Villroses hage Skrevet torsdag kl 10:20 #102561 Del Skrevet torsdag kl 10:20 Lineaaa skrev (9 timer siden): Tror dette er scam? Uansett om dette er falsk annonse (hvem skulle ha interesse av å lage det?) eller kommer fra carolinebergeriksen.no/Treasures/netfit eller hva de nå kaller seg, så er det jo svindel. "hjulpet hundrevis av mennesker", liksom. Stor bløff, eller falsk annonse, laget for å fiske personopplysninger og loppe folk for penger. Vel, det siste er vel "trenings- og helseekspertene" ute etter også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet torsdag kl 10:27 #102562 Del Skrevet torsdag kl 10:27 Villroses hage skrev (4 minutter siden): Uansett om dette er falsk annonse (hvem skulle ha interesse av å lage det?) eller kommer fra carolinebergeriksen.no/Treasures/netfit eller hva de nå kaller seg, så er det jo svindel. "hjulpet hundrevis av mennesker", liksom. Stor bløff, eller falsk annonse, laget for å fiske personopplysninger og loppe folk for penger. Vel, det siste er vel "trenings- og helseekspertene" ute etter også. Mener jeg har ramlet over henne som annonse på instagram der hun helt klart henvender seg til kamera og sier nettop den setningen. Men husker ikke hvor det ble linket til, ble bare irritert over utsagnet fordi det er så jævla løgn😅 og scrollet videre 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet torsdag kl 12:19 #102563 Del Skrevet torsdag kl 12:19 Nerdet er i alle fall død som en sild.. oppstart 25. august. nesten 4 måneder siden.. det virker som om de bare kommer med påfunn etter påfunn for å tjene penger for å se om noe funker. De må ha brukt mye penger også på å Lansere dødfødte selskaper og tjenester. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
advent Skrevet torsdag kl 12:24 #102564 Del Skrevet torsdag kl 12:24 Katten89 skrev (5 minutter siden): Nerdet er i alle fall død som en sild.. oppstart 25. august. nesten 4 måneder siden.. det virker som om de bare kommer med påfunn etter påfunn for å tjene penger for å se om noe funker. De må ha brukt mye penger også på å Lansere dødfødte selskaper og tjenester. Ikke mye gnist og liv i de øynene der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minthia Skrevet torsdag kl 16:25 Populært innlegg #102565 Del Skrevet torsdag kl 16:25 (endret) Altså, den pt-virksomheten.. Hun skal ha hjulpet hundrevis av mennesker, men klarer ikke sette opp et konsistent program pg oppdatere programsidene med den mest relevante infoen for kursene engang. Siden teaseren ble presentert med et kryptisk bilde i starten av august i år har tjenestene og prisene endret seg flere ganger underveis. Husker ikke når Netfit ble pt-Caroline, det tok en stund etter teaseren før det ble endret over natten uten noen forklaring. Det Ny start- programmet hvor hun som kjent spesialiserer seg på å "hjelpe mennesker med vektnedgang, vaneendring og forbedring av livskvalitet" hvor hun "kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for hvilke utfordinger som oppstår i forbindelse med livsstilsendringer", uten noen form for forkunnskap, endrer seg hele tiden. Det som først ble lagt ut for 599,- i mnd, for så å koste 3999,- med bindingstid i tre mnd, koster nå 890,- i mnd og bindingstid i 14 dager (det står fortsatt 3 mnd i Faq-delen nederst, men hvem teller?). Neste oppstart er 8. desember. 2025 da eller? Eller 6. januar? Hvor vanskelig er det å oppdatere den viktigste siden for informasjon og salg av tjenester? Fortsatt går det i periodisk faste, og måltidsplaner som hun selv har bekreftet er oppsatt av henne. Samtale med ernæringsfysiolog nevnes ikke lengre. Fra å tilby tett og personlig tilrettelagt trening og oppfølging på kosthold, er det nedskalert til å omfatte at deltakerne får utdelt hennes eget treningsprogram som "kan enkelt skaleres både ned og opp, og justeres slik at det passer deg og din hverdag. ". Intet individuelt tilpasset program for den "komplette livsstilsforandringen" der altså. Men så lenge programmet "kombinerer det beste innen styrke og kondisjonstrening" er det vel bare å hive seg på. Vanecoachingen får blir en overraskelse for de som melder seg på. Og hva betyr egentlig 1:1 online gruppecoaching? Ingenting annet enn en ren selvmotsigelse. Hvis det er 20 plasser må det være 1:20 online gruppecoaching da. Intet individuelt treningsprogram. Intet individuell kostholdsopplegg, men et videokurs (av en innleid ernæringsfysiolog?)og en ukeplan med oppskrifter laget av Caroline uten noen forkunnskap om periodisk faste. Og et standard vane-coachingopplegg. Jeg gjetter ferdigproduserte eposter eller videoer med Carolines 11 vaneendringer som hun har funnet et sted på nett eller i en AFTP-forelesning. Det står ingenting om 1:1 vanecoaching tilpasset den enkeltes livssituasjon eller 1:20 online gruppecoaching med anledning til å stille spørsmål i alle fall. Må forresten være veldig surt for alle de flere hundre som betalte 12000,- for et tre mnd kurs for en måned siden... (ironialarm). 599,-x20 (maks deltakere) gir uansett bare 11980,- i mnd før skatt og arbeidsgiveravgift. Om alle skal ha individuell oppfølging gjennom hele perioden blir det ikke særlig godt betalt. 1 t i mnd,- pr pers er 20 timer - 2 timer i mnd per deltaker blir 40 timer som man burde kunne forvente, tilsvarer en arbeidsuke. Det gir 47920,- pr mnd før skatt og arbeidsgiveravgift. OK, men ikke særlig godt betalt, når man også skal regne med tilvirkning av måltidsplaner, gruppetimer og annen oppfølging. Dyrt, standardisert opplegg av ukvalifisert personell - styr unna. Endret torsdag kl 16:25 av Minthia 32 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet torsdag kl 16:33 #102566 Del Skrevet torsdag kl 16:33 @Minthia ⭐️ Knakende bra oppsummert! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet torsdag kl 16:45 #102567 Del Skrevet torsdag kl 16:45 Skal se barnet sitt synge, hva handler det om? Eget utseende og tilbehør. Meg, meg meg....synes den var helt...🤨 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet torsdag kl 16:55 #102568 Del Skrevet torsdag kl 16:55 Katten89 skrev (4 timer siden): Nerdet er i alle fall død som en sild.. oppstart 25. august. nesten 4 måneder siden.. det virker som om de bare kommer med påfunn etter påfunn for å tjene penger for å se om noe funker. De må ha brukt mye penger også på å Lansere dødfødte selskaper og tjenester. Ser mer og mer ut som dattra til Guri S. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet torsdag kl 17:52 #102569 Del Skrevet torsdag kl 17:52 Minthia skrev (1 time siden): Fortsatt går det i periodisk faste, og måltidsplaner som hun selv har bekreftet er oppsatt av henne Det er hennes egen, private plan som forsøkes solgt. Intet annet. Periodisk faste passer heller ikke for hvem som helst, spesielt ikke for de med spiseforstyrrelser eller som bruker ulike medisiner, ammer, har diabetes, eller refluks, bl.a.. En skal konsultere med legen sin før en setter igang med faste, ikke med PT_carroline. 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg På besøk Skrevet torsdag kl 20:33 Populært innlegg #102570 Del Skrevet torsdag kl 20:33 For noen uker siden fikk jeg et nyhetsbrev fra Netfit (tror det var nummer to i rekken siden de ble lansert for halvannet år siden - på andre siden av skalaen har jeg fått nyhetsbrev ukentlig fra Desiree Andersen og for et par uker siden fikk jeg en lenke til gratis løpetime med Catrine Collins) I nevnte nyhetsbrev kunne man nå melde seg på en gratismåned (deretter 890) med Ny Start, med vanecoaching, Caroline som motivator, skreddersydde treningsopplegg mm. Jeg har meldt meg på, og er ikke imponert. Det hele startet med en "kartlegging" av meg, som besto av seks spørsmål som minnet om det man svarer på for å få autogenerert kaloribehov/treningsplaner ol. på nett. En løpetest skulle plassere meg på nivå for løping (pluss for det!). Styrkeprogrammet består av endel øvelser på maskin "slik at du kan skape kraft uten å være avhengig av teknikk". Javel. Da trenger jeg vel ingen PT? Det er til og med lagt inn squat-maskin - noe jeg aldri har sett på de sentrene jeg har trent på. Men med squats måtte de vel tatt noe ansvar for teknikk... Måltidene er basert på periodisk faste, og mange av ingrediensene gir null mening for norske forbrukere og finnes ikke i vanlig matbutikk. Oppskriftene er en blanding av engelsk og norsk. Hvis en økt eller et måltid ikke passer for deg den uka, så finnes det ingen alternativer. Det er lagt opp til 4-5 økter i uka. Vanecoachingen går ut på å ta bilde av maten din hver dag. Kurset man får er endel moduler med kjedelige fakta på en presentasjon med en monoton Caroline som leser i bakgrunnen. Jeg har, etter to uker, enda ikke logget en eneste treningsøkt. Jeg har trent, men jeg har ikke fått til teknikken i appen. Jeg har ikke en eneste gang blitt kontaktet av Pt_Carolineberg med spørsmål om det er noe som kan hjelpe meg. På spørsmål om hvordan dette bedre kan tilpasses meg, så får jeg svadasvar som viser meg at hun ikke bryr seg om at jeg kaster bort pengene mine. Jeg trenger ingen ny start, jeg har gode rutiner og er sprek og sunn. Men hadde feks søstra mi eller bestevennina mi meldt seg på dette, så hadde jeg blitt oppriktig redd for hva det kunne gjort med selvbildet deres! Hvis du løper under 800 meter på 6 minutter, er første treningsøkt 45/15*10 - der har du allerede mista dem. Og skapt nederlagsfølelse for mange. Neste økt er 4-3-2-1, og i tillegg skal du ha to styrkeøkter den uka. Hele opplegget er krise, jeg hadde skammet meg om jeg drev noe så elendig. 46 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet torsdag kl 21:23 #102571 Del Skrevet torsdag kl 21:23 På besøk skrev (48 minutter siden): For noen uker siden fikk jeg et nyhetsbrev fra Netfit (tror det var nummer to i rekken siden de ble lansert for halvannet år siden - på andre siden av skalaen har jeg fått nyhetsbrev ukentlig fra Desiree Andersen og for et par uker siden fikk jeg en lenke til gratis løpetime med Catrine Collins) I nevnte nyhetsbrev kunne man nå melde seg på en gratismåned (deretter 890) med Ny Start, med vanecoaching, Caroline som motivator, skreddersydde treningsopplegg mm. Jeg har meldt meg på, og er ikke imponert. Det hele startet med en "kartlegging" av meg, som besto av seks spørsmål som minnet om det man svarer på for å få autogenerert kaloribehov/treningsplaner ol. på nett. En løpetest skulle plassere meg på nivå for løping (pluss for det!). Styrkeprogrammet består av endel øvelser på maskin "slik at du kan skape kraft uten å være avhengig av teknikk". Javel. Da trenger jeg vel ingen PT? Det er til og med lagt inn squat-maskin - noe jeg aldri har sett på de sentrene jeg har trent på. Men med squats måtte de vel tatt noe ansvar for teknikk... Måltidene er basert på periodisk faste, og mange av ingrediensene gir null mening for norske forbrukere og finnes ikke i vanlig matbutikk. Oppskriftene er en blanding av engelsk og norsk. Hvis en økt eller et måltid ikke passer for deg den uka, så finnes det ingen alternativer. Det er lagt opp til 4-5 økter i uka. Vanecoachingen går ut på å ta bilde av maten din hver dag. Kurset man får er endel moduler med kjedelige fakta på en presentasjon med en monoton Caroline som leser i bakgrunnen. Jeg har, etter to uker, enda ikke logget en eneste treningsøkt. Jeg har trent, men jeg har ikke fått til teknikken i appen. Jeg har ikke en eneste gang blitt kontaktet av Pt_Carolineberg med spørsmål om det er noe som kan hjelpe meg. På spørsmål om hvordan dette bedre kan tilpasses meg, så får jeg svadasvar som viser meg at hun ikke bryr seg om at jeg kaster bort pengene mine. Jeg trenger ingen ny start, jeg har gode rutiner og er sprek og sunn. Men hadde feks søstra mi eller bestevennina mi meldt seg på dette, så hadde jeg blitt oppriktig redd for hva det kunne gjort med selvbildet deres! Hvis du løper under 800 meter på 6 minutter, er første treningsøkt 45/15*10 - der har du allerede mista dem. Og skapt nederlagsfølelse for mange. Neste økt er 4-3-2-1, og i tillegg skal du ha to styrkeøkter den uka. Hele opplegget er krise, jeg hadde skammet meg om jeg drev noe så elendig. Jeg må spørre: Hva er prisen for dette opplegget??! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet torsdag kl 21:28 #102572 Del Skrevet torsdag kl 21:28 På besøk skrev (49 minutter siden): For noen uker siden fikk jeg et nyhetsbrev fra Netfit (tror det var nummer to i rekken siden de ble lansert for halvannet år siden - på andre siden av skalaen har jeg fått nyhetsbrev ukentlig fra Desiree Andersen og for et par uker siden fikk jeg en lenke til gratis løpetime med Catrine Collins) I nevnte nyhetsbrev kunne man nå melde seg på en gratismåned (deretter 890) med Ny Start, med vanecoaching, Caroline som motivator, skreddersydde treningsopplegg mm. Jeg har meldt meg på, og er ikke imponert. Det hele startet med en "kartlegging" av meg, som besto av seks spørsmål som minnet om det man svarer på for å få autogenerert kaloribehov/treningsplaner ol. på nett. En løpetest skulle plassere meg på nivå for løping (pluss for det!). Styrkeprogrammet består av endel øvelser på maskin "slik at du kan skape kraft uten å være avhengig av teknikk". Javel. Da trenger jeg vel ingen PT? Det er til og med lagt inn squat-maskin - noe jeg aldri har sett på de sentrene jeg har trent på. Men med squats måtte de vel tatt noe ansvar for teknikk... Måltidene er basert på periodisk faste, og mange av ingrediensene gir null mening for norske forbrukere og finnes ikke i vanlig matbutikk. Oppskriftene er en blanding av engelsk og norsk. Hvis en økt eller et måltid ikke passer for deg den uka, så finnes det ingen alternativer. Det er lagt opp til 4-5 økter i uka. Vanecoachingen går ut på å ta bilde av maten din hver dag. Kurset man får er endel moduler med kjedelige fakta på en presentasjon med en monoton Caroline som leser i bakgrunnen. Jeg har, etter to uker, enda ikke logget en eneste treningsøkt. Jeg har trent, men jeg har ikke fått til teknikken i appen. Jeg har ikke en eneste gang blitt kontaktet av Pt_Carolineberg med spørsmål om det er noe som kan hjelpe meg. På spørsmål om hvordan dette bedre kan tilpasses meg, så får jeg svadasvar som viser meg at hun ikke bryr seg om at jeg kaster bort pengene mine. Jeg trenger ingen ny start, jeg har gode rutiner og er sprek og sunn. Men hadde feks søstra mi eller bestevennina mi meldt seg på dette, så hadde jeg blitt oppriktig redd for hva det kunne gjort med selvbildet deres! Hvis du løper under 800 meter på 6 minutter, er første treningsøkt 45/15*10 - der har du allerede mista dem. Og skapt nederlagsfølelse for mange. Neste økt er 4-3-2-1, og i tillegg skal du ha to styrkeøkter den uka. Hele opplegget er krise, jeg hadde skammet meg om jeg drev noe så elendig. Kan du melde deg ut etter den gratismåneden? Jeg er ikke overrasket. Netfit og det CBE presenterer er poseringstrening, fokuset er på seg selv, ikke kundene. Ser heller ikke at hun har noe sunt kosthold selv, og viser nesten bare til mat som pizza og pasta.Og ikke glem pulvervaflene. Det er helt hårreisende dårlig. 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet torsdag kl 21:31 #102573 Del Skrevet torsdag kl 21:31 LilleSnupp skrev (6 minutter siden): Jeg må spørre: Hva er prisen for dette opplegget??! Det skrev @På besøk i innlegget sitt; 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet torsdag kl 21:33 #102574 Del Skrevet torsdag kl 21:33 (endret) På besøk skrev (1 time siden): For noen uker siden fikk jeg et nyhetsbrev fra Netfit (tror det var nummer to i rekken siden de ble lansert for halvannet år siden - på andre siden av skalaen har jeg fått nyhetsbrev ukentlig fra Desiree Andersen og for et par uker siden fikk jeg en lenke til gratis løpetime med Catrine Collins) I nevnte nyhetsbrev kunne man nå melde seg på en gratismåned (deretter 890) med Ny Start, med vanecoaching, Caroline som motivator, skreddersydde treningsopplegg mm. Jeg har meldt meg på, og er ikke imponert. Det hele startet med en "kartlegging" av meg, som besto av seks spørsmål som minnet om det man svarer på for å få autogenerert kaloribehov/treningsplaner ol. på nett. En løpetest skulle plassere meg på nivå for løping (pluss for det!). Styrkeprogrammet består av endel øvelser på maskin "slik at du kan skape kraft uten å være avhengig av teknikk". Javel. Da trenger jeg vel ingen PT? Det er til og med lagt inn squat-maskin - noe jeg aldri har sett på de sentrene jeg har trent på. Men med squats måtte de vel tatt noe ansvar for teknikk... Måltidene er basert på periodisk faste, og mange av ingrediensene gir null mening for norske forbrukere og finnes ikke i vanlig matbutikk. Oppskriftene er en blanding av engelsk og norsk. Hvis en økt eller et måltid ikke passer for deg den uka, så finnes det ingen alternativer. Det er lagt opp til 4-5 økter i uka. Vanecoachingen går ut på å ta bilde av maten din hver dag. Kurset man får er endel moduler med kjedelige fakta på en presentasjon med en monoton Caroline som leser i bakgrunnen. Jeg har, etter to uker, enda ikke logget en eneste treningsøkt. Jeg har trent, men jeg har ikke fått til teknikken i appen. Jeg har ikke en eneste gang blitt kontaktet av Pt_Carolineberg med spørsmål om det er noe som kan hjelpe meg. På spørsmål om hvordan dette bedre kan tilpasses meg, så får jeg svadasvar som viser meg at hun ikke bryr seg om at jeg kaster bort pengene mine. Jeg trenger ingen ny start, jeg har gode rutiner og er sprek og sunn. Men hadde feks søstra mi eller bestevennina mi meldt seg på dette, så hadde jeg blitt oppriktig redd for hva det kunne gjort med selvbildet deres! Hvis du løper under 800 meter på 6 minutter, er første treningsøkt 45/15*10 - der har du allerede mista dem. Og skapt nederlagsfølelse for mange. Neste økt er 4-3-2-1, og i tillegg skal du ha to styrkeøkter den uka. Hele opplegget er krise, jeg hadde skammet meg om jeg drev noe så elendig. Oi, noe så flaut Takk for informasjon Endret torsdag kl 22:31 av Rev. Revenge 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet torsdag kl 21:38 #102575 Del Skrevet torsdag kl 21:38 CityCityBangBang skrev (4 minutter siden): Det skrev @På besøk i innlegget sitt; 🙂 Leteleste etter ,- eller kr.. Men 890kr for det der?!? Seriøst liksom?!? Noen yrkesstolthet er det ikke å spore hos PT’en kan man klart og tydelig slå fast! 99kr/mnd hadde nok vært mer rett pris, maks 199kr for det der opplegget. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet torsdag kl 22:26 #102576 Del Skrevet torsdag kl 22:26 (endret) Til sammenligning betalte jeg litt mer, men fikk tilgang til app med ferdige måltider, registrering av egne måltider med beregning av næringssammensetning, variert trening fra lavterskel til hard (både fysisk og mental) og flere ukentlige oppgaver, ad hoc dialog via chat, ukentlig 20-30 minutter digital samtaleoppfølging, kroppssammensetning, oksygen- og laktatmåling før og etter. Opplegg skreddersydd etter mitt behov og livssituasjon. I tillegg fikk jeg daglig peptalk via mobil ved ekstra behov. Lege var involvert før og etter. Det som Berg Eriksen driver med er latskap og uengasjement mot skyhøy betaling fra folk som er motiverte til å gjøre endringer og er misledet til å tro at Berg Eriksen har noe å tilby. Fysj. Endret torsdag kl 22:29 av Rev. Revenge autocorrect 31 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet torsdag kl 23:00 #102577 Del Skrevet torsdag kl 23:00 Minthia skrev (20 minutter siden): Altså, den pt-virksomheten.. Hun skal ha hjulpet hundrevis av mennesker, men klarer ikke sette opp et konsistent program pg oppdatere programsidene med den mest relevante infoen for kursene engang. Siden teaseren ble presentert med et kryptisk bilde i starten av august i år har tjenestene og prisene endret seg flere ganger underveis. Husker ikke når Netfit ble pt-Caroline, det tok en stund etter teaseren før det ble endret over natten uten noen forklaring. Det Ny start- programmet hvor hun som kjent spesialiserer seg på å "hjelpe mennesker med vektnedgang, vaneendring og forbedring av livskvalitet" hvor hun "kombinerer ernæringskunnskap, personlig trening og forståelse for hvilke utfordinger som oppstår i forbindelse med livsstilsendringer", uten noen form for forkunnskap, endrer seg hele tiden. Det som først ble lagt ut for 599,- i mnd, for så å koste 3999,- med bindingstid i tre mnd, koster nå 890,- i mnd og bindingstid i 14 dager (det står fortsatt 3 mnd i Faq-delen nederst, men hvem teller?). Neste oppstart er 8. desember. 2025 da eller? Eller 6. januar? Hvor vanskelig er det å oppdatere den viktigste siden for informasjon og salg av tjenester? Fortsatt går det i periodisk faste, og måltidsplaner som hun selv har bekreftet er oppsatt av henne. Samtale med ernæringsfysiolog nevnes ikke lengre. Fra å tilby tett og personlig tilrettelagt trening og oppfølging på kosthold, er det nedskalert til å omfatte at deltakerne får utdelt hennes eget treningsprogram som "kan enkelt skaleres både ned og opp, og justeres slik at det passer deg og din hverdag. ". Intet individuelt tilpasset program for den "komplette livsstilsforandringen" der altså. Men så lenge programmet "kombinerer det beste innen styrke og kondisjonstrening" er det vel bare å hive seg på. Vanecoachingen får blir en overraskelse for de som melder seg på. Og hva betyr egentlig 1:1 online gruppecoaching? Ingenting annet enn en ren selvmotsigelse. Hvis det er 20 plasser må det være 1:20 online gruppecoaching da. Intet individuelt treningsprogram. Intet individuell kostholdsopplegg, men et videokurs (av en innleid ernæringsfysiolog?)og en ukeplan med oppskrifter laget av Caroline uten noen forkunnskap om periodisk faste. Og et standard vane-coachingopplegg. Jeg gjetter ferdigproduserte eposter eller videoer med Carolines 11 vaneendringer som hun har funnet et sted på nett eller i en AFTP-forelesning. Det står ingenting om 1:1 vanecoaching tilpasset den enkeltes livssituasjon eller 1:20 online gruppecoaching med anledning til å stille spørsmål i alle fall. Må forresten være veldig surt for alle de flere hundre som betalte 12000,- for et tre mnd kurs for en måned siden... (ironialarm). 