Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Bendie skrev (1 minutt siden):

det å kontakte samarbeidspartnere er oppførsel jeg vet hun ikke tolererer.

Hva med det å gjøre samarbeidspartnere oppmerksomme på hva den de inngår samarbeid med bedriver med av usunne verdier, for det er ikke alle sponsorer/samarbeidspartnere som faktisk har satt seg inn i hva CBE holder på med

  • Liker 22
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg ferdig her. Jeg stakk kun innom  for å vise til andres perspektiv Vel vitende om at tråden vil forsette, i noen hundre sider til, fordi den visstnok er et viktig samfunns bidrag. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (10 minutter siden):

Min datter har ikke Instagram og er svært lite opptatt av influensere. Men hun reagerer på  alt av urett og har alltid gjort dette. Hun er ikke redd for å snakke andre mitt i mot, selv om det er upopulært. 
 

Ja, vi lever i en verden der en påvirkes konternuerlig. Men er oppskriften det å jakte på hva en enkelt influenser fronter, og som ikke engang er en av de unges påvirkere? 

jeg vil si daglig kritisering og hetsing ikke er rett metode og det skjønner til og med min datter, som ennå ikke er voksen. For  meg minner denne besettelsen om noe helt annet og det handler ikke om riktige verdier. 

Hva vil du si om så godt som daglig skadelig innhold på flere bedriftskanaler fra CBE og medeier LKE - mener du og din datter at det skal godtas, uten saklig kritikk?

En av hovedgrunnene til at folk engasjerer seg i denne tråden er det faktum at CBE nå er en av de influenserne som har lengst erfaring i bransjen, og likevel blir hun bare en verre og farligere påvirker.

Både hun og mannen bruker bevisst barn i sine kanaler for å tjene penger, både egne og andres barn. Og ved å gjøre dette så vet de at de også trekker andre barn og unge. Ved å også velge å være på kanaler som barn og unge er det ingen tvil om at de også retter seg mot yngre. Det gjør også filterbruken av dem tydelig, da de, spesielt CBE, stadig bruker filter som liksom skal få henne til å se yngre ut enn hun er.

Det er ikke de som kritiserer bedriftenes uetiske og farlige innhold som er besatt - det er det bedriftseiere som i hva - 15 år? - fortsatt holder på med skadelig innhold, løgner, juks, bedrag og lovbrudd - en eller flere av disse så godt som daglig året rundt. Handler det om riktige verdier? Skal vi bare slutte å kritisere og dokumentere det, når vi ser at det også skader barn?

Ved å også gå ut i media og si at et av barna ønsker å bli influenser og eierne stadig viser dette barnet, så er det også en form for bedriftsstrategi også for barnets potensielle influenserkanaler. Er det riktige verdier, når man vet at det barnet også har fått hele sin barndom og oppvekst til nå publisert som bedriftsinnhold, er fratatt sine rettigheter til privatliv?

  • Liker 20
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (28 minutter siden):

Min datter har ikke Instagram og er svært lite opptatt av influensere. Men hun reagerer på  alt av urett og har alltid gjort dette. Hun er ikke redd for å snakke andre mitt i mot, selv om det er upopulært. 
 

Ja, vi lever i en verden der en påvirkes konternuerlig. Men er oppskriften det å jakte på hva en enkelt influenser fronter, og som ikke engang er en av de unges påvirkere? 

jeg vil si daglig kritisering og hetsing ikke er rett metode og det skjønner til og med min datter, som ennå ikke er voksen. For  meg minner denne besettelsen om noe helt annet og det handler ikke om riktige verdier. 

Tja først bør du kanskje lære din datter forskjellen på hets og saklig kritikk. At du mener at diskusjoner rundt influencere som blant annet CBE med nærmere 300 k følgere for besatte bør for stå for din regning og er usaklig. Jeg mener diskusjonen er helt på sin plass og mye sunnere enn hva CBE presenterer på sine kontorer. For meg er det nesten rart at en tenåringsmor ikke ser problemet og nesten er stolt av sin datter for å heller ikke se det? Hva gir CBE deg og din datter? Klestips? (Som blir fremvist fra undertøyet av med filter)

-Treningstips fra mørkekjelleren hvor det er mer fokus på kropp og selvskryt enn selve treningen?

-All redigeringen av utseende som viser et helt annet utseende enn realiteten?

-Speilselfies fra ulike dass eller toalett for å si det pent?

-Kaffe og smoothie daglig for å lage innhold.. hvem lager ikke det selv jobbdager på 7-10 timer...?

All fokus på å vise frem en tynn versjon av seg selv (det er helt åpenbart) hvor bilder blir vinklet for mest mulig spagettiarmer og utstikkende kragebein! Sorry, fatter ikke at en tenåringsmor kan gå god for dette?

Endret av K_mb
  • Liker 20
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (1 time siden):

Nå tror jeg ikke min datter hadde reagert over hennes SoMe kanaler, det  er mer enn nok andre kansler som er langt mer skadelig og oppsiktvekkende for sårbare unge.

Når det er sagt, mistet du nok poenget. Det er ikke innholdet i SoMe kanaler som er  problemet, men hvordan dette angripes. Det går an å være bevist på skadelig innhold. Foruten og forfølge en utvalgt person i alle kansler dag ut og dag inn. År etter år. Kun for å komme med stikk etter stikk og den mest treffende kommentaren. Dette handler ikke om å være reflektert, men noe helt annet.  Og sett uten i fra er det svært så synlig 

Til det uthevede: Eh, jo. Det er bekymringsverdig at du ikke ser at innholdet i de ulike kanalene er skadelig på så mange måter, og derfor bør og må adresseres.

Til det resterende: Du forstår åpenbart ikke innholdet i kritikken siden du fokuserer på saklig kritikk som hets og forfølgelse av to forrretningspartnere som drifter flere selskap særs uetisk gjennom årelang bløffing og juks. Det er ingen her som "forfølger et utvalgt selskap i alle kanaler dag ut og dag inn. År etter år. Kun for å komme med stikk etter stikk og den mest treffende kommentaren. (Hva i alle dager mener du med det siste?)"

Uten juksemakeriet og de uetiske verdiene og valgene om å publisere dette de daglig tar, ville det ikke eksistert noen tråd om verken carolinebergeriksenno /netfit as/ Treasures AS og de snart utallige selskapene til partneren Lars Kristian Eriksen. Godt betegnet av Ingeborg Heldal som nettroll gjennom sin aktivitet på sosiale medier.

Du personliggjør en bedrift, og har dermed gått rett i den honningkrukken bedriften har skapt gjennom et kunstig narrativ om en kvinne og et liv som ikke eksisterer i virkeligheten.

  • Liker 27
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser heller ikke til Dubai, Tyrkia eller Kina. Undviker skogs mahogny. 

Og forsøsker forklare for mine barn etisk kjøpekraft, at SoMe er redigert presentasjon, at reklame finns overalt og så videre.

Min ene datter er 12 år, og meget bevisst på at instagram og tiktok er reklame (selv om vi av og til har en debatt fortsatt om troverdighet om selve produktene). Hun som "bare" er 12 forsår at SoMe er redigert virkelighet. Og synes de fleste er "cringe". Hun driver med idrett på høyt nivå og selv hun kunne se at cbe er tulletrening.

Jeg er nok mer i målgruppen sett til alder og kjøpekraft, men er også på grund av alder og kjøpekraft også mer kritisk. Jeg  legger store summer på pt og trening og helse. Og på klær og investering. Og cbe skulle jeg aldri følge.

Og de som skulle like hennes "stil" (i mangel av bedre ord), har ikke kjøpekraften. Men kanskje ser, beundrer og drømmer.

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (3 timer siden):

Fordi daglig leder i Treasures AS anser det som et adskillig bedre investeringsobjekt å bruke penger på noe som ser ut som isbit-poser stiftet sammen i kantene. Smaken er som kjent som baken - delt i to og midt i mellom er det et hull fullt av skit. 

Med tanke på tidligere merke-vesker vist på IG og co: Er denne isbit-pose-veska overhodet ekte?  

Tenkte samme som siste du skrev. Vært mye fake der siste årene. CBE har ødelagt all troverdighet hun en gang hadde. Også hva gjelder ekte versus fake vesker, sko med mer. 

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (12 timer siden):

Nok en gang dette handler ikke om innholdet, men på hvordan dette håndteres. 

Men ville hun reagert på samme måte om hun hadde visst om innholdet i CBE sine kanaler? Kanskje hadde hun da heller skjønt hvorfor folk reagerer som de gjør? Du framstiller CBE som ett offer,men er hun ett uskyldig offer eller har hun lagt opp til alle skriveriene selv? 

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Inocybe said:

Tenkte samme som siste du skrev. Vært mye fake der siste årene. CBE har ødelagt all troverdighet hun en gang hadde. Også hva gjelder ekte versus fake vesker, sko med mer. 

Og det er akkurat dét som gjør at man undrer seg over hvorvidt det CBE presenterer i firmakanalen(e) faktisk er ekte og/eller sant. 
Treasures AS ved CBE har en sosial vandelsattest med påfallende mengder juks, fusk, og løgn som går minst ti år tilbake i tid. Ikke en eneste gang har det blitt utvist nevneverdig vilje til «bot og bedring». I stedet opprettholdes og forfektes det et narrativ som simpelthen ikke har rot i virkelighet og sannhet.

Slikt irriterer folk på sikt og følgelig er det ikke rart at det stilles spørsmål om sannhetsgehalten i mye av hva som vises.

  • Liker 12
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (16 timer siden):

Jeg synes hun gjør en god figur i CK. Kanskje litt utilpass først, men det har endret seg. Hun gjør det bra og er raus med de andre og det ser ut som de er en sammensveiset gjeng, som heier på hverandre.

Men nå har jeg nok andre briller på enn de, som følger henne slavisk, for å lete etter og dømme henne for feil.

Litt i interresant å se dette fra min tenåringsdatter øyne. Hun har sett de siste episodene med meg. Jeg kommenterte at jeg heiet på Yasmin. Jeg også og så heier jeg på hun Caroline. Jeg svarte jeg også, også litt fordi hun mottar mye dritt i SoMe, Hun svarer så lavmål, hvorfor det. Nei, de liker ikke hvordan hun fremstiller seg selv og voksene sitter på forum og følger alle kanaler, for så å slenge dritt om henne. Det er til og med de som oppsøker samarbeidspartnere og sender Mail om hvor feil hun handler.Min datter svarer går det an å synke lavere i taper nivå? 

Hun setter ord på det, sett uten i fra. Dette er en reflektert ungdom, som slår sterkt ned på urett.  Og ja, hun vet utmerket hva SoMe er, hun  er oppvokst i rett tidsperiode. Stolt over å ha en datter som er mer reflektert og medmenneske enn det jeg opplever i kommentarfeltene og forum. 

…som en fortsettelse av denne samtalen, kan du stille tenåringen din et hypotetisk spørsmål om hvordan hun hadde likt dersom du som mamma hadde delt bilder av henne på some i så stor grad at innen hun fylte 13 år florerte det hundretusener av bilder av henne i alle situasjoner fra hennes oppvekst og alle detaljer fra soverommet samt at interesser, fritidssysler, egenskaper, sangstemme, ferdigheter og favorittbamsen ble delt for hele verden. 

Disse brillene dine må også se utover, ikke bare innover. 

  • Liker 23
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (16 timer siden):

Nå tror jeg ikke min datter hadde reagert over hennes SoMe kanaler, det  er mer enn nok andre kansler som er langt mer skadelig og oppsiktvekkende for sårbare unge.

Når det er sagt, mistet du nok poenget. Det er ikke innholdet i SoMe kanaler som er  problemet, men hvordan dette angripes. Det går an å være bevist på skadelig innhold. Foruten og forfølge en utvalgt person i alle kansler dag ut og dag inn. År etter år. Kun for å komme med stikk etter stikk og den mest treffende kommentaren. Dette handler ikke om å være reflektert, men noe helt annet.  Og sett uten i fra er det svært så synlig 

Den dagen Treasure AS begynner å respektere merking av reklame, opplysninger om filterbruk, ikke fremmer skadelig trening, dropper lefling med pro-ana og slutter å eksponere barnas sine, dør denne tråden ut. 
Verre er det ikke. 
Saklige kommentarer og konstruktiv kritikk samt å bruke forbrukermakten sin er ikke det samme som treffende kommentarer og stikk. 
Å være reflektert betyr «å undersøke og tenke gjennom ulike sider ved egne eller andres handlinger, holdninger og ideer». 

På hvilken måte mener du ditt bidrag oppfyller dette?

  • Liker 17
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendie skrev (16 timer siden):

Min datter har ikke Instagram og er svært lite opptatt av influensere. Men hun reagerer på  alt av urett og har alltid gjort dette. Hun er ikke redd for å snakke andre mitt i mot, selv om det er upopulært. 
 

Ja, vi lever i en verden der en påvirkes konternuerlig. Men er oppskriften det å jakte på hva en enkelt influenser fronter, og som ikke engang er en av de unges påvirkere? 

jeg vil si daglig kritisering og hetsing ikke er rett metode og det skjønner til og med min datter, som ennå ikke er voksen. For  meg minner denne besettelsen om noe helt annet og det handler ikke om riktige verdier. 

På hvilket tidspunkt dreide dette seg om påvirkning av ungdom? Denne virksomheten har skadelig innhold for alle aldersgrupper. Ditt perspektiv er bare en brøkdel av hvem som blir påvirket av denne kontoene. 
Denne tråden dreier seg om innholdet CBE fremmer på some. 
At du i stedet ønsker å diskutere kritikerne er brudd på forumets regler og en avsporing jeg undres på er valgt med omhu….

  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knebøy. Teknikken😖😖😖😖 det er altså helt krise!

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (23 minutter siden):

Knebøy. Teknikken😖😖😖😖 det er altså helt krise!

Au…..Lærte hun ingenting på dette brevkurset sitt?

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Isola2 said:

Au…..Lærte hun ingenting på dette brevkurset sitt?

I alle dager, jeg måtte sjekke og det der er både latterlig og totalt uansvarlig. Hun gjør virkelig ALT for å stikke frem den rumpa, så tragisk, det der har ingen ting med en god knebøy å gjøre og er jo direkte skadelig. Hvis det er sånn hun faktisk gjør knebøy, kan hun glede seg til en totalt føkka rygg når hun er femti - senest.

  • Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (23 timer siden):

Datteren din er nok både reflektert og empatisk.

Men det hun responderte på var jo ikke hverken CBE.no sine SoMe-kanaler eller kritikken av dem i denne tråden. Hun responderte på en svært partisk og negativ oppfatning og kritikk av denne kritikken, uttrykt av sin mor, altså deg. I din framstilling og gjennom ditt ordvalg ("mottar dritt", "slenger dritt") lå jo allerede noen ganske smale premisser for hvordan det var mulig for henne å svare.

Så det er jo ikke din datters perspektiv vi får på debatten omkring Caroline Berg Eriksen som influencer, men ditt. Og din oppfatning handler i hovedsak om hvilke tanker du gjør deg og hvilke dommer du feller over debattens deltakere, ikke om dens faktiske innhold. (Det går ellers fint an å kritisere aspekter ved innholdet og tonen i denne tråden uten å gå på personene bak - nok å ta tak i for den som vil se nyanser og faktisk tar substansen i diskusjonen på alvor). 

Hvis man skal kritisere en debatt for å gå for mye på person er det i min bok litt ironisk å gjøre dette ved å selv gå på person, slik du gjør ved å insinuere at motivene for å delta i debatten er å "komme med stikk" og ikke om å reflektere over sak, men "noe helt annet".

🙌👍👏

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...