Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, kvinneguide skrev:

Bra! Disse blogger om et tema og deler kunnskap. Som @Pengesnakk som også blogger om økonomi og om å ikke bruke penger. Men CBE er en en ren forbruker-Influencer. Følgerne vil imponeres av nye og fine ting. 

Jeg synes ikke det hadde vært like ille hvis hun hadde utrolig mange festkjoler og ble avbildet i lekre interiører. Det at hun tilbringer så mye tid i naturen og bare ser på naturen som pen bakgrunn for diverse antrekk gjør at at lesere naturligvis etterlyser litt bevissthet på å ta vare på naturen midt oppi det hele. 

Jeg oppfatter ikke at hun ser bare på naturen som bakgrunn for hva hun har på seg. Familien er jo ofte ute i naturen, noe som er sunt og inspirerende for andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Kollontaj skrev:

Hun kan la være å svare, heller henvise til firmaet der man finner størrelse-guide. Er da mange spørsmål hun ikke svarer på, vil jeg tro. Hun kan også la være å publisere spørsmålet. 

 

6 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Hvorfor svare på et så dumt spørsmål, men lar være å publisere en positiv kommentar om hundene?

Størrelsesguiden varierer jo ganske mye. Er det dumt å spørre om det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
18 minutter siden, Baklava skrev:

 

Størrelsesguiden varierer jo ganske mye. Er det dumt å spørre om det? 

    Se svaret til @Felis. Det er ikke dumt å spørre, men å publisere å svare på spørsmålet er det. 

På 4.10.2019 den 14.36, Felis skrev:

Da Sunn Fornuft-plakaten ble lansert, skrev Lauga Oskarsdottir (United Influencers): 

- Kvinner i alderen 15-34 år utgjør den mest rammede gruppen av spiseforstyrrelser i Norge. Bloggere har en sterk kvinnelig målgruppe i denne aldersgruppen, og har dermed på lik linje med media et viktig samfunnsansvar på å ikke bidra til økt kroppspress.

https://www.medier24.no/artikler/lanserer-sunn-fornuft-plakaten-kvinneguiden-og-bloggere-pa-lag-mot-spiseforstyrrelser/362781

Leserne til CBE er innenfor denne kategorien, noe som gir henne et moralsk ansvar for å ta vare på ALLE leserne sine, ikke bare de som kun påvirkes av det positive. Det er mange punkter i Sunn Fornuft-plakaten som sikkert kan være vanskelig å balansere, men punkt 7 bør være veldig enkel:

Skriv gjerne om klær, men unngå å skrive hvilken klesstørrelse du bruker. Husk at leserne ikke kjenner deg i virkeligheten, og bare gjetter på om deres kropper faktisk er like. Får du spørsmål om størrelsen du bruker i et plagg, svar heller på om du opplever at plagget er lite, stort eller normalt i størrelsen.



 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

    Se svaret til @Felis. Det er ikke dumt å spørre, men å publisere å svare på spørsmålet er det. 

 

Takk for link. At Egmont og Kvinneguiden er engasjert i dette er ikke troverdig. Her trumfer penger etikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er folk virkelig så hjelpesløse som man kan få inntrykk av i kommentarfeltet?

At det aldri blir slutt på at folk spør om størrelser (alt er str 36 eller XS, alt og alltid) og x antall spørsmål om hvor høstferiens store slager på jakkefronten er fra er en ting, men det er en som faktisk (!) spør om hvor turkoppene (!!) er fra! De selges på ALLE sportsbutikker. Absolutt alle. Gå inn i hvilken butikk som fører turutstyr og du finner turkopper. 

Jeg klarer ikke engang å tenke meg grunnen til å stille slike spørsmål? 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Er folk virkelig så hjelpesløse som man kan få inntrykk av i kommentarfeltet?

At det aldri blir slutt på at folk spør om størrelser (alt er str 36 eller XS, alt og alltid) og x antall spørsmål om hvor høstferiens store slager på jakkefronten er fra er en ting, men det er en som faktisk (!) spør om hvor turkoppene (!!) er fra! De selges på ALLE sportsbutikker. Absolutt alle. Gå inn i hvilken butikk som fører turutstyr og du finner turkopper. 

Jeg klarer ikke engang å tenke meg grunnen til å stille slike spørsmål? 

Jo det er jeg sikker på at du kan 😉

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Er folk virkelig så hjelpesløse som man kan få inntrykk av i kommentarfeltet?

At det aldri blir slutt på at folk spør om størrelser (alt er str 36 eller XS, alt og alltid) og x antall spørsmål om hvor høstferiens store slager på jakkefronten er fra er en ting, men det er en som faktisk (!) spør om hvor turkoppene (!!) er fra! De selges på ALLE sportsbutikker. Absolutt alle. Gå inn i hvilken butikk som fører turutstyr og du finner turkopper. 

Jeg klarer ikke engang å tenke meg grunnen til å stille slike spørsmål? 

Er jo overførbart til ditt engasjement. Bloggere lever av å blogge, dvs selge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Baklava skrev:

Er jo overførbart til ditt engasjement. Bloggere lever av å blogge, dvs selge. 

Bloggere ja. Men det er vel ikke de selv som stiller spørsmålene i sitt eget kommentarfelt?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aricia skrev:

Bloggere ja. Men det er vel ikke de selv som stiller spørsmålene i sitt eget kommentarfelt?

Oj! Var det CBE som spurte om størrelse på jakka?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Felis skrev:

Jo det er jeg sikker på at du kan 😉

Er jo så dumme spørsmål, at en kan tro de er fabrikerte.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Baklava skrev:

Oj! Var det CBE som spurte om størrelse på jakka?

Ikke såvidt jeg vet? 

Poenget var at tilfeldige lesere hele tiden spør og spør og spør hvor avbildede produkter er fra. Det kan man jo ikke forklare med at bloggere lever av å blogge. For blogglesere gjør jo ikke det, men likevel stiller de disse spørsmålene om avbildede produkter som fører til at innlegg uten reklame plutselig får reklameverdi for produsenten av varen, takket være CBEs alltid like vitebegjærlige lesere.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at det å kunne henvise til at noen alltid spør hvor absolutt alt hun og ungene har på seg eller det som vises frem av utstyr, er fra, er det godt salgsargument overfor potensielle kunder.  

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det beste var den som spurte om hvor frokosten var fra. Den gangen da frokosten faktisk ikke var fra Rema, men fra Morgenlevering. Har aldri sett noen spørre om slik hverken før eller siden. 

Hva skjedde?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Baklava skrev:

Hva skjedde?

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/07/23/frokost-hinderloype-og-hjemreise-gjestene/

 

Se hva Rikke spør om i kommentarfeltet. Morgenlevering.no nevnes fire ganger i kommentarfeltet - men kvitteringen legges frem av fruen for å bevise at det ikke er sponset. 

Som om CBE ville gitt bort et helt innlegg i bloggen sin mot en skarve frokostlevering.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
26 minutter siden, pøbelsara skrev:

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/07/23/frokost-hinderloype-og-hjemreise-gjestene/

 

Se hva Rikke spør om i kommentarfeltet. Morgenlevering.no nevnes fire ganger i kommentarfeltet - men kvitteringen legges frem av fruen for å bevise at det ikke er sponset. 

Som om CBE ville gitt bort et helt innlegg i bloggen sin mot en skarve frokostlevering.

Er det ikke slik at de betaler for ting de viser frem? Det gir skattemessige fordeler? Det hjelper ikke å vise frem kvittering da. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heretter skal jeg også vise frem alt jeg betaler for selv. Dokumentert med kvittering. Å nei, jeg er visst ikke et AS som kan stappe kvitteringene inn i en post som regnskapsføres, nei. Nei, men da blåser jeg i å samle på kvitteringer, og redder et tre istedet selv om kaffen ikke kom "til" desserten og isen smeltet i varmen under photoshooten.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sponset opphold Vestlia med flere bilder av barna, så påstanden deres om at de ikke bruker barn i reklame kan herved legges fullstendig død. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Sponset opphold Vestlia med flere bilder av barna, så påstanden deres om at de ikke bruker barn i reklame kan herved legges fullstendig død. 

Stemmer. Og hun synes «høstferien» var magisk. Jeg synes ikke det er mye magisk at de snikfotograferer barn og sprer bildene på nettet under det som kunne vært en ferie. Dette har de brukt mye tid på i alle kanaler. At de kan komme hjem og påstå ferien var så fin, synes jeg er kynisk. Har de ingen respekt for egne barns privatliv og personvern og rett til å være i fred?? Ikke har de betalt oppholdet selv, heller. Patetisk. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...