Frisk Frosk Skrevet 7. november #101521 Del Skrevet 7. november Om jeg ikke husker feil var det CBE som i første podkast sa noe om at de håpte folk kan lære litt også av å lytte til det som sies. Har noen lært noe som helst så langt? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 7. november #101522 Del Skrevet 7. november Og takk igjen, @Felis! En podkast med deg, din formulerings- og refleksjonsevne og din humor, DEN hadde jeg satt pris på! 33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. november #101523 Del Skrevet 7. november Felis skrev (4 timer siden): Den nyeste episoden heter Hårdrama, rivalisering og hjemmebrent, og skal handle om barndommen og oppveksten til "jentene". Jeg håper nesten at Guri kjører bulldosertaktikken sin denne gangen også, og stjeler showet, for det finnes vel ikke et sekund av Carolines barndom hun ikke allerede har snakket om? Guri tror at hun og Caroline har vært så mye sammen at hun tror at universet begynner å surre litte granne, og så kommer en lang utredning om økologisk rispasta, som endte med noe om proteinpulver, som hun ikke har bestilt, og som hun nå kjører rundt med i bilen og muligens må gi til Caroline. . Jeg sier det igjen, Guri er muligens en god formidler, men innholdsskaper er hun ikke. Det er så usammenhengende at jeg faktisk ikke klarer å videreformidle det hun forteller. Heldigvis varer seansen om rispasta og proteinpulver bare 4 lange radiominutter, og så skal Caroline få fortelle om oppveksten sin. Caroline vokste opp i Sarpsborg, i hus med mor og far og søster. I Sarpsborg bor hun nå også, men hun presiserer at hun ikke har bodd i Sarpsborg hele livet, altså. Moren og faren til Caroline har vært sammen siden moren til Caroline var 15 og faren var 18, og de blir mer og mer like, og er veldig "kjønne" (skjønne). De reiste veldig mye, både til Spania, Egypt og USA. Det var så lenge Guri holdt ut, før hun forteller om sin oppvekst, som jeg ikke skal referere til, fordi dette er en tråd om Caroline. Når Caroline får ordet igjen forteller hun at hun alltid har vært en ledertype og alltid har hatt mange venner. Men på slutten av barneskolen begynte rivaliseringen, og ei i b-klassen begynte å være frekk mot Caroline. Caroline har alltid vært jålete, drev med musikk og teater og fikk veldig mye klær av moren sin. Da hun var 12 hadde hun fått sin første bh, og da begynte jenta i b-klassen å sladre om at Caroline hadde buttet papir i bh-en, og at hun hadde sett at det hang utenfor. Dette var første gangen i livet Caroline hadde blitt utsatt for et rykte. Caroline har aldri vært redd for å si ifra, så hun ropte til jenta i b-klassen at hvis det var sant, så var det mye bedre å ha papir i bh-en, enn å være så flatbrystet som jenta i b-klassen. Hevnen var søt, ler Caroline. Guri sier at jenta sikkert var sjalu, men den tanken er liksom helt ukjent for Caroline. For Caroline hevder at hun alltid har stått støtt i den hun er, og Guri sier at det sikkert er fordi hun vokste opp så perfekt. Caroline syntes det var veldig fælt å bli beskyldt for noe som ikke var sant, for hun kunne ikke bevise det, så hun følte hun kom til kort. Guri sammenligner det med å sitte uskyldig i fengsel, og Caroline synes tydeligvis ikke det var noen drøy sammenligning. Heldigvis var Caroline i en jentegjeng som aldri kranglet og aldri hadde drama, og hun hadde en bestevenninne som alltid var der. Det synes Guri høres litt sjeldent ut, men Caroline insisterer på at det var totalt dramafritt, helt til hun kommer på at det var perioder med drama like vel, hvor hun og bestevenninnen gikk bak ryggen på hverandre. Caroline var guttegæern, lite interessert i sport og det var mye fest i Sarpsborg. En gang drakk hun 6 øl og da kastet hun opp pastaen hun hadde spist til middag. Og ja, hun beskriver hva som kom opp i detalj... Det er så kjedelig! Ikke bare har Caroline muligens hatt den kjedeligste oppveksten i landet, men det formidles også så dørgende kjedelig at jeg nesten sovner. Caroline har alltid vært opptatt av å bli likt, men har aldri higet etter det. Men da hun gikk på videregående ble hun singlet ut av russen. Og så kjører hun reprise på hårspraydramaet igjen. Det forteller veldig mye om livet til Caroline at hun i en alder av nesten 40 fremdeles husker denne episoden som den mest dramatiske i livet. Nå synes Guri at Caroline har snakket nok, så hun forteller at hun ble terrorisert til å klippe håret da hun var ung. Caroline synes det høres helt forferdelig ut, hadde det vært henne, så hadde hun spart til lenger hår. Guris oppvekst er hakket mer interessant enn Carolines, men hun forteller det så usammenhengende at jeg sliter med å holde tråden. Jeg har vurdert å sitere en setning, bare for å gi dere en følelse av hvor ille det er, men de er så lange og med så mange innskutte bisetninger, med unødvendig informasjon, at jeg ville brutt siteringsreglene på KG med en eneste setning. Heldigvis handler ikke denne tråden om Guri, så jeg slipper å bruke så mye hjernekapasitet på å forsøke å forstå hva hun forteller, men jeg lurer seriøst på hvem som har interesse av å høre på to avdankede c-kjendiser fortelle om barndommen sin. Jeg føler at jeg ufrivillig har endt opp som terapeuten deres, og kommer på at jeg ikke får betalt for dette. Caroline skyter inn et høflig "ja" og Oi" og "neeeii?" innimellom og forklarer Guri at tysk grammatikk er enklere enn fransk grammatikk, for det har hun hørt. Guri protesterer ikke. Men ellers er dette Guris show. Jeg vet at Caroline tror de dårlige anmeldelsene er en konspirasjon fra haterne på Kvinneguiden, men jeg tror kanskje de bør revurdere den tanken og spørre seg selv om 1,7 stjerner rett og slett gjenspeiler kvaliteten på produktet deres. https://www.podplay.com/no-no/podcasts/det-ma-vi-snakke-om-1249938?episodesOrder=asc Tusen takk @Felis . Du er best Ikke bare underholdende, men nå fikk jeg rett og slett en mini-åpenbaring. En bedre forståelse for CBEs tidvise (ganske ofte) irrasjonelle handlinger. Det dreier seg om historien om CBEs første BH. Den hun fikk en slengbemerkning om hun liksom hadde stuffet med papir og CBE ble frustrert og hevnet seg. Det er jo spot on sammenlignbart med voksne CBEs frustrasjon over noen sier hun bruker pute i tightsen for å få større rumpe. Pute i tights virker utenfra sett som jordens minste minimale ubetydelige kommentar. Spesielt sammenlignet med kritikk av barneeksponering, lovbrudd, dårlig innflytelse, løgner, promotering av helsefarlig kosthold/trening og så videre. Men hos CBE er det altså helt krise og av CBE blitt sammenlignet på hets-skalaen med drapstrusler. Akkurat som CBE nå ikke protesterer på sammenligningen i alvorlighetsgrad mellom justismord og at noen ufine medelever i barne/ungdomsskolen sier «du har papir i BH-en». Kommentarer om stuffing* av kroppslige attributter er rett og slett et (ubehandlet virker det som) ungdomstraume som virkelig får CBE ut av balanse. I hennes øyne i alvorlighetsgrad på linje med drapstrusler og justismord. Dette burde hun snakke skikkelig gjennom med en kompetent person. ❤️ *Så lenge det ikke handler om kommentar om påfyll av silikon eller fillers. For det virker helt ok å spørre om - så lenge man ikke forventer svar da… Tenkt at Guri og Caroline-podcasten skulle gi meg innsikt ut over bekreftelse på hvor innholdsløst og tomhjernet podcaster med CBE er. 👍 35 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. november #101524 Del Skrevet 7. november Det er jo karakterdrap å fortsette med dette tøyset, altså «podcasten». Altså; ikke hørt, men disse ungdomstraumene (?) CBE.no gjentatte ganger henviser til, må hun jo legge bak seg. Kjære vene, så usigelig trist å mase om sånt, hva er det med dem? 😩 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 7. november #101525 Del Skrevet 7. november 🤣 Du skulle jo tatt betalt, @Felis! Sitter fortsatt igjen med intrykket av to ukjente tenåringer som deler rom på en folkehøyskole - og setter på kassettspilleren. For alle andre enn dem: 😴 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 7. november #101526 Del Skrevet 7. november Kollontaj skrev (12 minutter siden): Det er jo karakterdrap å fortsette med dette tøyset, altså «podcasten». Altså; ikke hørt, men disse ungdomstraumene (?) CBE.no gjentatte ganger henviser til, må hun jo legge bak seg. Kjære vene, så usigelig trist å mase om sånt, hva er det med dem? 😩 I tillegg avslører jo hun at hun mobber tilbake, og ikke er det spor bedre. Veldig rart å sitere en sånn hevn av et svar, som disser den andres ev mangel på pupper. Ærlig talt, hadde det vært noe jeg husket fra egen ungdom, hadde jeg 1. lagt det bak meg for lenge siden 2. ev påpekt at man lett kan ty til kroppsmobbing selv og ikke bli noe bedre enn den andre i sånne situasjoner. 39 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 7. november #101527 Del Skrevet 7. november Frisk Frosk skrev (37 minutter siden): Om jeg ikke husker feil var det CBE som i første podkast sa noe om at de håpte folk kan lære litt også av å lytte til det som sies. Har noen lært noe som helst så langt? Ja, jeg har lært noe! Jeg har lært at livet er aldeles for kort til å kaste bort mer tid på denne podcasten. 31 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 7. november #101528 Del Skrevet 7. november Sugar&Spice skrev (21 minutter siden): Ja, jeg har lært noe! Jeg har lært at livet er aldeles for kort til å kaste bort mer tid på denne podcasten. Ja, det har du rett i! @Felis, du har min sympati og beundring som tar deg tid! Dine tanker i etterkant av hver podkast er imidlertid ikke bortkastet tid! 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 7. november Populært innlegg #101529 Del Skrevet 7. november Takk Felis! 🌷 Underlig hvordan dette mønsteret ser ut til å ha fulgt Caroline helt siden hennes spede ungdom. Folk kritiserer henne for å være opptatt av utseende, og spekulerer i metodene hun bruker for å se ut på en bestemt måte, allerede på ungdomsskolen. Nå har jeg ikke hørt podcasten, men jeg håper Caroline fortalte om sin egen "hevn" med en viss ydmykhet? Hvis ikke er det bare utrolig stygt sagt, den ene jenta kritiserer noe Caroline (kanskje) gjør, (som Caroline kan motbevise, ikke bry seg om, eller slutte med), og Caroline svarer med å kritisere noe denne jenta slett ikke kan noe for, og heller ikke endre på. Det er temmelig ondskapsfullt. (For øvrig gir det heller ikke mening, "å stappe papir i BHen er bedre enn å være flatbrystet som deg" - det indikerer jo egentlig at Caroline faktisk stappet papir i BHen, fordi hun uttrykkelig syns det var bedre enn å se flatbrystet ut? Merkelig comeback, og enda merkeligere å dra det opp offentlig 30 år senere. 68 3 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imblar Skrevet 7. november #101530 Del Skrevet 7. november Felis skrev (3 timer siden): Du har rett, jeg burde jo gjengi en av setningene, bare for å gi dere et inntrykk av hva lytterne sliter med! Jeg ser nå at min bruk av ordet "setning" er helt feil, for Guri bruker ikke setninger i noen form som norsklæreren min ville godkjent. Det er oppstykkede utgreiinger med pauser på rare steder, endeløse ehhh og ehhhmmm, og det hopper hit og dit uten nevneverdig sammenheng. Det blir verre utover i podcasten. Hun har en lang utgreiing om ensomheten med å vokse opp som enebarn med skilte foreldre, men inni den utgreiinga er det så mange onkler at jeg blir helt surrete og på et punkt dukker Bettan opp og så avsluttes det med russerevy på Fagerborg. Men jeg orker ikke å spole meg frem til det, så jeg gjengir rett og slett innledningen ordrett, bare for å gi dere en smakebit: Guri: Vet du, Caroline, vet du nå tror jeg ... at... vi har vært så mye sammen nå.... at universet begynner... liksom å, å , åååå surre til litte grann, tror jeg? Ja! Jeg fikk... en pakke... fra... ehh ehhh... jeg har bestilt noen... ting på Gymgrossisten ehhhh noen ganger... ehhh og det er jo da... ehhh det har vært mat da, pasta ... og litt sånne ting Caroline: Ja, for jeg vet jo at du ehhh nå hadde jeg et lite håp om at.. hhhh... har ho bestilt seg noe treningsutstyr, tenkte jeg? Men det vakke det, du Guri: ÅÅÅÅåÅÅåååååååååÅÅÅÅÅH NEI DA, Det var pasta! Nei det var ris! Øk.. k ..Økolo... Økologisk rispasta, som er veldig god. Og den er faktisk mye billigere enn andre steder, så jeg best... eh hadde forleden dag... ehhhh... bestilt ... jeg fikk en svær kasse med det. Men SÅ fikk jeg en melding om at det var en kasse ... noe nytt til meg. Fra Gymgrossisten. Så seg tenkte hva ehhhhr det jeg har bestilt? Jeg kunne ikke liksom huske det. Og sånn. Og så var jeg og hentet den i går. Og hva var det, Caroline? Caroline: Ja? Hva var det? Guri: Det var proteinpulver! Det var wheypulver, og du vet... det driver ikke jeg med! Caroline: HA HA HA Det driver ikke DU med! Guri: Så assa, er dette et spark fra universet omatte okey Guri, du må trene mer, eller har de blandet oss nå? Har de tatt feil? Caroline: Det har gått så langt nå at de rett og slett bare... Guri og Caroline... Guri: Har mikset.... Caroline: Caroline og Guri same same Guri: Ja? Ja? Hvem er hvem? Lissom? Caroline: Det er litt interessant Guri: Det er litt interessant Caroline: Så hva skal du gjøre, da? Guri: Ja hva skal jeg gjøre? Slik er hele podcasten. Det er fullstendig utmattende å lytte til, samtidig som at temaet er gørrkjedelig. Som de sier i Østfold: Hælle måne! 😳 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Laia Skrevet 7. november Populært innlegg #101531 Del Skrevet 7. november FruJohansen skrev (29 minutter siden): Takk Felis! 🌷 Underlig hvordan dette mønsteret ser ut til å ha fulgt Caroline helt siden hennes spede ungdom. Folk kritiserer henne for å være opptatt av utseende, og spekulerer i metodene hun bruker for å se ut på en bestemt måte, allerede på ungdomsskolen. Nå har jeg ikke hørt podcasten, men jeg håper Caroline fortalte om sin egen "hevn" med en viss ydmykhet? Hvis ikke er det bare utrolig stygt sagt, den ene jenta kritiserer noe Caroline (kanskje) gjør, (som Caroline kan motbevise, ikke bry seg om, eller slutte med), og Caroline svarer med å kritisere noe denne jenta slett ikke kan noe for, og heller ikke endre på. Det er temmelig ondskapsfullt. (For øvrig gir det heller ikke mening, "å stappe papir i BHen er bedre enn å være flatbrystet som deg" - det indikerer jo egentlig at Caroline faktisk stappet papir i BHen, fordi hun uttrykkelig syns det var bedre enn å se flatbrystet ut? Merkelig comeback, og enda merkeligere å dra det opp offentlig 30 år senere. Det var noe som slo meg også: den hevngjerrigheten og angrepet som gikk rett på det å være flatbrystet. En ting er at man er ung og kanskje sier ting som er ugjennomtenkt og som man senere ser tilbake på og angrer på/skammer seg over (og har nå blitt voksen og derfor utviklet seg fra). Men her formidles adferden man hadde med offentligheten, 25 år senere, og det med en stolthet og skadefro over «hevnen» man fikk. Noe så stygt, og jeg gjør meg noen tanker. 50 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 7. november Populært innlegg #101532 Del Skrevet 7. november (endret) Inocybe skrev (1 time siden): Tusen takk @Felis . Du er best Ikke bare underholdende, men nå fikk jeg rett og slett en mini-åpenbaring. En bedre forståelse for CBEs tidvise (ganske ofte) irrasjonelle handlinger. Det dreier seg om historien om CBEs første BH. Den hun fikk en slengbemerkning om hun liksom hadde stuffet med papir og CBE ble frustrert og hevnet seg. Det er jo spot on sammenlignbart med voksne CBEs frustrasjon over noen sier hun bruker pute i tightsen for å få større rumpe. Pute i tights virker utenfra sett som jordens minste minimale ubetydelige kommentar. Spesielt sammenlignet med kritikk av barneeksponering, lovbrudd, dårlig innflytelse, løgner, promotering av helsefarlig kosthold/trening og så videre. Men hos CBE er det altså helt krise og av CBE blitt sammenlignet på hets-skalaen med drapstrusler. Akkurat som CBE nå ikke protesterer på sammenligningen i alvorlighetsgrad mellom justismord og at noen ufine medelever i barne/ungdomsskolen sier «du har papir i BH-en». Kommentarer om stuffing* av kroppslige attributter er rett og slett et (ubehandlet virker det som) ungdomstraume som virkelig får CBE ut av balanse. I hennes øyne i alvorlighetsgrad på linje med drapstrusler og justismord. Dette burde hun snakke skikkelig gjennom med en kompetent person. ❤️ *Så lenge det ikke handler om kommentar om påfyll av silikon eller fillers. For det virker helt ok å spørre om - så lenge man ikke forventer svar da… Tenkt at Guri og Caroline-podcasten skulle gi meg innsikt ut over bekreftelse på hvor innholdsløst og tomhjernet podcaster med CBE er. 👍 Takk for en veldig god analyse! Jeg satt med samme følelsen selv, men har dessverre vært ute av stand til å formulere normale setninger, for ikke å snakke om lengre tankerekker, hele dagen. Mon tro hvorfor... Caroline ble altså beskyldt for å putte papir i bh-en sin da hun var 12, og svarte med å bodyshame jenta som kom med beskyldningene. Fordi hun ikke kom på noen annen måte å reagere på. Og til dere som lurer på om hun eier et snev av skam for sin egen reaksjon i dag: Nei, absolutt ikke. Hun er stolt over 12 år gamle Caroline, som brølte til en annen jente at hun manglet pupper, så hele skolen hørte det. Forøvrig har jeg sjeldent hørt en så glanset versjon av en barndom noen gang. Caroline var pen og populær og hadde en sånn lojal jentegjeng som alle drømmer om, men som aldri egentlig eksisterer (noe Guri faktisk påpeker). De reiste til "eksotiske" reisemål, hun hadde alltid det nyeste innen klær og foreldrene har et ekteskap som er en disneyfilm verdig. Hun sier det ikke rett ut, men det er åpenbart at hun ønsker at publikum skal forstå at "hetsen" hun ble utsatt for, bunnet i misunnelse. Guri tar heldigvis poenget, og sier det rett ut. Da hun hadde sin forrige podcast satt jeg med en følelse av at Caroline var en av disse som peaket på videregående, og som aldri egentlig kom videre derfra. Dette bekrefter det jeg følte den gangen. Langt hår er fremdeles superviktig, fasaden må opprettholdes uansett og Granka er et eksotisk reisemål. Hun reagerer på akkurat samme måte i dag. All kritikk blir forklart med misunnelse, og kritikerne er voksenlivets flatbrystede jenter, nemlig feite, misunnelige kjerringer på Kvinneguiden. Endret 7. november av Felis 65 5 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 7. november #101533 Del Skrevet 7. november Hvor lenge vil Batong Media la denne podcasten leve er det jeg lurer på 😛 25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 7. november #101534 Del Skrevet 7. november Felis skrev (46 minutter siden): Hun er stolt over 12 år gamle Caroline, som brølte til en annen jente at hun manglet pupper, så hele skolen hørte det. Ironisk, eller kanskje heller bare veldig trist, siden det er ingen tvil om at hun selv som voksen gikk fra papir til silikon i puppene... 36 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spade Skrevet 7. november #101535 Del Skrevet 7. november Laia skrev (54 minutter siden): Det var noe som slo meg også: den hevngjerrigheten og angrepet som gikk rett på det å være flatbrystet. En ting er at man er ung og kanskje sier ting som er ugjennomtenkt og som man senere ser tilbake på og angrer på/skammer seg over (og har nå blitt voksen og derfor utviklet seg fra). Men her formidles adferden man hadde med offentligheten, 25 år senere, og det med en stolthet og skadefro over «hevnen» man fikk. Noe så stygt, og jeg gjør meg noen tanker. Helt enig med deg, det å være hevngjerrig og tenke på ting så lenge etter det har skjedd er ikke et veldig sjarmerende trekk, men hun er jo sånn enda, hun kommer vel ikke over sine glansdager som rosablogger og populær før hun og mannen ødela alt for seg selv som å vise sine sanne ansikter. ikke fulgt siden rasisme skandalen, smykkesvindel og kalle queen-B tjukk (jeg ser ironien i at jeg holder nag) 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. november #101536 Del Skrevet 7. november Felis skrev (51 minutter siden): Takk for en veldig god analyse! Jeg satt med samme følelsen selv, men har dessverre vært ute av stand til å formulere normale setninger, for ikke å snakke om lengre tankerekker, hele dagen. Mon tro hvorfor... Caroline ble altså beskyldt for å putte papir i bh-en sin da hun var 12, og svarte med å bodyshame jenta som kom med beskyldningene. Fordi hun ikke kom på noen annen måte å reagere på. Og til dere som lurer på om hun eier et snev av skam for sin egen reaksjon i dag: Nei, absolutt ikke. Hun er stolt over 12 år gamle Caroline, som brølte til en annen jente at hun manglet pupper, så hele skolen hørte det. Forøvrig har jeg sjeldent hørt en så glanset versjon av en barndom noen gang. Caroline var pen og populær og hadde en sånn lojal jentegjeng som alle drømmer om, men som aldri egentlig eksisterer (noe Guri faktisk påpeker). De reiste til "eksotiske" reisemål, hun hadde alltid det nyeste innen klær og foreldrene har et ekteskap som er en disneyfilm verdig. Hun sier det ikke rett ut, men det er åpenbart at hun ønsker at publikum skal forstå at "hetsen" hun ble utsatt for, bunnet i misunnelse. Guri tar heldigvis poenget, og sier det rett ut. Da hun hadde sin forrige podcast satt jeg med en følelse av at Caroline var en av disse som peaket på videregående, og som aldri egentlig kom videre derfra. Dette bekrefter det jeg følte den gangen. Langt hår er fremdeles superviktig, fasaden må opprettholdes uansett og Granka er et eksotisk reisemål. Hun reagerer på akkurat samme måte i dag. All kritikk blir forklart med misunnelse, og kritikerne er voksenlivets flatbrystede jenter, nemlig feite, misunnelige kjerringer på Kvinneguiden. Når man er 12 er man et barn. Barn kan være stygge med hverandre, men fortsatt barn. Man kan jo ikke som voksen sitte å gjengi en opplevelse fra den alderen uten å reflektere rundt det kognitive nivået til en 11-12-åring. Ja, nå hørte jeg den delen, for å kunne stole på eget hode når man kritiserer to voksne damers «arbeid». Stoler selvsagt på deg @Felis, du omtaler det helt riktig. Selvrettferdige CBE sitter og omtaler og shamer en 11-12-åring for noe som skjedde for 25 år siden. Jeg synes det er stygt, ufint, særdeles umodent og usjarmerende. Samtidig gir det langt mer innblikk i CBEs tankegang enn hun er klar over. HET omtaler jeg henne som CBE, ikke CBE.no fordi jeg antar hun ikke påtar seg en persona som skal selge krem, trening eller svisker. Her er det en person som har tatt en jobb og som forteller fra det private livet sitt. Det er forøvrig umerket reklame i begynnelsen når de snakker om proteinpulveret som CBE har satt navnet sitt på, men jeg antar det er ok i en podcast, men det er en ubehjelpelig historie de har kreert for å få nevnt dette. 35 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 7. november #101537 Del Skrevet 7. november Felis, kan ikke du starte en pod da? Dette må vi snakke om: Om CBE 😂😂 hadde blitt 5 av 5 stjerner her 🤩 20 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Smugleseren Skrevet 7. november Populært innlegg #101538 Del Skrevet 7. november (endret) FruJohansen skrev (2 timer siden): Takk Felis! 🌷 Underlig hvordan dette mønsteret ser ut til å ha fulgt Caroline helt siden hennes spede ungdom. Folk kritiserer henne for å være opptatt av utseende, og spekulerer i metodene hun bruker for å se ut på en bestemt måte, allerede på ungdomsskolen. Nå har jeg ikke hørt podcasten, men jeg håper Caroline fortalte om sin egen "hevn" med en viss ydmykhet? Hvis ikke er det bare utrolig stygt sagt, den ene jenta kritiserer noe Caroline (kanskje) gjør, (som Caroline kan motbevise, ikke bry seg om, eller slutte med), og Caroline svarer med å kritisere noe denne jenta slett ikke kan noe for, og heller ikke endre på. Det er temmelig ondskapsfullt. (For øvrig gir det heller ikke mening, "å stappe papir i BHen er bedre enn å være flatbrystet som deg" - det indikerer jo egentlig at Caroline faktisk stappet papir i BHen, fordi hun uttrykkelig syns det var bedre enn å se flatbrystet ut? Merkelig comeback, og enda merkeligere å dra det opp offentlig 30 år senere. Ser liksom for meg 25-års jubileet for avgangsåret på ungdomskolen, at denne jenta kommer bort til CBE som voksen kvinne, og kommenterer i de sene nattetimene: "Jeg ser du har byttet ut papiret med silikon! Det er jo også en løsning!" og rister på sine store, naturlige pupper 🙃 Endret 7. november av Smugleseren 48 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 7. november #101539 Del Skrevet 7. november (endret) Det er jo fullt av motsetninger i det cbe beskriver?! Hun var såå populær og ingen drama. Men i slutten av barneskolen (dvs 6. klasse) var det visst drama. Og venninna var ikke mye til venninne for de baksnakket hverandre stadig. Hun sto så støtt i alt (selv om hun hadde det perfekt) samtidig som hun ble utsatt for rykter, mobbet andre og baksnakket den ene bestevenninna. Og cbe, i vanlig ordning, avslører seg som den største mobberen. Det ALLER tristeste er jo at de fleste voksne som er friska, ser tilbake til barndom/ungdomstid med et kritisk blikk. Og kan se at "nei det det var dumt gjort, ikke så snilt". VI VOKSER OPP - VI HAR LÆRT NOE! Cbe virker jo mer som at hele hennes utvikling stoppet en eller annen gang i meget tidlig alder. Hun oser umodenhet og manglende utvikling på alle måter. Og veldig usikker. Det eneste som er rart er at det ikke dukket opp tidligere klassevenninner/lignende med "sladder" om hvordan hun er. Norge er ikke så stort. Og det får meg til å mistenke at cbe var en virkelig grå mus, som ingen faktisk husker. De som kjenner sarpsborg, prater de i dialekten "kjønner" for skjønner? (at hun legger til seg babystemme iblandt forstår jeg jo er tilgjort) En podd uten mål og mening kan faktisk fungere. "Er det sant" med to komikere er utrolig morsom og lærerrik, spesielt første året var fantastisk. Tullesaker blandes med dødlig alvor, sladder, gode historier fra deres liv. Utgangspunkter er tull og vas. Men de prater mannehelse, kjærlighetssorg, depresjon, det å være en forelder, det å være tenåring etc. Men det fungerer fordi de to faktisk kan formidle noe, kan reflektere, de har opplevd en drøss (sammen og hver for seg), har selvdistanse og ironi, tør ta et standpunkt og ikke minst kan føre en samtale. ps. jeg har en 12 åring som er veldig tenåringsopptatt av utseende og klær. Men ALDRI skulle hun si sånne saker om andre! Alle som er lærere vet at mange barn og tenåringer kan reflektere, se egne brister, ha egne tanker, og ikke minst utvikles de... Endret 7. november av vinterskog 34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 7. november #101540 Del Skrevet 7. november Felis skrev (9 timer siden): Du har rett, jeg burde jo gjengi en av setningene, bare for å gi dere et inntrykk av hva lytterne sliter med! Jeg ser nå at min bruk av ordet "setning" er helt feil, for Guri bruker ikke setninger i noen form som norsklæreren min ville godkjent. Det er oppstykkede utgreiinger med pauser på rare steder, endeløse ehhh og ehhhmmm, og det hopper hit og dit uten nevneverdig sammenheng. Det blir verre utover i podcasten. Hun har en lang utgreiing om ensomheten med å vokse opp som enebarn med skilte foreldre, men inni den utgreiinga er det så mange onkler at jeg blir helt surrete og på et punkt dukker Bettan opp og så avsluttes det med russerevy på Fagerborg. Men jeg orker ikke å spole meg frem til det, så jeg gjengir rett og slett innledningen ordrett, bare for å gi dere en smakebit: Guri: Vet du, Caroline, vet du nå tror jeg ... at... vi har vært så mye sammen nå.... at universet begynner... liksom å, å , åååå surre til litte grann, tror jeg? Ja! Jeg fikk... en pakke... fra... ehh ehhh... jeg har bestilt noen... ting på Gymgrossisten ehhhh noen ganger... ehhh og det er jo da... ehhh det har vært mat da, pasta ... og litt sånne ting Caroline: Ja, for jeg vet jo at du ehhh nå hadde jeg et lite håp om at.. hhhh... har ho bestilt seg noe treningsutstyr, tenkte jeg? Men det vakke det, du Guri: ÅÅÅÅåÅÅåååååååååÅÅÅÅÅH NEI DA, Det var pasta! Nei det var ris! Øk.. k ..Økolo... Økologisk rispasta, som er veldig god. Og den er faktisk mye billigere enn andre steder, så jeg best... eh hadde forleden dag... ehhhh... bestilt ... jeg fikk en svær kasse med det. Men SÅ fikk jeg en melding om at det var en kasse ... noe nytt til meg. Fra Gymgrossisten. Så seg tenkte hva ehhhhr det jeg har bestilt? Jeg kunne ikke liksom huske det. Og sånn. Og så var jeg og hentet den i går. Og hva var det, Caroline? Caroline: Ja? Hva var det? Guri: Det var proteinpulver! Det var wheypulver, og du vet... det driver ikke jeg med! Caroline: HA HA HA Det driver ikke DU med! Guri: Så assa, er dette et spark fra universet omatte okey Guri, du må trene mer, eller har de blandet oss nå? Har de tatt feil? Caroline: Det har gått så langt nå at de rett og slett bare... Guri og Caroline... Guri: Har mikset.... Caroline: Caroline og Guri same same Guri: Ja? Ja? Hvem er hvem? Lissom? Caroline: Det er litt interessant Guri: Det er litt interessant Caroline: Så hva skal du gjøre, da? Guri: Ja hva skal jeg gjøre? Slik er hele podcasten. Det er fullstendig utmattende å lytte til, samtidig som at temaet er gørrkjedelig. De ønsker gode anmeldelser og 5 stjerner? Jeg tipper flere av de som rater podden høyt, gjør det for å støtte dem (familie osv) - ikke fordi de synes den er så enormt bra. Synes det er mer enn innafor å gi en ærlig rating, og 1,7 er helt på sin plass. Hvis den fortjener såpass. Hun eier ingen skam som klager på dårlige anmeldelser. 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå