CityCityBangBang Skrevet fredag kl 23:48 #102601 Del Skrevet fredag kl 23:48 Snødronninga skrev (2 minutter siden): Jeg er helt enig. Den skal liksom være leken og spontant, men det oppfattes virkelig ikke slik. Det er jo lett å se ut i fra hvordan CBE oppfører seg. Ja, det er bare trist. Og dette er ikke første gang hun forsøker seg på noe "gøy", og faller helt igjennom... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet lørdag kl 05:38 #102602 Del Skrevet lørdag kl 05:38 Jeg synes det også er helt hårreisende å kysse døtre som nærmer seg puberteten på munnen. OG legge det ut på nett. Hvem andre gjør noe sånt? 29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet lørdag kl 07:26 #102603 Del Skrevet lørdag kl 07:26 (endret) Dynamikken mellom bedriften og resten av samfunnet er i en slags selvbekreftende radikaliseringsspiral. CBE har uttalt at hun får kritikk uansett hva hun gjør, og ingen skal tvinge henne til å stoppe - hun blir bare mer motivert til å fortsette som før. Hvilket selvsagt genererer mer kritikk. Det faller henne ikke inn at nesten alt hun gjør er minst *litt* kritikkverdig, og innimellom ulovlig eller rett ut forkastelig - når alt hun gjør utløser negativitet. Jeg tror det harde skallet de må ha opparbeidet seg gjør det helt umulig for dem å sortere mellom kritikk for å sykle uten sykkelhjelm eller at noen synes det er rart å pynte juletreet med en sløyfe og det faktum at hun faktisk ikke kan selv i det hun prøver å lære bort av styrketreningsteknikker og at det kan være helseskadelig, eller at hun går imot Kripos’ anbefalinger om hva man kan legge ut av egne barn. Denne tråden er med på å bekrefte det verdensbildet om at alt de gjør er feil, og at de bare må heve seg over det. Da hever de seg også over relevante innspill som kunne gjort innholdet bedre, mulighetene til å korrigere uklare utspill og nyansene som skal til for å treffe det publikummet de ønsker. For hvert år som går, blir de fjernere og fjernere fra gutten som roper at keiseren går uten klær. Det er ufattelig trist å se at noen som lever av kommunikasjon i sosiale medier, ikke aner selv hvilket budskap de sender ut. Tenk å være så dårlig i jobben sin og tvilholde på at alle andre tar feil. På alle andre arbeidsplasser har det konsekvenser, men ikke på den de lager selv. Endret lørdag kl 12:43 av Hanne357 Modererte et utsagn 20 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet lørdag kl 07:29 #102604 Del Skrevet lørdag kl 07:29 cerruti skrev (1 time siden): Jeg synes det også er helt hårreisende å kysse døtre som nærmer seg puberteten på munnen. OG legge det ut på nett. Hvem andre gjør noe sånt? Helt enig, det er ille. Og filmen viser jo veldig godt hvem som er viktigst i cbe sitt liv; henne selv, og alt og alle kan brukes for å fremheve dette; inkludert hennes egne barn. Det er både ille og utrolig trist. 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet lørdag kl 07:31 #102605 Del Skrevet lørdag kl 07:31 Hanne357 skrev (4 minutter siden): Dynamikken mellom bedriften og resten av samfunnet er i en slags selvbekreftende radikaliseringsspiral. CBE har uttalt at hun får kritikk uansett hva hun gjør, og ingen skal tvinge henne til å stoppe - hun blir bare mer motivert til å fortsette som før. Hvilket selvsagt genererer mer kritikk. Det faller henne ikke inn at alt hun gjør er minst *litt* kritikkverdig, og innimellom ulovlig eller rett ut forkastelig - når alt hun gjør utløser negativitet. Jeg tror det harde skallet de må ha opparbeidet seg gjør det helt umulig for dem å sortere mellom kritikk for å sykle uten sykkelhjelm eller at noen synes det er rart å pynte juletreet med en sløyfe og det faktum at hun faktisk ikke kan selv i det hun prøver å lære bort av styrketreningsteknikker og at det kan være helseskadelig, eller at hun går imot Kripos’ anbefalinger om hva man kan legge ut av egne barn. Denne tråden er med på å bekrefte det verdensbildet om at alt de gjør er feil, og at de bare må heve seg over det. Da hever de seg også over relevante innspill som kunne gjort innholdet bedre, mulighetene til å korrigere uklare utspill og nyansene som skal til for å treffe det publikummet de ønsker. For hvert år som går, blir de fjernere og fjernere fra gutten som roper at keiseren går uten klær. Det er ufattelig trist å se at noen som lever av kommunikasjon i sosiale medier, ikke aner selv hvilket budskap de sender ut. Tenk å være så dårlig i jobben sin og tvilholde på at alle andre tar feil. På alle andre arbeidsplasser har det konsekvenser, men ikke på den de lager selv. Spot on. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilique Skrevet lørdag kl 08:13 #102606 Del Skrevet lørdag kl 08:13 Det er komplett narsissistisk atferd. Når man overhodet ikke evner å se seg selv utenfra er det også helt umulig å ta inn kritikk. Vi mennesker justerer oss naturlig ved å reflektere over hvordan atferden vår leses av andre, både på egen hånd og ut fra de tilbakemeldingene vi får. Når selvforherligelsen tar overhånd blir kritikken vrengt og redusert til misunnelse og heksejakt. Hun må da få gjøre som hun vil? Og ja, klart hun må få lov til det, men hun kan ikke for alvor mene at publikum skal tie stille når hun faktisk livnærer seg av andres blikk på seg. 20 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet lørdag kl 09:07 #102607 Del Skrevet lørdag kl 09:07 Jeg mener også dette er saklig kritikk selv om det ikke går på eksponering: Når du livnærer deg av å bli filmet, er det en fordel med det minste snev av kjemi og naturlighet. Hver gang jeg ser /hører henne er det så til de grader tilgjort og unaturlig. Alt fra thinspo og poseringer til å krampe-le til det meste som sies. Bland det med null troverdighet, så blir det ganske bisart. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet lørdag kl 11:22 #102608 Del Skrevet lørdag kl 11:22 (endret) Denne motetrippen som hun påtvinger barna , er hèlt hinsides. Dette kan eskalere mot rigide dietter og kynisk bruk av småjentene som påvirkere. Jeg oppfattet i sin tid Caroline som varm. Overfladisk, ja. Men sprudlende og positiv. Nå har CBE trent minutt for minutt hèlt inn til knoklene. Det fremstår som rablende usunt. Tanken på at to døtre får dette inn med oppveksten, er rystende. Barn skal få leke i behagelig tøy, bli skitne og kose seg med venner. Ikke posere som små voksne og by seg frem med mamma Skral og tinnsoldatene som heiagjeng. Endret 21 timer siden av Tradegy 27 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebart1 Skrevet lørdag kl 11:28 #102609 Del Skrevet lørdag kl 11:28 Oioioi. Jeg blir liksom litt fascinert av å følge henne og 😅 Eeeelsker den kleine, tilgjorte «gjespen» i heisen i dag.. Er ikke det her bare flaut? Noen som er glad i dama må gi henne en wakeupcall… Sånn helt seriøst! 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet lørdag kl 11:37 #102610 Del Skrevet lørdag kl 11:37 cerruti skrev (5 timer siden): Jeg synes det også er helt hårreisende å kysse døtre som nærmer seg puberteten på munnen. OG legge det ut på nett. Hvem andre gjør noe sånt? Hårreisende å bruke de på sosiale medier uansett. Min 10-årige datter hadde aldri tillat meg å legge ut noe sånt med henne. Det er en sårbar pre-teen alder hvor det meste er flaut. 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet lørdag kl 11:39 #102611 Del Skrevet lørdag kl 11:39 Det er noe veldig rart med den overleppa når hun spiser. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet lørdag kl 13:14 #102612 Del Skrevet lørdag kl 13:14 K_mb skrev (1 time siden): Hårreisende å bruke de på sosiale medier uansett. Min 10-årige datter hadde aldri tillat meg å legge ut noe sånt med henne. Det er en sårbar pre-teen alder hvor det meste er flaut. Virker ikke som de har noe valg.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet lørdag kl 13:22 #102613 Del Skrevet lørdag kl 13:22 K_mb skrev (1 time siden): Hårreisende å bruke de på sosiale medier uansett. Min 10-årige datter hadde aldri tillat meg å legge ut noe sånt med henne. Det er en sårbar pre-teen alder hvor det meste er flaut. Ja, jeg skjønner ikke hvordan hun får lov, alle tiåringer jeg kjenner er helt allergiske mot å bli lagt ut bilder av. JEg tenker de dessverre må ha blitt oppdratt til at dette er viktig og riktig og at de er en del av familiebusinessen. Det er utrolig tragisk. Når mor idealiserer det å utlevere seg selv totalt, så vil det også bli en ekstrem hard smell hvis de derfor begynner å gjøre det selv – uten å bli populære av det. For det er det virkelig ikke gitt at de blir, moren hadde ekstremt flaks med timingen, hun hadde aldri blitt kjendis nå. 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet lørdag kl 13:29 #102614 Del Skrevet lørdag kl 13:29 Hun er vel 11 år også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet lørdag kl 13:45 #102615 Del Skrevet lørdag kl 13:45 Irja skrev (25 minutter siden): Virker ikke som de har noe valg.. Nettopp. De har jo bidratt til salt i grauten for familiebedriften siden før de ble født 🙄 Virker som carolinebergeriksen.no ikke holder seg flytende uten deres bidrag. Synes i hvert fall som foreldrene mener det. Spesielt siden de prioriterte vekk å beskytte barna. Alt for å slippe å bidra til samfunnet (og seg selv) med å ta et vanlig lønnsarbeid. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet lørdag kl 13:48 #102616 Del Skrevet lørdag kl 13:48 Blir helt svett av å se på det der hår greiene til Caroline. Det er jo bare et stort hår og har hun ikke høyre side av ansiktet, siden det er bare venstre side som filmes? Syntes synd på ungene som må filmes pg deles på nett absolutt hele tiden. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet lørdag kl 14:10 #102617 Del Skrevet lørdag kl 14:10 Teflonhjernen skrev (20 minutter siden): Blir helt svett av å se på det der hår greiene til Caroline. Det er jo bare et stort hår og har hun ikke høyre side av ansiktet, siden det er bare venstre side som filmes? Syntes synd på ungene som må filmes pg deles på nett absolutt hele tiden. Prøver vel å få noe reklame for hårprodukter, vil jeg tro. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet lørdag kl 14:39 #102618 Del Skrevet lørdag kl 14:39 Husker jeg lang tid tilbake hadde litt respekt for hvilke merkevareprodukter Berg Eriksen kunne få i oppdrag å markedsføre. Den respekten har gradvis forsvunnet i takt med økende fokus på kropp, barn og generell fjolleri på dass, i podcasts, og bilsetet. For ikke å snakke om de orgasmiske krampeanfallene på kjellergulvet etter trening. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisa10 Skrevet lørdag kl 16:58 #102619 Del Skrevet lørdag kl 16:58 Uffameg, de siste dagene med bare eksponering har vært litt ubehagelige syns jeg. Litt på en måte som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på men som allikevel gir meg en vondt følelse. Og dette er sannsynligvis bilder som er tenkt at skal gi meg en god følelse. Er det antrekkene til jentene( som minner meg om spillefilm)? Eller er det noe annet. Tenkt når de kjører hjemover etter noen fine dager sammen så har tusenvis av mennesker sett hva de har gjort, i tillegg så sitter mamma og pappa i forsetet og snakker med «det store intet» om hva de skal gjøre de neste dagene.. Det som er så synd er at barn som vokser opp i slike miljø vil se på dette som ok og normalt! Mulig det er jeg som er rar… Jeg har mest lyst til å være inne sammen med familien min og nyte juleferien. Ikke har jeg behov for at noen andre sier at det ser ut som vi har det fint og koselig heller…:-) God jul alle dere! 23 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet lørdag kl 20:21 #102620 Del Skrevet lørdag kl 20:21 Kaisa10 skrev (3 timer siden): Uffameg, de siste dagene med bare eksponering har vært litt ubehagelige syns jeg. Litt på en måte som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på men som allikevel gir meg en vondt følelse. Og dette er sannsynligvis bilder som er tenkt at skal gi meg en god følelse. Er det antrekkene til jentene( som minner meg om spillefilm)? Eller er det noe annet. Tenkt når de kjører hjemover etter noen fine dager sammen så har tusenvis av mennesker sett hva de har gjort, i tillegg så sitter mamma og pappa i forsetet og snakker med «det store intet» om hva de skal gjøre de neste dagene.. Det som er så synd er at barn som vokser opp i slike miljø vil se på dette som ok og normalt! Mulig det er jeg som er rar… Jeg har mest lyst til å være inne sammen med familien min og nyte juleferien. Ikke har jeg behov for at noen andre sier at det ser ut som vi har det fint og koselig heller…:-) God jul alle dere! Det er en del av «gamet» men utrolig trist å vokse opp med foreldre som filmer og er mer opptatt av mobilen enn å være til stede der og da. Det er sannheten for de går hele tiden og leter etter nye situasjoner og lokasjoner de kan filme og ta bilder av barna i tillegg til det som er planlagt på forhånd. Det vil helt klart komme et tidspunkt når de ikke vil være med på det mer. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå