Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Ser frua hevder at leserne ikke vet noen ting om personlighetene til barna. Er bare å sjekke bursdagsinnlegg på blogg og insta så beskriver hun personlighetene deres tydelig der.

Edit: Fjernet mors beskrivelser av personlighetene til barna.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ser frua hevder at leserne ikke vet noen ting om personlighetene til barna

Nuvel, det kan hun si så mye hun vil, men de blir utlevert like mye åkkesom, og at hun har fortalt om barnas personligheter underveis siden de ble født er det ingen tvil om, men igjen, der i gården så er det bortforklaringer og roing uansett hva kritikere måtte ha av spørsmål og kritikk.....både fru og herr er neve-magneter når det kommer til deres holdninger, argumentasjoner og tilsvar på kritikk

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ser frua fikk en av hovedrollene (jf instagramsiden til teaterlaget)

Hmmmmm......seriøst teater ja......men gubben har vel også fått jobb da, regner jeg med, for noen må jo gi fruen riktig lys og skygge :P

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 timer siden, Lana01 skrev:

Jeg sier ikke at du synes dette er en kommentar som er innafor, men som er forklaring på hvorfor jeg mener tråder som denne kan være med på å lære barn og unge  dårlig nettvett.  

Den som lærer barn og unge dårlig nettvett er bloggeren selv. Hun viser at alt er lov å poste så sant man kan tjener penger på det. Behov for noen ekstra klikk? Vis kroppen. Behov for engasjement? Bruk begravelse. Alle vet at denne bloggeren er den minst populære av alle bloggere, fordi ingen kan relatere seg til det som kommer fra denne kanalen. Men hun kan allikevel ha dårlig påvirkning på barn og unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
3 timer siden, FruJohansen skrev:

- Hei, Baker Hansen. Hva syns du om at folkeopinionen mener at melet du bruker er uetisk produsert, og at butikkmedarbeiderne dine mangler grunnleggende rettigheter?

- Vi har funnet en balanse som fungerer for oss, og tenker at det er vår sak hvordan vi velger å drive bakeriet vårt. Andre får mene det de vil, de har ingenting med det. 

- Men hva med ekspertene og fagpersonene som hevder at måten dere driver på er svært uheldig for arbeidstakerne deres? 

- Det er opp til enhver å tolke forskning slik man vil. Jeg lever av dette, og det jeg gjør er ikke ulovlig. Mine arbeidstakere er fornøyde. 

- Men de snakker ikke norsk, og kontrakten de har skrevet under på er på et språk de ikke forstår? 

- Som sagt, vi vurderer dette hele tiden. De hadde det mye verre før. Jeg er sikker på at om 10 år, vil min måte å drive på være helt vanlig, og det vil ikke få noen negative konsekvenser for noen. 

- ...men nå ser jo tendensen ut til å gå i stikk motsatt retning. Mye fokus på rettferdige og trygge arbeidsforhold og sånt? 

- Uansett hva jeg sier blir det feil, og det er jo helt naturlig når du besøker bakeriet mitt som fanden besøker kirken. Jeg gjør det som passer best for oss. 

- Men.... 

*klikk* pip- pip- pip... 

👍🏼😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, FruJohansen skrev:

- Hei, Baker Hansen. Hva syns du om at folkeopinionen mener at melet du bruker er uetisk produsert, og at butikkmedarbeiderne dine mangler grunnleggende rettigheter?

- Vi har funnet en balanse som fungerer for oss, og tenker at det er vår sak hvordan vi velger å drive bakeriet vårt. Andre får mene det de vil, de har ingenting med det. 

- Men hva med ekspertene og fagpersonene som hevder at måten dere driver på er svært uheldig for arbeidstakerne deres? 

- Det er opp til enhver å tolke forskning slik man vil. Jeg lever av dette, og det jeg gjør er ikke ulovlig. Mine arbeidstakere er fornøyde. 

- Men de snakker ikke norsk, og kontrakten de har skrevet under på er på et språk de ikke forstår? 

- Som sagt, vi vurderer dette hele tiden. De hadde det mye verre før. Jeg er sikker på at om 10 år, vil min måte å drive på være helt vanlig, og det vil ikke få noen negative konsekvenser for noen. 

- ...men nå ser jo tendensen ut til å gå i stikk motsatt retning. Mye fokus på rettferdige og trygge arbeidsforhold og sånt? 

- Uansett hva jeg sier blir det feil, og det er jo helt naturlig når du besøker bakeriet mitt som fanden besøker kirken. Jeg gjør det som passer best for oss. 

- Men.... 

*klikk* pip- pip- pip... 

😍

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som CBE ikke ser at folk kommer til å danne et bilde av barn generelt ut i fra det som blir presentert på en blogg. Uansett om de tror alt er delikat og ikke særlig utleverende, så er den informasjonen med å skape en illusjon om hvordan denne personen er. 

For eksempel kan man presentere gjennom bilder og tekst at personen elsker å være med på tur. Da vil andre mennesker tenke at denne informasjonen er korrekt, og i møte med denne personen gi ros på hvor flink hen er å gå tur. Men, hva om dette ikke stemmer, og hen ikke liker å gå tur og forstår ikke hvorfor folk tror det motsatte. Og hvordan folk har fått denne informasjonen i utgangspunktet.

Det skal ikke mye informasjon ut på nett før folk skaper et bilde. Hvorfor CBE tror at dette ikke gjelder dem vil jeg aldri forstå. Uansett hvor mye de ønsker at folk ikke skal gjøre det, så vil folk danne seg et bilde av hele familien ut i fra informasjonen som er tilgjengelig.

Å ikke utlevere barn er ikke å skjule dem, men å værne om dem.

Endret av Liver
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua fortsetter hardnakket å forsvare eksponeringen av barna på bloggen, ispedd hersketeknikker for å «ta leserne». 
Skjønner hun ikke hvor enkelt det er for folk å legge sammen to og to, eller tror hun alle leserne er dumme?

Kilde:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Aquarius04 said:

Frua fortsetter hardnakket å forsvare eksponeringen av barna på bloggen, ispedd hersketeknikker for å «ta leserne». 
Skjønner hun ikke hvor enkelt det er for folk å legge sammen to og to, eller tror hun alle leserne er dumme?

Kilde:

Det siste svaret hennes der 😮 At leserne vet noe om barna hennes, betyr bare at det er leserne som har lagt ned en vesentlig innsats for å finne det ut, og det sier mer om leserne enn om henne....seriøst Caroline??? Alt leseren skriver er bare tull og gjør det vanskelig for CBE å ta vedkommende seriøst..... Blir målløs av den dama, nok en gang.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Liver skrev:

Det er som CBE ikke ser at folk kommer til å danne et bilde av barn generelt ut i fra det som blir presentert på en blogg. Uansett om de tror alt er delikat og ikke særlig utleverende, så er den informasjonen med å skape en illusjon om hvordan denne personen er. 

For eksempel kan man presentere gjennom bilder og tekst at personen elsker å være med på tur. Da vil andre mennesker tenke at denne informasjonen er korrekt, og i møte med denne personen gi ros på hvor flink hen er å gå tur. Men, hva om dette ikke stemmer, og hen ikke liker å gå tur og forstår ikke hvorfor folk tror det motsatte. Og hvordan folk har fått denne informasjonen i utgangspunktet.

Det skal ikke mye informasjon ut på nett før folk skaper et bilde. Hvorfor CBE tror at dette ikke gjelder dem vil jeg aldri forstå. Uansett hvor mye de ønsker at folk ikke skal gjøre det, så vil folk danne seg et bilde av hele familien ut i fra informasjonen som er tilgjengelig.

Å ikke utlevere barn er ikke å skjule dem, men å værne om dem.

Jeg er veldig enig. Det er irrelevant om informasjonen CBE legger ut om barna er korrekt eller ikke. Det er uansett med på å danne et bilde av barna. En IT-idetitet som barna selv ikke har valgt og som de aldri kan komme unna.
Også enig med Malin i kommentarfeltet at det ikke er det ene bildet av julekosen som er så ille, men den totale mengden. Dette er barn som tilsammen har ca 50 000 Google-treff bare på navnene sine. Der til må man legge alle gangene de er omtalt som "jentene”, “barna" og lignende og de tilnermet daglige snapene og IG-storys. Den totale mengden er enorm. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Det siste svaret hennes der 😮 At leserne vet noe om barna hennes, betyr bare at det er leserne som har lagt ned en vesentlig innsats for å finne det ut, og det sier mer om leserne enn om henne....seriøst Caroline??? Alt leseren skriver er bare tull og gjør det vanskelig for CBE å ta vedkommende seriøst..... Blir målløs av den dama, nok en gang.

Så det koker egentlig ned til at hun mener  at folk ikke skal lese det hun skriver såpass nøye at de sitter igjen med info i ettertid???

Endret av FruRosa
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, FruRosa skrev:

Så det koker egentlig ned til at hun mener  at folk ikke skal lese det hun skriver såpass nøye at de sitter igjen med info i ettertid???

Ja, og problemet kan også ligge i det at paret har en tendens til å pynte litt på sannheten. Så når de legger ut ting, er det ikke alltid det stemmer heeeeelt med virkeligheten. Folk kan da få en helt feil oppfatning av barna og dem, på godt og vondt. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver med normal hukommelse vil jo selvsagt huske ting som er fortalt, og hjernen legger helt av seg selv nye opplysninger til de som finnes fra før.

Det er virkelig ikke leserne som bør skamme aeg over å huske hva de har lagt ut før. Det er far og mor som bør tenke seg om. Det som er delt kan ikke gjøres udelt etterpå. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar mengden publisert materiale (bilder, snap, insta, videoer, tekst) og setter dette sammen til en video bestående av 2 sekunders stillbilder, lurer jeg litt på hvor lenge filmen vil vare og hvor mye informasjon man vil huske. Det er ikke så veldig vanskelig for en kyndig person å gjøre, og manuset ligger allerede åpent på nett.

Skremmende at det er leserne som ansvarliggjøres for valgene bloggeieren tar. Igjen.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Aquarius04 skrev:

Kilde:

Angrep er det beste forsvar, tydeligvis. Nei, hvis CBE.no virkelig mener det de skriver her, lever de i kraftig fornektelse. Riktignok har de vært heldig tidligere og hatt lesere som har glemt hva som skjedde 2014/15 eller ikke fått det med seg, men hvis de innbiller seg at daglig eksponering av mindreårige i 5-6 år ikke gjør at normalt oppegående lesere sitter på masse info, må de revurdere. Det går faktisk ikke an å diskreditere hva andre har av kunnskap, selv ikke den type kunnskap CBE.no helst vil at folk ikke skal få med seg. Ett råd: slutt å eksponere barna, det er det eneste som hjelper. 😏

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Hvis man tar mengden publisert materiale (bilder, snap, insta, videoer, tekst) og setter dette sammen til en video bestående av 2 sekunders stillbilder, lurer jeg litt på hvor lenge filmen vil vare og hvor mye informasjon man vil huske. Det er ikke så veldig vanskelig for en kyndig person å gjøre, og manuset ligger allerede åpent på nett.

Skremmende at det er leserne som ansvarliggjøres for valgene bloggeieren tar. Igjen.

Det er jo CBEs MO det der :opplyser: Positiv påvirkning = ene og alene CBEs fortjenste siden hun er sååå fantastisk godt forbilde. Negativ påvirkning = Leseren ansvar og ene og alene leserens feil det ble slik. CBE kan intet for at leseren oppfatter den negative påvirkning negativt eller i dette tilfellet husker hva CBE har skrevet tidligere. Punktum!

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det var jo leserne sin feil at de manipulerte bilder også, så historien gjentar seg.

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, FruRosa said:

Det var jo leserne å feil at de manipulerte bilder også, så historien gjentar seg.

Det var det ja?

Hvorfor ikke bare slutte med å blogge om leserne er så ille?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...