599,-x20 (maks deltakere) gir uansett bare 11980,- i mnd før skatt og arbeidsgiveravgift. Om alle skal ha individuell oppfølging gjennom hele perioden blir det ikke særlig godt betalt. 1 t i mnd,- pr pers er 20 timer - 2 timer i mnd per deltaker blir 40 timer som man burde kunne forvente, tilsvarer en arbeidsuke. Det gir 47920,- pr mnd før skatt og arbeidsgiveravgift. OK, men ikke særlig godt betalt, når man også skal regne med tilvirkning av måltidsplaner, gruppetimer og annen oppfølging. Dyrt, standardisert opplegg av ukvalifisert personell - styr unna. Bra innlegg, @Minthia! Det som Caroline Berg Eriksen og Lars_Kristian Eriksen nå holder på med gjennom spesielt pt_carolineberg er blitt så ille at det blir vanskeligere og vanskeligere å ikke se det som ren svindel! Dette er en tøff uttalelse, men det er kun basert på det inntrykket bedriftseierne selv skaper i måten de fremstiller seg selv og egne "produkter" på sine ulike sosiale medier. Dette "coaching"-opplegget, "Ny start", til CBE utgir seg mer og mer for å være en form for svindelforsøk, en kulisse som hvor de gjør nok et forsøk på å skape et "treningsunivers", uten at det er hold i det - omtrent som hva Netfit AS/ Netfit.no utviklet seg til. Hvem de eventuelt forsøker å svindle eller bedra eller lure, det er også passe ullent. Er det potensielle kunder som ønsker å lære noe om trening og kosthold? Eller er det, som de har gitt mest inntrykk av over år, at de ønsker å drive ekstremt villedende (og ulovlig) markedsføring av seg selv opp mot potensielle annonsører og andre samarbeidspartnere? Og om de mot all formodning tror de har nok utdanning, kunnskap, kompetanse og erfaring til å tilby dette (vi vet at CBE kun har to ytterst korte kurs, men ingen utdanning innen trening, kosthold, helse, vektnedgang, coaching eller lignende) - hvordan kan de tro at de kan tilby noe som helst forsvarlig, når de ikke har kunnskap nok, og konsekvent kjører opplegg som blir avslørt som ikke-eksisterende eller at de ikke har kompetanse innen, at de ikke forstår hvordan det de tilbyr kan og skal drives ansvarlig og forsvarlig... og lovlig? At Kontent AS er med på dette er helt umulig å forstå - har Kontent virkelig null kontroll med hva deres influensere holder på med? Følger ikke Kontent med? Eller er det slik at Kontent, slik det kan virke så (mye som de skryter av CBE) faktisk synes slike uredelig forretningsdrift og markedsføring er helt greit? Det eneste som synes å være helt sikkert, det er at det opplegget som siste månedene er skissert gjennom pt_carolineberg, det er et opplegg basert på løgner, juks og bedrag (løgner om utdanning CBE ikke har, lovnader om klinisk ernæringsfysiolog som de ikke har hatt, priser som er satt så ekstremt høyt at de er latterlige med tanke på at CBE ikke har utdanning i det hun liksom skal råde folk om til ublu priser, så er prisene plutselig dumpet til under en tredjedel mens andre kunder - om de har hatt slike, som er tvilsomt - fremdeles ville vært aktive, om de eksisterte og var fornøyd med opplegget). Faktum er at dette påståtte kurset "Ny start" fremstår som svindel. Før kostet det liksom 3 000 kr pr. måned med minimum bindingstid på 3 måneder og så kunne man si opp etter dette, men betale for da inneværende måned, dvs. minimum fire måneder = 12 000 kr for fire måneder. Nå koser "samme" opplegg 899 pr måned. Utseendefokuserte CBE, med 8 korte uker pt-kurs, priser seg høyere enn hva selv Therese Johaug tar pr. måned. Ikke noe tilsier at "Ny start" er et forsøk på å drive seriøs pt-virksomhet! Og før var det liksom inkludert en samtale med klinisk ernæringsfysiolog. Dette her på mystisk vis, uten et ord, forsvunnet fra tilbudet. Tviler på at den ene samtalen med KEF var verdt mer enn 2000 kr i måneden i fire måneder. Fremdeles fremstår det som ekstremt suspekt at pt_carolineberg og Netfit.no påstår at det er klinisk ernæringsfysiolog som står bak kostplanene - for ingenting tilsier at de har en slik tilknyttet seg (en klinisk ernæringsfysiolog ville uansett trolig satt egen autorisasjon i fare om den hadde gått med på å delta i et slikt opplegg som CBE har skissert). Våren 2023: CBE påstod at Netfit hadde klinisk ernæringsfysiolog. Dette ble avslørt som løgn, da kostholdsplanen var en kopi fra utlandet. Da påstod Caroline Berg Eriksen plutselig at de skulle få en klinisk ernæringsfysiolog i september. Ingen klinisk ernæringsfysiolog dukket opp i systemet, og til dags dato har hverken Caroline Berg Eriksen eller Lars-Kristian Eriksen gitt et navn på denne påståtte kliniske ernæringsfysiologen de påstår å samarbeide med. Dette til tross for at hvis de hadde hatt en slik tilknyttet sine ulike prosjekter, så kunne det kanskje gitt dem et ørlite skinn av noe seriøsitet (om man ser bort fra at det opplegget de skisserer hadde gjort at en klinisk ernæringsfysiolog hadde risikert å få advarsel fra Helsedirektoratet og/eller miste sin helseautorisasjon, selvfølgelig). Opplysningen om den tidligere påståtte, men helt navnløse, kliniske ernæringsfysiologen kundene skulle få en samtale med, den opplysningen har forsvunnet helt fra carolinebergeriksen.no/Life by Caroline/pt_carolineberg/netfit.no. Vi kan selvfølgelig si at det er bra at Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har fjernet det som mest trolig bare var direkte løgner og dermed en form for svindel. Men det hjelper så lite, for CBE har fremdeles ingen formell utdanning innen personlig trening, kosthold, helse eller coaching. AFPT har det de kaller utdanninger som gir studiepoeng, men Caroline Berg Eriksen / pt_carolineberg valgte å IKKE ta noen av disse utdanningene eller noen av modulene der. Mye av dette er blitt diskutert tidligere i høst i tråden, hvor disse innleggene kan være greie å lese for de som ev. ikke har fått det med seg: Minthias innlegg på side 5055, innlegg #101096 Minthias innlegg på side 5056, innlegg #101116 Frisk Frosks (meg) innlegg på side 5053, innlegg #101050 Frisk Frosk, innlegg på side 5054, innlegg #101070 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet fredag kl 00:08 #102578 Del Skrevet fredag kl 00:08 Jeg tror faktisk de er så dypt uvitende inne i egen boble at de ikke forstår bedre. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet fredag kl 05:39 #102579 Del Skrevet fredag kl 05:39 Om siden er ekte, så tror jeg cbe tenker at hun har hjulpet «hundrevis» gjennom sin instagramkonto. De har jo lagt en screenshot (?!) av antall følgere på den store konton hun har, hennes egen. Ikke netfit med langt mindre følgere. Da har hun sikkert tenkt at «noen av de flere hundretusen følgerne fra gamle dager har heeelt sikkert blitt inspirert av cbe, bare fordi cbe er cbe.» 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly_A Skrevet fredag kl 08:33 #102580 Del Skrevet fredag kl 08:33 Rev. Revenge skrev (8 timer siden): Jeg tror faktisk de er så dypt uvitende inne i egen boble at de ikke forstår bedre. DETTE ⬆️ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå