QweenSupreme2024 Skrevet 31. oktober 2024 #101321 Del Skrevet 31. oktober 2024 (endret) Rastebenk skrev (10 minutter siden): Helt enig med deg og med de andre i tråden, dette er forferdelig ekkelt og veldig skremmende, dersom det er sant. Minner meg om fansen hennes som ringte på døra og ba om å få se den nyfødte ungen hennes, hun bretter jo ut privatlivet sitt til vilt fremmede på åpent internett så det er jo ikke rart at "den kjære, fine" fansen hennes tror at de kan ta seg til rette. På tross av at de mener det er folk som lusker i buskene i Særp, så fortsetter likevel CBE altså å teppebombe åpent internett med svært lettkledte bilder av seg selv med struttende silikonpupper og rumpe, iblandet masse informasjon om jentungene sine, samt om husets layout. Denne merkelige oppførselen tvinger jo frem spørsmålet; VIL Caroline Berg Eriksen ha gærne og grenseoverskridende fans på/innenfor døra?? Så lenge CBE fortsetter med å forsyne titusenvis av vilt fremmede gærninger på internett med pupper, rumpe, lår og rikelig med informasjon om både huset og jentene sine, så hadde jeg definitivt investert i et massivt sikekrhetsopplegg rundt huset, inkludert utendørskameraer. Dette bør hun gjøre i går, nei vent, for ti år siden Helt enig med dette. Det er en massiv dissonans i det å si at det er så ekkelt og skummelt med disse fremmede som lusker rundt huset, samtidig som hun fortsetter eksponeringen av eget privatliv som aldri før. Det ene inviterer jo inn det andre, og hun tar åpenbart ingen selvkritikk eller har noen refleksjon rundt hvordan hennes egen eksponering er det som leder opp til hendelser som dette. Jeg skal være helt ærlig å si at jeg tror Caroline setter stor pris på det når hendelser som dette skjer, nettopp fordi hun vet det genererer klikk og penger i kassa for henne. Endret 31. oktober 2024 av QweenSupreme2024 26 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 31. oktober 2024 #101322 Del Skrevet 31. oktober 2024 QweenSupreme2024 skrev (Akkurat nå): Helt enig med dette. Det er en massiv dissonans i det å si at det er så ekkelt og skummelt med disse fremmede som lusker rundt huset, samtidig som hun fortsetter eksponeringen av eget privatliv som aldri før. Det ene inviterer jo inn det andre, og hun tar åpenbart ingen selvkritikk eller har noen refleksjon rundt hvordan hennes egen eksponering er det som leder opp til hendelser som dette. Jeg skal være helt ærlig å si at jeg tror Caroline setter stor pris på det når hendelser som dette skjer, nettopp fordi hun vet det genererer klikk og penger i kassa for henne. Men med mindre denne hendelsen ble politianmeldt så forbeholder jeg meg faktisk retten til å tvile på om det er sant. Det er tross alt 10 år siden CBE var på høyden, selv om hun fremdeles mottar både 🍆 og 🍑 på bildene sine. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 31. oktober 2024 #101323 Del Skrevet 31. oktober 2024 Imblar skrev (37 minutter siden): Shoole og shøtt (kjøtt), men tjønner til skjønner og tjelden til skjelden. 🙃 Du vet det ikke skrives skjelden? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QweenSupreme2024 Skrevet 31. oktober 2024 #101324 Del Skrevet 31. oktober 2024 Rastebenk skrev (25 minutter siden): Men med mindre denne hendelsen ble politianmeldt så forbeholder jeg meg faktisk retten til å tvile på om det er sant. Det er tross alt 10 år siden CBE var på høyden, selv om hun fremdeles mottar både 🍆 og 🍑 på bildene sine. Sant er det jo, med modifikasjoner. Personen som er den som "lusket rundt" la jo ut sitt svar her i går eller forrige dagen. Bare at historien til vedkommende er jo diametralt forskjellig fra historien til Caroline. "Luskingen" Caroline snakker om, er en vanlig tur på turstiene som går forbi huset, for eksempel - og vedkommende har aldri vært på Carolines eiendom. Så noe av det er i og for seg riktig - det er bare det at Caroline overdriver det noe så voldsomt. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 31. oktober 2024 Populært innlegg #101325 Del Skrevet 31. oktober 2024 Rastebenk skrev (1 time siden): Helt enig med deg og med de andre i tråden, dette er forferdelig ekkelt og veldig skremmende, dersom det er sant. Minner meg om påstanden til CBE om at det kom fans og ringte på døra, og forventet å få se den nyfødte ungen hennes. Hun bretter jo ut privatlivet sitt til vilt fremmede på åpent internett så det er jo ikke rart at "den kjære, fine" fansen hennes tror at de kan ta seg til rette. På tross av at de mener det er folk som lusker i buskene i Særp, så fortsetter likevel CBE altså å teppebombe åpent internett med svært lettkledte bilder av seg selv med struttende silikonpupper og rumpe, iblandet masse informasjon om jentungene sine, samt om husets layout. Denne merkelige oppførselen tvinger jo frem spørsmålet; VIL Caroline Berg Eriksen ha gærne og grenseoverskridende fans på/innenfor døra?? Så lenge CBE fortsetter med å forsyne titusenvis av vilt fremmede gærninger på internett med pupper, rumpe, lår og rikelig med informasjon om både huset og jentene sine, så hadde jeg definitivt investert i et massivt sikkerhetsopplegg rundt huset, inkludert utendørskameraer. Det er jo helt sinnssykt hvis de ikke har gjort det. En liten korreksjon: De som kom og banket på døra i Siljan den gangen, var to 15-år gamle jenter. De spurte, ikke forlangte, om de kunne få se babyen. Og som fleste vet, så er ikke 15-åringer så veldig opptatt av konsekvensanalyse og slikt. At Fotballfrue / Carolinebergeriksen.no / PTCB eller hva hun nå enn kaller seg for gladelig og mot bedre vitende bruker mindreårige som skjold og sverd i sine SoMe-plattformer, overrasker ikke. At ingen i Norges mediehus stiller henne til veggs, er derimot oppsiktsvekkende. 43 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Escadamango Skrevet 31. oktober 2024 #101326 Del Skrevet 31. oktober 2024 Felis skrev (9 timer siden): Den nyeste episoden er sluppet, og til dere som håper på litt saftig innhold om lusking i buskene og gale kvinner på Kvinneguiden, så kan jeg avsløre med en gang at episoden sannsynligvis er gammel og handler om Guri 99% av tiden. Kristiania har gitt opp podcasten, nå har de reklame for pasta fra Extra (vårt aller billigste alternativ) i stedet. Billigpasta passer fryktelig mye bedre enn høyere utdanning til denne podden, så applaus herfra. Men intromusikken er like jævlig... Caroline åpner med å takke for alle de flotte tilbakemeldingene de har fått. Veldig hyggelig, sier hun. Veldig, gjentar Guri. Det er ikke ironi, men jeg tror som sagt episoden er spilt inn lenge før forrige episode ble sluppet. De tar altså en sjanse på at de får gode tilbakemeldinger, og det er jo interessant, for det tyder på at de har null innsikt i hvor dårlig produktet deres er. Alle de dårlige tilbakemeldingene må ha kommet som et sjokk på dem. Caroline er "nerrafor" fordi hun har et migreneanfall som henger igjen. Det har vart i 72 timer. Caroline forklarer hvordan migrenene hennes innledes, med øyeaura, og tror dere ikke Guri har hatt akkurat det også! Konkurransen er i gang igjen. Caroline forteller at hun ikke trener med hodepine, såpass selvinnsikt har hun. Hun dropper også koffein og stress. Guri dropper absolutt alt, så da vant hun den konkurransen også. Men så har hun også kvittet seg med svimmelhet, munnsår, synsforstyrrelser, nysing, gråting og what not, så hun synes det er verdt å kutte ut alt. Og så utbroderer hun alt hun forsaker de neste minuttene. Caroline får skutt inn at hun trener på ferie, men det blir liksom ikke helt det samme som å ta med din egen mat på restaurant og aldri delta på noe som kan være snev av usunt. Dette er Guris show, og det er gørr kjedelig. Jeg skjønner at Guri muligens er en god skuespiller, men noen innholdsskaper er hun ikke. Angst, synsforstyrrelser, angst, svimmel, angst, rennende øyne, angst, fryser, angst, masse Imovane og mer angst. Det er nesten fascinerende å være vitne til et voksent menneske ha så lite ordforråd for å beskrive noe som opptar henne så til de grader. Det høres ut som Guris helse har vært altoppslukende for henne siden 1980, og allikevel klarer jeg ikke å få tak i hva som feiler henne. Ut over mye angst. Caroline kommer lite til orde. Ved 11 minutter får hun skutt inn at hun alltid trener på ferie, og at folk synes det er rart. Og ved 36 minutter bryter hun inn for å spørre om det er greit å si hvilken blodtype man har, eller om det er privat? Altså, dama som har utlevert barna sine fra de var født, barnerom, skolevei, fritidsaktiviteter, måltider, interesser, antrekk og ferier. Dama som raust byr på sin egen kropp, både rumpehull og brystvorte er allemannseie, og som ivrig forteller om sine dovaner og jevnlig dokumenterer sine besøk på det lille rommet. Jeg har lurt på om hun er fullstendig grenseløs, men grensa settes tydeligvis ved blodtype Det er 16 minutter igjen, og vi har endelig kommet til årstallet Guri innførte sin strenge diett. Caroline begynner å høres litt matt og sliten ut. Det kan jo være hodepinen, men det kan også hende at hun også kjenner på hvor ueeeendelig kjedelig dette er. Hun prøver å formulere et spørsmål om hva man bør kjenne etter hvis man er i ferd med å bli utbrent. Jeg tolker det i hvert fall sånn, men formuleringsevnen hennes har tydeligvis blitt påvirket av Guri. Men Guri trenger ikke fryktelig mye oppmuntring for å fortelle mer om sin egen sykdom, så hun fortsetter fortellingen. Hun har foresten ingen gode tips, så den lovnaden om at vi skal lære noe, er misvisende reklame. Guri forsøker å gi Caroline tips om å få i seg mer grønnsaker, men Caroline er redd det skal bli dårlig hvis det står i kjøleskapet. Det er 7 minutter igjen og Caroline forsøker å runde av. Men Guri er ikke helt ferdig, for hun var jo den første i historien som pratet om å være utbrent. Hun og Kjell Magne Bondevik, sier hun. Og så snakket hun aldri om det, for hun var redd for å miste jobber. Men hun holdt et foredrag om det på den tiden. Det er veldig selvmotsigende, som alt annet hun forteller. Men så skjønner Guri også ut at det er på tide å runde av, så da vil hun gjerne spille den nyeste låta si, som hun laget sammen med Kim Wigaard. Litt gratis reklame for Guri på slutten av The Guri Schanke Show... Stoler på din beskrivelse, for det her orker jeg ikke høre. Podden fortjener nok mer 1 stjerne, enn 5. Guri kan godt lære CBE å spise grønnsaker, for det er noe hun sjelden deler og spiser (?) 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 31. oktober 2024 #101327 Del Skrevet 31. oktober 2024 Når det gjelder å bruke rumpepute mener jeg at CBE ikke gjør det. Jeg har skrevet det et par ganger tidligere at jeg ikke tror hun gjør det og sier det igjen. Grunnen til at hun får en sånn kant over rumpa, som om det skulle vært en pute under tightsen er pga sømmen på tightsen, og da får man sånn hakk. Jeg har det selv, og så senest i dag da jeg var på en sats-time, at instruktøren fikk akkurat samme hakk (så ut som hun hadde pute under), mens når hun stod i en annen posisjon var rumpe IKKE sånn overhodet. Det er noe med å vinkle seg litt på siden, og når bakbenet strekkes langt bak så kommer den øverste delen av rumpa opp sånn. Og det med krakk på kjøkkenet tror jeg heller ikke på. Når jeg har på joggesko blir jeg litt høyere, og har sett at jeg også står litt over benken, ser nesten ut som jeg står på noe, og jeg er 167 høy. Hadde lyst å skrive det, for akkurat de to tingene tror jeg ikke hun gjør noe med... og jo mere dere skriver om rumpeputa jo mer gisser hun seg over at dere tar feil... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knope Skrevet 31. oktober 2024 #101328 Del Skrevet 31. oktober 2024 Fruktfatet skrev (3 timer siden): Du vet det ikke skrives skjelden? Haha, ja, jeg ble påvirket av at jeg skrev skjønner, og tenkte på skj-lyd. Takk for korrigeringen! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 31. oktober 2024 #101329 Del Skrevet 31. oktober 2024 Er det fordi der er Halloween i dag at hverken Batong media, GS eller CBE nevner podcasten? Vil kanskje drukne i mye annet i dag, men litt merkelig er det jo? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 31. oktober 2024 #101330 Del Skrevet 31. oktober 2024 miamiamia skrev (27 minutter siden): Når det gjelder å bruke rumpepute mener jeg at CBE ikke gjør det. Jeg har skrevet det et par ganger tidligere at jeg ikke tror hun gjør det og sier det igjen. Grunnen til at hun får en sånn kant over rumpa, som om det skulle vært en pute under tightsen er pga sømmen på tightsen, og da får man sånn hakk. Jeg har det selv, og så senest i dag da jeg var på en sats-time, at instruktøren fikk akkurat samme hakk (så ut som hun hadde pute under), mens når hun stod i en annen posisjon var rumpe IKKE sånn overhodet. Det er noe med å vinkle seg litt på siden, og når bakbenet strekkes langt bak så kommer den øverste delen av rumpa opp sånn. Og det med krakk på kjøkkenet tror jeg heller ikke på. Når jeg har på joggesko blir jeg litt høyere, og har sett at jeg også står litt over benken, ser nesten ut som jeg står på noe, og jeg er 167 høy. Hadde lyst å skrive det, for akkurat de to tingene tror jeg ikke hun gjør noe med... og jo mere dere skriver om rumpeputa jo mer gisser hun seg over at dere tar feil... Debatten de siste ukene, ja nærmere månedene, har faktisk ikke handlet om rumpepute i det hele tatt. Litt kjøkkenbenk, all tid det ble relevant igjen, men hovedsaklig handler tråden om trakassering og hærverk utført av LKE, elendig merking av annonser, eksponering av barn, ekstremt fronting av thinspo/pro-ana, kritikkverdige forhold rundt utføring av næring i firmaet Treasures AS og PT Carolines uttalelser om kaloritelling og slankemedisin. Har vi lest samme tråd overhodet? 29 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 31. oktober 2024 #101331 Del Skrevet 31. oktober 2024 Hunter7 skrev (2 timer siden): En liten korreksjon: De som kom og banket på døra i Siljan den gangen, var to 15-år gamle jenter. De spurte, ikke forlangte, om de kunne få se babyen. Og som fleste vet, så er ikke 15-åringer så veldig opptatt av konsekvensanalyse og slikt. At Fotballfrue / Carolinebergeriksen.no / PTCB eller hva hun nå enn kaller seg for gladelig og mot bedre vitende bruker mindreårige som skjold og sverd i sine SoMe-plattformer, overrasker ikke. At ingen i Norges mediehus stiller henne til veggs, er derimot oppsiktsvekkende. Det var jeg ikke klar over, var det hun som sa det eller hvor kommer den info'en fra? Da er det snodig at hun tok så på vei for den hendelsen. Det er så sin sak at en 15 åring ikke tenker så langt, men en voksen person blir noe helt annet. Det er sant. Det eneste jeg husker, er intervjuet etter at hun ble avslørt for å redigere seg tynnere. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spade Skrevet 31. oktober 2024 #101332 Del Skrevet 31. oktober 2024 Hunter7 skrev (2 timer siden): En liten korreksjon: De som kom og banket på døra i Siljan den gangen, var to 15-år gamle jenter. De spurte, ikke forlangte, om de kunne få se babyen. Og som fleste vet, så er ikke 15-åringer så veldig opptatt av konsekvensanalyse og slikt. At Fotballfrue / Carolinebergeriksen.no / PTCB eller hva hun nå enn kaller seg for gladelig og mot bedre vitende bruker mindreårige som skjold og sverd i sine SoMe-plattformer, overrasker ikke. At ingen i Norges mediehus stiller henne til veggs, er derimot oppsiktsvekkende. Enig, de har alltid vært drittsekker i media mot folk, og ingen reagerer, ikke egentlig. jeg var litt fan av fotballfrue når jeg var ung, men hvordan mannen oppførte seg i media og hun bare latet som ingenting. late som man er lege, pt eller andre «eksperter» feite beyonce, rasist anklager har han og, nei da sluttet jeg å følge, og så 10 år senere så ser oi, folk snakker om henne, trodde ikke hun var «noe» lenger blake lively(en ekte kjendis vel og merke) blir jo nå outet som uhøflig og dum, men Norge henger etter, så Caroline får si hva hun vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 31. oktober 2024 #101333 Del Skrevet 31. oktober 2024 Hunter7 skrev (4 timer siden): En liten korreksjon: De som kom og banket på døra i Siljan den gangen, var to 15-år gamle jenter. De spurte, ikke forlangte, om de kunne få se babyen. Og som fleste vet, så er ikke 15-åringer så veldig opptatt av konsekvensanalyse og slikt. At Fotballfrue / Carolinebergeriksen.no / PTCB eller hva hun nå enn kaller seg for gladelig og mot bedre vitende bruker mindreårige som skjold og sverd i sine SoMe-plattformer, overrasker ikke. At ingen i Norges mediehus stiller henne til veggs, er derimot oppsiktsvekkende. Jeg lurer litt på hvordan to ungjenter uten førerkort kom seg til en enebolig langt utenfor allfarvei for å se på en baby? Det samme spørsmålet har jeg til den gang fotballfrue låste seg inn i et skap på samme adresse og ringte gubben, ikke politiet eller naboen. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 31. oktober 2024 #101334 Del Skrevet 31. oktober 2024 Spade skrev (2 timer siden): Enig, de har alltid vært drittsekker i media mot folk, og ingen reagerer, ikke egentlig. jeg var litt fan av fotballfrue når jeg var ung, men hvordan mannen oppførte seg i media og hun bare latet som ingenting. late som man er lege, pt eller andre «eksperter» feite beyonce, rasist anklager har han og, nei da sluttet jeg å følge, og så 10 år senere så ser oi, folk snakker om henne, trodde ikke hun var «noe» lenger blake lively(en ekte kjendis vel og merke) blir jo nå outet som uhøflig og dum, men Norge henger etter, så Caroline får si hva hun vil Rasist på fotballbanen også, han er totalt uspiselig. De kler hverandre. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 31. oktober 2024 #101335 Del Skrevet 31. oktober 2024 (endret) Rev. Revenge skrev (42 minutter siden): Jeg lurer litt på hvordan to ungjenter uten førerkort kom seg til en enebolig langt utenfor allfarvei for å se på en baby? Det samme spørsmålet har jeg til den gang fotballfrue låste seg inn i et skap på samme adresse og ringte gubben, ikke politiet eller naboen. Ja, og det var en mannlig stalker ikke kvinne, når hun gjemte seg i skapet. Endret 31. oktober 2024 av Margit777 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 1. november 2024 #101336 Del Skrevet 1. november 2024 En idé er å ikke legge ut bilder fra barnas rom, bursdag, jul og ferier da? De deler med hele verden så de må vel forstå det at folk vet MYE om dem. 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 1. november 2024 Populært innlegg #101337 Del Skrevet 1. november 2024 Xstrella skrev (4 minutter siden): En idé er å ikke legge ut bilder fra barnas rom, bursdag, jul og ferier da? De deler med hele verden så de må vel forstå det at folk vet MYE om dem. De har jo flere ganger forsvart seg med at ting som legges ut på story, forsvinner igjen. Og jeg begynner å tro at de virkelig tror på dette. Ute av syne, ute av sinn, når storyen har gått ut etter 24 timer, så har de blanke ark. Men folk flest er ikke utstyrt med gullfiskhjerner, som nullstiller seg en gang i døgnet. Det er selvfølgelig forskjell på hvor mye vi husker, selv er jeg utstyrt med en hjerne som lagrer unødvendig mye informasjon om influencere. Men jeg tror de aller fleste som ikke er influencer, eller lider av kognitiv svikt, husker nok informasjon til å danne seg et bilde. Derfor sitter det mange mennesker der ute og vet unødvendig mye om ungene deres, barnerom, skolevei, ferier, bursdager, middager, fritidsaktiviteter, antrekk og interesser. Dette er også grunnen til at folk protesterer når historien forandrer seg. Et lite eksempel er fra den første podcastepisoden med Guri, hvor CBE fremstiller seg som festens midtpunkt, nattens dronning, dama som er i sentrum og alltid går sist hjem. Det har jo ingenting å si, om hun ser seg selv på den måten. Men samtidig har hun lagt ut at hun går tidlig fra fest, vi har sett storyer hvor hun virker malplassert og utenfor, og hvem kan vel glemme turen til alpene, hvor hun og gemalen reiste hjem et døgn før alle andre? Da kjenner jeg at noe i meg protesterer på fortellingen hennes. Det er mulig CBE glemte alt dette når storyen sluttet å rulle på IG, men vi andre husker jo. Og det er i menneskets natur å protestere når vi ser sprik mellom realitet og historie. Vanlige mennesker oppfatter det som løgn, og ingen liker å bli jugd til. Så da protesterer man. Og det oppfatter CBE som hat. For hun har like lite evne til å se sin egen rolle i ting, som hun har evne til å huske hva hun selv legger ut. 44 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parentes Skrevet 1. november 2024 #101338 Del Skrevet 1. november 2024 Felis skrev (19 timer siden): Jeg måtte faktisk tilbake å lese min egen anmeldelse, og nei, de presenterer seg ikke. De sier at de endelig er i gang og gjentar at de gleder seg ørten ganger, men de tar det for gitt at publikum vet hvem de er. Først etter en drøy halvtime kommer de på å fortelle noe om bakgrunnen for podcasten (de sov i samme seng og skravlet hele natta) og hva de ville med podcasten (bli mer kjent med seg selv og kanskje lære noe. Og kanskje lære bort noe) Nå ser vi at podcasten brukes som en slags privat terapitime for Guri, så kanskje hun lærer noe av seg selv? Men for lytteren er det poengløst å høre om diverse vondter og nevroser siden 80-tallet (ja, hun begynner der), uten at man samtidig får en beskrivelse av hvordan man skal unngå å havne i samme uføret. For det vet ikke Guri. Hun vet at hun har masse plager og angst, men hun klarer ikke å beskrive dem. Hun vet at hun ble bedre av denne dietten og asketiske livsstilen sin, men hun klarer ikke å beskrive hva hun gjør, eller når det hjalp. Det virker mest som om hun håper på at Caroline skal gi henne noen svar. Og jeg skjønner at hun er fryktelig ensom, jeg har sympati for at hun rusler rundt i leiligheten sin uten psykisk helse til å ta del i livet utenfor. Mat er skummelt, frisk luft er skummelt, trikk er skummelt, mennesker er skumle. Alle med empati skjønner at det blir et fryktelig trist og begrenset liv. Men at Batong tenker at hele lytterskaren skal fungere som en slags psykolog for Guris nevroser, og lytte til 51 minutter med sykdomspreik, det er faktisk litt frekt! Helt enig! At Batong Media har sunket så her lavt får meg til å miste respekt for de og jeg vurderer seriøsiteten til hele greien. Å slippe løs disse to helt meningsløse fjortis damene som nekter å innse at de faktisk ikke er FJORTISSER lenger er så trist. Synd Batong! Er dere så desperate at dere tror de to der vil hjelpe dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 1. november 2024 #101339 Del Skrevet 1. november 2024 Felis skrev (1 time siden): De har jo flere ganger forsvart seg med at ting som legges ut på story, forsvinner igjen. Og jeg begynner å tro at de virkelig tror på dette. Ute av syne, ute av sinn, når storyen har gått ut etter 24 timer, så har de blanke ark. Men folk flest er ikke utstyrt med gullfiskhjerner, som nullstiller seg en gang i døgnet. Det er selvfølgelig forskjell på hvor mye vi husker, selv er jeg utstyrt med en hjerne som lagrer unødvendig mye informasjon om influencere. Men jeg tror de aller fleste som ikke er influencer, eller lider av kognitiv svikt, husker nok informasjon til å danne seg et bilde. Derfor sitter det mange mennesker der ute og vet unødvendig mye om ungene deres, barnerom, skolevei, ferier, bursdager, middager, fritidsaktiviteter, antrekk og interesser. Dette er også grunnen til at folk protesterer når historien forandrer seg. Et lite eksempel er fra den første podcastepisoden med Guri, hvor CBE fremstiller seg som festens midtpunkt, nattens dronning, dama som er i sentrum og alltid går sist hjem. Det har jo ingenting å si, om hun ser seg selv på den måten. Men samtidig har hun lagt ut at hun går tidlig fra fest, vi har sett storyer hvor hun virker malplassert og utenfor, og hvem kan vel glemme turen til alpene, hvor hun og gemalen reiste hjem et døgn før alle andre? Da kjenner jeg at noe i meg protesterer på fortellingen hennes. Det er mulig CBE glemte alt dette når storyen sluttet å rulle på IG, men vi andre husker jo. Og det er i menneskets natur å protestere når vi ser sprik mellom realitet og historie. Vanlige mennesker oppfatter det som løgn, og ingen liker å bli jugd til. Så da protesterer man. Og det oppfatter CBE som hat. For hun har like lite evne til å se sin egen rolle i ting, som hun har evne til å huske hva hun selv legger ut. Jeg er helt med på poengene dine. Dessuten vil jeg bare legge til at man gjennom det som deles i fruens kanaler får mulighet til å danne seg et inntrykk av feks barna. Disse inntrykkene er noe man ofte husker godt uavhengig av om man klarer å huske hvordan dette inntrykket ble til. Og man trenger ikke være psykologspesialist for å skjønne at det må være ubehagelig å vokse opp og innse at det fins en masse fremmede folk rundt om som har et tydelig inntrykk av hvem du er som person, og kanskje er det mange av disse som i tillegg har tydelige oppfatninger av hvordan barndommen din var, hvordan rommet ditt så ut (både det du delte med søsteren din til dere var 8 og 6, og det du trodde du hadde for deg selv...), de husker hvor du pleide å reise på ferie, hvordan huset ditt ble pyntet til jul, hva du fikk i brusdagsgave, hvilket tema du hadde da du feiret 8 årsdagen med klassen. Lista fortsetter. Det å ikke vite hvem som vet hva om deg er jo det samme ubehaget som dystopiske romaner som 1984 og serier baserer seg på, og det utsetter CBE og co frivillig seg selv og barna sine for. 29 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 1. november 2024 #101340 Del Skrevet 1. november 2024 Felis skrev (1 time siden): De har jo flere ganger forsvart seg med at ting som legges ut på story, forsvinner igjen. Og jeg begynner å tro at de virkelig tror på dette. Ute av syne, ute av sinn, når storyen har gått ut etter 24 timer, så har de blanke ark. Men folk flest er ikke utstyrt med gullfiskhjerner, som nullstiller seg en gang i døgnet. Det er selvfølgelig forskjell på hvor mye vi husker, selv er jeg utstyrt med en hjerne som lagrer unødvendig mye informasjon om influencere. Men jeg tror de aller fleste som ikke er influencer, eller lider av kognitiv svikt, husker nok informasjon til å danne seg et bilde. Derfor sitter det mange mennesker der ute og vet unødvendig mye om ungene deres, barnerom, skolevei, ferier, bursdager, middager, fritidsaktiviteter, antrekk og interesser. Dette er også grunnen til at folk protesterer når historien forandrer seg. Et lite eksempel er fra den første podcastepisoden med Guri, hvor CBE fremstiller seg som festens midtpunkt, nattens dronning, dama som er i sentrum og alltid går sist hjem. Det har jo ingenting å si, om hun ser seg selv på den måten. Men samtidig har hun lagt ut at hun går tidlig fra fest, vi har sett storyer hvor hun virker malplassert og utenfor, og hvem kan vel glemme turen til alpene, hvor hun og gemalen reiste hjem et døgn før alle andre? Da kjenner jeg at noe i meg protesterer på fortellingen hennes. Det er mulig CBE glemte alt dette når storyen sluttet å rulle på IG, men vi andre husker jo. Og det er i menneskets natur å protestere når vi ser sprik mellom realitet og historie. Vanlige mennesker oppfatter det som løgn, og ingen liker å bli jugd til. Så da protesterer man. Og det oppfatter CBE som hat. For hun har like lite evne til å se sin egen rolle i ting, som hun har evne til å huske hva hun selv legger ut. Det er en kjent sak at hvis du begynner å vri på sannheter eller lyve, er du ille ute å kjøre. Å huske egne løgner eller små/store fravik fra fakta, er ganske så vanskelig. Og det er sant som du skriver, @Felis, selv om noe forsvinner automatisk på story, har det imens blitt spredd og lagret av et ukjent antall mennesker. Bildene dukker opp i forskjellige diskusjonsforum og huskes. Barn av influensere kan seinere logge seg inn ulike steder og lese sin egen offentlige historie. Tragisk at barn selges for klikk og penger! 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå