Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Felis skrev (3 timer siden):

Du har rett, jeg burde jo gjengi en av setningene, bare for å gi dere et inntrykk av hva lytterne sliter med!

Jeg ser nå at min bruk av ordet "setning" er helt feil, for Guri bruker ikke setninger i noen form som norsklæreren min ville godkjent. Det er oppstykkede utgreiinger med pauser på rare steder, endeløse ehhh og ehhhmmm, og det hopper hit og dit uten nevneverdig sammenheng. Det blir verre utover i podcasten. Hun har en lang utgreiing om ensomheten med å vokse opp som enebarn med skilte foreldre, men inni den utgreiinga er det så mange onkler at jeg blir helt surrete og på et punkt dukker Bettan opp og så avsluttes det med russerevy på Fagerborg.

Men jeg orker ikke å spole meg frem til det, så jeg gjengir rett og slett innledningen ordrett, bare for å gi dere en smakebit:

Guri: Vet du, Caroline, vet du nå tror jeg ... at... vi har vært så mye sammen nå.... at universet begynner... liksom  å, å , åååå surre til litte grann, tror jeg? Ja! Jeg fikk... en pakke... fra...  ehh ehhh... jeg har bestilt noen... ting på Gymgrossisten ehhhh noen ganger... ehhh og det er jo da... ehhh det har vært mat da, pasta ... og litt sånne ting

Caroline: Ja, for jeg vet jo at du ehhh nå hadde jeg et lite håp om at.. hhhh... har ho bestilt seg noe treningsutstyr, tenkte jeg? Men det vakke det, du

Guri: ÅÅÅÅåÅÅåååååååååÅÅÅÅÅH NEI DA, Det var pasta! Nei det var ris! Øk.. k ..Økolo... Økologisk rispasta, som er veldig god. Og den er faktisk mye billigere enn andre steder, så jeg best... eh hadde forleden dag... ehhhh... bestilt ... jeg fikk en svær kasse med det. Men SÅ fikk jeg en melding om at det var en kasse ... noe nytt til meg. Fra Gymgrossisten. Så seg tenkte hva ehhhhr det jeg har bestilt? Jeg kunne ikke liksom huske det. Og sånn. Og så var jeg og hentet den i går. Og hva var det, Caroline?

Caroline: Ja? Hva var det?

Guri: Det var proteinpulver! Det var wheypulver, og du vet... det driver ikke jeg med!

Caroline: HA HA HA Det driver ikke DU med!

Guri: Så assa, er dette et spark fra universet omatte okey Guri, du må trene mer, eller har de blandet oss nå? Har de tatt feil?

Caroline: Det har gått så langt nå at de rett og slett bare... Guri og Caroline... 

Guri: Har mikset....

Caroline: Caroline og Guri same same

Guri: Ja? Ja? Hvem er hvem? Lissom?

Caroline: Det er litt interessant

Guri: Det er litt interessant

Caroline: Så hva skal du gjøre, da?

Guri: Ja hva skal jeg gjøre?

Slik er hele podcasten. Det er fullstendig utmattende å lytte til, samtidig som at temaet er gørrkjedelig.

Som de sier i Østfold: Hælle måne! 😳

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (46 minutter siden):

Hun er stolt over 12 år gamle Caroline, som brølte til en annen jente at hun manglet pupper, så hele skolen hørte det.

Ironisk, eller kanskje heller bare veldig trist, siden det er ingen tvil om at hun selv som voksen gikk fra papir til silikon i puppene...

• Liker 34
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (54 minutter siden):

Det var noe som slo meg også: den hevngjerrigheten og angrepet som gikk rett på det å være flatbrystet. En ting er at man er ung og kanskje sier ting som er ugjennomtenkt og som man senere ser tilbake på og angrer på/skammer seg over (og har nå blitt voksen og derfor utviklet seg fra). Men her formidles adferden man hadde med offentligheten, 25 år senere, og det med en stolthet og skadefro over «hevnen» man fikk. Noe så stygt, og jeg gjør meg noen tanker.

Helt enig med deg, det å være hevngjerrig og tenke på ting så lenge etter det har skjedd er ikke et veldig sjarmerende trekk, men hun er jo sånn enda, hun kommer vel ikke over sine glansdager som rosablogger og populær før hun og mannen ødela alt for seg selv som å vise sine sanne ansikter.

ikke fulgt siden rasisme skandalen, smykkesvindel og kalle queen-B tjukk 

(jeg ser ironien i at jeg holder nag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (51 minutter siden):

Takk for en veldig god analyse! Jeg satt med samme følelsen selv, men har dessverre vært ute av stand til å formulere normale setninger, for ikke å snakke om lengre tankerekker, hele dagen. Mon tro hvorfor...

Caroline ble altså beskyldt for å putte papir i bh-en sin da hun var 12, og svarte med å bodyshame jenta som kom med beskyldningene. Fordi hun ikke kom på noen annen måte å reagere på. Og til dere som lurer på om hun eier et snev av skam for sin egen reaksjon i dag: Nei, absolutt ikke. Hun er stolt over 12 år gamle Caroline, som brølte til en annen jente at hun manglet pupper, så hele skolen hørte det.

Forøvrig har jeg sjeldent hørt en så glanset versjon av en barndom noen gang. Caroline var pen og populær og hadde en sånn lojal jentegjeng som alle drømmer om, men som aldri egentlig eksisterer (noe Guri faktisk påpeker). De reiste til "eksotiske" reisemål, hun hadde alltid det nyeste innen klær og foreldrene har et ekteskap som er en disneyfilm verdig. Hun sier det ikke rett ut, men det er åpenbart at hun ønsker at publikum skal forstå at "hetsen" hun ble utsatt for, bunnet i misunnelse. Guri tar heldigvis poenget, og sier det rett ut.

Da hun hadde sin forrige podcast satt jeg med en følelse av at Caroline var en av disse som peaket på videregående, og som aldri egentlig kom videre derfra. Dette bekrefter det jeg følte den gangen. Langt hår er fremdeles superviktig, fasaden må opprettholdes uansett og Granka er et eksotisk reisemål. Hun reagerer på akkurat samme måte i dag. All kritikk blir forklart med misunnelse, og kritikerne er voksenlivets flatbrystede jenter, nemlig feite, misunnelige kjerringer på Kvinneguiden.

Når man er 12 er man et barn. Barn kan være stygge med hverandre, men fortsatt barn. Man kan jo ikke som voksen sitte å gjengi en opplevelse fra den alderen uten å reflektere rundt det kognitive nivået til en 11-12-åring. Ja, nå hørte jeg den delen, for å kunne stole på eget hode når man kritiserer to voksne damers «arbeid». Stoler selvsagt på deg @Felis, du omtaler det helt riktig. Selvrettferdige CBE sitter og omtaler og shamer en 11-12-åring for noe som skjedde for 25 år siden. Jeg synes det er stygt, ufint, særdeles umodent og usjarmerende. Samtidig gir det langt mer innblikk i CBEs tankegang enn hun er klar over. 

HET omtaler jeg henne som CBE, ikke CBE.no fordi jeg antar hun ikke påtar seg en persona som skal selge krem, trening eller svisker. Her er det en person som har tatt en jobb og som forteller fra det private livet sitt. 

Det er forøvrig umerket reklame i begynnelsen når de snakker om proteinpulveret som CBE har satt navnet sitt på, men jeg antar det er ok i en podcast, men det er en ubehjelpelig historie de har kreert for å få nevnt dette. 

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fullt av motsetninger i det cbe beskriver?! Hun var såå populær og ingen drama. Men i slutten av barneskolen (dvs 6. klasse) var det visst drama. Og venninna var ikke mye til venninne for de baksnakket hverandre stadig. Hun sto så støtt i alt (selv om hun hadde det perfekt) samtidig som hun ble utsatt for rykter, mobbet andre og baksnakket den ene bestevenninna.

Og cbe, i vanlig ordning, avslører seg som den største mobberen. 

Det ALLER tristeste er jo at de fleste voksne som er friska, ser tilbake til barndom/ungdomstid med et kritisk blikk. Og kan se at "nei det det var dumt gjort, ikke så snilt". VI VOKSER OPP - VI HAR LÆRT NOE!

Cbe virker jo mer som at hele hennes utvikling stoppet en eller annen gang i meget tidlig alder. Hun oser umodenhet og manglende utvikling på alle måter. Og veldig usikker. 

Det eneste som er rart er at det ikke dukket opp tidligere klassevenninner/lignende med "sladder" om hvordan hun er. Norge er ikke så stort. Og det får meg til å mistenke at cbe var en virkelig grå mus, som ingen faktisk husker.

De som kjenner sarpsborg, prater de i dialekten "kjønner" for skjønner?

(at hun legger til seg babystemme iblandt forstår jeg jo er tilgjort)

En podd uten mål og mening kan faktisk fungere. "Er det sant" med to komikere er utrolig morsom og lærerrik, spesielt første året var fantastisk. Tullesaker blandes med dødlig alvor, sladder, gode historier fra deres liv. Utgangspunkter er tull og vas. Men de prater mannehelse, kjærlighetssorg, depresjon, det å være en forelder, det å være tenåring etc. 

Men det fungerer fordi de to faktisk kan formidle noe, kan reflektere, de har opplevd en drøss (sammen og hver for seg), har selvdistanse og ironi,  tør ta et standpunkt og ikke minst kan føre en samtale.

ps. jeg har en 12 åring som er veldig tenåringsopptatt av utseende og klær. Men ALDRI skulle hun si sånne saker om andre! Alle som er lærere vet at mange barn og tenåringer kan reflektere, se egne brister, ha egne tanker, og ikke minst utvikles de...

Endret av vinterskog
  • Liker 31
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (9 timer siden):

Du har rett, jeg burde jo gjengi en av setningene, bare for å gi dere et inntrykk av hva lytterne sliter med!

Jeg ser nå at min bruk av ordet "setning" er helt feil, for Guri bruker ikke setninger i noen form som norsklæreren min ville godkjent. Det er oppstykkede utgreiinger med pauser på rare steder, endeløse ehhh og ehhhmmm, og det hopper hit og dit uten nevneverdig sammenheng. Det blir verre utover i podcasten. Hun har en lang utgreiing om ensomheten med å vokse opp som enebarn med skilte foreldre, men inni den utgreiinga er det så mange onkler at jeg blir helt surrete og på et punkt dukker Bettan opp og så avsluttes det med russerevy på Fagerborg.

Men jeg orker ikke å spole meg frem til det, så jeg gjengir rett og slett innledningen ordrett, bare for å gi dere en smakebit:

Guri: Vet du, Caroline, vet du nå tror jeg ... at... vi har vært så mye sammen nå.... at universet begynner... liksom  å, å , åååå surre til litte grann, tror jeg? Ja! Jeg fikk... en pakke... fra...  ehh ehhh... jeg har bestilt noen... ting på Gymgrossisten ehhhh noen ganger... ehhh og det er jo da... ehhh det har vært mat da, pasta ... og litt sånne ting

Caroline: Ja, for jeg vet jo at du ehhh nå hadde jeg et lite håp om at.. hhhh... har ho bestilt seg noe treningsutstyr, tenkte jeg? Men det vakke det, du

Guri: ÅÅÅÅåÅÅåååååååååÅÅÅÅÅH NEI DA, Det var pasta! Nei det var ris! Øk.. k ..Økolo... Økologisk rispasta, som er veldig god. Og den er faktisk mye billigere enn andre steder, så jeg best... eh hadde forleden dag... ehhhh... bestilt ... jeg fikk en svær kasse med det. Men SÅ fikk jeg en melding om at det var en kasse ... noe nytt til meg. Fra Gymgrossisten. Så seg tenkte hva ehhhhr det jeg har bestilt? Jeg kunne ikke liksom huske det. Og sånn. Og så var jeg og hentet den i går. Og hva var det, Caroline?

Caroline: Ja? Hva var det?

Guri: Det var proteinpulver! Det var wheypulver, og du vet... det driver ikke jeg med!

Caroline: HA HA HA Det driver ikke DU med!

Guri: Så assa, er dette et spark fra universet omatte okey Guri, du må trene mer, eller har de blandet oss nå? Har de tatt feil?

Caroline: Det har gått så langt nå at de rett og slett bare... Guri og Caroline... 

Guri: Har mikset....

Caroline: Caroline og Guri same same

Guri: Ja? Ja? Hvem er hvem? Lissom?

Caroline: Det er litt interessant

Guri: Det er litt interessant

Caroline: Så hva skal du gjøre, da?

Guri: Ja hva skal jeg gjøre?

Slik er hele podcasten. Det er fullstendig utmattende å lytte til, samtidig som at temaet er gørrkjedelig.

De ønsker gode anmeldelser og 5 stjerner? Jeg tipper flere av de som rater podden høyt, gjør det for å støtte dem (familie osv) - ikke fordi de synes den er så enormt bra. Synes det er mer enn innafor å gi en ærlig rating, og 1,7 er helt på sin plass. Hvis den fortjener såpass. Hun eier ingen skam som klager på dårlige anmeldelser. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte litt, men måtte gi meg. Helt seriøst…noe av det dårligste jeg har hørt fra to voksne damer. Jeg hører på podcaster hver dag, men denne tar bunnprisen.

Vitner om svært lite innhold i livet, null interesse for hva som rører på seg i samfunnet og de bare pjatter om seg selv.

Høres virkelig ut som to pubertale tenåringer som snakker om livet sitt.

Hvem er målgruppen?  

Kontent skriver dette om Caroline:

Caroline har lojale følgere som har fulgt henne fra hun startet, og i dag er en stor av hennes følgere på samme sted i livet som henne selv. Dette er en målgruppe som er spesielt attraktiv for mange annonsører, da de har god økonomi og faste inntekt.
Hun treffer ikke dem med det hun driver med nå om dagen i hvert fall. Mulig hun traff kvinner på sin egen alder for 8-10 år siden. Men ikke i dag.

Kontent kan umulig følge med.

Man kan jo også lure på om Batong kvalitetssjekker det de publiserer…

• Liker 37
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (3 minutter siden):

Kontent skriver dette om Caroline:

Caroline har lojale følgere som har fulgt henne fra hun startet, og i dag er en stor av hennes følgere på samme sted i livet som henne selv. Dette er en målgruppe som er spesielt attraktiv for mange annonsører, da de har god økonomi og faste inntekt.
Hun treffer ikke dem med det hun driver med nå om dagen i hvert fall. Mulig hun traff kvinner på sin egen alder for 8-10 år siden. Men ikke i dag.

Kontent kan umulig følge med.

Man kan jo også lure på om Batong kvalitetssjekker det de publiserer…

Kontent har misset totalt når det gjelder det å innlemme CBE i stallen sin, men det vil de neppe innrømme vil jeg tro 😛

Og når det gjelder Batong Media, ja, hva skal man si......tror nok Stein Morten Lier lot seg sjarmere av CBE og GS når de var sammen på Camp Kulinaris, men snakk om å ha på sveisebriller når det gjelder det å faktisk gå med på å la de ha en pod under Batong-paraplyen.....skulle gjerne likt å høre hva han har å si om dette makkverket av en pod

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (11 timer siden):

Kontent har misset totalt når det gjelder det å innlemme CBE i stallen sin, men det vil de neppe innrømme vil jeg tro 😛

Og når det gjelder Batong Media, ja, hva skal man si......tror nok Stein Morten Lier lot seg sjarmere av CBE og GS når de var sammen på Camp Kulinaris, men snakk om å ha på sveisebriller når det gjelder det å faktisk gå med på å la de ha en pod under Batong-paraplyen.....skulle gjerne likt å høre hva han har å si om dette makkverket av en pod

Jeg mener å huske at jeg leste anmeldelsene og at han hadde gitt 5 stjerner og skrevet at det var interessant 🫣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrottefar skrev (13 timer siden):

Tja, det dreier seg selvsagt om penger igjen. Jeg har lurt litt på hvorfor Batong med sitt hardtslående, lettere maskuline og faktaorienterte meny, plutselig slang inn noe rååsa og stereotypisk kvinnelig (migrenefremkallende) småpludder.

Jeg har ikke abo på Kampanje, men av det lille jeg kunne lese dreier det seg om manglende overskudd. Internskravlingen til Guri og Malla...eh.. Carro var nok ment til å nå ut til flere lyttere (kvinner) og gi en vinn-vinn for Batong, Treasures og Guri, men samarbeidet sålangt ser kanskje ikke ut til å kunne bidra nevneverdig til høyere overskudd for Batong som håpet.

https://kampanje.com/premium/august-2024/innsikt/avhort-produsent-henter-nye-kjendis-par-til-podkast-satsing--vi-trenger-flre-bein-a-sta-pa/

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (15 minutter siden):

Tja, det dreier seg selvsagt om penger igjen. Jeg har lurt litt på hvorfor Batong med sitt hardtslående, lettere maskuline og faktaorienterte meny, plutselig slang inn noe rååsa og stereotypisk kvinnelig (migrenefremkallende) småpludder.

Jeg har ikke abo på Kampanje, men av det lille jeg kunne lese dreier det seg om manglende overskudd. Internskravlingen til Guri og Malla...eh.. Carro var nok ment til å nå ut til flere lyttere (kvinner) og gi en vinn-vinn for Batong, Treasures og Guri, men samarbeidet sålangt ser kanskje ikke ut til å kunne bidra nevneverdig til høyere overskudd for Batong som håpet.

https://kampanje.com/premium/august-2024/innsikt/avhort-produsent-henter-nye-kjendis-par-til-podkast-satsing--vi-trenger-flre-bein-a-sta-pa/

Det tyder på at Batong har gjort ca 0 research rundt cbe. For min del fremstår også Guri som mye mindre intelligent enn jeg faktisk trodde. De fornærmer oss kvinner som er i "samme livsfase" ved å tro at det er dette vi vil høre på.

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (3 timer siden):

Det tyder på at Batong har gjort ca 0 research rundt cbe. For min del fremstår også Guri som mye mindre intelligent enn jeg faktisk trodde. De fornærmer oss kvinner som er i "samme livsfase" ved å tro at det er dette vi vil høre på.

Er så enig i det siste du skriver. Dette er jo faktisk mye viktigere enn hennes uttalelser om kvinner som hater (evt misunner) andre kvinner og at man skal gi støtte uansett kvalitet. Denne podcasten er virkelig å undergrave kvinner og kvinners stemme og verdi, hjelpe meg! 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...