Klink Skrevet 16. desember #102461 Del Skrevet 16. desember BuffyTheVampire skrev (2 minutter siden): Tenk å si at det ikke frister med gjentakelse, angående frivillighetsarbeidet med det julenissegreiene. Fordi det var mye jobb. Og det sier hun i en episode der de diskuterer alle som ikke gleder seg til jul. Det er så blåst at jeg har ikke ord. Hun fikk jo mest kritikk og kjeft så hvorfor gidde? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 16. desember #102462 Del Skrevet 16. desember Klink skrev (5 minutter siden): Hun fikk jo mest kritikk og kjeft så hvorfor gidde? Fordi det ikke handler om henne, men de hun skal hjelpe. 26 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 16. desember Populært innlegg #102463 Del Skrevet 16. desember Klink skrev (6 minutter siden): Hun fikk jo mest kritikk og kjeft så hvorfor gidde? Gjør man veldedighet for å få ros? Da har jeg misforstått, jeg trodde det var for å hjelpe folk som har lite. 47 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 16. desember #102464 Del Skrevet 16. desember Klink skrev (7 minutter siden): Hun fikk jo mest kritikk og kjeft så hvorfor gidde? Å be om spons for å betale for forbruksmateriell sier det meste om ønsket om å hjelpe, så der er kritikken vel berettiget, ikke kunne de bruke egen bil heller, og da måtte det bes om spons på det også, kritikk vel berettiget der også 34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. desember #102465 Del Skrevet 16. desember Skrottefar skrev (7 minutter siden): Å be om spons for å betale for forbruksmateriell sier det meste om ønsket om å hjelpe, så der er kritikken vel berettiget, ikke kunne de bruke egen bil heller, og da måtte det bes om spons på det også, kritikk vel berettiget der også Ja, de tagg om teip og saks? Da stikker veldedighet dypt.. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 16. desember #102466 Del Skrevet 16. desember Hallepalle2 skrev (17 minutter siden): Gjør man veldedighet for å få ros? Da har jeg misforstått, jeg trodde det var for å hjelpe folk som har lite. Man gjør ikke veldedighet for å bli kritisert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 16. desember #102467 Del Skrevet 16. desember Skrottefar skrev (12 minutter siden): Å be om spons for å betale for forbruksmateriell sier det meste om ønsket om å hjelpe, så der er kritikken vel berettiget, ikke kunne de bruke egen bil heller, og da måtte det bes om spons på det også, kritikk vel berettiget der også Nettopp. Så hvorfor skal hun gidde det da? Det er jo ikke bra nok veldedighet slik hun gjorde det. Så da kan hun like gjerne la det være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 16. desember #102468 Del Skrevet 16. desember Klink skrev (19 minutter siden): Man gjør ikke veldedighet for å bli kritisert. Gjør man det for å få ros? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 16. desember #102469 Del Skrevet 16. desember Klink skrev (20 minutter siden): Man gjør ikke veldedighet for å bli kritisert. Så du mener kritikken ikke var berettiget? 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 16. desember #102470 Del Skrevet 16. desember Lawyer skrev (3 timer siden): I TelemarksAvisa så snakker LKE om da han sluttet i Odd. Lufta hadde gått ut av han visstnok🫣 Han fikk jo ikke fornya kontrakten. Han drev å fiska om kontrakt til Sarpsborg,siden de skulle flytte dit, men de beit ikke på gitt, og det var da han starta å trene med denne 5. divisjonsklubben. En halvgammal skada benkesliter er hva han var..med et enormt ego. 27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 16. desember #102471 Del Skrevet 16. desember Isola2 skrev (6 minutter siden): Han fikk