Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

vinterskog skrev (32 minutter siden):

Om konkurranser på sosiale medier: Veileder for bruk av konkurranser i markedsføring av varer og tjenester - Forbrukertilsynet

 

Kan be om at de følger konto, men ikke at de deler eller tagger (!), veldig mange som gjør dette da! 

Regler for konkurranser i sosiale medier - Top of Mind

 

Interessant den om at det ikke er lov å ikke gi premie. Lurer jo på hvor og hvem som fikk premiene om 24/7 oppfølging i et visst antall uker (år?). Tante og mamma som fikk premiene?

 

Edit:

Ofte stilte spørsmål om reklame i sosiale medier - Forbrukertilsynet

Konkurranser skal alltid merkes som reklame/annonse/egenreklame  etc.

 

Takk for oppklaring rundt spørsmålet mitt👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CityCityBangBang skrev (På 19.6.2024 den 20.49):

Synes du? Der er jeg uenig. Her er skjermdump fra @Snødronninga sitt innlegg på det som nå er side 4859. Bildet til høyre er fra CK.

Flølgende kildehenvisninger i originalinnelgget:

Zoomet stillbilde fra reel https://picuki.me/p/C8SXQmggx1U/

https://www.nettavisen.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-og-guri-schanke-om-det-nare-vennskapet-sover-i-samme-seng/s/5-95-1857056

image.png 
 

Caroline er vakker uten alle disse filterne. (Med filter ser hun ut som en ailien) Skulle ønske hun kunne se det selv. Hadde hun lagt ut bilder uten filter, så tror jeg hun fikk flere samarbeid. Håper Guri kunne klare å overbevise henne. 
Fruemannen og hyrox… hvorforvskal Caroline konkurrere før han.. jo fordi hvis hun gjør det dårlig så setter det henne i ett dårligere lys.. Lukter onskapsfullt på lang lei. Hadde jeg vært Caroline hadde jeg sparket han ut eller gjort det som jeg hadde lyst til…

Endret av MorUgle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne skjønnhets-filtre. Jeg synes selv at jeg er ganske pen. Så prøvde jeg et filter og så hvordan jeg EGENTLIG skulle sett ut. Det er forsket på at disse filtrene gir "vanlige" kvinner komplekser.

Så jeg lurer på hvordan det er ha som jobb å se seg selv gjennom en redigert kameralinse, dag etter dag, år etter år. Må jo gå voldsomt utover selvbildet.

Jeg kan ikke spekulere i Caroline Berg Eriksens psykiske helse, men sett utrnfra fremstår det som hun har et svært anstrengt forhold til kropp og trening. Om hun har et sykelig forhold til det, kan ikke jeg vite. Men det er sånn det blir fremstilt. Og hun har historikk med en spiseforstyrrelse.

Jeg synes det er rart at de, som to godt  voksne mennesker, ikke klarer å se at dette fokuset tar seg veldig dårlig ut. For å være ærlig mistenker jeg LKE for å være den med aller dårligst gangsyn.

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (1 time siden):

Sånne skjønnhets-filtre. Jeg synes selv at jeg er ganske pen. Så prøvde jeg et filter og så hvordan jeg EGENTLIG skulle sett ut. Det er forsket på at disse filtrene gir "vanlige" kvinner komplekser.

Så jeg lurer på hvordan det er ha som jobb å se seg selv gjennom en redigert kameralinse, dag etter dag, år etter år. Må jo gå voldsomt utover selvbildet.

Jeg kan ikke spekulere i Caroline Berg Eriksens psykiske helse, men sett utrnfra fremstår det som hun har et svært anstrengt forhold til kropp og trening. Om hun har et sykelig forhold til det, kan ikke jeg vite. Men det er sånn det blir fremstilt. Og hun har historikk med en spiseforstyrrelse.

Jeg synes det er rart at de, som to godt  voksne mennesker, ikke klarer å se at dette fokuset tar seg veldig dårlig ut. For å være ærlig mistenker jeg LKE for å være den med aller dårligst gangsyn.

Jeg ser ut som en dragqueen når jeg prøver sånne skjønnhetsfiltere 😅 det betyr kanskje at jeg har maskuline trekk 😅

Uansett, skjønner hva du mener og at noen faktisk blir avhengig av disse filtrene. Jeg er bevisst på å unngå alle filter, selv de som bare korrigerer litt er nok til å ødelegge eget selvbilde. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hudpleiereklamen er jo helt idiotisk. Klart Carolinebergeriksenno ikke bruker den serien. Uansett ser det helt merkelig ut at bare ene siden av ansiktet vises. 😆

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bikinibildet i dag er ikke annet enn proana. Kroppen er i stiv posering, kroppen full av krampaktige spenninger. Og kroppen er redigert.

Til og med et falskt mini "thigh gap" er også redigert inn.

Jeg fatter det ikke.

Her hadde CBE masse muligheter til å sørge for mer faktisk innhold på sine bedriftskanaler med den deltakelsen i CK. Hun kunne gradvis mer og mer matinnhold underveis, og økt på etter at det ble kjent at hun skulle delta der.

Istedenfor valgte hun hele den perioden å fokusere mer og mer på pulver"mat" i form av proteinpulver. Ellers lite eller ikke noe som helst mat (bortsett fra få ganger med reklame for matkasse).

Men "pt" som liksom skal gi andre råd om kosthold, det later hun som om hun skal være, helt blottet for innsikt og kompetanse og utdanning til å gjøre det på en forsvarlig måte.

Frem til deltakelsen i CK kunne hun faset helt ut bruken av filter og heftig redigering og posering som hun i årevis har brukt for å gi inntrykk av at hun ser ut på en måte som hun faktisk ikke gjør. Men også den sjansen valgte CBE og co å la gå fra seg. Ene filter-fokuserte bildet av ansikt og kropp følger det forrige, det er en evig strøm av kunstig utseende, thinspo, proana. Eneste som endrer seg er hvilket filter hun velger - det som gir henne abnorme lepper, det hvor hun forsøker å etterligne Kate av England, det som får henne til å ligne SE, det som får henne til å ligne Melania Trump, det filteret som får henne til å se ut som om hun er i 50-årene, det filteret som får henne til å se syk ut, det filteret eller ekstreme vidvinkelen som får henne til å se ut som en alien-parodi, eller det filteret som skal fremstille henne som en ung jente/kvinne som er 20 år yngre enn hun er, proana-filterene... Det krampaktige falske utseendet og varianter av det tar liksom aldri slutt.

Hun hadde mulighet til å gjøre et godt inntrykk på CK, en gylden mulighet til å omskape eget image og omdømme, en mulighet til å videreføre den hun der viste, den CBE som "bare" har brukt sin store dose botox og fillers, men likevel "naturlig" sammenlignet med "dagens filter" som i årevis nå har vært hennes foretrukne image. Hun måtte på CK vise mer av seg selv, og kunne videreført det på en positiv måte via sine bedriftskanaler. At hun, som nå nærmer seg 40 år velger å ikke gjøre det, men heller fortsette med ulike filterimage som er så totalt i utakt med tiden, det er vanskelig å forstå.

Som bedriftseier hadde hun en mulighet til å fremstille seg om voksen og modnere og mer ansvarlig. Istedenfor har hun og makker fortsatt å pøse ut treningsvideo etter treningsvideo og -bilder som selv for amatører og ufaglærte avslører manglende kunnskap hos både CBE og LKE - og avslører at de ikke har noen tanker om potensielle kunder eller følgere, for alt som pøses ut er kun poseringer for å eksponere eget kunstige utseende, filtrert, vinklet, posert. All potensiell kunnskap er helt uviktig - det viktigste er åpenbart å vise frem seg selv, egne kropper og seksualisering av disse. For på Netfit.no står det nå "personlig trener Caroline", etterfulgt av samme voldsomt redigerte bildet hvor utseendet hennes fremdeles fremstilles som å være noe ikke en gang hun selv, som påstår å trene to ganger daglig, greier å oppnå uten filter, redigering, poseringer.

Dette var sjansen til å virkelig ta seg sammen, gjøre en god jobb, bygge opp image og seriøsitet.

Istedenfor har hun/de fortsatt i samme tralten som før. Falskt utseende, annonseoppdrag som utføres elendig, lovbrudd, thinspo, dårlig/farlig fremstilte øvelser, minimalt med mat, proana, barneeksponering. Og så var det rett på ferie istedenfor å bli hjemme, gjøre en faktisk innsats for å gjøre mest mulig ut av den sjansen CK faktisk ga henne. Men det er viktigere å dra til Syden for å vise frem en redigert og filtrert kropp og thinspo/proana, det kan jo være en speilflate de enda ikke har tenkt på som kan reflektere dem på en måte som gjør at de også der kan stirre henført på seg selv.

Disse bedriftseierne ønsker virkelig ikke å endre seg, endre noe. De ønsker ikke å gjøre en seriøs eller profesjonell jobb. De ønsker bare å leve av å publisere innhold som gir dem sjansen til å eksponere seg selv og egne kropper, seksualisere seg selv og egne kropper/utseende, dessverre blandet med barneeksponering. Å gjøre en profesjonell jobb, det er tydeligvis uaktuelt. Å gjøre en forsvarlig jobb synes ikke å falle dem inn.

Kontent kunne vært en mulighet til å legge om, yoga"utdannelsen" likeså, det 2 måneders pt-kurset kunne også vært en start, CK var kanskje den største muligheten - men de virker ikke å ha noe ønske om å gjøre noe med slike muligheter som faktisk også vil kreve noe av dem.

På den måten fortsetter de å leve på luftslottet. Dronninga og prinsgemalen av luftslott...

  • Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Den hudpleiereklamen er jo helt idiotisk. Klart Carolinebergeriksenno ikke bruker den serien. Uansett ser det helt merkelig ut at bare ene siden av ansiktet vises. 😆

Det er spesielt å se et menneske være så opptatt av å vise bare en side av ansiktet. Hun er dårlig på å fremstå naturlig, helt forferdelig dårlig. Reklamen ble for meg stiv, mekanisk og preget av hun på dø og liv ikke kan vise ansiktet verken forfra eller fra høyre. Som vanlig. Trutmunnen og fikling med hestehalen, var heller ikke glemt. Dette var 100 % Caroline Berg Eriksen.

 

 

  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det reklamestuntet nå virker å ha en sammenheng med Idyllfestivalen, siden Vita stod på alle speilene på festivalen som CBE tok selfier i.

Det viser bare at oppfinnsomheten som større aktører som Vita bruker for snikreklame, hva som helst for å vise frem umerket reklame.

 

  • Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensilis/Vita, TM-klinikken eller Oslo Skin Lab? 🤷🏼‍♀️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (20 timer siden):

Lurer virkelig på hva hun tenker når hun legger ut et bilde hvor hun er så redigert, og ikke ligner litt på seg selv i det hele tatt?

Tror hun selv at hun ser sånn ut?

Ja, jeg lurer virkelig. 

Tipper de blåser langt i om hun ligner på kontobildene privat eller ei, så lenge det kommer penger inn. Og at de tenker i retning «alle vet jo at alle influensere bruker filter, serverer fake sprøyt og dårlig kamuflert juks og illusjon». Hun har sikkert en privat IG for venner og familie med vanlige bilder, det vi ser er jobben der hun er fotomodellen, og modeller i glansede magasiner er vel alltid litt retusjert?

jeg lurer derimot på hvorfor folk flest gidder å følge dette tullet og på den måten bidra til sirkuset. Hvorfor følger folk CBE, SE, Isabell R, Anna R, osv på snap og insta når vi vet at de håver inn penger på hvert eneste klikk på det de serverer oss av unger, fast fashion og overforbruk, filter og bildemanipulasjon, løgn og usle verdier. 

  • Liker 18
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun også endret navnet til instakontoen til Netfit… Prøver tydeligvis å få i gang noe som PT. Spent på om vi noen gang kommer til å se tegn til betalende kunder… 

 

screenshot: @caroline_trener på Instagram. 

 

IMG_2352.thumb.jpeg.5fa15aa30bae03b9b96ecd2543176c79.jpeg

 

Endret av platypus
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å kvitte seg med Netfit-kontoen, det er jo kun negative assosiasjoner tilknyttet dette ikke-eksisterende treningsuniverset. Var vel mer et sort hull enn et univers. Får håpe det blir noe annet enn posering, bikkja og beige mat fremover. «Yogalæreren» er jo heller ikke i sving. 

  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

platypus skrev (1 time siden):

Nå har hun også endret navnet til instakontoen til Netfit… Prøver tydeligvis å få i gang noe som PT. Spent på om vi noen gang kommer til å se tegn til betalende kunder… 

 

screenshot: @caroline_trener på Instagram. 

 

IMG_2352.thumb.jpeg.5fa15aa30bae03b9b96ecd2543176c79.jpeg

 

Finnes ikke Netfit lenger da? Hva med alle kundene?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (2 minutter siden):

Finnes ikke Netfit lenger da? Hva med alle kundene?

Jo, kurset er gjennom Netfit. Samme side som før når du går inn på linken. Kurset skal starte 24.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Jo, kurset er gjennom Netfit. Samme side som før når du går inn på linken. Kurset skal starte 24.6

Ja okei, da har det jo startet denne uken. Venter spent på tilbakemeldinger fra kundene! Caroline deler jo til og med når hun får skryt for at hun orker å "stelle seg selv on hun har mann og barn", så da kan hun vel ikke la være å holde tilbake skryt fra alle de fornøyde kundene 😀

  • Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kollontaj skrev (2 timer siden):

Jo, kurset er gjennom Netfit. Samme side som før når du går inn på linken. Kurset skal starte 24.6

Sist jeg sjekka var det for 3 dager siden…?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hippyskippy said:

Men hvem faen bryr seg om hva PTen din løper 10k og halvmaraton på? Det er jo hva du kan tilby KUNDEN som er produktet her.

Herregud de kommer aldri til å skjønne greia.

I tillegg er det helt mediokre resultater, hvilket gjør det enda fjernere. Det er mine bestetider i løp (HM noe bedre enn CBE) og jeg har virkelig null forutsetning for å trene andre, selv om jeg vil tro jeg kan minst like mye som CBE.
Jeg hadde virkelig aldri ønsket å bli trent til løp med en som ikke klarte bedre tider enn meg selv - til tross for ENORM innsats i timer, men ikke i resultater.

  • Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...