren hennes. Guri fortalte også om en episode fra da hun skulle være med i MGP i Helsinki, hvor fotografene tok bilder oppunder kjolen hennes, og solgte bildene til VG. Selv om hun hadde truse, så så rumpa hennes naken ut, og det var fryktelig ubehagelig å ha trusselen om publisering over seg rett før finalen. Heldigvis kjøpte produksjonen opp bildet, slik at det aldri kom på trykk. Jeg vil si at Guri, på tross av sine språklige utfordringer, har forstått at man må åpne seg og bjuda på, hvis man skal ha en podcast om seg selv. Dette er stort sett Guris episode, men Caroline forsøker å relatere litt på slutten. Men hun tør ikke komme med et eneste eksempel, bortsett fra at hun ikke turte å legge ut et bilde av en bok på et marmorbord, fordi det muligens bare fikk 700 likes. Det blir litt tomt og hult å høre på "Ja, jeg tenker også veldig mye på hva folk mener om meg, jeg ligger noen ganger våken om natten..." Damene er foresten veldig opptatt av en amerikansk bok med en teori som muligens heter "Let them", men publikum innvies ikke i hva dette går ut på, annet enn å "gi faen" i hva folk mener om dem, som Caroline kaller det. Den nye spalten (her blir jeg litt forvirret, for det var en annen ny spalte sist gang?) handler om ting Guri ikke vil gjøre. Dagens punkt er å ikke røre i grytene med metallredskaper. Og så var episoden ferdig. https://www.podplay.com/no-no/podcasts/det-ma-vi-snakke-om-1249938 Hvis CBE eller CBE.no bekymrer seg for om folk liker henne eller ikke, bør vedkommende tenke over historikken sin: bløffing og barne-eksponering. Tidligere uttalte hun i et intervju at hun hadde et «dra til tryne». Det har hun selvsagt ikke. Ingen kritikere kjenner privatpersonen CBE og kan si om man liker eller ikke liker henne. Det handler om bedriftseieren og influenceren Carolinebergeriksenno, at man ikke anerkjenner måten det drives business på, da herunder bløffing og eksponering av barn med mer. Det tror jeg CBE vet veldig godt, men enten så er det strategisk å la være å dra den slutningen i offentligheten eller så er det sympati som privatperson hun er ute etter. Som bedriftseier bør det uansett forventes en mer profesjonell tilnærming til «jeg lurer på hva folk tenker om meg». 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo345 Skrevet 19. januar #102932 Del Skrevet 19. januar (endret) Følgertallet til cbe er nede i 292 k. Ser også coachen rakker nede på kontoer som publiserer for å provosere og få oppmerksomhet. Detter er jo en kjent taktikk hos både han og fruen. Tenker f.eks på postene han hadde i sommer om trening i varmen blant annet. Hans frue er jo også forøvrig en av disse nyutdannet coachene Endret 19. januar av Jojo345 27 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. januar #102933 Del Skrevet 19. januar LKE har tydeligvis ingen selvinnsikt overhodet, han og frua er antakelig helt enige om å ta roller som besserwissere som med jevne mellomrom ønsker sympati, og det er jo en spagat som ikke funker. 33 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 19. januar Populært innlegg #102934 Del Skrevet 19. januar CityCityBangBang skrev (14 timer siden): Veldig enig. Ekstremt respektløs. Og at Guri ikke går hardere ut mot dette er underlig. Man hører jo at hun ikke syns det er greit. Var det ikke også snakk om dette i en tidligere episode der CBE snakket om at når venninnegjengen skulle møtes og de avtalte en tid, så visste alle at de ikke skulle komme før en time eller så senere... Og apropos nyttårsforsettet hun proklamerte i podcasten, så er det ikke så veldig lenge siden hun annonserte på IG-story at hun aldri hadde noen nyttårsforsetter (gullfiskhukommelse der altså). Tok dessverre ikke skjermdump. Joda, de snakket om at CBE alltid er for sent ute i en tidligere episode, hvor CBE fortalte at hun bruker tid på å luke og vanne blomster, og derfor kommer mye for sent. Men det gjorde ikke noe, for venninnegjengen visste at hun kom en time senere, frisører, negldesigner osv fikk bare en avbestilling, hvis hun ble mer enn 10 minutter for sent. Og så var det Guri, da, som "bare" er Guri, så derfor er det greit å komme for sent til innspilling med henne. CBE har ikke som mål, eller nyttårsforsett, å komme tids nok, for det føler hun er bortkastet tid. Men hun håper å ikke bli mer enn ti minutter for sen til ting. Når det gjelder podcasten, så er det noe som har ligget og murret i hodet mitt en stund, og det er denne diskrepansen mellom hvem hun ønsker å være, og hvem hun egentlig er. Hun legger ut at hun er denne sterke kvinnen, som ikke bryr seg om kritikk eller negativitet, som er festens midtpunkt, som danser hele natten og som er så omsvermet av venner at selv karakterene i Friends ville blitt misunnelige. Men mest av alt er hun seg selv, og er fantastisk trygg på seg selv og sine egne meninger og egenskaper. Det står i skarp kontrast til hva hun faktisk presenterer. Guri bjudar på, med alt fra helseutfordringer, ensomhet, savn etter partner, usikkerhet og jobbproblemer. Det er modig og tøft, selv om det noen ganger blir for mye. Jeg føler litt at hun bruker CBE og podcasten som terapi. Men kanskje føles som det blir for mye fordi CBE ikke bidrar med noen ting? Hun sier mest "ja" og "hmm", og det er faktisk ikke fordi Guri overkjører henne. Guri har sosiale antenner nok til å invitere CBE til å dele egne erfaringer, men da stopper det helt opp hos Caroline. I stedet kommer hun med noen tomme floksler og selvfølgeligheter. Jeg kan faktisk ikke huske en eneste gang Caroline har kommet med et eksempel på noe som er vanskelig fra eget liv i denne podcasten. Med unntak av den gangen hun ikke turte å legge ut et bilde av et marmorbord med coffetable bok på. Det er påfallende stille fra henne når det kommer til slike ting, spesielt når partneren er såpass åpen. Og jeg tror jeg forstår hvorfor. I den forrige podcasten forsøkte hun å åpne seg med eksempler på ting hun syntes var vanskelig, og ble umiddelbart møtt med motstand. Eller sannheten, som vi vanlige dødelige kaller det. Som episoden hvor hun hevdet at KG hadde diktet opp at søsteren bare var halvsøster, og hvor forferdelig dette var for henne. Kvinneguiden har et overtak i slike situasjoner fordi vi har en samlet hukommelse som langt overgår gullfiskhukommelsen man får etter 11 timer daglig på sosiale medier. Og formuleringsevnen til brukerne her inne er det ingen ting å si på, i motsetning til CBE, som sliter med å formidle de enkleste ting. Jeg tror hun følte at hun ble argumentert i senk, og bestemte seg for å ikke gi "oss" mer ammunisjon. Så da prater hun om vær og vind og selvfølgeligheter i stedet. Og det er greit, jeg kan som sagt forstå det. Men det er jo litt urettferdig mot Guri, som sitter og vrenger sjelen sin. Guri prøver jo å løfte podcasten til noe mer enn to bekjente som slår av en prat på bussen, men Caroline er så selvbevisst at hun saboterer hele veien. Jeg synes litt synd på henne, samtidig skjønner jeg ikke at hun ønsker å pushe døtrene inn i en verden som gir henne så store hemninger. Beklager langt innlegg! 53 5 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 19. januar #102935 Del Skrevet 19. januar God sammenfatning av de faktaene som fremkommer muntlig fra CBE/carolinebergeriksenno. Dilemmaet til CBE er at hun har en (om enn fallende) influencerkarriere å ta hensyn til, og den forrige podcast-serien var så avslørende at hun neppe tar sjansen på en reprise. Slikt trenger ikke G å tenke på, hun skal tross alt ikke late som hun er noe helt annet i SoMe (får vi håpe). 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 19. januar #102936 Del Skrevet 19. januar Hvor lenge kan dette luftslottet fortsette? Skjønner hun ikke har så mye penger, tannlege, negler, alle behandlinger og hotellopphold er reklame, så det står nok ikke så godt til økonomisk. Hun må og burde vel finne seg en normal jobb på et tidspunkt? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 19. januar #102937 Del Skrevet 19. januar EmilieH skrev (22 minutter siden): Hvor lenge kan dette luftslottet fortsette? Skjønner hun ikke har så mye penger, tannlege, negler, alle behandlinger og hotellopphold er reklame, så det står nok ikke så godt til økonomisk. Hun må og burde vel finne seg en normal jobb på et tidspunkt? Det tror jeg ikke er mulig. Hun kan ikke fungere i en vanlig jobb hvor ikke universet kretser rundt henne. 26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 19. januar #102938 Del Skrevet 19. januar Surikatt skrev (1 minutt siden): Det tror jeg ikke er mulig. Hun kan ikke fungere i en vanlig jobb hvor ikke universet kretser rundt henne. Sant nok! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 19. januar #102939 Del Skrevet 19. januar Surikatt skrev (2 timer siden): Det tror jeg ikke er mulig. Hun kan ikke fungere i en vanlig jobb hvor ikke universet kretser rundt henne. Kommer for sent hver dag, bare fordi hun er dronningen 😂 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 20. januar #102940 Del Skrevet 20. januar Surikatt skrev (13 timer siden): Det tror jeg ikke er mulig. Hun kan ikke fungere i en vanlig jobb hvor ikke universet kretser rundt henne. Hun kan ikke fungere i vanlig jobb - hun vil jo ikke klare å komme tidsnok 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå