Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Er vel ingen som tror på dette tøyset? I skjermbildet hun viser til, står det om en som har gått forbi huset og observert ytre forhold, også hos naboene.

Det er interessant hvor mye drama influensere iscenesetter av nada nix, mens den virkelige dramatikken er noe de ikke bryr seg om, som overeksponering av privatlivet, herunder mindreårige. 

Som jeg sa, blir netthat podkast-innhold igjen. Om ikke, så misbrukes det som verktøy for å dra lyttere og likes.

Både bikkje og unger blir brukt i denne konstruksjonen av nok et luftslott.

Jeg kan forstå at Caroline synes det er en ubehagelig følelse å vite at man "har blitt observert uten hennes kjennskap" om man kan kalle det det. 
Men, nå er det sånn at det kan vi jo alle faktisk bli. 

Det går hundrevis av mennesker forbi alle våres bosteder hver dag, og jeg er sikker på at noen av disse, naboer eller ei, kommenterer om uteplasser som ikke er ryddet godt nok for vinteren, maling som flasser av, dårlig vedlikeholdt gressplen og så videre. Vi blir alle kritisert og snakket om "bak vår rygg" hver eneste dag. 

Forskjellen mellom "oss" og Caroline - er jo at Caroline har en følgerskare på mange hundre tusen mennesker, og frivillig har eksponert sitt bosted til alle disse. Hun har selv gitt oss utallige innblikk i akkurat hvilket hus hun bor i, hvor barnas rom er i huset osv osv, slik at alle som går forbi dette huset, enten med intensjon om å se på det eller ei, vet nettopp hvem som bor der. 
Derfor forundrer deg meg at hun blir så enormt sjokkert av at noen omtaler hennes bosted, sett fra utsiden av tomtegrensen.
Hadde hun hatt et snev av kritisk tankegang rundt det å skjerme eget bosted, egne barn og eget privatliv, hadde vi ikke visst hvor hun bodde. 

Men, igjen - jeg kan forstå hun opplever følelsen av å bli "iakttatt" som ekkel - men tror hun kan slå seg til ro med at det er nok vesentlig flere som snakker om hennes dårlig vedlikeholdte eiendom, enn de som legger det ut her på kvinneguiden, nok aller mest fra de som har helt naturlige settinger i å benytte turveiene forbi hennes hus. 😶

Summa summarum tror jeg samme som deg - dette er kun noe hun trekker frem for å leke relevant og å ha noe å dra lyttere på. Storm i vannglass. Igjen.

Endret av QweenSupreme2024
  • Liker 35
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

~ Ada ~ skrev (17 minutter siden):

Er vel ingen som tror på dette tøyset? I skjermbildet hun viser til, står det om en som har gått forbi huset og observert ytre forhold, også hos naboene.

Det er interessant hvor mye drama influensere iscenesetter av nada nix, mens den virkelige dramatikken er noe de ikke bryr seg om, som overeksponering av privatlivet, herunder mindreårige. 

Som jeg sa, blir netthat podkast-innhold igjen. Om ikke, så misbrukes det som verktøy for å dra lyttere og likes.

Dette er nok beveggrunnen for å lage innlegget som beskrives. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dn.no/medier/blogg/bloggere/sosiale-medier/toppblogger-forsokte-a-lokke-bloggpoliti-i-internettfelle/2-1-475466?zephr_sso_ott=1isLrk 

Nå nærmer jo CBE seg Anne Brith sine høyder jo : finne identiteten på kritikere, suspekte kurs, podcast av ymse kvalitet, denne trangen til å vise fasade finere enn realiteten and the list goes on.  
Vil dog tro at vi aldri vil få se CBE miste besinnelsen over barna mens hun sitter på  do. Der var jo AB helt uovertruffen, ved hjelp av media. 

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som hun lå på senga der på hotellet, skulle bli der til fredag og visste ikke hva hun skulle finne på. Så kom hun på at hun hadde dette skjermbildet hun ikke hadde brukt enda. Så ble det rett og slett litt "tyater" for sympati og oppmerksomhet.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest siste sidene her blir det bare mer og mer tydelig for meg at dette stalker-narrativet hun kreerer nå er for å lade opp til en podcastepisode om hets/hat. Nesten så jeg håper hun får litt oppmerksomhet om det, så hun (igjen) kan bli avkledt løgnene og den fraværende selvinnsikten. For der er det mye å ta tak i.

I den tidligere podcasten om netthets klarte hun å diskreditere sin egen fortelling så til de grader. Tærne mine krøller seg fortsatt ved tanken om CBEs svar til Hans-Petter Nygård Hansens skremmende fortelling om drapstrusler. Kommer meg ikke over at CBE kvitterte med at hennes forferdelige hatere sa hun bruker pute i tightsen og står på en krakk på kjøkkenet. Slå den Hans-Petter! Altså tærne mine krøller seg så absolutt av HPNHs historie, men av helt andre grunner enn av tilsvaret CBE kom med.
Har på følelsen CBE kommer til å blamere seg på sammen vis denne gangen også. GS har dessverre nok opplevd en del grums som følge av kjendisstatusen sin. Og CBE kan jo så slå til med " Ja og noen har gått på den offentlige veien uten for huset mitt og i tillegg kan man se huset på Google Maps og så er det av og til rådyr som rasler i buskene, skrik 😱".

Neste er det totale fraværet av selvinnsikt:    
1: Hun velger å leve av å utlevere. Ingen hadde visst noe, eller brydd seg om ikke dette er noe hun publiserer dag etter dag år etter år. Hun velger selv hvilke deler av livet hun ønsker folk skal ha en mening om. Hun ønsker oppmerksomhet men bare så lenge den er positiv for henne. 
2: Hun pynter på fakta og bruker ofte løgn og omskrivinger til å få ting til å framstå flottere/bedre enn det er. Om noen så stusser på hva som egentlig stemmer, så er det altså hat og hets eller som i denne saken omskrevet til stalking.

Ikke er det den fjerneste tanke om hvordan hennes valg om utlevering går ut over barna hennes. I stedet brukes de som forsvarsmur og avledning når kritikk blir for direkte. Eller som her som oppladning til en podkastepisode om netthat og stalking. De hun bør være virkelig mørkeredd for, er virkelig ikke om en KG’er har sett huset hennes fra offentlig vei, men de på det mørke nettet som garantert allerede har bitt godt merke i CBEs selvvalgte kombinasjon av sexy-fiksert housewife og barn. Men disse, eller noen av de andre ekstremt problematiske forholdene ved utlevering av ikke samtykkekompetente barn, blir neppe omtalt i podcasten. 

• Liker 37
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Batong Media arbeider etter Vær-varsom-plakatens regler for god presseskikk. 

https://batong.no/podcast - scroll til nederst på siden.

det betyr vel av CBE og Guri også må gjøre det i sin podkast?

Ja det må det vel gjøre. Da regner jeg med at @Mrs Bella og jeg får anledning til å komme med tilsvar til beskyldningene om (når) CBE omtaler "stalkingen". Det skal bli interessant…

• Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (12 minutter siden):

Ja det må det vel gjøre. Da regner jeg med at @Mrs Bella og jeg får anledning til å komme med tilsvar til beskyldningene om (når) CBE omtaler "stalkingen". Det skal bli interessant…

Hvis dere omtales i podden og ikke får det, kan dere ta det til PFU, antar jeg?

• Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (13 minutter siden):

Hvis dere omtales i podden og ikke får det, kan dere ta det til PFU, antar jeg?

Skulle gjerne ha gjort det. Hele greia irriterer meg såpass. Blir sur når influensere gang på gang får dikte og lyve uimotsagt.
Men samtidig så er jeg glad i bilen min… 

• Liker 28
  • Hjerte 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele den ranten om hvor ekkelt det er at folk følger med og går rundt huset hennes burde resultere i er jo å skjerme barna sine. Herregud så redd jeg hadde vært for ungene mine om jeg hadde hatt den minste mistanke om at noen lusket rundt huset mitt. Selv om man er en offentlig person må man ikke dele alt! Man trenger ikke å vise bilder av huset fra utsiden eller fortelle hva området heter. Man trenger absolutt ikke å eksponere barna sine selv om man er en offentlig person. Vet av mange som klarer å skjule både barn og hus, men som likevel er store navn i offentligheten. 
Så vidt jeg husker fra da de bodde i Siljan, hadde hun jo også vært så redd fordi noen stalket henne. Det er bare en ting å si til det: Hello, vi bor i en verden med mange psyke mennesker og det burde ikke komme som noen overraskelse at man kan oppleve slikt som en offentlig person. Nei, det er absolutt ikke greit, men hun klarer dessverre ikke å kurere noen ved å rante om det på some. De som familie bør heller gjøre det de kan for å skjerme seg på de områdene de kan. 
Syns det er helt ufattelig at det kan være så vanskelig å forstå! 

• Liker 31
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (10 minutter siden):

Det hele den ranten om hvor ekkelt det er at folk følger med og går rundt huset hennes burde resultere i er jo å skjerme barna sine. Herregud så redd jeg hadde vært for ungene mine om jeg hadde hatt den minste mistanke om at noen lusket rundt huset mitt. Selv om man er en offentlig person må man ikke dele alt! Man trenger ikke å vise bilder av huset fra utsiden eller fortelle hva området heter. Man trenger absolutt ikke å eksponere barna sine selv om man er en offentlig person. Vet av mange som klarer å skjule både barn og hus, men som likevel er store navn i offentligheten. 
Så vidt jeg husker fra da de bodde i Siljan, hadde hun jo også vært så redd fordi noen stalket henne. Det er bare en ting å si til det: Hello, vi bor i en verden med mange psyke mennesker og det burde ikke komme som noen overraskelse at man kan oppleve slikt som en offentlig person. Nei, det er absolutt ikke greit, men hun klarer dessverre ikke å kurere noen ved å rante om det på some. De som familie bør heller gjøre det de kan for å skjerme seg på de områdene de kan. 
Syns det er helt ufattelig at det kan være så vanskelig å forstå! 

Det er jo ikke vanskelig å forstå, greia er at hun åpenbart ikke egentlig er så redd for dette, men ønsker å fremstille seg selv som et stakkars offer og lage innhold på det. Hadde hun vært redd for følgene av utleveringen av barna, hadde hun gjort endringer for lenge siden.
Det som det derimot virker svært vanskelig for henne å forstå, er hvorfor det hun leverer ikke faller i smak hos folk.
Hun virker å tro at det hun lager er så spesielt fordi "hun er henne", hun kunne i så mange år leve av det, uten utvikling, og har derfor kommet inn i en lei tankerekke av at alt hun leverer er kjempebra, men så er det bare slemme hatere som aktivt motarbeider henne som gjør at det ikke blir suksess.
Dette er oppskriften på en nedadgående spiral, hun evner ikke å ta til seg noe kritikk eller ha selvinnsikt til å se hva hun faktisk ikke er god på .
CBE viser virkelig hvordan influencere kan grave sin egen grav basert på den selvopptattheten som først gjorde dem store.
Og så har det nok ikke hjulpet med en så besserwissersk mann, men CBE er voksen og får ta skylda selv for at hun ikke har utviklet seg og ikke klarer å følge med i tiden.

• Liker 36
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Isolert sett virker det harmløst ja. Men denne personen postet også at hen "gikk med vilje forbi på nært hold" Når CBE hadde photoshoot på Aker Brygge. I en annen post har hen også et bilde utenfor Bømoen leir. Hvis det hadde vært meg hadde jeg også synes det var litt creepy hvis en tilfeldig ukjent person tilfeldigvis dukket opp på tre ulike steder hvor jeg oppholdt meg.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 timer siden):

Jeg er også ganske sikker på at CBE leser her inne og fanget opp dette innlegget da det kom ut i sept. Hun tok vare på det som materiale til episode 2. 

Det blir dessverre flere lyttere til nest episode på denne måten. Ganske smart lagt opp. Så får vi håpe at jeg tar feil. Men oddsen er vel ganske opplagt.  
Så er også påstandene til CBE direkte feil. Ingenting i innlegget som var her på KG og som hun viste skjermbilde av skrev noe om at det ble trått over på privat eiendom, mens CBE sier «gått inn på min eiendom», «inne i hagen min» og «inn på privat eiendom».
Mtp historikken på stalking og hærverk blir CBS rant plutselig en skummel trussel og jeg grøsser når hun sier at hun vil vite hvem det er😱

• Liker 40
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igrunnen er det fint om eieren av Treasures AS refererer til hvor forferdelig Kvinneguiden er, for da kan jo lytterne bare snuse litt på tråden og se selv hvordan det er fatt med fjæren som ble til fem høns i en podcast uten innhold. Eller andre aktuelle blamasjer.

• Liker 38
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være noen fra kvinneguiden, og ikke en av de som drar skinnfløyta si til instagrammen hennes og ber henne komme seg på only fans? 😄

Jeg vil meg ikke så vondt så jeg lytter et sekund på hennes nye podcast, klok av hørselskade etter forrige. Når voksne folk sier shoole til kjole, får anfall. Og bare snakk som får 13 åringen min til å virke mer voksen og belest.

Endret av Margit777
  • Liker 31
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

At dette har blitt holdt unna norske medier til nå, det betyr ikke at media vil fortsette å holde dette unna offentligheten all den tid CBE etter mannens kriminelle handlinger (som han har måttet betale både bot og erstatning til kvinnen for) flere ganger har gått ut mot påståtte "hetsere og hatere" (som i de aller fleste tilfellene i realiteten kun er saklige, bevisste personer som kommer med helt legitim kritikk av bedriftsinnhold).

Det er ikke utenkelig at dette kan komme frem, vel å merke i agurktider. CBE/fotballfrue er såpass utdatert og uinterressant at det sjelden er spalteplass til over for dem.

Jeg håper at en eller annen gravejournalist tar for seg temaet sharenting i Norge, og da (natulig nok) tar en prat med rette instanser om konsekvensene av manglende innsikt i hva som skjer når du deler privatlivet ditt på internett.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...