Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

AntiBullshit skrev (8 timer siden):

Hva skjer med ro-teknikken hennes? Hun ser jo ut som hun har mistet all kjernemuskulatur og klapper sammen og ikke evner å holde ryggen rett/nøytral

Hun har ingen ro-teknikk. Tydelig at ingen har forklart henne korrekt teknikk, det PT_CAROLINEBERG gjør er helt på trynet feil. I tillegg er det temmelig utrolig, all den tid roing er en ypperlig øvelse og vanskelig å gjøre feil. Er selv glad i ro-øvelser men får vondt i øynene av å se noe så ubrukelig utført. Usj.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rev. Revenge skrev (18 timer siden):

Hun har ingen ro-teknikk. Tydelig at ingen har forklart henne korrekt teknikk, det PT_CAROLINEBERG gjør er helt på trynet feil. I tillegg er det temmelig utrolig, all den tid roing er en ypperlig øvelse og vanskelig å gjøre feil. Er selv glad i ro-øvelser men får vondt i øynene av å se noe så ubrukelig utført. Usj.

Er ikke det sånt man lærer på AFPT? Hvordan ellers skal man instruere kundene? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (29 minutter siden):

Jeg har alltid tenkt at AFPT har en viss klasse over opplæringen som gis, mye på grunn av Martin Norum som var med på å starte AFPT, hvis jeg husker rett? Han holdt til på Optimal Trening på Bislett en stund mens jeg selv trente der. Idag er han blant annet Fagkonsulent idrettsernæring v/Olympiatoppen

Uansett spiller det ingen rolle, for selvfølgelig får man opplæring i ulike øvelser og grener for å kunne instruere andre. Det ville jo være noe besynderlig å trene med en utdannet PT slik jeg har gjort, altså ingen utdanning som PT bare kunde, og kunne instruere korrekt teknikk bedre enn PT_Carolineberg herself etter hennes 8 ukers hurtigkurs?

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (33 minutter siden):

Et så kort kurs som det CBE tok på AFPT (og forsåvidt også yogakurset gjennom The Shala) er i beste fall bare nok til å gjøre en mosjonist bedre til å trene litt riktigere.

Et så kort kurs, hvor det meste uansett er nettbasert, det vil aldri kunne gjøre noen til en god intstruktør. Med god grunn, fordi ingen kan presse nok teori og praktisk utdannelse inn i et så kort kurs, uansett hva reklamene lover om det. Det er praktisk umulig. I beste fall kan det korte kurset som CBE tok kanskje kalles et greit forkurs som noen kan ta før de tar faktisk utdannelse med nok studiepoeng innen faget. Men det har jo CBE - ikke overraskende - valg å ikke gjøre...

At useriøse aktører som Caroline Berg Eriksen etter så korte kurs kaller seg for "personlig trener", det er villedende reklame, og potensielt ganske så helsefarlig for de som er uheldige nok til å tro på de glansede bildene og proanaen som CBE som pt_carolineberg selger.

Jeg fatter ikke at AFPT etter det forrige mislykkede samarbeidet med CBE for noen år tilbake valgte å inngå nytt reklamesamarbeid med henne. Det eneste de oppnår er jo å ødelegge eget rykte enda mer.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg irriterer meg over skoene som benyttes på øktene som ikke er løping. Løpesko er ikke stabile nok til styrketrening. Men klumpete sko gjør vel at beina ser tynnere ut… 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudaisies skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner jeg irriterer meg over skoene som benyttes på øktene som ikke er løping. Løpesko er ikke stabile nok til styrketrening. Men klumpete sko gjør vel at beina ser tynnere ut… 

Løpesko...løftesko...same same

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk Frosk skrev (32 minutter siden):

Et så kort kurs som det CBE tok på AFPT (og forsåvidt også yogakurset gjennom The Shala) er i beste fall bare nok til å gjøre en mosjonist bedre til å trene litt riktigere.

Et så kort kurs, hvor det meste uansett er nettbasert, det vil aldri kunne gjøre noen til en god intstruktør. Med god grunn, fordi ingen kan presse nok teori og praktisk utdannelse inn i et så kort kurs, uansett hva reklamene lover om det. Det er praktisk umulig. I beste fall kan det korte kurset som CBE tok kanskje kalles et greit forkurs som noen kan ta før de tar faktisk utdannelse med nok studiepoeng innen faget. Men det har jo CBE - ikke overraskende - valg å ikke gjøre...

At useriøse aktører som Caroline Berg Eriksen etter så korte kurs kaller seg for "personlig trener", det er villedende reklame, og potensielt ganske så helsefarlig for de som er uheldige nok til å tro på de glansede bildene og proanaen som CBE som pt_carolineberg selger.

Jeg fatter ikke at AFPT etter det forrige mislykkede samarbeidet med CBE for noen år tilbake valgte å inngå nytt reklamesamarbeid med henne. Det eneste de oppnår er jo å ødelegge eget rykte enda mer.

Det faller vel i det hele tatt på på sin egen urimelighet at en selvopptatt influenser skal undervise yoga. Selvdigging,  ytre fokus, penger og fasade. Det er alt de er opptatt av. Og det meste er falskt, fra kropp til engasjement....Men grådigheten er ekte. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Finner det merkelig at dette markedet er helt uregulert. En inkompetent PT kan påføre en klient alvorlige helseplager eller skader.

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (3 timer siden):

Finner det merkelig at dette markedet er helt uregulert. En inkompetent PT kan påføre en klient alvorlige helseplager eller skader.

Det var nettopp dette som fikk meg til å bli bruker på forumet og engasjere meg i denne tråden. Ble medlem her da jeg forstod at Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen var i ferd med å begynne som treningsinfluensere, under dekke av å late som om de har nok kunnskap og erfaring innen faget.

Det at disse to helt fritt kan operere som de vil i markedet, spesielt samtidig som de begge over tid har publisert innhold som ikke kan kalles for noe "mindre" enn ortorektisk forhold til utseende, kropp, trening, kosthold og helse. De har siste årene også bikket over fra thinspo til oftere og oftere ren proana på de kanalene CBE fronter mest.

At de kan gjøre slikt helt fritt er helt horribelt, og det er helt uforsvarlig.

Og det er noe enhver som vurderer å velge coach_eriksen/ athlete_excel eller carolinebergeriksen.no / pt_carolineberg har rett til å få vite!

At de oppi egne publikasjoner med trening, proana, kosthold også blander inn både barneeksponering, unødvendig kosmetiske inngrep/injeksjoner og lovbrudd viser bare hvor komplett uetisk og kynisk disse driver!

Da hjelper det ikke at CBE sitter og pludrer "ufarlig" med Guri Schanke eller at de to synger julesang med autotune sammen med CBEs ene barn.

Det CBE og LKE holder på med er akkurat like farlig fremdeles!

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en snutt fra KL. Er det pga leppefillers hun prater så merklig? Som om de ikke passer sammen på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut fra en promovideo fra KL at hun er med på å slåss mot disse store "figurene" (som jeg ikke greier å huske navnet på nå, er det BOB?).. husker ikke hvor tidlig det kommer inn jeg, er vel etter selve rekrutt-tiden (der de kun er et nummer)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (3 timer siden):

Ser ut fra en promovideo fra KL at hun er med på å slåss mot disse store "figurene" (som jeg ikke greier å huske navnet på nå, er det BOB?).. husker ikke hvor tidlig det kommer inn jeg, er vel etter selve rekrutt-tiden (der de kun er et nummer)

Ja det pleier å være et lite stykke uti oppholdet det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...