Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje de klarer å motvirke Alzheimers til en viss grad ved trening og kosthold, men det ser ut som at andre store deler av hjernen blir ødelagt iallfall. Som regel så har jeg klart å se influenserens side av saken, prøvd å fokusere på det gode osv, men nå klarer jeg ikke lengre det med CBE. Virker som om både hun og mannen har mistet hodet fullstendig. Og at de fortsatt har noen som heier på dem er helt utrolig

• Liker 30
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snødronninga skrev (7 timer siden):

Linnea står på sitt. 💪🏻 Det er helt klart ansvarsfraskrivelse fra Caroline sin side, flott at noen tør å si det rett ut til henne.  «Nei, det er det ikke» skriver hun. Sjekk svaret hennes, fullt av trass og fornektelse. Hun tok ansvar og publiserte det slik det er nå. Javel. Jeg er tom for ord egentlig. Det er så fantastisk forskrudd, at jeg har ikke ord. 

https://www.instagram.com/p/DA1XGXZth-e/?hl=nb

IMG_4331.jpeg

De som trigges av denne type innhold tar ansvar for hva de eksponeres for… jeg har ikke ord! 

• Liker 24
  • Nyttig 10
Skrevet
Frisk Frosk skrev (10 timer siden):

Altså - Caroline Berg Eriksen / pt_carolineberg - som aldri har trent som eller levd som toppidrettsutøver selv, kritiserer en annen for å ikke ha trent og levd som toppidrettsutøver!

Nå har jeg skrevet før at jeg gjennom min jobb har hatt ganske mye å gjøre med toppidrettsutøver, også over lengre tid (år). Ingen av dem har som Lars-Kristian Eriksen / coach_eriksen hatt et så anstrengt forhold til mat. De har tvert om i samarbeid med kliniske ernæringsfysiologer tilegnet seg kunnskap om riktig kosthold som passer til deres kropp og prestasjonsnivå, og ikke minst har de også lært seg å kjenne signaler på egne kropper. Ja, testing gjøres i spesielle deler av året, men i trening ellers er de langt mer opptatt av å lære å kjenne igjen tegn i egen kropp som viser hvilken belastning de må legge seg på, når de kan ta i mer og mindre. For dette er noe de også må kunne gjøre i konkurranser uten alle de tekniske hjelpemidlene som LKE er så opptatt av. Ingen av dem har brukt kveldene på å regne kaloriinntak heller. (Og ja, det finnes dessverre også i enkelte idretter en del spiseforstyrrelser, f.eks. kvinnelangrenn, turn m.fl., men av alle jeg har jobbet med har ingen hatt slike problematisk forhold til kosthold, og jeg har jobbet med toppidrettsutøver i en mengde idrettsgrener, både sommer- og vinteridrett.)

LKE og CBE har hoppet fra å være nesten fanatiske lavkarbo-tilhengere til å tilsynelatende bli nesten like fanatiske høykarbo-tilhengere, hvor "maten" som vises på deres kanaler er brød, pasta og sukker. LKE har til og med gått ut på sin konto coach_eriksen og anbefalt et helt vilt sukkerinntak daglig, et sukkerinntak som vil være helsefarlig, og som også vil gi selv toppidrettsutøvere betennelsesproblematikk. CBE har sluttet å spise kjøtt - men anbefaler folk å bruke proteinpulver, og gjør det helt ukritisk, uten tanke på at for mye proteininntak vil gjøre at man lagrer den energien som fett. Som tidligere nevnt, har flere av Lars-Kristian Eriksens skader og overtreningsproblematikk og dårligere prestasjon i konkurranser flere ganger blitt "forutsagt" her inne, kun basert på det LKE selv har lagt ut om sine treningsmengder og kosthold i ukene og månedene før konkurranser.

Det disse to driver med er gjennomført uforsvarlig!

Og så dårlig tror de tydeligvis om det de selv gjør, at begge to bruker en rekke teknikker for å fremstille egne kropper som noe de ikke er. Han foretrekker det han selv har kalt for "anabolt lys", som får ham til å fremstå som langt mer muskuløs enn han egentlig er, og på henne foretrekker de en blanding av poseringer, redigere kroppen tynnere og filter som i praksis også redigerer henne til en helt annen og mye tynnere kropp enn hva hun har, altfor ofte velger de å fremstille CBE så tynn at det de gjør ikke kan kalles som annet enn proana. Når de to da skal tilby trening og vekttap til andre, så er det ikke bare uforsvarlig, det er potensielt direkte farlig!

Visst Donald trump kan bli kastet ut av Twitter så bør jo sånne folk også kunne bli kastet ut av instgram 🫣

Skrevet
RachelGreen skrev (8 minutter siden):

Lav utdanning gir også høyere risiko for demens, men det gjelder kanskje ikke selvutnevnte pt’er/coacher/yogainstruktører… 🤷‍♀️

I tillegg er sosial omgang viktig i demensforebygging. Just saying…

De har jo noen venner som faktisk jobber i helse. Jeg kjenner at de «drar med seg disse» på en måte og, og jeg som potensielt pasient/kunde blir skeptisk. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

De må slutte med de engelske kommentarene …

• Liker 28
Skrevet

Nettroll i hennes verden er å komme med innsigelser som er personlige, konstruktive eller profesjonelle. Take a pick. 

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Fortsetter å lage kontent på å drite ut og oute andre, til og med folk som har skrevet i konas kanal. Da er du virkelig ute å kjøre. 

IMG_7315.jpeg

Skriver han som ikke har lykkes med et eneste av prosjektene hans siste ørten årene 🙄. Hadde han ikke oppført seg så dypt tragisk hadde det vært ustyrlig morsomt. 

Som en som har flere toppidrettsutøvere (av den dokumenterte typen og ikke bare selv-titulerte) i omgangskretsen. Inkludert OL medaljevinnere og noen som gjør det dritbra i ultraløp. Kan jeg nevne at de selvfølgelig er opptatt av riktig kosthold og ernæring, det er helt essensielt, men telle kalorier gjør de ikke. De vet like godt som alle oss helt vanlige mennesker at det fort havner i ortoreksi og ekstrem uhelse (Ref: innhold produsert av CBE og LKE selv) i tillegg til å være unødvendig alt den tid man forstår og lytter til kroppen sin. 

• Liker 35
  • Nyttig 5
Skrevet

Vel, 6-10 000 kalorier i døgnet er vel ikke uvanlig for enkelte toppidrettsutøvere (Blummenfelt f.eks.) Så mister PT-toppidretts-Åge-bilskraper har litt å strekke seg mot. 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet
RachelGreen skrev (1 time siden):

Lav utdanning gir også høyere risiko for demens, men det gjelder kanskje ikke selvutnevnte pt’er/coacher/yogainstruktører… 🤷‍♀️

I tillegg er sosial omgang viktig i demensforebygging. Just saying…

Denne 🏆

Jeg følger ingen av dem, men må innrømme at nysgjerrigheten tar meg av og til, og jeg må inn og se hva for noe oppgulp de kommer med av og til. De er jo helt desperate etter oppmerksomhet! Denne drittslengingen til de som kommenterer er jo ingenting annet enn patetisk. At de lirer av seg så mye tull som de ikke har kompetanse til å uttale seg om er jo helt på trynet!

Ingen tvil om at begge har et svært anstrengt forhold til kropp og mat, og et syn på dette som ikke er sunt på noen som helst måte. Det tristeste oppi alt dette er de to unge døtrene som nok dessverre kommer til å bli veldig farget av dette, og ikke vil kunne kose seg med den iskaffen, et glass vin eller en sjokoladebit, men hele tiden ha mammas og pappas stemmer i bakhodet som sier "ikke gjør det, da blir du stygg og feit". To flotte jenter som er født inn i et liv med usikkerhet og skyldfølelse. Det er bare trist! Håper de har noen rundt som kan si fra, men det at de har fått holde på så lenge (og det blir bare verre og verre) tyder jo dessverre på at ingen når inn...

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (25 minutter siden):

Og les/se @FruJohansen

Så det nå. Må bare applaudere motstemmen til denne uetiske og vanvittige praksisen 👏

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Skulle ønske storyen til @FruJohansen kunne pinnes permanent.

👏👏👏

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
cerruti skrev (På 11.10.2024 den 9.33):

De har jo noen venner som faktisk jobber i helse. Jeg kjenner at de «drar med seg disse» på en måte og, og jeg som potensielt pasient/kunde blir skeptisk. 

Helsenorge.no hadde forresten en lang liste med faktorer som kan redusere Alzheimer bl a røyking, hodeskader, kosthold, alkohol mm og ikke minst arvelig gen. Hun utelater viktig info, samtidig som hun ønsker at potensielle kunder skal ta kontakt. Utnyttelse av folks redsel for fremtidig sykdom.

Endret av Mrs Bella
  • Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har mine tanker om hvorfor cbe utelater viktig informasjon. Det henger sammen med manglende utdannelse, kunnskap, og kompetanse, og manglende forståelse for det cbe og partner tror de kan noe om og skal selge kombinert med litt underutvikling i toppen. Jeg har gjennom årene i alle fall ikke sett noe til det motsatte hos verken cbe eller han hun deler postkasse med. Cbe hadde flaks med timingen av blogg, og seilte videre på dette med høyt og negativt engasjement i kommentarfeltet. Jeg husker manges ufrivillige fnising for 10 år siden (i min vennekrets).

Denne gangen, mange år etter at samfunnet har endret fokus ser det ut til at kommentarfeltproblematikken er et satsningsområde igjen. Dessverre i en sjanger de helst ikke bør drite seg ut i, siden de lett gjennomskues og helsedirektoratet kan smekke de på lanken uten at begge to vil tro det dreier seg om annet enn "misunnelse" og "dumme lover" i likhet med alkoholloven og markedsføringsloven.

Publikum generelt er godt nok opplyste om helse og livsstil idag til at en lettkledt, ihjelfiltrert cbe blir gjennomskuet bak en veldig lav kjøkkenøy vs. posert tigh gap, selv om PT_Carolineberg insisterer på at alle skjønner hva hun egentlig mener. (Prøv å bruke dette argumentet mot Helsedirektoratet🙄)

Med det samme jeg er i farta, skulle vel markedsføringen hennes av salg av PT-tjenester være merket med [retusjert person] siden det insisteres på bruk av filter som gjør cbe's ansikt og kropp tilnærmet ugjenkjennelig.

Dødsbra lesestoff: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

#dødsbrabalanse #toppidrettsutøverliv #villedendemarkedsføring #ortoreksi #snakeoil #juksogfanteri

Endret av Revenge o'Cavatina
tilføyelser og spissing
  • Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Det man ser her kan muligens være resultatet av livet influensere har levd over lengre tid. De er så langt på utsiden av samfunnet, at de er helt blottet for evnen til å kommunisere med mennesker.

Deres interaksjoner er enten internt i familien, eller med mennesker som skal please for å tjene penger. De avskriver alle som ikke er enige eller ikke forstår hva de ønsker å kommunisere, som trolling. På denne måten ser de ikke tilbakemeldingene for det de er, og kan heller ikke utvikle seg. 

Hadde vært så spennende å skrive en bachelor/masteroppgave om hva som skjer kognitivt med mennesker som lever i denne type boble over en lengre periode.

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Liver skrev (23 minutter siden):

Det man ser her kan muligens være resultatet av livet influensere har levd over lengre tid. De er så langt på utsiden av samfunnet, at de er helt blottet for evnen til å kommunisere med mennesker.

Deres interaksjoner er enten internt i familien, eller med mennesker som skal please for å tjene penger. De avskriver alle som ikke er enige eller ikke forstår hva de ønsker å kommunisere, som trolling. På denne måten ser de ikke tilbakemeldingene for det de er, og kan heller ikke utvikle seg. 

Hadde vært så spennende å skrive en bachelor/masteroppgave om hva som skjer kognitivt med mennesker som lever i denne type boble over en lengre periode.

Akkurat det har jeg og tenkt på; nå er det gått mange nok år med influenserliv at det kan forskes på; mht. hvordan influenserhjernen faktisk blir for de som ikke klarer å tilegne seg impulser fra andre liv. Vil tro at de faktisk helt har en egen vrengt virkelighetsoppfatning som er i utakt med store deler av samfunnet (dvs de som ikke lever av og for likes og do-selfie med trutmunn). Til de som skal skrive doktorgrad eller master; Værsågod, her har dere en fix ferdig case! 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Jeg har mine tanker om hvorfor cbe utelater viktig informasjon. Det henger sammen med manglende utdannelse, kunnskap, og kompetanse, og manglende forståelse for det cbe og partner tror de kan noe om og skal selge kombinert med litt underutvikling i toppen. Jeg har gjennom årene i alle fall ikke sett noe til det motsatte hos verken cbe eller han hun deler postkasse med. Cbe hadde flaks med timingen av blogg, og seilte videre på dette med høyt og negativt engasjement i kommentarfeltet. Jeg husker manges ufrivillige fnising for 10 år siden (i min vennekrets).

Denne gangen, mange år etter at samfunnet har endret fokus ser det ut til at kommentarfeltproblematikken er et satsningsområde igjen. Dessverre i en sjanger de helst ikke bør drite seg ut i, siden de lett gjennomskues og helsedirektoratet kan smekke de på lanken uten at begge to vil tro det dreier seg om annet enn "misunnelse" og "dumme lover" i likhet med alkoholloven og markedsføringsloven.

Publikum generelt er godt nok opplyste om helse og livsstil idag til at en lettkledt, ihjelfiltrert cbe blir gjennomskuet bak en veldig lav kjøkkenøy vs. posert tigh gap, selv om PT_Carolineberg insisterer på at alle skjønner hva hun egentlig mener. (Prøv å bruke dette argumentet mot Helsedirektoratet🙄)

Med det samme jeg er i farta, skulle vel markedsføringen hennes av salg av PT-tjenester være merket med [retusjert person] siden det insisteres på bruk av filter som gjør cbe's ansikt og kropp tilnærmet ugjenkjennelig.

Dødsbra lesestoff: https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

#dødsbrabalanse #toppidrettsutøverliv #villedendemarkedsføring #ortoreksi #snakeoil #juksogfanteri

Publikum er forbi deres kunnskapsnivå, ja, og de vil streve med å tiltrekke seg nye følgere, men også tape følgere. Interessant om det i tillegg påvirker de mer innbitte følgerne. Parasosiale bånd fordrer tillit. Vil så merkbar uspiselig oppførsel som nå, påvirke sterk, etablert tillit? Jeg sitter med en opplevelse av at de sterkeste parasosiale båndene minner om styrken og intensiteten vi ser ved eksempelvis traumebånd eller suggesjon ved tilslutning til enkelte lederskikkelser - eller ved all heltedyrkelse, når jeg tenker meg om. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 14
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...