jo ikke fornya kontrakten. Han drev å fiska om kontrakt til Sarpsborg,siden de skulle flytte dit, men de beit ikke på gitt, og det var da han starta å trene med denne 5. divisjonsklubben. En halvgammal skada benkesliter er hva han var..med et enormt ego. Er vel ikke det han sier i artikkelen, men han liker vel å pynte på sannheten 😛 Sitat Jeg var litt i dialog med Fredrikstad og Sarpsborg 08 om kontrakt der, men jeg likte ikke tanken på å begynne på nytt et sted. Jeg hadde ikke motivasjon, eller behov for noe mer, og jeg hadde andre ting jeg hadde mer lyst til å gjøre. 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 16. desember #102472 Del Skrevet 16. desember Hallepalle2 skrev (1 time siden): Gjør man det for å få ros? Nei, men om jeg hadde gjort noe jeg selv mente skulle være bra for noen, men fikk massiv kritikk så hadde jeg sluttet med det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 16. desember #102473 Del Skrevet 16. desember Skrottefar skrev (1 time siden): Så du mener kritikken ikke var berettiget? Jeg mener at det ikke er rart ho ikke gadd mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 16. desember #102474 Del Skrevet 16. desember (endret) Felis skrev (6 timer siden): Jeg har hørt på gårsdagens episode i julepodden, som heter "Ikke alle gleder seg til jul". Jeg fikk skikkelig assosiasjoner til "let them eat cake"... God jul i stua! Eller i bilen! Eller på badet! Eller der du er, for man vet aldri vor folk lytter fra, i følge Caroline. Guri oppklarer at "God jul i stua er " en "saying", (eller noe vi sier, på godt norsk). Caroline er usikker på om det er noe vi sier, eller om det er Caroline Berg Eriksen som har funnet opp dette. Hun briljerer med sin allmennkunnskap... Guri forteller at ikke alle gleder seg til Jul, og det er Caroline klar over. Hun har nemlig fått meldinger på snapchat og insta, hvor folk skriver at hun er heldig som gleder seg til jul, for for dem er det den verste tiden på året. Jeg er litt satt ut av at hun må få private meldinger for å være klar over dette, nyhetene er tross alt fulle av folk som, av forskjellige grunner, ikke gleder seg. Men Fru Eriksens har heldigvis fått pm's, for som vi alle vet, så følger hun ikke med på nyheter. Guri ramser opp folk som har blitt alene og folk som har dårlig råd, som eksempler på folk som gruer seg til jul. Caroline er klar over det, sier hun. Hun trekker særlig frem det økonomiske presset, som hun mener varierer fra år til år. Julemat, julepynt og nye julekjoler (i flertall) er en økonomisk påkjenning. Også gavene, da, legger hun til etter litt tankevirksomhet. Guri fortsetter med ut å spise, kino og teaterforestilling. Det er kostbart, gjentar de i munnen på hverandre. Jeg sitter her og klør meg i hodet, for det er vel neppe mangel på nye julekjoler (i flertall) og teaterforestillinger som får folk flest i å grue seg til jul. Det finnes fryktelig mange familier i Norge som ikke har råd til kjole i det hele tatt, og som aldri har vært på en teaterforestilling. Det handler om å sette mat på bordet og ha noe og pakke inn til ungene sine. Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor virkelighetsfjern du må være for å sitte i en podcast som omhandler å grue seg til jul, og så trekker du frem nye julekjoler og teaterforestilling. Det er ikke alle som kan være med på sånne ting, sier Caroline, og da føler man seg utafor. Jeg får veldig på følelsen at dette er dårlig skjult selvskryt og jeg får skikkelig avsmak. Særlig når damene legger til velmente sukk og stønn på vegne av alle de som ikke får ta del i alle godene de selv har... Guri har sett i avisen at det var lange køer i Oslo for folk som trengte hjelp til mat, og det var ikke nok matposer til alle. Heldigvis finnes det mange frivillige som jobber for at folk skal få en bedre jul, svarer Caroline. Vel, det hjelper ikke de som ikke fikk mat til jul... Caroline mimrer tilbake til tiden i Siljan og da Lars Kristian slet benker i Odd, og der var det noen tilknyttet Odd som drev med Omvendt Julenisse, som tok kontakt med Caroline og lurte på om hun hadde noen klær hun ikke hadde bruk for. Tankene mine vandrer umiddelbart til beskrivelsene her inne av kjelleren på Kulås, selv om jeg ikke har sett det selv. Hun forteller hva Omvendt Julenisse i Siljan samlet inn (pent brukte og nye klær og leker, og mat). For å få hjelp kunne man sende en søknad. På grunn av dette hjalp Caroline og Lars Kristian til å starte Omvendt Julenisse i Sarpsborg. Caroline var helt overveldet over hvor mye jobb det var, for hun var ikke klar over at det var så mange som trengte hjelp i Sarpsborg. Igjen briljerer hun med sin manglende allmennkunnskap, for Sarpsborg og Fredrikstad er kommunene med høyest andel barnefattigdom i Norge. Over 19 prosent av barna i disse kommunene vokser opp i lavinntektsfamilier. Hvordan er det mulig å ha vokst opp i, og bo i, en av Norges fattigste kommuner, og så være så uvitende om tingenes tilstand? Caroline husker det året som veldig givende og fint, men det fristet visst ikke til gjentakelse. Et lite googlesøk viser at Omvendt Julenisse Østfold sannsynligvis ligger brakk, etter at daglig leder mistet sitt plettfrie rulleblad og frontfiguren fant ut at fattige folk tross alt var veldig mye jobb. Hun minner om at slike ting er helt anonymt. Jeg husker dessverre også søknadsprosessen til LKE, hvor du måtte levere lønnsslipp og kontoutskrift og la LKE gjennomgå Facebookfeeden, så han kunne utelukke alle som hadde vært på ferie... Guri har invitert en mann som ikke hadde noen å feire med hjem til seg. Dessverre ville han heller feire med andre han kjente i samme situasjon. Guri spør om Caroline kunne tenke seg å ha en helt fremmed hos seg på julaften. Caroline ville helst vite litt om personen først, svarer hun, etter litt nøling. Hun vil jo gjerne være sikker på hvem personen er. Jeg tenker at hvis han må vise lønnsslipp, kontoutskrift og facebookprofil, så er ikke lenger personen fremmed... Guri presiserer at det ikke er synd på henne, men som skilt har hun opplevd hvordan det er å føle at julen er annerledes. Og så prater hun videre om den vanskelige balansegangen, slik at vi synes litt synd på henne like vel. Det er viktig å ikke legge dårlig samvittighet på barna, sier Guri. Hun sier at barnebarna ofte synes synd på henne, selv om hun er veldig bevisst på å ikke legge det på dem. Altså Guri; enhver som har lyttet til denne podcasten synes synd på deg! Jeg har sjeldent hørt noen som takler singeltilværelsen dårligere, faktisk. Guri virker dønn ensom... Guri håper bare at alle får gjort det beste ut av høytiden, og så er det viktig å huske at det bare er en vanlig dag. Man kan sette på God Morgen Norge, eller gå på butikken, da blir ikke tankene så tunge, på en måte, sier hun. Og med den kloke oppfordringen er visst dagens podcast over. Bra oppsummert som vanlig. 👏Det er enkelt å høre at i akkurat denne episoden, vet de ikke helt hvordan de skal ta for seg temaet. de klarer seg best når er snakk om julepynt, julemusikk, kalender, mat - med andre ord, teamer som ikke har noe særlig dybde. Her komme de til kort, rett og slett. At de skal komme med tips til mennesker som gruer seg til jul, er bare pinlig å høre på. Spesielt Caroline virker som en fisk på land, under hele episoden. Endret 16. desember av Snødronninga 30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 16. desember #102475 Del Skrevet 16. desember (endret) Klink skrev (41 minutter siden): Jeg mener at det ikke er rart ho ikke gadd mer. Men når CBE får kritikk for noe, så gjør hun jo bare mer av det. (Har hun sagt opp til flere ganger) Hun vil da ikke at "trollene" skal vinne. Så da er det rart at det var kritikken hun fikk, som var årsaken til at de ikke holder på med OJ lenger. Det er nok helt andre grunner, tror jeg. Endret 16. desember av Snødronninga Ekstra setning 18 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 17. desember Populært innlegg #102476 Del Skrevet 17. desember Snødronninga skrev (2 timer siden): Bra oppsummert som vanlig. 👏Det er enkelt å høre at i akkurat denne episoden, vet de ikke helt hvordan de skal ta for seg temaet. de klarer seg best når er snakk om julepynt, julemusikk, kalender, mat - med andre ord, teamer som ikke har noe særlig dybde. Her komme de til kort, rett og slett. At de skal komme med tips til mennesker som gruer seg til jul, er bare pinlig å høre på. Spesielt Caroline virker som en fisk på land, under hele episoden. Godt poeng, Caroline har jo gjort et poeng av aldri å ha mer dybde enn en sølepytt, så jeg tenkte jeg skulle gi en episode med lettere tema en sjanse. Episoden har det fengende navnet Munnharpe, strupesang og IKEA på juleverksted, og har følgende beskrivelse: Guri har kjøpt munnharpe! Caroline holder på å le seg ihjel, og prøver seg på en fullstendig mislykket julesang. Vi har mottatt tilbakemeldinger fra dere lyttere som vi gjerne vil ta opp, og Caroline forteller om årets første juleverksted. Jeg er spesielt nyskjerrig på det uthevede, men enten har ingen tatt opp det med struktur, eller så har de planer om å gjøre mer av det de får kritikk for, for vi ramler rett inn i samtalen, som vanlig, uten noen form for innledning eller velkomst. Episoden innledes med beskrivelse av Carolines sokker (julemotiv med en hund som ser ut som en mus). For når Caroline likevel skal ha på seg uggs, så kan hun like gjerne ha på seg julesokker. Javel... Guri: Jeg vet ikke om du husker ehhh atte det nærmer seg jo julaften nå, ikke sant? Caroline: Det husker jeg Guri: Det husker du Masse latter, så dette er nok segmentet hvor Caroline nesten ler seg i hjel... Guri: Du er så skap Caroline: ...er så skarp Guri: Men jeg vet ikke om du husker at jeg nevnte.... eh at JEG pleide å underholde med munnharpe? Caroline: Eh jo, det husker jeg Guri: Og hva har jeg kjøpt? Caroline: Nei? Da! Guri: Jeg har kjøpt en munnharpe til hver Caroline: Nei slutt! Guri, mens hun pakker munnharpen høylydt ut av boksen: Eh jo! Nå skal du få en munnharpe her Caroline: DET SER UT SOM EN PENIS! Mer hysterisk latter og mye romstering i studio, slik at Caroline får vist Guri hvordan den ser ut som en penis. Det blir veldig internt. Damene forsøker å spille diverse julesanger, og det er ikke spesielt vakkert og lyttervennlig. I følge damene er det munnharpens feil, for den har for dårlig kvalitet, selv om den er fra Østerrike. Caroline skal øve til neste gang de ses. Vi skifter brått tema til lytternes tilbakemeldinger, som damene er enige om at er utrolig hyggelig. Vi snakker her om tilbakemeldinger sendt på meldinger, ikke tilbakemeldingene på iTunes, som ligger stabilt på rundt 1,8 stjerner. Folk skriver i meldinger at de liker podcasten og får god stemning og gode ideer og sånn av Guri og Caroline. I en episode snakket damene om bærekraft og hevdet at julekort var sløsing med papir. Og så handlet en senere episode om nettopp julekort, hvor damene foreslo at de skulle lage en kolleksjon med julekort og sende flere julekort. Da fikk de en tilbakemelding fra Ingunn, som skrev følgende: Atte det var veldig flott atte vi tok opp det med bærekraft og sånn, fordi eh eh eh det er mye sløsing i samfunnet vårt, da. Men så så måtte likevel le litt ehh da du var imot å sende julekort på grunn av belastningen på miljøet, med alt papiret, for så i neste setning om å promotere ideen om å masseprodusere julekort og påvirke alle andre til å kjøpe og sende deres julekort. Men ellers koser jeg meg med podcasten deres. Jeg er ganske sikker på at Ingunn skrev dette litt mer strømlinjeformet og at Guri bare tok seg noen kunstneriske friheter da hun leste opp meldingen. Guri takker Ingunn for tilbakemeldingen og innrømmer at hun både har hatt to hoder og to tanker på samme tid. Caroline nøyer seg med et bistert Hmmmm. Jeg tipper dette høres mistenkelig ut som hat i hennes ører... I følge Guri har visst produksjon av julekort vært en ide de to damene har hatt for fremtidig inntektsgivende arbeid, så jeg skjønner jo at det er litt sårt og bli tatt i sin egen motsigelse der. Guri er litt delt i synet på julekort, mens Caroline er helt for, siden posten har blitt så flinke til å bruke elbil. For det er jo bare distribusjonen av julekortene som forurenser, Caroline... Altså, er hun ikke fra Sarpsborg? Burde hun ikke vite ett og annet om celluloseproduksjon? De har også fått en tilbakemelding fra Tove, som hører på dem på badet hver morgen. Det synes damene er så hyggelig. Tove synes at damene bør snakke mer om å pleie voksne vennskap i jula, ikke bare tradisjoner som omfatter familie. Damene følger ikke den tråden videre i særlig grad, men bruker det som springbrett til å prate om Carolines juleverksted, som hun skulle ha med venninner. De bestilte "su-kji", som jeg antar er Sarpsborgversjonen av sushi, selv om det ikke er julete, i følge Guri. De skulle egentlig lage kranser, men ingen av damene hadde rukket å handle innhold til kransene. Caroline hadde egentlig tenkt å plukke innholdet i skogen, og bruke appelsiner, men dessverre så rant dagen bort før hun rakk det. Jeg tenker at du skal lete veldig godt for å finne appelsiner i skogen i Sarpsborg, men mulig hun kan rane til seg noen på stiene rundt i Kulåsparken? Altså, formidling er virkelig ikke deres sterke side, dette gir jo ingen mening! Plutselig var bare dagen der, og Caroline tok med seg julekalenderen til jentene, som hun ikke var ferdig med, mens vertinnen skrudde sammen ikeaskap. Den siste venninnen gjorde ingen ting. Det er en historie uten innhold, poeng og interesse for andre enn Caroline selv, men Guri er glad hun har firet litt på kravene sine. Caroline har et jævla kjør i jula, sier Guri. Caroline skal også på julebord med venninnene sine fra barndommen. De kaller gruppa Tornadoen og treffes kun til jul. I år skal de spise på en restaurant i Oslo, hvor Guri også skal spise, så da håper Guri at de treffes. Damene minner om at det er viktig å gi podcasten tilbakemeldinger og rating, men bare dersom du liker den. Akkurat denne episoden får en stjerne av meg, en veldig svak en, så da får jeg vel la være å rate den... 32 6 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 17. desember #102477 Del Skrevet 17. desember Felis skrev (11 timer siden): Jeg har hørt på gårsdagens episode i julepodden, som heter "Ikke alle gleder seg til jul". Jeg fikk skikkelig assosiasjoner til "let them eat cake"... God jul i stua! Eller i bilen! Eller på badet! Eller der du er, for man vet aldri vor folk lytter fra, i følge Caroline. Guri oppklarer at "God jul i stua er " en "saying", (eller noe vi sier, på godt norsk). Caroline er usikker på om det er noe vi sier, eller om det er Caroline Berg Eriksen som har funnet opp dette. Hun briljerer med sin allmennkunnskap... Guri forteller at ikke alle gleder seg til Jul, og det er Caroline klar over. Hun har nemlig fått meldinger på snapchat og insta, hvor folk skriver at hun er heldig som gleder seg til jul, for for dem er det den verste tiden på året. Jeg er litt satt ut av at hun må få private meldinger for å være klar over dette, nyhetene er tross alt fulle av folk som, av forskjellige grunner, ikke gleder seg. Men Fru Eriksens har heldigvis fått pm's, for som vi alle vet, så følger hun ikke med på nyheter. Guri ramser opp folk som har blitt alene og folk som har dårlig råd, som eksempler på folk som gruer seg til jul. Caroline er klar over det, sier hun. Hun trekker særlig frem det økonomiske presset, som hun mener varierer fra år til år. Julemat, julepynt og nye julekjoler (i flertall) er en økonomisk påkjenning. Også gavene, da, legger hun til etter litt tankevirksomhet. Guri fortsetter med ut å spise, kino og teaterforestilling. Det er kostbart, gjentar de i munnen på hverandre. Jeg sitter her og klør meg i hodet, for det er vel neppe mangel på nye julekjoler (i flertall) og teaterforestillinger som får folk flest i å grue seg til jul. Det finnes fryktelig mange familier i Norge som ikke har råd til kjole i det hele tatt, og som aldri har vært på en teaterforestilling. Det handler om å sette mat på bordet og ha noe og pakke inn til ungene sine. Jeg kan nesten ikke forestille meg hvor virkelighetsfjern du må være for å sitte i en podcast som omhandler å grue seg til jul, og så trekker du frem nye julekjoler og teaterforestilling. Det er ikke alle som kan være med på sånne ting, sier Caroline, og da føler man seg utafor. Jeg får veldig på følelsen at dette er dårlig skjult selvskryt og jeg får skikkelig avsmak. Særlig når damene legger til velmente sukk og stønn på vegne av alle de som ikke får ta del i alle godene de selv har... Guri har sett i avisen at det var lange køer i Oslo for folk som trengte hjelp til mat, og det var ikke nok matposer til alle. Heldigvis finnes det mange frivillige som jobber for at folk skal få en bedre jul, svarer Caroline. Vel, det hjelper ikke de som ikke fikk mat til jul... Caroline mimrer tilbake til tiden i Siljan og da Lars Kristian slet benker i Odd, og der var det noen tilknyttet Odd som drev med Omvendt Julenisse, som tok kontakt med Caroline og lurte på om hun hadde noen klær hun ikke hadde bruk for. Tankene mine vandrer umiddelbart til beskrivelsene her inne av kjelleren på Kulås, selv om jeg ikke har sett det selv. Hun forteller hva Omvendt Julenisse i Siljan samlet inn (pent brukte og nye klær og leker, og mat). For å få hjelp kunne man sende en søknad. På grunn av dette hjalp Caroline og Lars Kristian til å starte Omvendt Julenisse i Sarpsborg. Caroline var helt overveldet over hvor mye jobb det var, for hun var ikke klar over at det var så mange som trengte hjelp i Sarpsborg. Igjen briljerer hun med sin manglende allmennkunnskap, for Sarpsborg og Fredrikstad er kommunene med høyest andel barnefattigdom i Norge. Over 19 prosent av barna i disse kommunene vokser opp i lavinntektsfamilier. Hvordan er det mulig å ha vokst opp i, og bo i, en av Norges fattigste kommuner, og så være så uvitende om tingenes tilstand? Caroline husker det året som veldig givende og fint, men det fristet visst ikke til gjentakelse. Et lite googlesøk viser at Omvendt Julenisse Østfold sannsynligvis ligger brakk, etter at daglig leder mistet sitt plettfrie rulleblad og frontfiguren fant ut at fattige folk tross alt var veldig mye jobb. Hun minner om at slike ting er helt anonymt. Jeg husker dessverre også søknadsprosessen til LKE, hvor du måtte levere lønnsslipp og kontoutskrift og la LKE gjennomgå Facebookfeeden, så han kunne utelukke alle som hadde vært på ferie... Guri har invitert en mann som ikke hadde noen å feire med hjem til seg. Dessverre ville han heller feire med andre han kjente i samme situasjon. Guri spør om Caroline kunne tenke seg å ha en helt fremmed hos seg på julaften. Caroline ville helst vite litt om personen først, svarer hun, etter litt nøling. Hun vil jo gjerne være sikker på hvem personen er. Jeg tenker at hvis han må vise lønnsslipp, kontoutskrift og facebookprofil, så er ikke lenger personen fremmed... Guri presiserer at det ikke er synd på henne, men som skilt har hun opplevd hvordan det er å føle at julen er annerledes. Og så prater hun videre om den vanskelige balansegangen, slik at vi synes litt synd på henne like vel. Det er viktig å ikke legge dårlig samvittighet på barna, sier Guri. Hun sier at barnebarna ofte synes synd på henne, selv om hun er veldig bevisst på å ikke legge det på dem. Altså Guri; enhver som har lyttet til denne podcasten synes synd på deg! Jeg har sjeldent hørt noen som takler singeltilværelsen dårligere, faktisk. Guri virker dønn ensom... Guri håper bare at alle får gjort det beste ut av høytiden, og så er det viktig å huske at det bare er en vanlig dag. Man kan sette på God Morgen Norge, eller gå på butikken, da blir ikke tankene så tunge, på en måte, sier hun. Og med den kloke oppfordringen er visst dagens podcast over. Takk @Felis ! Julekjole(r) og teaterforestilling! Det avslører bare hvor langt inn i boblen det er mulig å bo. Jeg tror ikke deltagelse i denne podden gjør Guri S noen som helst tjenester karrieremessig. Men, det gjør kanskje ikke så mye skade heller, ser ikke for meg at dette mølet har særlig mange lyttere. Det er hverken morsomt, nyttig eller interessant. Det er vel til en viss grad tankevekkende - ift hvor lite det er mulig å egentlig får med seg av verden rundt. 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 17. desember #102478 Del Skrevet 17. desember Klink skrev (7 timer siden): Nettopp. Så hvorfor skal hun gidde det da? Det er jo ikke bra nok veldedighet slik hun gjorde det. Så da kan hun like gjerne la det være. "Veldedigheten" til CBE.no ble litt som å ta selfie med uteligger for å vise at man gir kaffe og boller. Det er ikke for å hjelpe, det er for å få ros og likes for at man hjelper. Integrity is doing the right thing even when no one is watching. Vet ingenting om hva CBE evt gjør av veldedighet ellers, men det hun har laget innhold av har gitt vond smak i munnen. Det der kan hun bare la være ja. Vi snakker om samme influencer som får søppelplukking til å handle om å posere så HUN ser bra ut. Medbragt søppel og egen kameramann. 26 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 17. desember #102479 Del Skrevet 17. desember Snødronninga skrev (6 timer siden): Men når CBE får kritikk for noe, så gjør hun jo bare mer av det. (Har hun sagt opp til flere ganger) Hun vil da ikke at "trollene" skal vinne. Så da er det rart at det var kritikken hun fikk, som var årsaken til at de ikke holder på med OJ lenger. Det er nok helt andre grunner, tror jeg. Det kan godt hende, men fullt forståelig er det uansett hvilken årsak hun har til å kutte det ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 17. desember #102480 Del Skrevet 17. desember Surikatt skrev (10 timer siden): Han var i tvil om han orket? Hva er det han tror,at folk står i kø for at han skal nedlate seg å være treneren deres? De beste ptene snakker/handler ikke sånn. Der er alle viktige kunder med potensiale. Hjelpes altså. He is too big for his boots… 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå