Gjest SelinaKyle Skrevet 30. oktober 2019 #10261 Del Skrevet 30. oktober 2019 I kommentarfeltet til CBE svarer CBE en leser at det er ‘passe sykt’ at lesere prøver finne ut av hvilken skole/barnehage barna hennes går på. Som er svar til dette skrev jeg at jeg var enig i at det er sykt, men at det er enda sykere at de som foreldre gjør det mulig for folk å finne ut av dette. Den ble ikke godkjent. Så tok meg bryet å gjenta meg selv. Den ble heller ikke godkjent.. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comments Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 30. oktober 2019 #10262 Del Skrevet 30. oktober 2019 5 minutter siden, SelinaKyle skrev: I kommentarfeltet til CBE svarer CBE en leser at det er ‘passe sykt’ at lesere prøver finne ut av hvilken skole/barnehage barna hennes går på. Som er svar til dette skrev jeg at jeg var enig i at det er sykt, men at det er enda sykere at de som foreldre gjør det mulig for folk å finne ut av dette. Den ble ikke godkjent. Så tok meg bryet å gjenta meg selv. Den ble heller ikke godkjent.. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comments Snakk om å snu det hele på hodet. Forundrer meg ikke at kommentaren din ikke ble godkjent, men forferdelig irriterende når sånt får stå uimotsagt. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 30. oktober 2019 #10263 Del Skrevet 30. oktober 2019 25 minutter siden, SelinaKyle skrev: I kommentarfeltet til CBE svarer CBE en leser at det er ‘passe sykt’ at lesere prøver finne ut av hvilken skole/barnehage barna hennes går på. Som er svar til dette skrev jeg at jeg var enig i at det er sykt, men at det er enda sykere at de som foreldre gjør det mulig for folk å finne ut av dette. Den ble ikke godkjent. Så tok meg bryet å gjenta meg selv. Den ble heller ikke godkjent.. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comments Akkurat det samme skrev jeg til dem. Det ble heller ikke godkjent. Så fint med hard moderering i eget kommentarfelt, slik at narrativet som vellykket og uten feil blir stående, mens de kritiske leserne er de store stygge ulvene. 🙄 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 30. oktober 2019 #10264 Del Skrevet 30. oktober 2019 Jeg kommer aldri til å forstå trangen til å utlevere barn på den måten... Det er aldri snakk om å moderere seg, tenke seg om eller la være å legge ut info!!! ALT er lesernes feil, det er leserne som stalker, krever info og skriver i kommentarfelt. Foreldrene kan jo ikke noe for det, stakkars. De kan jo ikke la være å bruke barna som inntjeningsrekvisitt, de kan jo ikke la være å legge ut all info om barna, de kan jo ikke la være å publisere creepy kommentarer... Eller, vent nå litt... 😳😳😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 30. oktober 2019 #10265 Del Skrevet 30. oktober 2019 9 timer siden, Luvinesta skrev: Mest sannsynlig ikke 💁♀️ Jeg gjør. Jeg har for lengst sluttet å lese denne bloggen, den er kjedelig. Denne tråden også. Den er nok de få gangene jeg er inne på bloggen hennes. At folk har hurtiglinker til 'sportsbh for liten' og div er virkelig spesielt. Opplever at det ofte klages på at bloggere lever i et ekkokammer, vel vel.. De er ikke alene isåfall. Lurer forøvrig på om folk her inne går av skaftet når kongelige og kjendiser bosettes også, eller er det bare bloggere som ikke kan legge ut et bilde? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. oktober 2019 #10266 Del Skrevet 30. oktober 2019 22 minutter siden, Takida skrev: Jeg gjør. Jeg har for lengst sluttet å lese denne bloggen, den er kjedelig. Denne tråden også. Den er nok de få gangene jeg er inne på bloggen hennes. At folk har hurtiglinker til 'sportsbh for liten' og div er virkelig spesielt. Opplever at det ofte klages på at bloggere lever i et ekkokammer, vel vel.. De er ikke alene isåfall. Lurer forøvrig på om folk her inne går av skaftet når kongelige og kjendiser bosettes også, eller er det bare bloggere som ikke kan legge ut et bilde? Jeg har ennå til gode å se en royal begravelse iblandet reklame og lignende kommersiell virksomhet. Ikke kjendisbegravelser heller. Og hadde reagert da også - med forbehold for at jeg ikke har sett alle royale- og kjendisbegravelser i verden. Hurtiglinker? Mener du Google? Den er ganske effektiv og bare et tastetrykk unna. Trenger ikke være så avansert og tidskrevende nemlig, selv om det selvfølgelig ikke passer så bra i stalker-fiendebildet mange bloggere prøver å mane fram. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. oktober 2019 #10267 Del Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, SelinaKyle skrev: I kommentarfeltet til CBE svarer CBE en leser at det er ‘passe sykt’ at lesere prøver finne ut av hvilken skole/barnehage barna hennes går på. Som er svar til dette skrev jeg at jeg var enig i at det er sykt, men at det er enda sykere at de som foreldre gjør det mulig for folk å finne ut av dette. Den ble ikke godkjent. Så tok meg bryet å gjenta meg selv. Den ble heller ikke godkjent.. Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comments «Ikke sjokkerende, for ingenting fra den gjengen overrasker, men heller en sånn passe syk oppførsel spør du meg. Jeg har aldri gitt ut noe informasjon om barnehagen, likevel så er det altså noen spm går så langt at de finner det ut og publiserer det på et visst forum.» (samme kilde som oppgitt over) Det er ikke de fine leserne hun skriver om, men KG, bare for å være helt nøyaktig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 30. oktober 2019 #10268 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 10 minutter siden, Kollontaj skrev: «Ikke sjokkerende, for ingenting fra den gjengen overrasker, men heller en sånn passe syk oppførsel spør du meg. Jeg har aldri gitt ut noe informasjon om barnehagen, likevel så er det altså noen spm går så langt at de finner det ut og publiserer det på et visst forum.» (samme kilde som oppgitt over) Det er ikke de fine leserne hun skriver om, men KG, bare for å være helt nøyaktig. Og det må hun gjerne fortsette med. Jeg forbeholder meg retten til å kritisere en bedrift som så til de grader tar seg til rette med tanke på lover, regler og generell etikk og moral, både her inne og eventuelle andre steder. Hun kan skylde så mye hun vil på den grå massen av folk / leserne sine, men det er ikke til å komme bort fra at hun undervurderer leserne sine kraftig med tanke på all informasjon hun har lagt ut. Det blir bare for dumt, for de fleste gjennomskuer det, Caroline. Own up to it isteden! Før eller siden må paret ut av bobla si. Spørs hvordan de vil takle det. Endret 30. oktober 2019 av Aquarius04 La til 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 30. oktober 2019 #10269 Del Skrevet 30. oktober 2019 https://www.carolinebergeriksen.no/2017/03/20/nattavvenning-og-lope-til-barnehagen-tur/ Ikke info om ungene? Ikke info om barnehagen? Riktignok ikke navn på barnehagen, men allikevel nok til at folk som er litt kjent i området lett kan tenke seg hvilken det er... 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 30. oktober 2019 #10270 Del Skrevet 30. oktober 2019 10 minutter siden, Takida said: Jeg gjør. Jeg har for lengst sluttet å lese denne bloggen, den er kjedelig. Denne tråden også. Den er nok de få gangene jeg er inne på bloggen hennes. At folk har hurtiglinker til 'sportsbh for liten' og div er virkelig spesielt. Opplever at det ofte klages på at bloggere lever i et ekkokammer, vel vel.. De er ikke alene isåfall. Lurer forøvrig på om folk her inne går av skaftet når kongelige og kjendiser bosettes også, eller er det bare bloggere som ikke kan legge ut et bilde? Mener du bisettes? Setter du likhetstegn mellom kongelige og influensere? 🤔 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 30. oktober 2019 #10271 Del Skrevet 30. oktober 2019 23 minutter siden, Sophia_08 skrev: Mener du bisettes? Setter du likhetstegn mellom kongelige og influensere? 🤔 Hehe, selvsagt mener jeg bisettes, glemte at antydning til kritikk skal hakkes på og stolte på ordboken. Jeg bare påpeker at det er mer eksponering av kongelige og kjendiser i anledning begravelse/bisettelse og ingen ser ut til å mene det er spesielt uetisk, fordi de ikke har en reklameblogg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 30. oktober 2019 #10272 Del Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, Takida skrev: Hehe, selvsagt mener jeg bisettes, glemte at antydning til kritikk skal hakkes på og stolte på ordboken. Jeg bare påpeker at det er mer eksponering av kongelige og kjendiser i anledning begravelse/bisettelse og ingen ser ut til å mene det er spesielt uetisk, fordi de ikke har en reklameblogg Naturligvis er det mer eksponering og omtale av kongelige dødsfall. Noe annet ville da være unaturlig? Eller mener du en influencer som CBE stiller på lik linje med et medlem av kongefamilien? Og stort sett begrenser vel omtalen av et kjendisdødsfall seg til en artikkel i en avis eller et ukeblad, samt kanskje bilder fra kirken eller kisten som bæres ut? Og du ser ikke forskjellen? Jeg har fortsatt til gode å reklameinnslag i forbindelse med en kongelig bisettelse eller en bisettelse av en kjendis. At CBE omtaler dødsfallet side om side med annonseinnlegg er i dine øyne ikke hverken betenkelig eller uetisk? 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 30. oktober 2019 #10273 Del Skrevet 30. oktober 2019 Akkurat nå, Aquarius04 skrev: Naturligvis er det mer eksponering og omtale av kongelige dødsfall. Noe annet ville da være unaturlig? Eller mener du en influencer som CBE stiller på lik linje med et medlem av kongefamilien? Og stort sett begrenser vel omtalen av et kjendisdødsfall seg til en artikkel i en avis eller et ukeblad, samt kanskje bilder fra kirken eller kisten som bæres ut? Og du ser ikke forskjellen? Jeg har fortsatt til gode å reklameinnslag i forbindelse med en kongelig bisettelse eller en bisettelse av en kjendis. At CBE omtaler dødsfallet side om side med annonseinnlegg er i dine øyne ikke hverken betenkelig eller uetisk? Ser rett og slett ikke problemet med at hun nevner at hun er i begravelse nei. At hun legger ut annonser er jo ikke rart det heller all den tid dette er det hun lever av. De fleste av oss jobber selv om folk dør og med en kvasi-personligblogg ser jeg det som helt naturlig at hun blogger om dette. Når det er sagt forstår jeg ikke hvem leserne til cbe er, dørgende kjedelig blogg. Det er alt jeg sitter igjen med. At jeg er litt eldre enn henne og har flere barn, men at våre liv er totalt forskjellige, og hennes er så kjedelig å lese om. Har aldri forstått denne bloggen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 30. oktober 2019 #10274 Del Skrevet 30. oktober 2019 9 minutter siden, Takida skrev: Hehe, selvsagt mener jeg bisettes, glemte at antydning til kritikk skal hakkes på og stolte på ordboken. Jeg bare påpeker at det er mer eksponering av kongelige og kjendiser i anledning begravelse/bisettelse og ingen ser ut til å mene det er spesielt uetisk, fordi de ikke har en reklameblogg Du skrev det selv: reklameblogg. Reklame og bisettelse, passer det sammen? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 30. oktober 2019 #10275 Del Skrevet 30. oktober 2019 5 minutter siden, Takida skrev: Hehe, selvsagt mener jeg bisettes, glemte at antydning til kritikk skal hakkes på og stolte på ordboken. Jeg bare påpeker at det er mer eksponering av kongelige og kjendiser i anledning begravelse/bisettelse og ingen ser ut til å mene det er spesielt uetisk, fordi de ikke har en reklameblogg Det er vel akkurat det som er poenget. Det reageres på at dødsfallet legges ut på en kommersiell bedriftskonto. Kongen har så vidt jeg vet ikke en tilsvarende kommersiell bedriftskonto så sammenligningen din fungerer ikke. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 30. oktober 2019 #10276 Del Skrevet 30. oktober 2019 5 minutter siden, Takida skrev: Ser rett og slett ikke problemet med at hun nevner at hun er i begravelse nei. At hun legger ut annonser er jo ikke rart det heller all den tid dette er det hun lever av. De fleste av oss jobber selv om folk dør og med en kvasi-personligblogg ser jeg det som helt naturlig at hun blogger om dette. Når det er sagt forstår jeg ikke hvem leserne til cbe er, dørgende kjedelig blogg. Det er alt jeg sitter igjen med. At jeg er litt eldre enn henne og har flere barn, men at våre liv er totalt forskjellige, og hennes er så kjedelig å lese om. Har aldri forstått denne bloggen. Men likevel kommenterer du her inne? Jeg synes også bloggen er kjedelig, men jeg er kritisk til hvordan hun driver bedrift på, all den tid hun hever seg over lovgivning og etikk. Én ting er å nevne på blogg at hun har vært i begravelse, en annen er å så skamløst omtale det på bloggen sammen med reklame slik CBE gjør. Der mener jeg forskjellen ligger. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 30. oktober 2019 #10277 Del Skrevet 30. oktober 2019 Nå har faktisk kongehuset tatt grep for at titlene deres ikke skal brukes i kommersiell sammenheng. Märtha får ikke lenger bruke tittelen sin til å reklamere for bedriften sin. Så å sammenligne kongehuset med en kommersiell blogger er ikke så dumt, hvis man skal påpeke det uetiske med å blande privatliv og bedrift 😉 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 30. oktober 2019 #10278 Del Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 45 minutter siden, Sophia_08 skrev: Mener du bisettes? Setter du likhetstegn mellom kongelige og influensere? 🤔 Så har det jo noe med hva som er tanken bak, hva som fremheves. I offentlige personers bilder/filming av bisettelse er det ofte fokus på taler, gode ord om avdøde, stemning. I influencers dokumentasjon fra begravelse er det mer vinkling mot å påvirke andre til klesvalg og stil gjennom å vise hvor fin og gjennomført en selv fremsto i bisettelsen. Beklager å si det, men når en bedrift legger ut bilde/ord om avdød er det nærliggende å anta at det er en strategi for økt profitt. Det er kynisk, smart måte å spille på folks følelser for å bygge sitt image som sårbar, menneskelig, og imitere en nær relasjon til lesere. Endret 30. oktober 2019 av kvinneguide tillegg 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 30. oktober 2019 #10279 Del Skrevet 30. oktober 2019 7 minutter siden, Takida skrev: Hehe, selvsagt mener jeg bisettes, glemte at antydning til kritikk skal hakkes på og stolte på ordboken. Jeg bare påpeker at det er mer eksponering av kongelige og kjendiser i anledning begravelse/bisettelse og ingen ser ut til å mene det er spesielt uetisk, fordi de ikke har en reklameblogg Hadde Märtha postet bilder av kista til Harald og i neste innlegg servert sponset innlegg av typen #annonse for boken Min pappa, så kan jeg love deg at folk hadde reagert. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 30. oktober 2019 Populært innlegg #10280 Del Skrevet 30. oktober 2019 Det er en aldri så liten smule søkt å sammenlikne kongefamilien med influencerfamilier. Men jeg har aldri sett bilder av frokoster på sengen, av kongelige barn i pysj, bilder fra barnas rom eller fra deres fødselsdagsfeiringer. Jeg har heller ikke lest Mette Marits fødselshistorier. De fleste kongelige og andre kjendiser skjermer om barnas privatliv i så stor grad at jeg vet mindre om kongebarnas private sfære enn jeg vet om barna til CBE. Kongebarna har sine private sfærer i fred fra folk flest, selv om kongefamilien faktisk har en offisiell rolle i norsk samfunnsliv. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå