Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Noe av poenget med infoen om ledelse og eierskap i posten min over, er at CBE er i en ganske låst situasjon, og prisgitt LKEs "nåde"/tillatelse. 

CBE kan ikke fatte en eneste avgjørelse (utover det som hører inn under daglig drift, men også her kan styret - dvs LKE, overstyre i en del spørsmål) uten at LKE er enig. LKE utgjør selskapets øverste ledelse, og kan dermed rå over mye mer enn CBE. Paret er altså ikke likeverdige i selskapet. 

CBE sin styrke er at det er hun som er merkevaren og som står for det inntektsbringende arbeidet. I praksis gir det henne et fortrinn, i og med at LKE ikke har egen inntekt og er avhengig av CBE. Jobber hun dårligere eller nedleggr/reduserer aktiviteten, går det dårligere for virksomheten. Selv om LKE i så fall kunne avsatt henne, så er han heller ingenting uten henne.

Slik sett er de begge låst til hverandre. 

Tror ikke vi skal se bort fra at de nå forsøker å bygge opp litt på hver sin kant kan handle om nettopp dette (i tillegg til at de har drevet dårlig sammen og ikke benyttet seg av muligheter slik andre influensere har).

CBE er i en moderne influenservariant av en kvinnefelle. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 22
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stargaze skrev (10 minutter siden):

Han må jo ha lurt henne trill rundt. Så dum kan hun ikke være. at han sitter med makten
Fra suksessfull bedrift til styrt i bunn av mannen..

Så denne først etter jeg postet noen ytterligere tanker. 

Men jo, jeg tror faktisk hun har vært dum eller veldig naiv i relasjon til ledelse og kontroll av virksomheten deres. 

Håper for hennes del at de har en aksjonæravtale som gir henne bedre rettigheter, men tviler på at LKE er typen som hadde akseptert det. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare en aller siste presisering:

Jeg er ikke noe heiagjeng til CBE eller hvordan hun/de driver virksomheten. Snarere tvert imot. Uavhengig av hva som skjer med de som par eller hvordan de driver virksomhet videre - enten det er sammen eller hver for seg, så håper jeg de endrer kursen kraftig fra slik har holdt og fortsatt holder på. 

Men jeg finner det interessant (og litt foruroligende) at LKE har så mye kontroll i selskapet (og over CBE, siden skillelinjene mellom person/familie og virksomhet er ikke-eksisterende). 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og heisan, den kollagenreklamen gikk rett i dass. 😆 (kommentarfeltet) 

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Kollontaj said:

Og heisan, den kollagenreklamen gikk rett i dass. 😆 (kommentarfeltet) 

Ser ikke ut som heiagjengen er tilstede i dag nei.... 

image.png.bf0bf57d06a6cfdf4bf7ac849f083a98.png

https://www.instagram.com/reel/C-QhL9ogNSM/?hl=nb

Endret av CityCityBangBang
Glemte kildehenvisning
  • Liker 17
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (13 timer siden):

Er ett av barnsligste innleggene fra den kanten på lenge, det om bikkja. Hvem bryr seg? Stakkars meg, liksom, ingen som trodde på meg (igjen), alle er så slemme, buhu. Hundeinnlegg gir likes, samme med unger, så hvorfor ikke vinkle det positivt i stedet for denne sutringa? 
 

De legger ikke om kursen @Justlooking fordi de MÅ ha rett. 
Det hjalp ikke mye å bli med i Kontent, heller, tydeligvis bare nikkedukker der. 

Kanskje det faktisk var et lite forsøk på å legge om kursen (dog ikke i en særlig positiv retning da) ? En liten provokasjonspost for å få sympati-likes, forhåpentligvis litt engasjement i kommentarfeltet og kanskje også få hentet inn igjen noen av de mange tapte følgerne? Eller, som noen har nevnt: lede oppmerksomheten bort fra regnskapstallene som ble gjort offentlig omtrent samtidig?

Uansett, det ble nok et stort rødt tall i følgerstatistikken fra i går til i dag: -48 nye avfulgte, så dette stuntet har i så fall mislykkes. Men CBE viser antall likes på denne posten, så tydeligvis er responsen i form av likes mye høyere enn på de postene det skjules (men likevel veldig lav i forhold til en følgermasse i størrelsesorden 295k).

Uavhengig om hva andre tenker, så er det min soleklare mening at en polarhund må få slippe å løpe i type en time ++ i stekende solskinn. Jeg har sett filmer der hunden hyperventilerer med tungen hengende ute som et slips. Sammen med matmor som svetter som et uvær i samme bilde. Er klar over at temperaturtoleranse kan variere fra rase til rase, men hvorfor kan den ikke få slappe av i skyggen i den store hagen midt på dagen, eller løpe før soloppgang/etter solnedgang?

Endret av Laia
  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CityCityBangBang skrev (11 minutter siden):

Ser ikke ut som heiagjengen er tilstede i dag nei.... 

image.png.bf0bf57d06a6cfdf4bf7ac849f083a98.png

Og om hun er noe som helst oppegående, burde hun nå legge seg flat: Si at hun gjorde det for penger og at det er TM-klinikken som fikser hennes hud. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (18 minutter siden):

Kanskje det faktisk var et lite forsøk på å legge om kursen (dog ikke i en særlig positiv retning da) ? En liten provokasjonspost for å få sympati-likes, forhåpentligvis litt engasjement i kommentarfeltet og kanskje også få hentet inn igjen noen av de mange tapte følgerne? Eller, som noen har nevnt: lede oppmerksomheten bort fra regnskapstallene som ble gjort offentlig omtrent samtidig?

Uansett, det ble nok et stort rødt tall i følgerstatistikken fra i går til i dag: -48 nye avfulgte, så dette stuntet har i så fall mislykkes. Men CBE viser antall likes på denne posten, så tydeligvis er responsen i form av likes mye høyere enn på de postene det skjules (men likevel veldig lav i forhold til en følgermasse i størrelsesorden 295k).

Uavhengig om hva andre tenker, så er det min soleklare mening at en polarhund må få slippe å løpe i type en time ++ i stekende solskinn. Jeg har sett filmer der hunden hyperventilerer med tungen henger ute som et slips. Sammen med matmor som svetter som et uvær i samme bilde. Er klar over at temperaturtoleranse kan variere fra rase til rase, men hvorfor kan den ikke få slappe av i skyggen i den store hagen midt på dagen, eller løpe før soloppgang/etter solnedgang?

Jammen, LKE var en polarhund i sitt tidligere liv så dette kan han 🙌🏻 

  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne ha skrevet et fint innlegg om hunden og livet med ham helt uten å skrive om de som informerte om nedsidene ved en polar trekkhund. 
 

jeg synes litt synd på henne som har forspilt den muligheten hun hadde i sin tid. Men det er ikke som om de ikke har fått respons på set de driver med. 

  • Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (6 timer siden):

Bare litt info så dette blir riktig:

Når det gjelder eierandel i aksjeselskaper er dette informasjon som skal meldes inn til, og som offentliggjøres, av aksjonærregisteret. Endringer på eiersiden behandles ikke av Brønnøysundregisteret.

Proff viser ikke ferskere eierinformasjon enn per 31.12 foregående år, dvs. per 31.12.2023. Så dersom han er blitt medeier etter 1.1.2024 vil ikke dette komme på proff før aksjorregisteret offentliggjør oppdaterte lister. Aksjeselskaper har kun plikt til å sende inn endringer på eiersiden én gang i året (gjennom aksjonærregisteroppgaven), hvor fristen for dette er 31. januar for foregående inntektsår. Offentliggjøringen fra aksjonærregisteret mener jeg å huske skjer årlig i mai måned en gang. 

Når det er sagt, så har jeg bitt meg merke i at LKE er styreleder og eneste styremedlem i Treasures AS (som er parets top co). CBE er kun varamedlem til styret og daglig leder. LKE er med andre ord eneveldig i alle avgjørelser som styret kan rå over, mens CBE kun kan ta avgjørelser som hører under den daglige ledelse. Som varamedlem i styret er hun ikke fullverdig styremedlem, men kun vara ved LKE's forfall. Som vara har hun heller ikke møterett eller møteplikt til styremøter, med mindre hun blir innkalt av LKE.

Siden de begge eier 50 prosent, er ingen av dem majoritetsaksjonær, så med mindre de har en aksjonæravtale som gir CBE mer stemmerett enn aksjeandelen tilsier, kan hun heller ikke avsette ham som leder eller innsette andre styremedlemmer uten at LKE er enig. 

Takk for informasjonen om aksjeselskaper og rapportering av eierforhold - da lærte jeg noe nytt :)

Det siste du skriver, om LKE, CBE og hvordan CBE synes å ha gitt fra seg all makt til LKE, det er egentlig litt skremmende lesning. Men ikke helt uventet heller, når man ser hvordan LKE har herjet alle steder i alle år.

Det er jo helt utrolig om hun frivillig har gitt fra seg all viktigste kontroll over det som tross alt i sin tid var hennes firma, hennes varemerke, og det de fremdeles får inn penger via.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Og om hun er noe som helst oppegående, burde hun nå legge seg flat: Si at hun gjorde det for penger og at det er TM-klinikken som fikser hennes hud. 

Problemet er at hun/de som vanlig har malt seg selv inn i et hjørne som de ikke kommer seg ut av.

Innrømmer hun at det er TM-klinikken som fikser huden hennes og hennes stadig manglende rynker og oppblåste ansiktsdeler, så blir kollagen-reklamen villedende (i tillegg til at hun selvfølgelig lyver i reklamen om dokumentert effekt som hun tydeligvis ikke har dokumentasjon på, som er verre brudd mtp. markedsføringen, både for henne selv og firmaet hun der annonserer for). I tillegg ville en slik "innrømmelse" være reklame for TM-Klinikken, som da måtte merkes (noe hun og TM-Klinikken har hatt en særdeles slurvete innstilling til over år). CBE har jo stadig gått ut og sagt at hun ikke gir gratis reklame. Dessuten er det vel bare et tidsspørsmål før også TM-Klinikken og venninne-Ine innser at å bruke CBE som reklamemodell nok ikke er et godt sjakktrekk, all den tid CBE tydeligvis ikke er fornøyd med resultatene de skaper siden hun likevel føler hun må fortsette med overredigering av bilder/utseende og også filter for å endre eget utseende.

Alle vet jo at hun kun gjør dette for penger, men innrømmer hun det offisielt, så vil det vise den desperate situasjonen hun/de nå synes å være i. Og samtidig har hun jo skutt både seg selv og samarbeidspartner i aktuell reklame i foten, og enda tydeligere viser det useriøse i annonsevideoen. At hun virker oppstivet og kunstig i hele videoen og kommer med udokumenterte påstander om produktet, det er ille nok i seg selv.

Eneste måten hun og medeier LKE kunne ha innrømmet feilene sine her, det var hvis de også samtidig hadde lagt en god plan for en totalt endret bedriftsstrategi, og offentliggjort den samtidig. Hvor de f.eks. tok fullstendig avstand fra all barneeksponering, fra nå av ville merke absolutt all reklame korrekt, ville slutte med kosmetiske operasjoner/injeksjoner og lyve om utseende og samtidig slutte med filterbruk og overredigering. Gjerne sammen med at f.eks. LKE valgte å ta sisteåret han trenger for å fullføre en bachelorgrad og CBE la opp til å begynne å studere med det samme han var ferdig med det, eller ta seg en seriøs deltidsjobb med noe annet enn det tullet hun nå holder på meg. Om de hadde en gjennomarbeidet plan for hvordan de ville innrømme tidligere feil og nå snu helt om, skaffe seg nok kunnskap, skaffe seg arbeidserfaring, begynne å skape innhold som ville vært relevant for det markedet de nå aldersmessig ev. kunne nådd - da kunne det ha vært genialt av dem å innrømme at de bare gjorde denne kollagenreklamen for penger. Betingelsen ville selvfølgelig vært at de da gjennomførte den planen og faktisk gjorde alvor av å skaffe seg kunnskap, kompetanse, sluttet å utnytte egne barn, jukse på eget utseende og bryte lover.

Men jeg tror vi før får bevist at månen er en gul ost enn at det skjer ;)

@Stjertmeis viste også på en veldig god måte det usunne i måten LKE og CBE driver sine firmaer på, som gir inntrykk av at de nok aldri kommer til å endre seg. LKE kommer til å fortsette å trene seg selv og late som om han kan bli rik som toppidrettsutøver i alder 40+ mens han styrer bedriftene med jernhånd for at CBE skal dra inn nok penger til at hverken han eller hun trenger å ta seg en ordentlig jobb.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline kan ikke forstå at fremmede mennesker "kritiserer" henne på kvinneguiden. Hun har sagt at hun fatter ikke at det går an, og at de har tid til det. Men å henge ut kritikerne sine på egen Instagramkonto i forbindelse med hennes hundehold, det har hun tid til! Det viser at hun ikke er bedre enn kritikerne sine. Snarere tvert i mot! Her inne er det i det minste en diskusjon, mens hennes egen Instagram er tungt sensurert av henne. Negative kommentarer blir slettet, eller svart på, på en spydig måte, slik at bedriftseier blir fremstilt på en måte hun kan styre selv. 

Fy f*en så dobbeltmoralsk og kynisk bedriftseier er! 

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digger at Alexander Sandtorv har kommentert, er det noen som kan dette er det han. 👏🏻 

  • Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (18 minutter siden):

Digger at Alexander Sandtorv har kommentert, er det noen som kan dette er det han. 👏🏻 

Enig, og på instaen sin sier han at han skal gå grundigere gjennom det. Blir bra å få temaet belyst. Utrolig bra at seriøse aktører sier ifra👏

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er rimelig sykt er at eier av TM-klinikken har liket posten…

Endret av cerruti
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stjertmeis skrev (7 timer siden):

CBE er i en moderne influenservariant av en kvinnefelle. 

Det vil si at Fotballfrue stort sett har vært Fotballfrues mann etter navneskiftet til Caroline Berg Eriksen og hans inntog med snikfotografering i buskene med male gaze på kjøpepuppene. Som oftest er det omvendt: Boyfriend tar bildene for sjefen. Her er sjefen Lassebasse sjøl.

Et nettroll som stort sett ikke har fått til noe som helst på egenhånd uten å måtte lene seg tungt på (objektivisering av sin partners) kvinnekropp og en kronikk på kvinnedagen der hans partner Caroline Berg Eriksen "kvier seg for å kalle seg feminist". Jeg forstår hvorfor han har vært/er så ivrig på å jakte etter kvinner som motsier ham og deres bedrift.

Måtte jeg aldri møte på den rasstappen der.

  • Liker 30
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (14 timer siden):

@Isola2 Hvor har du den prislisten fra? Legg ved link :)

 

Uansett, bildet er fra LKEs hjemmeside, og det er umerket reklame for Salomon, som LKE hadde et langt umerket reklamesamarbeid med i fjor. Bildet skulle derfor ha vært merket som reklame også for Salomon, både der du har dette bildet fra og på hans hjemmeside, da denne løpevesten fremdeles er i salg hos Salomon og derfor har reklameverdi for Salomon.

https://www.larskristianeriksen.com/

https://www.salomon.com/en-no/shop-emea/product/sense-pro-5-1.html#color=67050

I tillegg er selvfølgelig oppfølging "24/7" bare villedende reklame.

 

Lars-Kristian Eriksen, som har jukset og løyet som karriere i så mange år, han fortsetter med akkurat det samme nå som han forsøker å slå seg opp som personlig trener. Lovbrudd synes å ha blitt like naturlig som å puste og poste. Først gikk han høyt ut og skulle visstnok trene toppidrettsutøvere, men disse måtte legge inn søknad hos LKE for å bevise at de var gode nok og dedikerte nok til at LKE ville trene dem. Det ga selvfølgelig ingen søkere. Da gikk han over til å tilsynelatende trene egne og andres barn, hvor også et av barnas mors bedrifts-IG var merket med @ når barnet ble eksponert på coach_eriksens instagram, uten at heller det var merket reklame for barnets mors jobb. Etter å fra ca nyttår 2024 ha drevet umerket (og dermed selvfølgelig ulovlig) reklame nærmest daglig for Teamptsarpsborg i et halv år, da først begynner han "offisielt" å jobbe som pt hos Teamptsarpsborg. Og det tar liksom ingen ende. Dagens innhold på coach_eriksen inneholder umerket reklame for carolinebergeriksenno og ICIW som hans kone har hatt utallige umerkede reklamer for siste året og i dag poserer hans influenserkone med profesjonell (?) pt-trutmunn - seriøst innhold på denne personlige treneren, med andre ord. I tillegg er det umerket reklame for morten dalhaug, oxyflow testlab as og athlete excel, og et par se-på-meg-løpe-videoer.

En personlig trener er en man må ha tillit til, og er det noe LKE ikke bjudar på, så er det tillit, slik han etter så mange år som influenservedheng fortsetter med samme nå som han har gjort sammen med influenserkona. Lite kompetanse, lite profesjonalitet, ingen tillit.

 

 

Jeg aner ikke hvor prislisten er fra. Den dukket opp som et minne fra ett år siden😂Tviler egentlig på at den finnes et sted enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (52 minutter siden):

Jeg aner ikke hvor prislisten er fra. Den dukket opp som et minne fra ett år siden😂Tviler egentlig på at den finnes et sted enda.

Prislisten ligger på LKE sin story highlight (heter det det?) på instagram. Som nr 3 på den første, som heter "Coaching".

Endret av Stjertmeis
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 timer siden):

Det ble skrevet ganske mye dritt her altså. 

Det er ikke her inne det er snakk om. HiN poster kommentarer som er sendt henne, og ingen av dem hun reposter var på noen måte ufine. Men klart, de manglet både 🍑 og 🔥

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...